Tavaly nyáron visszafogott felhördülést keltett a közlemény, melyben a Mazda az MX-5 MPS-koncepciójának elkészültéről tájékoztatott. Később, Frankfurtban meg is lehetett nézni az autót, ám egyelőre úgy tűnik, hogy az igazi hátsókerék-szaggatásra éhes MX-5 szerelmesek továbbra is csak turbófeltöltő vagy kompresszor utólagos felszerelésével hozhatnak ki 200 lóerőt a kis roadsterből.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Mazda6 vonalai mögött könnyű felfedezni a meglehetősen szolidan álcázott fenevadat. Formája többre predesztinálja, mint amire az alapkínálat csúcsán megtalálható - egyébként rendkívül harapós és rettentő fordulékony - 2,3-as modell képes.
Ezt a gyár éles szemű mérnökei is észrevették, és elküldték az autót a Frankfurttól pár lépésnyire található európai fejlesztőközpontjukba, csináljanak belőle valamit, ami legalább egy kis reményt ad, amikor egy Impreza WRX vagy egy Lancer EVO nyomába szeretnének eredni.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az MPS kivitel miatt picit átalakították az orr ötszögét, az első lökhárítót nagyobb légbeömlőjű, az RX-8-ason láthatóhoz hasonlatosra cserélték. Légterelő, stabilizáló szerepe van a csomagtérfedél emelkedésének, a 18-as kerekek tovább javítják az útfekvést és fokozzák a brutális hangulatot. A kizárólag ehhez a modellhez kikevert Silver Storm árnyalat is a motorháztető alatt háborgó teljesítmény fenyegetését sugallja.
S hogy ne legyen üres a fenyegetés, a 2300 cm 3-es blokkra egy eleddig ismeretlen paraméterekkel rendelkező turbót szereltek. Ezzel a ventilátorral kiegészülve a motor teljesítménygörbéje 6500-as percenkénti fordulaton tetőzik, ilyenkor 280 lóerő húzza-tolja az MPS-t.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Húzza-tolja, mivel a hajtáslánc alul egy elektronikus nyomatékelosztású differenciálművel ellátott négykerék-hajtási rendszerben végződik. Az aktív nyomatékszabályzás mindig a pillanatnyi helyzethez alkalmazkodva osztja le a négy keréknek a maximálisan 360 Nm-es nyomaték optimálisan rájuk eső részét.
Minimalizálták a hatfokozatú kéziváltó kapcsolási útjait, így a váltások gyorsan, precízen és főleg örömteli simulékonysággal történhetnek. Amennyiben a vezetőnek mégsem sikerülne a népes ménest féken tartani, közbeavatkozik a passzív biztonsági rendszereket közös irányítás alatt integráló DSC, vagyis dinamikus stabilitásellenőrző.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros futóművek karakterisztikáját a bivalyerős motor teljesítményéhez és az újfajta hajtáslánc jellegéhez igazították. A könnyűfém keréktárcsák mögött elöl-hátul tárcsafékek forognak, a 245/40-es ZR 18-as Michelin gumikon jól tapad az aszfalthoz az autó.
Kicsit azért dolgoztak a belső térben is, itt a fekete lett a domináns szín, a sebességmérőben egy kis mélykékkel kiegészítve. A bőr és az alumínium kombinációja a luxus és a versenyhangulat finom keverékét adja.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezen kívül a leendő MPS tulajdonos roppant vagányan indulhat majd a parkolóból: miután a Keyless Entry diszkrét közreműködésével matatás nélkül behatolt autójába, jobb hüvelykujját az indítógombra helyezi, és egy könnyed nyomással kelti életre a motor finom zoomogását.
Párizsban fény derül , mit rejt a négykerekes Impreza-evő csomag. Előzetesben igazán izgalmasan hangzik, csupán egyetlen félelmünk van a 6-os MPS variánsával kapcsolatban. Amennyiben ezt a modellt is a mostanra már ködbe vesző MX-5 MPS sorsára szánják, akkor jövőre már el se küldjék a Mazda RX-8 MPS-ről szóló anyagokat. Álmokat nem kergetünk.
|
