Egy alkoholistát szeretek!

2007.11.09. 02:19

Adatlap Ford Focus Trend Ffv - 2007

  • 1798 cm3-es,soros 4 hengeres benzin+etanol
  • 125 LE @ 6000 rpm
  • 165 Nm @ 4000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.3 másodperc
  • Végsebesség:
    198 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • 4 665 000 Ft

Különböző üzemanyagokkal tankolva egyedül a fogyasztása alakul másképp. A Budapesttől Genováig végighajszolt Focus FFV benzinből 10, bioetanolból 12 liter körül fogyasztott. A két üzemanyag (E85: 209 Ft, A 95-ös benzin 283 Ft, Győri Oil kút) árkülönbözete miatt ez etanolos üzemmód 100 kilométerenként 322 Ft megtakarítást jelent.

De nem ez benne a legjobb. A legjobb használni és vezetni. Az etanollal felfokozott praktikumon kívül semmit nem vártam a tesztautótól. Jó átlagosnak képzeltem, jellegtelen motorral. Kicsit még kelletlen is voltam, nem kedvelem a ferde hátúakat, de az utastérből megturkálható csomagtartó a bécsi körgyűrűn értelmet nyert, hála az egyáltalán nem jellegtelen motornak. Egy Bentley Continental GTC levadászásáért kénytelenek voltunk üldözéses jelenetbe bonyolódni a célszeméllyel.

A Flexifuel ára

Ötajtós 1,8 FFV Focust Trend felszereltséggel 3 990 000 Ft-ért lehet itt megvásárolni. Listaáron 4 665 000 forintba kerülnek, csak 200 ezerrel több a sima 1,6-os modellnél.

Az üldözés annyira volt komoly, mint a 350Z esete a Lambóval , de a Focus hosszú, értékes másodpercekig a látóhatáron belül tudta tartani azt a partra vetve is élénken mozgó, gyöngyházfehér belugát, és addigra megkerült a távcsöves fényképezőgép is.

Az 1,8-as Focus nemcsak jól megy, de töretlen lelkesedéssel dúrja fel magát a végsebességig, semmi alacsony fordulati kelletlenség, nemcsak pörgetve kezd el húzni, hanem amikor jelet kap a gázpedállal. Ugyanúgy megindul egyesben, nulláról, mint ötödikben százhúszról. Utána már nem indul meg sehonnan, csak eléri a magasabb sebességet. Ezt az egyenletesen rendelkezésre álló erőt nagyon szeretem, sokkal élvezetesebb, mint a kis turbómotorok primadonna viselkedése. Nem kelletlen alacsony fordulaton, nem vág hátba felpörgetve, nem kell melegíteni, lehűteni.

A váltó kellemesen nehéz és pontos, egy kímélő hatodik jól jönne bele, ezt nagyon hiányoltam. Hatsebességes váltóval ideális utazóautó lenne, így egy kicsit sokat pörög autópályán. Az élhető motorhoz sikerült egy közvetlen kormányt és strapabíró futóművet is párosítani, a Focus megtartotta a kategóriájában ritkán felbukkanó vezetési élményt. Pontosabban a Focus 1,8 FFV tudja ezt, mert egy sima 1,4-estől azért ne várjunk túl sokat.

Ford Focus 1,8 FFV - 2007

Kár, hogy felénk nem karmolják össze magukat a népek az élvezhető ferde hátúakért, mert jaj mi lesz, tankolni kell, meg a kötelező, meg jajistenem, aztán élhetünk zsíroskenyéren. Persze ha nyomják a 80 lovas 1,4-esnek, mert nem megy az a nyomorult, hogy is menne, az is szépen bekapja a tíz litert, és borul az elmélet.
A Focus FFV a hazai átlagnál nagyobb motornak köszönhetően etanollal vagy benzinnel hajtva is nagyon jó autó, teljesítményét nem befolyásolja a beletankolt üzemanyag. A dízeleknél többet fogyaszt, de nem kormol, és képes megújuló energiaforrás hasznosítására.

Totalcar értékelés - Ford Focus Trend Ffv - 2007

Hatsebességes váltóval lenne az igazi, de ennyi pénzért így sem tudok élhetõbb és élvezetesebb autót.