2003.12.19. 09:35

Átdolgozták a futóművet, neveztesen újak a rugók, a lengéscsillapítók, meg a gumik is. Az új Ranger kifogástalan úriemberként viselkedik közúton, bár a képek alapján nem áll szűkében a kifacsart testhelyzeteket lehetővé tévő rugóutaknak, inkább nagytestű személyautóként viselkedik, mint terepjáróként. Az új kormányzás-érzetet a régihez képest nem tudom értékelni, mert az előző Rangerhez nem volt szerencsém, de az újban tényleg lelkesítően jó a kormánymű - élvezetesen vezethető, élénken reagáló, jól eltalált szervójú teherautó a Ranger.

Új a háromcsatornás blokkolásgátló - az első kerekek jeleit egy-egy szenzor küldi a vezérlő elektronikának, a hátsó kettő meg ne ugráljon a merev tengelyével, és érje be egyetlen érzékelővel. Egy háromcsatornás ABS persze csak ebben a járműosztályban nagy kaland, de a szerkezet tisztességgel dolgozik - ijesztő hangok kíséretében, vadul kalimpáló fékpedállal, de meglepő hatékonysággal állítja meg az 1.7 tonnát nyári gumikkal, tükörjégen. Tükörjég nélkül se rossz - megnövelték és meg is duplázták az első tárcsafékeket, ami hosszú lejtőn, súlyos rakományt fékezve jöhet jól.

A Ranger nem valódi terepjáró, legalábbis nem a szó irreális kihívásokat kereső értelmében. Anyaga nem bírja a legkomolyabb igénybevételt, Somogybabodon például biztos hamar széthullik - a statisztikailag kimutathatatlan, de az autót annál kegyetlenebbül kezelő kisebbség hamar lemészárolja. Normális teherautó-jellegű igénybevételre és szabadidő használatra viszont tökéletesen megfelel. Hülye helyekre, magas járdaszigetekre-hókupacokra parkolni, meredek emelkedőkre kaptatni, vontatni lehet vele, és persze belefér egy-egy terepverseny-stílusú akadály leküzdése is.

Ford Ranger

  • 668
    Kéne.
  • 160
    Nem kéne.

Az építészeti paraméterek, hasmagasság, terepszögek, dőlésszög alapján nehéz vele fenn- és elakadni, csak a tartós brutalitást bírja kevésbé. Bár egyik pick-up gyártó sem beszél ilyesmiről, a tapasztalt terepjárósok élményei arra utalhatnak, hogy a Mazda B2500-Ford Ranger páros anyaga kevésbé erős. Viszont ennyivel olcsóbb is az autó, főleg ha beleszámítjuk, hogy alapfelszereltség az önzáró hátsó differenciál és az elektronikusan oldható első szabadonfutó.

 
  Duplakabinos pick-upok induló árai
 
  Nissan Pickup (133 LE, 304 Nm): 4.625 000 Ft
Toyota Hilux (102 LE, 206 Nm): 4. 095 000 Ft
Mitsubishi Pajero Pickup (115 LE, 240 Nm): 4. 278 000 Ft
Mazda B2500 (109 LE, 266 Nm): 4. 099. 900 Ft
Ford Ranger (109 LE, 266Nm): 3. 990 000 Ft
 
  Műszaki adatok
 
  Maximális gázlómélység: 450 mm.
Első terepszög: 35 fok
Hasmagasság: 208 mm
Rámpa törési szög: 24 fok
Hátsó terepszög (vonóhorog nélkül): 28 fok
Maximális dőlésszög: 49 fok
Fordulási kör (padkák között): 12.6 m.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.