Kerregő műpresztízs

2008.03.11. 00:12

Adatlap Volkswagen Golf 1.9 Tdi Trendline - 2008

  • 1895 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 105 LE @ 4000 rpm
  • 250 Nm @ 1900 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.9 másodperc
  • Végsebesség:
    187 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • 5 821 000 Ft

Egyszer, vagy tíz éve kölcsönkaptam unokatesómtól szolgálati autóját, egy 64 lóerős szívódízel hármas Golf kombit. Na ez pont olyan most, mint az volt a maga idejében. Kicsit korszerűtlen, nagyon unalmas, de napi kínzásra teljesen alkalmas.

Magyarországon a legolcsóbb 1,9 literes dízel Golf kombi (Trendline felszereltség) 5,821 millió forint (részecskeszűrővel 5,975). Tudják, mennyi ebből az embléma ára? 281 ezer.

Ugyanis egy műszakilag és méretben a Golffal nagyjából azonos Octavia kombi (igazából nagyobb is, 580 liter csomagteret ád a Golf kombi 505 literével szemben) ugyanilyen motorral alapáron 5,54 millió forintba kerül. Én biz' egy percig se tűnődnék, az Octaviát venném, amit mellesleg amúgy is az egyik legjózanabb választásnak tartok a piacon. És hát mennyivel jobb már a segge?

Szlovákia röhög rajtunk

A nálunk 5,8 millió forintos kocsi északi szomszédunknál 20 198 euróba kerül, ami a cikk írásakor MNB középárfolyamon 5,373 millió forint. Az igazi okosság azonban nem itt van, hanem ott, hogy a szlovák APEH haszonjárműsítési elvei nem olyan merevek, mint a miénkéi. Az úgynevezett n1-es átalakítás, ami egy rácsot jelent a hátsó üléstámla mögé, 720 euróba kerül. Ezek után viszont visszaigényelhető a kocsi árából az áfa, ami 19%, tehát az okosan vett Golf kombi már csak 20 198 - 3225 + 720 = 17 693 euró, vagyis 4,707 millió forint.

Az áfa-visszaigénylési lehetőséget jelzi a tesztautó oldalán a felirat is: Možnosť odpočtu DPH (Daň Pridanej Hodnoty). Vagyis: lehetőség az áfa (közvetett forgalmi adó) visszaigénylésére. (Szépen kiejtve hangban itt, köszönjük Baowah kollégának.)

Ez a far, ez érthetetlen. Az Ötös egérarca amolyan jámboran jellegtelen, végülis rendben van, bár szerintem visszalépés a Golf IV-hez képest. Az oldalnézet kifejezetten sportos, az előző, meredek hátú haszonkombik után ez az elhajlás a(z igazi) presztízskombik stílusa, a praktikumra fittyet hányó, kupészerűen lejtő szépség felé egész jól sikerült. Tesztautónk helyre tizennégy küllős alukerekeivel oldalról igen csinos jószág, kifejezetten kívánatos. De a far, az borzasztó.

Nem futnak össze a vonalak. Se szét. Csak úgy kóvályognak össze-vissza, határozatlanul, lágyan, irritálóan. Néha kitörnek, néha lefittyednek. Bámulatos. Hogy lehet egy autó hátulja egyszerre agresszív, ostoba, málé és gonosz? Hát, a Volkswagen mindenesetre megcsinálta.

Másrészt viszont... Így legalább van valami, ami miatt észre lehet venni egy Golf kombit. Csikós kolléga fényképezte az autót, mondom neki: fotózz sokat, hogy legalább sok szép kép legyen a cikkben, hiszen egy ennyire jellegtelen autóról nemigen lehet majd mit írni. Mire aszongya Csiki: épp azt akartam mondani, hogy mennyire nem fotogén, semmit nem lehet belőle kihozni. Na, szépen vagyunk.

Totalcar értékelés - Volkswagen Golf 1.9 Tdi Trendline - 2008

Tágas, fura farú kompakt kombi hangos, de takarékos és nyomatékos dízellel. Önmagában érne vagy négy csillagot, de mivel az Octavia ugyanilyen, csak olcsóbb, nem ér, csak hármat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.