2005.09.27. 13:41

Adatlap Mercedes-Benz B 170 - 2005

  • 1498 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 95 LE @ 5200 rpm
  • 140 Nm @ 4000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.3 másodperc
  • Végsebesség:
    184 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.0 l/100km

Nem értettem, miért égeti magát ilyesmivel a Mercedes - egy minden fontos elemében elfuserált autó. Néhány nap kellett, hogy rájöjjek: csak a pozicionálás ment mellé. Egyébként biztos jó.

Melyik is a B-osztály? Kérdeztem a szerkesztőség ideológiailag képzettebb tagjait. Öööö... Mint az A osztály, csak nagyobb? Ja, az lesz az. Hát meg se nagyon néztem, csak beültem és elhoztam.

Nagyobb A osztály? De minek? Kényelmes, de a bébibenz is az, sőt abban mintha jobban el tudtam volna helyezkedni. Itt az ülés. Kényelmes, meg főleg szép ezzel a világos kárpittal, leszámítva, hogy mintha egy korábbi pilóta bevizelt volna, mert a sötét folt azóta is látszik az ülőlapon. A műanyagok szépek és puhák, a fémbetétek is fémből vannak, a küszöbdíszlécről se hagyták le a Mercedes-Benz feliratot.

A és B osztály összehasonlítás

  A Klasse   B Klasse
hosszúság: 3838 mm hosszúság: 4270 mm
szélesség: 1764 mm szélesség: 1975 mm
magasság: 1593 mm magasság: 1604 mm
csomagtartó: 435/1370 l csomagtartó: 458/1530 l
saját tömeg: 1210 kg saját tömeg: 1310 kg

De a kormány rossz helyen van. Fel-le állítható, de én ki-be szeretném, mert sehogy se jó. Alacsonyabban szeretnék ülni, de már az alsó végpont is kakasülő, a felsőben meg be is kell húznom a nyakam. Kinek jó ez? Alapáron multifunkciós, tehát gombokkal, a duda mellől vezérelhetjük a hifit és a komputert, de én magát a kormányoszlopot szeretném egy kicsit beljebb vezérelni.

Na ez az, hogy kinek jó. Kinek jó, hogy a váltót könnyű mozgatni, és a kapcsolások is összejönnek, de semmi rendes, mercédeszes, ne adj' isten Seat Alteá-s roszogás, mesterséges nehezítés. Akárcsak a kormány, aminél nyoma sincs az A osztályban még meglévő nehezítésnek, mesterséges tömeghatáskeltésnek. Mintha egy Puntóban beragadt volna a CITY-gomb, játékkormány kikapcsolt force feedback-kel.


A bevezető kampány vezérfonala a szendvics volt: a B osztály az A sikeresnek bizonyult szendvicsszerkezetű koncepcióját viszi tovább. A szendvics elsősorban a jobb térkihasználást szolgálja. A motor ütközéskor csúszik az utastér alá, az akkumulátor amúgy is ott van. Mindez nagyban átértelmezi a klasszikus gyűrődőzónák fogalmát, de végülis azt is Mercedes szabadalmaztatta. (A cég ez irányú szabadalmainak listája itt olvasható.)


A szendvicsautóban az utasok kicsit magasabban ülnek, ami rosszat tesz a súlypontnak és az útfekvésnek, de szerencsére aki nem szeret mélyen ülni, amúgy se a sportos kanyarvétel megszállottja. És a dupla sajtos hamburger könnyebben borul fel, mint egy vajas kenyér, de ezért fizetik a futóműtervező mérnököket, meg fejlesztik a menetbiztonsági elektronikát.

Namármost, mindebből a B osztályon annyi látszik, hogy a hátsó ülésen tényleg elég tágas, de az orra történetesen jóval hosszabb a kelleténél. A motorház olyan szellős, hogy a hűtő és az ékszíj között kecskét is tarthatunk - az A osztály óta elfelejtették, hogy a szendvicsszerkezet lényege épp a rövid orr volna.


Azt pedig feláldozták a dizájn oltárán, de azt hiszem, megérte. A praktikus szempontokból felesleges orr adja a B-Merci szexepiljének 85 százalékát. Így, feketében nekem egy II. világháborús csőrös teherautó elejére tett utalásnak tűnik. A hátulja meg a szendvics motívum tombolásának következményeit viseli.


Na ja, női szemmel minden más. A női mezőnyben ritka a 180 centis magasság, annál gyakoribb a 162, azzal meg tényleg nagyjából középtájt lesz az ideális üléshelyzet.
Nahát, de könnyű vezetni! A váltó szinte magától, a kormány is, (most már) milyen biztonságos magasságban ülök, ez az, nagyszerű, köszönöm.


És milyen aranyos, praktikus kis holmik! Az utasülés melletti hálóba pont befér egy retikül vagy egy neszeszer, egy szájfény, a labello, a púder, a tampon, a szemhéjceruza, ja az nem is, az a kesztyűtartóba kerül, mert ott, hűha, van ceruza- és aprópénztartó.

A könyöktámasz mögötti titkos rekeszben éppenséggel nem férne el a tordesillasi szerződés, de belenyomhatjuk a post itet annak a helyes mixerfiúnak a telefonszámával. A legjobb az a végtelen hosszban előugró édi fiók a hajcsatoknak, rúzsoknak, rossmanos ajándék szemránckrémnek, notesznek, zsebkendőnek, kistükörnek, rágónak, korrektornak, illatos törlőkendőnek, pirosítónak, vízpárásítónak.