Ezzel sem fogunk száguldozni

Teszt: Ford Transit LWD középmagas 4x4 Trend

2010.02.02. 08:12 Módosítva: 2010.02.15. 14:01

Adatlap Ford Transit LWB 4x4 középmagas - 2009

  • 2402 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 140 LE @ 3500 rpm
  • 375 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Kombinált fogyasztás:
    11.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    9.6 l/100km
  • 7 770 000 Ft

A furgon irányítása pontos, a fordulókör is elég szűknek mondható, és a hatalmas tükrökkel jól átláthatóak a mögöttünk történő események. A tükrökön külön holttérkizárót is találunk, aminek köszönhetően nem daráljuk le a mellettünk lopakodó bálnamercit, ami amúgy azért simán elrejtőzhet a hónunk alatt. Közvetlenül a jármű mögé, ahol főleg tolatáskor érheti az embert meglepetés, egy meglepően jól használható tolatókamerával sikerül bepillantani. Ide amúgy simán elbújik ez E Classe nyom nélkül, így személyautóval már csak ezért se álljunk rá nálunk nagyobb kocsik farára.

Az utastérben ismerős elrendezés fogad, a nálunk járt korábbi modellekhez képest semmi változás nincs, de a műszerfal és környékén lévő irtózatos mennyiségű rekesz, pohártartó (megszámoltam, pohár- és palacktartóból minimum 8 van) és miegymás simán eltárolja az összes apróbb cuccunkat. A nagyobbakkal már gond lenne.

Néha nem értem a Ford haszonjármű-tervezőket. Ezer meg ezer éve készülnek náluk a kis és közepes teherautók, de valahogy mindig sikerül kicsit elszúrni. Itt van például ez a batár nagy autó. Hely van benne bőven, mégis máig nem jöttek rá, hogy ha kicsit átterveznék a jobb oldali papíron két-, gyakorlatilag másfél személyes utasülés alatti vascsődzsungelt, egy nagy és legfőképp kívülről nem látható tárolót kapnának. Ráadásul még a hátfalra is annyira passzentosan simul, hogy oda se fér be még egy karcsú vizespalack se. Máshol azért ezt kisebb méretben is meg tudták oldani.

Cserébe beraktak egy padlásteret, aminek ebben a változatban csak két negatívuma van. A raktérből nyílik, amit kicsit körülményes megközelíteni és elég szűk. Viszont a múlt nyáron volt szerencsém huzamosabb ideig egy hosszú, magas személyszállító verzióhoz, na ott már tényleg remek tárolóhelynek bizonyult ez a rekesz. Itt azért csak laposabb terhek tárolására alkalmas.

A raktérbe bepillantva rögtön feltűnt a borítás teljes hiánya. Sajnos a Fordnál nem rendelték meg a raktérvédő csomagot, ami pedig csak 75 000 nettóba került volna, a padlót borító csúszásgátló szőnyeget is beleértve. Én azért inkább erre költöttem volna, mint a 10 000 forinttal többe kerülő bal oldali tolóajtóra.

Ezt főképp akkor gondoltam így, amikor a szintén gumírozatlan fellépőre lépve kis híján befejeltem a raktérbe. A kisebb lakásnak megfelelő méretű, összesen mintegy 9,85 SAE m3 avagy 8,45 VDA m3 árut tud magába fogadni, közel másfél tonna tömegben, amit számtalan rögzítési ponton biztosíthatunk. De akár négy EUR raklapot is becsúsztathatunk, vagy befér egy 3,3 méter hosszú akármi is.

Ez a hosszú tengelytávú, középmagas modell volt, így ezzel már nem fértem volna be a szerkesztőség garázsába, hiszen a terheletlen magasság 2,38-2,4 méter volt. Ez a havas napokon azért okozott kisebb izgalmakat a tetőre rakódott hó miatt, de végül sikerült letakarítani anélkül, hogy az utakon mögöttem jövőknek is juttattam volna belőle.

A Ford számtalan változatban forgalmazza a furgonjait, így könnyű nekünk tetsző méretet és felszereltséget találni. Az igazán nagy cuccokhoz még egy extra hosszú verzió is létezik, JumboVan néven, ahhoz mondjuk a B kategória már kevés, mert a 6,4 méteres hosszhoz 4,6 tonna össztömeg tartozik.

Szavazzon!

A nálunk járt verzió listaára nettó 5 820 000 forint, ehhez még hozzájön az összkerékhajtás (1 510 000 Ft), a bal oldali raktérajtó (85 000), az utasoldali légzsák (60 000) és a tolatókamera (295 000), így összesen 7 770 000 forintra jön ki. Összehasonlításképpen egy hasonlóan felszerelt MB Sprinter 316 hosszú-középmagas, összkerekes változatban 9 893 000-ra jön ki.

Totalcar értékelés - Ford Transit LWB 4x4 középmagas - 2009

Apróságokon kéne még dolgozni, de alapvetően egy kellemesen használható eszköz.

Népítélet - Ford Transit