Opirussia

2006.05.16. 08:24

Adatlap Kia Opirus 3.0 V6 - 2003

  • 2972 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 188 LE @ 5500 rpm
  • 300 Nm @ 3000 rpm
  • 5 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.8 másodperc
  • Végsebesség:
    220 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km

De van megoldás. Bár kissé dolgosabb, mint a fűtött bőrülésben hátradőlve nyomni a gázt és tekergetni a kormányt, de ennyi áldozat beleférhet, ha már megspóroltuk azt a pár rubelt a motoron. Előzés előtt, ha van hely bőven, szépen megfogjuk a váltókart, jobbra pöccintjük a kézi kapcsoláú állásába, és már nyomhatjuk is a pedált tövig. Ilyenkor elmarad a visszakapcsolás, igaz a gyorsulás is, de nyugodtabban, elnökhöz méltóbban úszhatunk el kéttonnás hajónkkal az araszoló bárkasor mellett, és közben nem üvölt a motor, és a váltóelektronika is pihenhet kicsit.

Nem is értem, miért van szükség ilyen agresszív váltóvezérlésre egy valójában ráérős, kényelmes, nyugalmat sugárzó autóban. Ráadásul templomok környékén amúgy sem szívesen zajong az ember. Mert az Opirus elnöki énje mellett van egy másik, igen vallásos identitása is. Néha nagymamákért megy a templomba , néha esküvői autóként vonul a házasságkötés színhelyére. Mert amellett, hogy a koreaiak vállalati lojalitásának tökéletes kiteljesedése, az exkluzív magamutogatás eszközeként is kiválóan használható. Óriási motorháztetején kényelmesen elhelyezhető a legnagyobb esküvői csokor is.

Az 546 literes csomagtartó sík padlóján is jól elférnek a további virágkompizíciók anélkül, hogy menet közben kárt tennének egymásban. Mielőtt pedig a lányos házhoz érünk, érdemes megnyomnunk a műszerfal RR feliratú gombját, ami a hátsó üléssor klimatizálását engedélyezi halk surrogás közepette. Sajnos a könyöklő alatti hűtött tároló is erre a légáramlatra van kötve, ezért csak ilyenkor kezd lehűlni a kis rekesz. Emiatt mégsem érdemes bekapcsolva tartani a hátsó rendszert, mivel ide még egy félliteres palack sem fér, dobozost pedig csak bontatlanul ajánlatos ide tenni. Így marad a középen jól kézre eső pohártartó, ahol - ha a tetőablakon át sem süti a nap - kis szerencsével iható hőmérsékleten marad a frissítő.

Az elektromos mozgatású első ülésekből a jobb oldalit kicsit előrébb húzva hátul kényelmesen elfér a menyasszonyi szoknya, menyasszonyostul. Panaszra nem lehet oka. A könyöklő adta stabilitás és a süppedős bőr kényelme hercegnői környezetet biztosít. Csupán a sötétített üvegekre kell figyelnie, hogy ha integet, vagy a rokonokra mosolyog, a félreértések elkerülése végett mindenképp engedje le előbb az ablakot.

A boldogító igen után újra a fekete Opirusé lehet a főszerep. Sikere nagyobb és átütőbb, mint az előző pár ezüstmetál Superbjének, nem utolsó sorban kétszólamú kürtünk is jóval hangosabban szól. Megérkezés után pedig a világosszürke bőrről egy kézmozdulattal lesöpörhetőek a rizsszemek.

Kia Opirus 3,0 V6 - 2006

Egy E Merci kisebb, drágább, és nem is nézik meg annyian, egy S pedig pont kétszer, de akár négyszer ennyibe is kerülhet. Igaz, a presztizstartalma az Opirusnak a legkisebb, mégis büszkén és nyugodtan megyek végig a városon, miközben biztos lehetek benne, hogy nem gyűjtök a puszta megjelenésemmel ellenségeket.

Csodálkozással vegyes érdeklődéssel tekintenek csupán utánam, miközben belül teljes a nyugalom, a csönd és a kényelem. Bőrhatású, bőrkinézetű bőr, műanyaghatású, fakinézetű műanyag és presztízshatású, Kia-kinézetű presztízs mindenütt. Elnököknek, menyasszonyoknak ideális. Ha ön elnök, vegyen, ha menyasszony, kérjen kölcsön az elnököktől.