Engem öltöztet, téged vetkőztet

2007.07.07. 09:09

Adatlap Volvo C70 2,4t - 2003

  • 2435 cm3-es,soros 5 hengeres benzines
  • 193 LE @ 5100 rpm
  • 270 Nm @ 1800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.9 másodperc
  • Végsebesség:
    225 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.7 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.7 l/100km

Na persze, a C70-esünk nem új autó. Ez mégsem jelent hátrányt a fiatalabb kategóriatársakkal szemben. A svédek talán legkortalanabb személygépkocsijában ülünk. Ha nem verték volna a fejünkbe tompa buzogánnyal, hogy árnyalatnyi különbségekkel minden új Volvo egyforma, könnyű lenne elhinnünk, tavaly adták át a szalonban. Arányai tökéletesek, hosszú orr, hátracsapott szélvédő, magasra vitt far, ami óvatosan lejt hátra, nehogy drabális legyen. Az eleje külön ódát érdemel, halálosan egyszerű lámpákkal, könnyű domborítás a motortetőn - nekem a második legszebb a felülmúlhatatlan Galant után.

Kissé rondítja az összképet, ha felhúzzuk a ponyvát. Valahogy kényszeresen viseli a tetőt, mint a nudizmust pompás mellei miatt pártoló naturista a büfénél a haspólót. Kintről így látom, bent pedig szabadságérzetünk vész el. Nem, elöl így szűk, hátul is inkább a kilátás hiánya zavaró, de ez nagyon is kabrió, nem amolyan félszerzet, mint a CC-k többsége. A vászontető azért sem tökéletes, mert nagyobb tempónál enyhén csattog, a karosszériához kapcsolódási pontjain süvít a szél. Nélküle természetesen örvény kavarog a fejünk körül, ezen segítsünk kétszemélyes üzemmel és szélfogó hálóval.

Úgysem jutnánk messzire négy fővel. Lábtér hátul is van, az üléstámla sem függőleges, mint másoknál, akik négyszemélyesnek hazudják sajátjukat, inkább a szélességgel akad problémája az itt helyet foglalóknak. Ha pedig messzebb utaznának, netán nagyobb csomagokkal rendelkeznek, azokat sem lesz hová tenni. Papíron 260 liter, ez még nem is lenne kevés, de ha megnézzük a viccesen zegzugos kialakítását, gyorsan lemondunk a használatáról. Itt még nem cseleztek, a tetőt és a bőröndöket más időben, de egyre helyre engedve. A motoros ponyvatető zárt állapotban is éppen annyit vesz el rekeszével, mint lenyitva.

Mi kell még tudnunk róla? A mai divattal szemben rendkívül puhán rugózó ülései vannak. Utoljára ilyet direkt oda gyártott lovaskocsi-bakon láttam. A belseje egyébként is különleges, a kortalan bézs bőrrel és a kilencvenes éveket tükröző műszerfalával. Minden lágy, nem akarjuk közel húzni az ülést a kormányhoz, hogy a sodrós kanyarokban jól kontrolláljuk az autót. Mert nem lesznek sodrós kanyarok. A felszereltség főúri, hangosan hallgathatunk zenét az utcán gyaloglók szórakoztatására, kétzónás klíma próbálja ellensúlyozni a fejünket perzselő nap hatását. És a többi, szokásos.

Kint és bent megismerkedtünk a C70-nel, az erőátvitelről volt szó már, vezetni kéne végre. Na, ez az, amiért a mardosó sóvárgásom átadta a helyét a tiszteletteljes elismerésnek. Mármint ahhoz a türelemhez és belenyugváshoz, amit e kabrió tulajdonosai tanúsítanak autójuk iránt. Mert bizony csavarodik, nyeklik-nyaklik, kerekeit a legkisebb útegyenetlenség okán vadul hányja. Nemhogy a leszállókabinhoz, egy kötelekkel nagyjából összehurkolt és a vad alaszkai folyókra vetett tutajhoz hasonlít a merevsége. Ebbe T5-ös blokkot? Képtelen ostobaság, inkább nap mint nap párducot műtenék segédeszközök és érzéstelenítés nélkül, mint hogy azzal járjak.

Innentől kezdve minden, ami a haladással összefügg, relatív. Jól gyorsul, ha nincs keresztborda és nem pattan el a kerék. Remekül fog a fék, ha se kátyú, se bármilyen irányú borda nem akadályozza a tapadást. Biztonságos a futómű, ha tréleren húzzuk magunk mögött, a lakóautóhoz csatolva. Persze, túlzásokba esek, de tényleg nem használható ki harmada sem annak, amit a 200 lóerős blokkal ígér.

Volvo C70 Convertible - 2003

Pompás megjelenésű, korlátozott használhatóságú jármű. Többször tanakodtam ponyvatetős autó megvásárlásán, mindig a csavarodás és a megviseltség riasztott el. És most itt ez a négyéves, 31,5 ezret futott gép, amitől az eddigi rossz emlékeim lesöprését vártam, és ellenkezőleg, végleg megerősített, hogy isten mentsen a kategóriájától. Én többcélú autót akarok akkor is, ha évekkel később lángoló imádattal ülök bele. Nem vagyok nagyravágyó, az egyik elvárás a biztonságos autózás lenne. És ez az, amit nem kapok meg tőle.

Bezzeg a C70 kupé, amit másodrangúnak tekintettem, most rehabilitálom. Olcsóbb, úgy kétharmada, fura módon nálunk elég sok van eladó, meg kéne csípni egy megkíméltet. Automatával, kétliteres kisturbóval. Azért szintén epednék, és barátnőm is hazajönne vele, nemcsak elindulna.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Totalcar értékelés - Volvo C70 2,4t - 2003

Csodaszép, elegáns, nagyvilági. Kanyarodni, fékezni, egyáltalán, útjainkon haladni vele büntetés. Exhibicionizmus-kúrával együtt érdemes megvenni. De a többi is ilyen.