Mini angyalai

2007.12.04. 01:28

Adatlap Mini Mini II Cooper S Clubman - 2007

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 174 LE @ 5500 rpm
  • 240 Nm @ 1600 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.6 másodperc
  • Végsebesség:
    224 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • 6 840 000 Ft

Hosszában 25 centit nőtt, de vajon elég-e ez a 25 centi, hogy négyen kiugorjunk Bécsbe egy karácsonyi nagybevásárlásra, és a rengeteg csomaggal hazafelé is elférjünk? Három csajjal próbáltam ki. Egyszerre.

A Minit nagyon jól ismerjük, egészen a kezdetektől követtük az útját. Karotta ott csorgatta a nyálát a 2001-es magyarországi bemutatón , nem sokkal később pedig ki is próbálta az alapváltozatot, a One-t. Teszteltük a Cooper-S-t versenypályán, a sima Coopert kabrió változatban ismertük meg. Járt nálunk a legerősebb Mini, a John Cooper Works, mely talán a legélvezetesebb elsőkerék-hajtású sportkocsi, amit manapság gyártanak. Aztán jött az új, 2007-es Mini, és azt is nagyon szerettük, pedig nem tökéletes. Egyik modell sem az.

Minden egyes alkalommal leírtuk, mennyire kéne, de hangsúlyoztuk, hogy a csomagtartó kicsi, az autó pedig gyakorlatilag kétszemélyes, továbbá elég drága. Imádnivaló mind, motor- vagy karosszériaváltozattól függetlenül, de vannak hátulütői; ez tény. A BMW gondolkodott hát egy sort, rá is jött, hogyan lehetne az egyébként kelendő portékát apró változtatásokkal még kelendőbbé tenni, hogy el lehessen adni végre azoknak is, akik a szívük mellett az eszükre is hallgatnak.

Így született meg a Clubman. 25 centivel hosszabb karosszéria, 8 centivel hosszabb tengelytáv, 100 literrel nagyobb csomagtér és kettővel több ajtó; ennyivel tud többet a Mini új büszkesége. De vajon mire elég mindez? Az autóról egyelőre nem szeretnék ítéletet mondani, az ötajtósságot azonban még itt az elején felejtsük el. A Clubman valójában háromajtós, esetleg három és félajtós. Megmagyarázom.

A csomagtér ajtaja kétszárnyú, ami nagyon hasznos, ha villás targoncával szeretnénk rakodni, de mivel ez egy Mini esetében kifejezetten ritkán fordul elő, nem nagy segítség. A két hátsó ajtót nyugodtan számolhatjuk egynek. Az autó jobb oldalán van egy plusz ajtócska, ami megkönnyíti a hátul utazók ki-beszállását, de csak megkönnyíti, nem akadálymentesíti, vagyis nem olyan, mint egy igazi hátsó ajtó, ezért csak félnek számoltam.

Hogy valós képet kapjunk a Clubman belső méreteiről, kitaláltuk, hogy négyen kiugrunk Bécsbe, így két legyet üthetünk egy csapásra. Egyrészt lehull a kötelező karácsonyi ajándékvadászat nyomasztó terhe a vállunkról, másrészt fehéren-feketén kiderül, elég-e az a 25 centi, vagy ez is csak porhintés, mint az öt ajtó. Ha minden jól megy, decemberben nem kell tülekedni a plázákban, és a lábunk sem zsibbad el.

Segítőtársaim nőneműek, átlagéletkoruk 24 év, átlagmagasságuk 172 centi. Pontos információkra volt szükségünk, ezért a legmagasabbikat – nevezzük mostantól Dylannek – ültettük hátra. Dylan beült, majd szó szerint ezt mondta:
– *******, ez ***** jó. Nehezen keltem ki reggel szivi mellől, de ezért érdemes volt otthagyni. Azonnal veszek neki egy ilyet!
Mivel kicsit gyanakodtam, hogy a kitörő lelkesedés elsősorban a dizájnnak szól, megkérdeztem, elférnek-e. A válasz egy tizedmásodpercig sem késett:
- Simán!

Az első akadályt tehát könnyedén vette a Clubman, úgy látszik, a 8 centivel nagyobb tengelytávnak köszönhető lábtér-növekedés pont elég volt a Mininek. Mivel a mögöttem ülő Natalie is mély meggyőződéssel bólogatott, úgy döntöttem, hiszek nekik. Egyelőre dobtam a témát; majd visszatérünk a kérdéshez este, hatszáz hosszú kilométer után.

Hogy bírják a csomagok a 260 litert? És a Clubman a szerpentint? A következő oldalon kiderül.

Totalcar értékelés - Mini Mini II Cooper S Clubman - 2007

Egyetlen hibája, hogy drága, viszont akár négy személynek is kényelmes, fürge és élvezetes autó. Ezerszer praktikusabb, mint a többi Mini, mégis pont olyan élvezetes.