2005.01.27. 16:04

Mindannyiszor becsületesen megjárta a garanciális átvizsgálásokat és egyéb okokból a szervizeket, de szervizkönyve többnyire üresen tátong. A szervizek sajátossága, hogy minden esetben felmerül a komputeres átvizsgálás. Érdekes és egyben gerapppppaaaaa. Az utolsó érdekesség rakoncátlankodás ügyben, hogy gyertyákat kellett soron kívül cserélni, mert valakik valahol elfelejtették.

Médiasztár is volt a kocsi, mert az Egressy úton rászakadt a troli vezetéke, a tűzoltóság fotósa megörökítette, de a képeket annak ellenére sem sikerült beszereznem, hogy egy kései órán a lánglovagok.hu négy percen belül válaszolt levelemre. Gyakorlatilag az összes elem és a szélvédő karcolódott a vastag rézvezeték rászakadásakor. Aztán amikor a szakemberek végighúzták a környező autókon a leszakadt pár száz méter vezetéket. Ügyes húzás volt. Ennek az ügynek a biztosítós (saját casco természetesen) rendezése egy külön cikket is megérne, hál'isten, az elektromos rendszerben semmi sem sérült, csak a kasztni jajveszékelt néhány ponton.

Az első ülések kényelme kifogásolhatatlan, a hátsóké már nem ennyire, ülőlapjuk rövid, a dönthető támla túl meredek, a tetőből érkező és mágnessel rögzülő biztonsági öv maga a csoda. Érthetetlen, hogy a hátsó, amúgy nagy ablakok miért nem nyithatók pillangó módon, mint sok más típusban. Klausztrofóbiások csak elöl üljenek, mert a lábtér sem bőséges. A tetőablakos verziókon a tetőablak zörög, ezt a Renault eladói is megerősítették. Kellemetlen, hogy a hipergazdaságos üzem miatt télen kb. 15 kilométer megtétele kell, hogy emberi hőmérsékleti viszonyok alakuljanak ki.

Az első ködlámpák megmaradtak, pedig kelendőek ezeken a modelleken - egy csavarhúzó és egyetlen perc elég az eltávolításukhoz. Hja a lámpák: a tompított izzók általában 6-8 havonta, néhány nap eltéréssel adják meg magukat, ami misztikus. Szépíti a helyzetet, hogy nőgyógyász legyen a talpán, aki a jobb oldalit kicseréli ujjtörés és égési sérülések nélkül, mert ott mennek a hűtő és légkondi forró gumicsövei.

Indulás után amerikai módra ránk zárja az összes ajtót, ami paranoiás tulajdonosoknak jó érzés, nekem viszont azt juttatja eszembe, hogy egy baleset után a tűzoltók nem tudnak kimenteni az égő roncsból. De a szatyor legalább megmarad a pirosnál. A funkció a zárógomb hosszú nyomva tartásával kiiktatható. A beltér borzalmasan kék, mind az ajtókon, mind a plüsskárpiton, mind a műszerfalon a kék és a szürke leghátborzongatóbb árnyalatait találták meg a Renault mérnökei. Talán a sportülés oldalának a plüsse, amit meg tudtam szokni négy év alatt.

Clio Tech Run 1.4

A rakoncátlankodásokat hajlamos vagyok megbocsátani a Cliónak, mert amúgy remek kis kocsi, némi GTI-érzéssel a pattogóssága miatt és a középmezőnyből felfelé kilógó teljesítményével. Sztrádán is használhatóan rugalmas, a gyors kanyarokat is jól tűri és tolerálja a futómű. A hátsó dobfékért szerintem kár, bekerülhetett volna egy tárcsa is, gondolom ezen spóroltak a legnagyobbat a hátsó ablakok mellett, mert minden más teljesen rendben van. Négy év budapesti használat és 64 ezer kilométer után sem kísérik utunkat zörgő hangok, ami nagy pozitívum egy francia autóban. A szerviztapasztalatokat hagyjuk.

Most épp egy Twingót hajtok.

Műszaki adatok:

Felépítés: Ferdehátú
Ajtók száma: 3
Ülések száma: 5
Csomagtér: 255 liter
Csomagtér összes: 1037 liter
Üzemanyagtartály: 50 liter
Tömeg: 1055 kg
Hosszúság: 3773 mm
Szélesség: 1639 mm
Magasság: 1417 mm

Futómű, erőátvitel:
Hajtás: Elsőkerék-hajtás
Abroncsméret: 185/65 R14T
Szervókormány: Széria
Sebességváltó: 5 fokozatú kézi
Első futómű: McPherson
Hátsó futómű: Hosszlengőkar, torziós rugóval, stabilizátorral
Első fék: Tárcsafék
Hátsó fék: Dobfék

Motor:
Hengerűrtartalom: 1390 cm 3 Hengerek száma: 4
Szelepszám: 4
Hengerelrendezés: soros
Motorbeépítés: Orrmotor, keresztben
Keverékképzés: Hengerenkénti befecskendezés
Gyorsulás 0-100: 10.5 mp
Teljesítmény: 72 KW (98 LE) / 6000 1 / perc
Nyomaték: 127 Nm / 3750 1/perc
Végsebesség: 186 km/óra (hehe)
Átlagfogyasztás: 6,7 liter/100 km

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.