Benzinen ülni jó!

2008.09.18. 01:09

Adatlap Honda Jazz Trend Plus - 2008

  • 1198 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 90 LE @ 6000 rpm
  • 114 Nm @ 4900 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.6 másodperc
  • Végsebesség:
    177 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • 3 349 000 Ft
Ma szinte mindegyik kisautó úgy készül, hogy vesznek egy nagy kasztnit, jól megdizájnolják, aztán valahogy megoldják, hogy belül mégse legyen túl nagy. Mind gigantikus kívülről, mégsem tudják betölteni azt a funkciót, mint amit egy négyméteres kocsi tudott tíz éve. És ami a legjobb, egy fia ötlet sincs bennük.

A Jazz, így második generációsan is rövidebb ezeknél vagy tíz centivel. A japók mégsem azon törték a fejüket, hogyan lehetne rosszabb egy Civicnél, sőt. A motor rettenetesen keskeny, és nagyon elöl van a motortérben, az aksinál (28 Ah) az első mobiltelefonok is nagyobbak voltak, a szélvédő meg annyira a motortér fölé nyúlik, hogy egy francia autónál felsikoltanék: ezt meg hogyan fogják javítani?!

És maradt a régi trükk, a tankot az első ülések alá tették (szerencsére a benzin lötyögése nem hallatszik). A hátsó pad tehát nem egy dudoron van, hanem lábakon áll, és nincs alatta semmi. Ha felnyitjuk, magas tárgyak szállíthatók állítva. Viszont előre is csukhatjuk az egészet, ekkor meg óriásira bővül a csomagtartó, mivel az ülés összehajtva oda tottyan be, ahol normálisan a tank lenne. Ezt nevezték el Mágikus Üléseknek, de ennyi erővel úgy is hívhatnák: Dugjátok Fel a Karakurit.

Mint a térkihasználás bajnoka, mindig is tetszett a Jazz, és ezzel így volt még vagy kétmillió ember a Földön. Azonban a hengerenként két gyertyával és ugyanennyi szeleppel operáló motorokat meg a suta kormányzást nem szerettem. A Micra vagy akár a Fiesta is agilisabb volt nála.

A motorkérdés, úgy tűnik, most megoldódott, mivel mindkettő 16 szelepes és i-VTEC vezérlésű. Az alapgép 1,2 literes, a nagyobb kis jóindulattal 1,4-es – voltaképpen 1,3-asra illene kerekíteni az 1339 köbcentit. Ami feltűnő: a motorok iszonyatosan csendesek. Még felnyitott motorházfedéllel is lényegesen halkabban ketyegnek alapjáraton, mint egy mátrixnyomtató. A bemutatón a hondás autóhurcoló srácok simán ráindítottak, amikor járt. A 90 és a 100 lóerő között elvileg nincs nagy különbség, de az élet mást mutatott. Dízel Jazz nem lesz, talán hibrid igen, de az is később.

Az új forma elsőre olyan, mintha a régi Jazzt megcsinálták volna lufiból, és egy kicsit túlfújták volna. Az ülések magasabbak, az első székek távolabb vannak egymástól. Hátul akkora a lábtér, hogy a sajtóbemutatón a Jazzekkel sofőrös limuzint játszottak: ezekkel vittek minket a vacsorára, és bárki gond nélkül elfért, pedig a hondások nem törpéket szerződtettek vezetőnek. Ja, és egy apróság: az ülések formája is jobb, hátul meg normálisabb szögben áll a háttámla, és hosszabb az ülőlap.

A műszerfalat is megújították, régen olyan mintázatú és keménységű volt, mint egy golflabda. Ez annyiban változott, hogy a felszínre rádolgoztak egy leheletfinom burkolatot. Olyan a tapintása, mintha fekete hungarocellt fogdosna az ember. Hasznos, hogy matt a felszíne, de úgy tűnt, hajlamos a karcolódásra. A műszeregység rafinált vöröses háttérvilágítást kapott, ennél jóval primitívebb megoldások dívnak a mai kiskocsiknál. És még egy lényeges apróság: a kormányt már tengelyirányban is lehet állítani.

Melyik Jazz volt a legszimpatikusabb? Lapozzon!

Totalcar értékelés - Honda Jazz Trend Plus - 2008

Utastere kényelmes és tágas, variálható, csomagtartója pedig trükkök nélkül is nagy. Ezt együtt egyetlen kiskocsi sem nyújtja. Ha nem rázna, és lenne (jó) ára, gondolkodás nélkül kérnék egy 1,4-est, kézi váltóval.