2003.05.27. 11:19

 
   
 

A beltér valamivel puritánabb, de határozottan jól néz ki. Itt már kopognak a mûanyagok, a tükröt is kézzel kell mozgatni. Középre nagy kijelzõs CD-s VW rádió került. A lehajtható, állítható karfát viszont szeretettel üdvözlöm. Nem újdonság ez a Transporteréknél, de a mostani állítólag ergonómikusabb lett. Szerintem inkább spórolásból alakítottak a formán.

 
   
   

Kívülrõl tagadhatatlan a rokonság az elõzõ verzióval. Maradt a dobozszerû forma, ami valószínûleg ismét idõtálló lesz. Nagyon finom lekerekítések az orron, nagyobb lámpatestek, nagyobb lökhárító. A csekélyke merészség az embléma megnövelésében merült ki.

 
   
 

Nekem leginkább a kiskabinos platós változat tetszik. Szépen befejezték a fülkét, látszik, hogy dolgoztak rajta a dizájnerek, nem csak egy dobozost fûrészeltek ketté. Hátul alumínium oldalfalú plató rögzítõfülekkel. Ha könnyûfém-felnivel vásároljuk, szerintem az egyik legpofásabb platós autó birtokosai lehetünk.

 
   
   

A motorpaletta rendkívül széles, - felépítménytõl függõen - a 86 lóerõs, 1,9 literes, négyhengeres dízeltõl a Phaethonba is szerelt 3.2 literes 235 lóerõs benzinesig terjed. Ezen kívül kétezres benzinest (115 LE) és kétfajta öthengeres dízelt (130 LE, 174LE) is választhatunk.
A dízel Transporterek hátulján a TDI króm felirat színezése elárulja, mivel van dolgunk. Ha minden betû piros, a legerõsebb dízel T5 halad elõttünk, és vigyázzunk a gavallérstarttal. Ha pedig minden betû króm színû, tudjuk, hogy nem várhatunk csodát. Ez a jelölésrendszer megkönnyíti az optikai tuningolók dolgát, ugyanis egy kis piros körömlakkal azonnal plusz 88 lóerõt hazudhatunk.

 
   
 

A Wasowo Kastély Hotel és a Poznani VW gyár közötti ötven kilométer körüli utat egy T5-os kisbusszal tettük meg. Kiváló lengyel sofõrünk volt, így utasként élvezhettük a T5 kényelmét.
Sok konkurens jármûben utaztam a hátsó sorokban, de azonos módon gyûlöltem mindannyit. A T5-tel sincs ez másként. Legkritikusabb pont a szellõzés, ezért a nem nyitható ablakok miatt nagyon nagy hangsúlyt fektettek a légmozgásra. A B-oszlopon állítható szellõzõrostélyt alakítottak ki, és a hátsó üléssor alól is érkezik levegõ. A mûszerfalon külön kapcsolóval vezérelhetjük a fûtést és kínozhatjuk az utasokat. Sajnos a mi autónkban nem volt klíma, így örömmel lemondtunk a további langyos levegõ befúvásáról. Minden bizonnyal a fûtés tökéletesebb, de melegben klíma nélkül hiába a levegõbefúvás.

 
   
   

A gyárban kávé-süti, rövid prezentáció. Többek között megtudtuk, hogy a városban további három VW üzem kapcsolódik a központhoz. Egy különlegesjármû üzem, egy óriási öntöde, ahol a Transporter motoralkatrészei is készülnek, valamint a raktár és logisztikai központ a városon kívül.

 
   
 

A gyárlátogatás alakalmával végre betekinthettem a színfalak mögé, ahol a szép ezüst domborított lemezekbõl autó lesz. Valahogy úgy, ahogy kollégánk a cseh sorozatokból jól ismert Kis Vakond is csodálta autója újjászületését. A Suzuki gyárhoz hasonló jelmondatoknak nyom a sincs. Mindenhol fegyelem és tisztaság. Egy sárga dobozka a karosszériaépítés kulcsa. A doboz tartalmazza a készülõ autó gyártásához szükséges minden paramétert. Egy fõdarabra szerelve a gyártósoron halad, a dobozkát figyelik a szenzorok, és ennek függvényében mûködnek a robotok. Elég sok a kézzel végzett munkafolyamat, de a kritikus, nagy pontosságú mûveleteket bonyolult robotgépek végzik.

 
   
   

A kész, fényezett autók összeszerelése külön üzemben történik steril körülmények között. A munkafolyamatok nem túl izgalmasak, de mint megtudtuk, nem nagyon cserélõdnek a dolgozók. Van, aki éveken keresztül csak ablakot ragaszt.

A reptérre menet még egy kicsit Transportereztünk, agyunkba vésve az új T5 minden részletét. A rövid teszt alatt nagy szerelembe nem estünk, de elsõre igen ígéretesnek tartom az új T5-öt és júliusban kíváncsian várom a hazai bemutatót.

 
  Technikai adatok
 
  Benzines motorok
Motortípus: 2,0 l 85 kW 3,2 l 173 kW
Hengerek száma: 4 6
Lökettérfogat: 1984cm 3 3189 cm 3
Teljesítmény: 85 kW / 52001/min 173 kW / 62001/min
Max. nyomaték: 170 Nm / 26001/min 315 Nm / 29001/min
Váltó: 5 sebességes, kézi 6 sebességes, automata
Max. sebesség: 163 km/h 205 km/h
Gyorsulás (0-100 km/h): 17,8 s 10,5 s
Fogyasztás: 10,8 l 12,2 l
Dízel motorok
Motortípus: 1,9 l 63 kW 1,9 l 77 kW 2,5 l 96 kW 2,5 l 128 kW
Hengerek száma: 4 4 5 5
Lökettérfogat: 1896cm 3 1896 cm 3 2460 cm 3 2460 cm 3
Teljesítmény: 63 kW / 3500 1/min 77 kW / 3500 1/min 96 kW / 3500 1/min 128 kW / 3500 1/min
Max. nyomaték: 200 Nm / 2000 1/min 250 Nm / 2000 1/min 340 Nm / 2000 1/min 400 Nm / 2000 1/min
Váltó: 5 sebességes, kézi 5 sebességes, kézi 6 sebességes, kézi 6 sebességes, kézi
Max. sebesség: 146 km/h 159 km/h 168 km/h 188 km/h
Gyorsulás (0-100 km/h): 23,6 s 18,4 s 15,3 s 12,2 s
Fogyasztás: 7,5 l 7,5 l 7,8 l 7,8 l
 

168 fotó
 

Sajtófotók