Ilyet utoljára Porschéban láttam

Teszt: Fiat Ducato 3.0t 2.3 Mjet 120 LE CH1

2010.05.13. 06:02 Módosítva: 2010.05.13. 09:16

Adatlap Fiat Ducato 3.0t 2.3 Mjet 120 LE CH1 - 2010

  • 2287 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 112 LE @ 3600 rpm
  • 320 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Végsebesség:
    155 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 4 788 000 Ft

Az utastérben számos rekesz és tároló várta, hogy belerakjak valamit, még olyan helyen is találtam, ahol nem számítottam rá. Ugyanis a kormány alatt is kiképeztek egy rést, ahová egy félliteres üdítő pont befért. Sajnos a Fiat se használta ki a dupla utasülés adta lehetőségeket, sincs alattuk raktér, pedig így egy közel MX5 csomagtartónyi hely marad parlagon. Remélhetőleg egy jó kis fészlift esetén gondolnak erre is. Beszállás előtt mindenkinek feltűnt a nem túl elterjedt megoldás, ugyanis a sofőrülés bal oldalán van a kézifék. Ilyet utoljára Porschéban láttam, na meg persze a kistestvér Scudóban.

Kisteherautóknál a könyöklés kérdését változatos módon szokták megoldani. Van ugye a bővített ablakburkolat, mint például a Transitnál lévő kiöblösödés, vagy közelebb hozzák az ülést és csak simán az ablak formájával segítik elő a kényelmes kéztartást. És persze ott vannak az ülésbe épített karfák is. A Ducatóban az első módszert kombinálták a másodikkal, egy elsőre szokatlan formájú műanyag elemet raktak az ajtóra, ami egyébként elég kényelmesnek bizonyult.

Bemelegedés után a Multijet halkan járt, nagyobb tempónál se kezdett hangoskodni, viszont a szélzaj keményen jelentkezett 110 km/h felett, de hát csodák nincsenek, szép nagy kockát kell kerülgetnie a szembejövő fuvallatoknak. A futómű egész kellemes, a hátsó laprugó-merevtengely kombó persze terheletlenül kissé pattogós volt, de ha pakolunk bele, megszelídül. Az irányítás precíz, a fordulóköre 11 méter, ami az elsőkerekes kategóriatársak között elég jó, jól tudtam forgolódni a parkolókban. Ezzel meg is leptem az éppen mellettem ülő kollégákat, ők feltehetőleg egy csuklós ikarusnyi fordulókörre számítottak.

A kocsi nettó alapára 4 788 000 forint, ez a vetélytársak között olcsónak számít. A Ducatót a Fiat 3000-4035 közötti tengelytávval forgalmazza, terhelhetőségben az 1140 kg-tól egészen 1,82 tonnáig mehetünk, de ez utóbbi már túl van a B kategóriás jogosítvánnyal vezethető határon.

Tengelytáv (mm) Magasság (mm) Raktérhossz (mm) Terhelhetőség (kg) Össztömeg (kg)
2.3 Mjet 3.0 Mjet
3000 2254 2670 1155 1140 3000
3450 2254 3120 1415 1400 3300
3450 2522 3120 1390 1375 3300
4035 2524 3705 1525 1475 3500
4035 2764 3705 1500 1450 3500
4035 2524 4070 1440 1390 3500
4035 2764 4070 1410 1360 3500
4035 2764 4070 - 1820 4005

Totalcar értékelés - Fiat Ducato 3.0t 2.3 Mjet 120 LE CH1 - 2010

Népítélet - Fiat Ducato