Cikk egy érdektelen autóról, kérem olvassa el!

2006.01.24. 08:22

Adatlap Mazda 6 Cd120 Ce - 2002

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 121 LE @ 3500 rpm
  • 320 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb.
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.6 másodperc
  • Végsebesség:
    194 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.1 l/100km

Hajnali két óra van, és ez az első mondat a számítógép képernyőjén. És ha lenne egy csepp kis igazság a földön, ez lehetne az utolsó is. Istenverte Mazda6, legyen ezerszer átkozott a pillanat, amikor beléd ültem.

Bár nem tartozik szorosan a tárgyhoz, el kell mondanom, hogy hat autóm van. A legfiatalabb 14, a legidősebb 32 éves. Az átlagéletkoruk 23 év. Valószínűleg ez a legfőbb oka, hogy jelenleg egyik sem működik.

A másik ok az, hogy a racionális autók nem szólnak az én bomlott szívemhez. A működésképtelen sajátjaim közt van széttuningolt sportautó, felpimpelt diszkócirkáló és tiszteletre méltó veterán, de mind teljesen értelmetlen, nehezen kihasználható és drága fenntartású. És hatan négy különböző műhelyben állnak. Nekem pedig temérdek intéznivalóm van. Autó kell, de nem vehetek.

Magyarország kedvenc autós villanymédiumának igazgatóságán nem azért jó időzni, mert az ember lecsaphat a Ferrarikra és 6-os BMW-kre, hanem mert eldöntheti, mit akar okvetlenül megúszni. És íróember semmit se akar jobban megúszni egy már ezerszer megírt, eredetileg is érdektelen témánál, aminek már az emlegetése közben olyan kétségbeejtő unalmat érez, hogy az agya önvédelemből meztelen nőket és lángoló sörényű hiénákat vizionál.

Amikor a hétfői lapindító értekezleten kiderült, hogy az autózás nélküli kínhaláltól csak egy Mazda6 tesztautó menthet meg, abból is a gyengébbik dízel, meginogtam. Egyszerűen nem volt más. Hamarosan elmegyek külföldre hosszabb időre, előtte tényleg rengeteg a teendőm, de ez talán túl nagy ár. A Mazdáról mindenki tud már mindent, amit tudni érdemes, ez pedig ennyi: jó. Sőt egyszer már én magam is írtam róla, még le is tévéztem. Aztán a tavalyi faceliftet megírta Rácz kolléga, és már ő is megállapította, hogy a világon semmi érdemleges változás nem történt. Mi az ördögöt mondhatna bárki még?

Mi újság vagyunk, az olvasókból élünk, és ha megnyúznak se tudok egyetlen okot se, miért lehet kíváncsi a folytatásra bárki, hacsak nem öli meg a vágy, hogy a második oldalon végre megtalálja azt a leleplező fotót Fidel Castróról és Bódi Sylviről. Ezért a Mazda6-ot kerülnünk kellene, mint kénköves kását. Ezért átkozom a pillanatot, amikor vállaltam a cikket. De ha egyszer beleültem, meg kell írnom. Önnek pedig el kell olvasnia. Fordítva se lenne egyszerűbb.

A Mazda a 6-ossal vezette be a kellemes külsőt, a klassz vezetési élményt és a ronda hátsó lámpát a céges történelemkönyvbe. A 6-os volt az első hivatalos zoom-zoom autó, ami annyira meglepő változást jelentett a sivárság évtizedei után, hogy a ronda hátsó lámpa egyenesen szépnek találtatott akkoriban. Kívül-belül pofás, jó vezetni, jó az ára, fogyott is szépen.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.