Véres szájjal a maffia elől

Próba: Opel Astra, Vectra és Zafira OPC - 2005

2005.11.08. 08:37

Adatlap Opel Astra Opc - 2005

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 241 LE @ 5600 rpm
  • 320 Nm @ 2400 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.4 másodperc
  • Végsebesség:
    244 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.0 l/100km
  • 8 519 000 Ft

Adatlap Opel Zafira Opc - 2005

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 241 LE @ 5600 rpm
  • 320 Nm @ 2400 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.8 másodperc
  • Végsebesség:
    231 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.6 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.4 l/100km
  • 9 053 000 Ft

Adatlap Opel Vectra Opc - 2005

  • 2792 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 250 LE @ 5500 rpm
  • 350 Nm @ 1800 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.7 másodperc
  • Végsebesség:
    260 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    10.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    15.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.4 l/100km
  • 10 259 000 Ft

Adatlap Opel Vectra Opc - 2005

  • 2792 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 250 LE @ 5500 rpm
  • 350 Nm @ 1800 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.9 másodperc
  • Végsebesség:
    254 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    10.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    15.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.5 l/100km
  • 10 599 000 Ft

Második nap a kombi Vectrát próbáltam ki, az OPC a régóta ismert 2,8 literes V6-os blokkot fejlesztette tovább hozzá, és egy alacsony nyomású turbófeltöltővel 255 lóerőt és 355 Nm maximális nyomatékot hozott ki belőle. A kombi sokkal hosszabb, mint ötajtós testvére, tengelytávja is nagyobb, a Signuméval azonos, a hatalmas far miatt a súlyelosztása is más, így a két autó menettulajdonságai vélhetően jócskán eltérnek. Mivel csak a kombit vezettem, ez a tétel nem bizonyosodott be, de szinte bizonyos, hogy így van.

Az Astrához hasonlatosan a Vectra is megkapta a külső OPC-csomagot, a 18-as kerekeket, a légterelőket meg a kék féknyergeket, trapezoid kipufogó-végződésből kettőre is futotta. Az új arccal a Vectra sportos dizájn nélkül is jól néz ki, de így még jobban. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy a tesztúton találkoztunk egy 156 GTA-val, és Vectránk ablakán át irigykedve bámultuk.

A műszerfalon megjelent a vízhőfokmérő, de ennél sokkal izgalmasabb a 300-ig skálázott kilométeróra. A végsebességre vonatkozó gyári adat a kombi esetében 254 km/h. A Recaro ülések kényelmesek, oldaltartásuk is kitűnő, az üléspozíció azonban kevésbé sportos, mint az Astrában.

Az 1906 és 1973 között rendezett legendás Targa Florio versenyek útvonalán húzódó hegyi szerpentin szűk visszafordítói nem igazán tetszettek a Vectrának. A bemeneti sebességet nagyon óvatosan kellett megválasztani, mert bár hajlandó volt némileg megmozdítani a fenekét, masszívan alulkormányzottnak bizonyult. A váltója is nehézkesebben járt, és egyáltalán, mindent sokkal kelletlenebbül csinált, mint az Astra.

A Vectra nagyobb, kényelmesebb, de sportosságban, fílingben - ahogy az egy rendes limuzintól elvárható - elmarad az Astrától. A motorja viszont nagyon tetszett. A V6-os szépen jár, jó a hangja, és nagy nyomatékával szinte kirántja az autót a kanyarokból, amennyiben jól választottuk meg a bemeneti sebességet, és nem kell a behemóttal küzdenünk.

A nagy súly a fékeknek is betett. A fékerővel eleinte nem volt gond, de egy idő után érezhetően felpuhultak, elerőtlenedtek. Autópályán is csalódást okozott a kombi. Gyári adat ide vagy oda, 240-nél nem volt hajlandó feljebb kúszni a mutató, pedig még lejtett is az út.

Senki se értse félre, a tesztautó kombi létére fenomenális sporteszköz, mind a kanyarsebesség, mind a 240 körüli végsebesség messze túl van azon, ami a mindennapi sportos autózáshoz kell, de az Astrához képest az OPC Vectra lomha szörnyeteg. Ha kényelmi szempontok alapján hasonlítanánk össze a két autót, az Astrát szűk, fapados szappantartónak nevezném, de ezen a tesztúton a sportosság volt az elsődleges szempont. Az ötajtós Vectra vélhetően sokkal kezesebb, mert az újságíró kollégák agyba-főbe dicsérték, sajnálom, hogy nem tudtam kipróbálni.

A Zafirában ugyanaz a 240 lóerős motor van, mint az Astrában, de ennél sokkal többet sajnos nem tudok mondani róla. Személyes tapasztalataim a külső dizájnra szorítkoznak. Bizton állíthatom, hogy az új Zafira OPC jól néz ki, ezenfelül azonban semmit. Az egyetlen kolléga, akivel beszéltem, azt mondta, neki az üléspozícióval voltak gondjai, és nem érezte jobbnak a 2005-ös modellt az előző generációs OPC-nél. Az mindenesetre figyelemre méltó, hogy egy hétszemélyes dobozautóval 7,8 másodperc alatt fel lehet gyorsulni százra, és el lehet érni, ha igaz, a 231 km/h-s sebességet.

Opel

Meglepett a tény, miszerint az OPC Zafirát viszik, mint a cukrot. Azt hittem, az egyterű és a sportkocsi között olyan mély szakadék tátong, hogy ritka madár, aki mindkettőt egyszerre szeretné, de tévedtem. Sokan vannak, akiknek a praktikusság mindenek felett álló szempont, de rögtön utána a sportosság következik.

Az OPC modellek kizárólag fekete, kék, piros és ezüst színben kerülnek forgalomba. Aki nem bír magával, máris megrendelheti, de az első darabok legjobb esetben is csak év végére érkeznek meg. Az Astra 7 199 000, az 5-ajtós Vectra 8 604 000, a kombi Vectra 8 724 000 forintba kerül majd, a Zafira ára körülbelül 7,6 millió forint lesz.

Sajtógaléria

Aki további részletekre kíváncsi, ne hagyja ki sajtófotó-galériánkat.
Kattintson ide!

Népítélet - Opel Astra

Népítélet - Opel Zafira

Népítélet - Opel Vectra

Népítélet - Opel Vectra