A kényelemhez való jog

Teszt: Peugeot Boxer PTDC 350L

2002.11.28. 10:39

 
   
   

Az öveken kívül a sofőrt - széria felszerelésként - légzsák is védi. Az utas is kaphat egy 140 literest, de tesztautónkban ilyesmi nem volt. Ahogy a régebbi modellnél, az első sorba itt is három ember ülhet, de most a középső utas is hárompontos övet kapott. Hátura négy segéderőt zsúfolhatunk. Kipróbáltuk, négy szikár ember valóban kényelmesen utazhat.

Mi az, hogy utazhat? Száguldhat! Észnél kell lennünk és nem szabad elfelejteni, hogy kéttonnás monstrumban ülünk: nem illik letolni vele senkit az autópálya belső sávjából. Nem érezni a sebességet a városban sem. Tesztautónk 2800 cm3-es HDI motorjának 127 lóerejével és 300Nm-es nyomatékával meg lehetett tréfálni városi autóstársainkat. Ezt a teljesítményt a hivatalos adatok szerint 1800 fordulaton adja le, majd a HDI saját testi épségét megóvva 4200 fordulatnál elegánsan tilt. A motor hangjából egyébként alig hallani valamit a fülkében. Ez köszönhető a kiválóan szigetelt motorköpenynek, az új motorfelfüggesztésnek, és a vezetőfülke új szőnyegének.

 
   
 

A fékevesztett száguldást tesztautónkon elöl-hátul tárcsafékek tartották kordában. Elöl klasszikus McPerson felfüggesztés, tekercsrugókkal, hátul laprugós merev híd figyelt. A kerékcsapágyakat megerősítették, és a fékeken is dolgoztak egy keveset.

A külsőségeket szemlélve - a Peugeot website szerint - kívülről legszembetűnőbb a merészebb ívű motorháztető, ami annyira merész volt, hogy észre se vettem, mennyire különbözik az elődtől. Ami sokkal merészebb, és úgy látom tendencia az autógyártásban, az immáron életnagyságú, oroszlános embléma. A Boxer esetében itt kivételesen jelentőséggel bír, mert szinte ez az egyetlen pont, ami megkülönbözteti a Citroën Jumper-től. Annak idején az új Boxert Citroën Jumper használati utasitással kaptam, és olyan is előfordult, hogy a Peugeot Citroën kormánnyal érkezett a hazai kereskedőhöz.

 
   
   

Persze ha utánanézek, kiderül, hogy a modellfrissítés előtti verzióhoz képest más a lámpa, más a lökhárító, más a hűtőrács, meg ugye a merész ívű motorháztető is más, de mégis az összkép nem sokat változott. Minek is változzon, tökéletes, ahogy van.

A tesztautónk platós duplakabinos (PTDC 350L) verzió volt. 2517cm platóhosszal és 1395 kg terhelhetőséggel. Ez azt jelenti, hogy egy kisebb családi ház komplett külső szigetelése kényelmesen elfér rajta.

 
   
 

A plató Sanmarco gyártmány. Ez az olasz cég gyártja a felépítményeket a PSA járművekre a Fiatnak, az Ivecónak és a Mercedes Sprinternek. Egy platós autó vásárláskor a felépítmény többet nyom a latban, mint a vezető kényelme. Függőleges zárszerkezete segítségével pillanatok alatt lehajtható a könnyűfémből készült csapágyazott oldalfal. Gumiba ágyazott fülecsek segítenek az áru rögzítésében, valamint sűrű rács védi a kabin hátsó ablakát. A plató minden oldalán fellépők segítik a feljutást. A Sanmarco felépitményét igazán profinak találtam.

 
   
   

Ha a főnök zsebében van 4 410 000 Ft és Áfa, valamint beéri 1300 kg terhelhetőséggel, miközben kap egy hétszemélyes teherautót, gazdaságos dinamikus dízel motorral, klassz kis platóval és kiváló belső kényemmel, akkor szerintem ne is keressen tovább. Én nekem nagyon kéne. Már csak az Alma miatt is: boxer a Boxerben.

Értékelés: Számomra - 5          
 
 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.