A barátságos dömper

Volkswagen Amarok DC Basis 2.0 BiTDI (2010)

2010.12.08. 07:49

Adatlap Volkswagen Amarok DC Basis 2.0 BiTDI - 2010

  • 1968 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 163 LE @ 4000 rpm
  • 400 Nm @ 1500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.1 másodperc
  • Végsebesség:
    181 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • 5 789 000 Ft

Átvételnél az árukiadó kicsit aggódva kérdezte, mivel vagyok. Mikor meglátta a kocsit, ezzel nem lesz gond felkiáltással beugrott a targoncába.

Fürdőszobát újítok fel, és éppen megérkezett a csempe. Emiatt nem tudtam visszautasítani a VW új teherautóját, az Amarok pickupot. Mivel a kád már megvolt, így a platómérettel nem lehetett gond. Átvételnél az árukiadó kicsit aggódva kérdezte, mivel vagyok. Mikor meglátta a kocsit, ezzel nem lesz gond felkiáltással beugrott a targoncába. Aztán elmagyarázta, hogy alacsonyabbra nőtt kocsiknál gyakran gond, hogy az ő kijáratukban van egy emelkedő, amitől befele ugyan bejutnak, de kifele megrakodva már karcosan tudnak csak kimenni.

Ezt a platós kisteherautót két okból se fenyegette ez a veszély. Először is a hasmagassága 249 mm, ami mondjuk egy Rangernél majdnem 5 centivel nagyobb. Másodsorban hátul (feláras) Heavy-Duty futóművet kapott, amivel a terhelhetősége 8 mázsáról valamivel több mint 1 tonnára ugrott, így a 300 kiló csempe plusz a raklap meg se kottyant neki. Mondjuk, mivel az igen masszív lökhárító miatt a platóajtót csak 90 fokba tudjuk lenyitni, így csak harmadjára sikerült annyira becsúsztatni, hogy be is tudjuk zárni.

A lökhárítóba egy lépcsőt is süllyesztettek, de az csak arra jó, hogy zárt állapotban be tudjunk mélyebbre hajolni a platóra, mivel nyitott állapotban takarásban van. A platóborítás jól vizsgázott, a hazaúton még az Élessarok kanyarjaiban se mozdult el semmi. Érdekes, hogy – ellentétben a többi gyártó megoldásával – nem egy formára öntött műanyag bélést csavaroztak a fémre, hanem látszólag közvetlen a fémre lett felhordva a csúszásgátló műanyag.

Még meglehetősen feltűnő darab az Amarok, főleg ha akkora feliratok vannak rajta, mint a tesztautón. Csempehordás közben minden körben újabb és újabb érdeklődőkkel találkozhattam. Ez a heves érdeklődés később is megmaradt, olyannyira, hogy vidéki utam közben egy zöldséges az élete kockáztatásával vetette elém magát, hogy hol tud egy ilyet szerezni, és fotózás közben kutyasétáltató apukák sündörögtek a kocsi körül, hogy belenézhessenek. Rakodás közben rám esteledett, így kénytelen voltam kipróbálni a harmadik féklámpába integrált raktérvilágítást. Később vettük észre, hogy érdekes módon kizárólag álló motornál, levett gyújtással működik. Tehát ha gyorsan megállunk, és nem akarjuk leállítani a motort, akkor csak sötétben pakolhatunk.

Munkahely megvilágító lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek (6/1990. KöHÉM)

51. § Olyan lámpával, amely az álló jármű körül a területet megvilágítja (munkahely megvilágító lámpa, ideértve a keresőlámpát is), minden járművet fel szabad szerelni.

Munkahely megvilágító lámpára vonatkozó további műszaki feltételek

52. § (1) A munkahely megvilágító lámpa csak színtelen (fehér) vagy kadmiumsárga fényt bocsáthat ki.

(2) A munkahely megvilágító lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e lámpák csak akkor legyenek bekapcsolhatók, ha a jármű helyzetjelző lámpái be vannak kapcsolva.

Népítélet - Volkswagen Amarok