Kell a blingbling a népnek

Bemutató: Toyota Hilux ráncfelvarrás - 2020.

2020.07.19. 06:40 Módosítva: 2020.07.19. 20:58

Ha valakit arról kérdezünk, mi jut eszébe, ha pickupra gondol, úgyis Toyota Hilux lesz. Meglehetősen sok helyen sokféle verzióban (mert a sivatagban csapató beduinnál lévő teherautónak azért nem sok köze van az itthon kaphatóhoz) értékesítik, igen sikeresen. Csakhogy az utóbbi időkben homok került az értékesítés csapágyaiba.

A Toyota marketingosztálya szerint a megbicsaklás a következő okokra vezethető vissza:

  1. Nem volt “karácsonyfa” verzió, túlságosan funkcionális volt a modell. Így a facelifben már lesz Andorid Auto, Apple Carplay és vadiúj hangrendszer.
  2. Nem volt nagy, de még kevésbé erős motor. Az adatok szerint ez a 200 ló feletti szegmenst jelenti. Így mostantól az eddigi 2,4-es (150 Le, 400 Nm) mellett ugyanúgy négyhengeres, de 2,8 literes és 204 lóerős, 500 Nm-es dízelmotorral is lehet rendelni az autót. Ez amúgy nem nagy újdonság, ugyanannak a 2015-ben megjelent GD sorozatnak a nagyobb verziója, mint az eddigi 2,4-es, csak Európába eddig nem hozták.

Mindezt azért, mert Európában a karácsonyfa/munkásautó arány 45-55% a fullfull előnyére, és ez valószínűleg még feljebb is megy. Ettől persze még megmarad a Toyotánál Workhorse-nak nevezett változat, hiszen valamivel a tendereken is indulni kell, na meg a valódi parasztoknak is kell valamit mutatni.

Valahol érthető, hogy pont a munkásverzió maradt ki a ráncfelvarrásból, míg a magasabb felszereltségek kaptak egy új, kicsit macsóbb orrot, új ledes lámpákat, és ami nagyon fontos, három új színt és új felniket. Belül új fejegység, új 8 hangszórós hifi rendszer, újra programozott menetstabilzátor és számtalan új 3 betűs biztonsági kütyü növeli a komfortot, míg a kétkerék-meghajtású alapverzió pedig kapott egy tényleg hasznos újítást, egy fékezgetős villanydifit.

Árát még nem tudjuk, a megjelenés is csak ősszel várható. A kiállított modell is prototípus volt, arra is felhívták a figyelmünket, hogy még változhat az autó itt-ott, bár a mostani időszakban valószínűleg senki nem tud erre biztosat mondani.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.