Újbatett Dácsia

2005.03.31. 11:40

Adatlap Dacia Logan Logan - 2004

  • 1390 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 75 LE @ 5500 rpm
  • 112 Nm @ 3000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    13.0 másodperc
  • Végsebesség:
    162 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.5 l/100km
  • 1 999 000 Ft


Súly alatt behuppad a filc a pótkrék felett

A csomagtér tekintetében nem lehet panasz, az 510 literes csomagtartó pont akkora, mint a Thaliáé. Itt a kárpitozás olyannyira visszafogott, hogy a pótkereket takaró vastagabb textilben ki is merül. Pont jó. Hiányzott a piacról egy barkácsolható autó. Manapság mindent kézhez kapunk, már a légszűrőt sem cserélhetjük magunk. Rajta hát, az ügyes kezűek néhány szerszám, OSB lap, filc s ragasztó segítségével csodát tehetnek. Ismét elérkezett a lakótelepi autóbarkács kora. Ha pedig nincs igény ilyesmire, akkor miért költsünk bélésre, csomagtér-világításra?


Tesztautónkban a Clióból, Thaliából ismert 1,4-es nyolcszelepes Renault motor volt. Az 55 KW (75 LE) nem volt egy veszedelem, de polgári autózáshoz magánjárónak tökéletes. A végsebesség 160 fölött van, s a 120 utazót bátran vállalhatjuk, bár ilyenkor a zajcsillapítással lesznek gondok. Bizony, a motortérben is a csomagtartóhoz hasonló szigetelést találunk: semmit. A motorháztetőt kinyitva az elektronika műgyantába öntött szobra ül a motor tetején. Vicces, bár tagadhatatlanul könnyen hozzáférhető. A fogyasztás igen jól, 6,2 liter körül alakult városi-országúti vegyes használatban.

Nekem elsőre megtetszett a minden elemében egyszerű, takarékos s puritán Logan. Nem zavartak a zártszelvény csomagtartózsanérok, a burkolatlan elemek, az olcsó, praktikus megoldások. Főleg, hogy mindezek mellett a Logannak van egy olyan szolgáltatása, amit egy konkurens sem tud: az ára.


Nem lenne teljes a kép, ha nem néznénk körül: mit adnak 1,8 millióért?

1,8 millió alatt csak a Suzuki Alto 65 lóerős, ötajtós változatát találtam, pontosan 1 686 000 Ft-ért. A következő lehetőség a Fiat Panda Actual, ami 55 lóerős 5 ajtós, s az ára pont annyi, mint az alap Logané. Ha már a Fiatnál tartunk, akkor 1 555 000 forintért az 1,1-es Seicentót is megkaphatjuk. Végül, de nem utolsó sorban ne feledkezzünk meg egyik kedvencünkről, az 1,1-es, 65 lóerős Kia Picantóról sem, ami 1 899 900 Ft. Szép csapat.


Suzuki Alto - Fiat Panda Actual - Fiat Seicento - Kia Picanto


A teljesség igénye nélkül bátran leszögezhetem, hogy a fentiek terjedelemben meg sem közelítik a Logant, ezért nézzük meg azt, hogy a méretben közel állók hogyért vannak. Az egyszerűség kedvéért vegyük a hosszúságot: a Logan 4247 mm hosszú. Ha az alsóbb kategóriát nézzük, akkor természetesen saját háza táján a Thalia az elsődleges konkurens. Hoppá, az ugyanazzal a motorral szerelt alap Thalia 2 199 000 Ft, gyorsan haladjunk tovább. A Fiat Albea lehet hasonló kaliber (4186 mm), ára 2 099 000 Ft. Ez sem hangzik túl jól, ezért nézzünk rá az ígéretes Ladára. A Lada 110 csótány igazán friss, ezerötös motorral 2 220 000 Ft. Á, ez sem jöhet szóba, irány Amerika. A Chevrolet Kalos 1,4-es, nyolcszelepes, 83 lóerős, tehát gyakorlatilag olyasmi motorral, mint a Logan, s még mérete is szinte milliméterre passzol (4235 mm), szóval ez az egyébként kedvelt s elterjedt kisautó 2 345 250 Ft. Ezt is buktuk. Nézem kínomban a Skoda Fabia Sedant, ami picit kisebb (4222 mm) - le se merem írni - 2 996 000 Ft. A segges Polo még akcióban is majdnem három millió. Álljunk is meg, nincs értelme tovább keresni, a Logan páratlan.


Renault Thalia - Fiat Albea - Lada 110 - Chevrolet Kalos - Skoda Fabia Sedan

Dacia Logan 1.4

Én megértem, sőt támogatom azokat, akik a Logant választják, sokkal jobban meglepődök, ha valaki Peugeot 307-est vagy Citroen C5-öt vesz. Lehet szidni a Logan puritánságát, de tagadhatatlan, hogy kategóriájában jelenleg a legkedvezőbb árú autó. S sokan vannak, akinek ez a legfontosabb szempont.

A szerző értékelése ertekeles

A tesztautónké 3 csillag, rendes kormányművel négy lenne, de tiszta szívemből az ár-érték arányt figyelembe véve ötöt adnék.

Totalcar értékelés - Dacia Logan Logan - 2004

A csomagtartója és az utastere nagy és kényelmes, a futóműve tökéletes a magyar utakra, az ára pedig a magyar pénztárcának. Az utastér borzasztó anyagból, a fényezés pocsék és a szervokormány hiánya is fájdalmas.