Praktikum elvetemülteknek

Fiat Multipla 1.6 ELX 16V

2002.12.19. 00:10

 
   
   

A hátsó üléssor nem üléssor, hanem három kivehető szék, amiket akár a menetiránynak háttal is beilleszthetünk. Mozgatásuk egész embert kíván. Ha megtanuljuk, utána már könnyen megy, de idegenek ne kezdjék átszerelni a Multiplánkat.

A ki- és behatolást öles ajtók segítik. Az óriási üvegfelületek miatt sajnos az ablakok nem engedhetők le teljesen, ami nékem nagy bánatom. Nem csak a kézkilógatásnak fújtak, hanem sok esetben hátrányt jelent a parkolók automata beléptetőrendszerével folytatott küzdelemben. A kártyaolvasókat vagy a jegyautomatákat alacsonyabb autóhoz méretezték. A Multipla magasabb, és marad körülbelül tizenöt centi ablakfelület, amit nem lehet leengedni. Általában csak szégyenteljes ajtónyitással vagy kifacsart kézjátékkal lehet teljesíteni az azonosítás hétköznapi feladatát.

 
   
 

A beltér látványa minden kényelmetlenséget feledtet. Az apró finom részletek minduntalan megdobogtatják szívem. Hol láthatunk hímzett Airbag feliratot, ha nem egy olasz autóban?

Belül a műszerfal a belső kárpittal megegyező borítást kapott. A klasszikus autóbelsőre csupán a kormánykerék utal. Minden létfontosságú szerv a középső csillagrombolóra került. A középső egység iparművészeti remek. A sebességmérő, és a - jelen esetben igen fontos műszer - benzinszintmérő harmonikus egységet képez, a designhoz illő tipográfiával. Alatta nem hivalkodik az LCD kijelző, ami sajnos ma már elkerülhetetlen.

 
   
   

Ezen a kijelzőn jelenek meg a fedélzeti komputer információi. Külső hőmérséklet, különböző távolságok, átlagsebesség, a riasztó átlagfogyasztás és néhány egyéb hasznos dolog, mint például a jégveszély felirat, amire már plusz három fok esetén is rettenetes csipogással hívja fel a figyelmet.

A Fiatok soha sem voltak híresek a fűtő-, hűtőrendszerükről. Évtizedeken keresztül szinte ugyanazt a rendszert alkalmazták, amit a Zsigulin megszoktunk. A Multipla nem áll be a sorba. Az általunk tesztelt felszereltség gyári tartozéka a légkondicionáló, ami fűtés esetén is intelligens módon működik. A hőfokot beálltjuk, a ventillátort automata üzembe kapcsoljuk és várjuk a hatást. A hideg levegőt addig nem küldi a fejünkre, amíg fel nem melegszik a fűtőradiátor, és ha felmelegszik, akkor próbálja tartani a beállított hőfok értéket.

 
   
 

Rakodóhelyekből sincs hiány. A vezető és a jobb oldali utas előtt is óriási felhajtható fedelű ládikóba rejthetjük a lomokat. A vezető előtti dobozban található a jobb oldali légzsák kikapcsolója. A középső ülés támláját lehajtva egy tálcát és jelzésértékű pohártartót használhatunk. Mindegyik ajtóban van rakodórekesz, és az egyre divatosabb utas ülés alatti doboz is a helyén van. A csomagtér alapból 430 liter, de az ülések kiszerelésével akár 1910 is lehet.

 
   
   

Ha nekemszegezik a kérdést, vennék-e Multiplát, a válasz egyértelmű igen. Úgy érzem, igazi különlegesség született, hisz a négyéves modell még ma is feltűnést kelt. Vidám autó, öröm beleülni. Szeretem, ha egy autónak kívül-belül van egyénisége. Persze lényeges, hogy az egyéniségre legyen négy és fél millióm.

 
  Műszaki adatok:
 
 Motor: 4 hengeres, elöl keresztben
Lökettérfogat: 1581 cm 3
Maximális teljesítmény: 103 LE 5750 1/min
Maximális forgatónyomaték: 144 Nm 4000 1/min
Fordulókör átmérője: 11 m
Menetkész tömeg: 1300 kg
Üzemanyagtartály: 63 liter
Végsebesség: 170 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra (2 személy+20 kg): 12,6 mp
Üzemanyag-fogyasztás (városi/országúti/vegyes): 11,1/7,2/8,6 liter/100 km
 

Szép a Multipla?














Értékelés:Lehetne 5 is de a magas fogyasztás miatt csupán 4,5          
 
 

< >