2004.07.02. 08:54

Ha kijátszotta magát, ideje végre körülnézni, felmérni az utasteret is. Rögtön látszik, hogy ezt az autót bizony négyszemélyesre tervezték, ami egyre inkább megszokottá válik ebben a kategóriában. A gyártóknak igazuk van abban, hogy ami nem megy, azt nem szabad erőltetni, inkább legyen két utas kényelmesen, mint három pokoli kínok közt. Most már csak a vásárlóknak kell megszokniuk az új módit, ami az ő érdekeiket is szolgálja. Két embernek viszont meglepően sok hely jut a hátsó üléseken. A tologatható, lehajtható, dönthető megoldás már szintén hétköznapi, bevált, jó dolog. Így a hátul ülők harcba szállhatnak a helyért a csomagok ellen, aztán győzzenek, akik többen vannak.

 
  A Peugeot gomb
 
  Az 1007-es rádiót, CD-lejátszót és telefont magában foglaló fejegységén érdekes jelenségre lettem figyelmes. A telefon híváskezdeményező és -megszakító gombja közé egy oroszlános nyomógombot is helyeztek, számomra - és a megkérdezettek számára - eddig ismeretlen céllal. Alaposan szemügyre véve és megnyomkodva, úgy tűnt, működőképes a szerkezet, tehát akár valamilyen funkcióval is rendelkezhet. Rövid közvélemény-kutatás után a következő lehetőségek merültek fel. Megnyomva kiengedi a vadállatot a ketrecből ezzel parancsolva tiszteletet az 1007-essel szemben. Esetleg a PSA-Ford közös fejlesztésű HDi motorral tudathatjuk - ha elfelejtette volna -, hogy milyen autóba is szerelték, tehát viselkedjen rendesen. Vagy netalán oroszlánszagot árasztva riasztja el az autónkat megjelölni kívánó kutyákat és a motorháztetőn melegedő macskát. Ha Önök esetleg tudják mégis mire szolgálhat ez a gomb, kérem küldjék el nekem, hogy megnyugodhassak elengedhetetlenül fontos mivolta felöl!

Természetesen tudjuk mire szolgál az oroszlán (Peugeot Assistance), csak nem áruljuk el!

Míg hátul senkit sem ér meglepetés, az első üléseknek van két kevésbé megszokott funkciója. Kezdem a hasznosabbal. A jobboldali ülés egy mozdulattal baloldalról is asztalkává alakítható, ami egy vagy két embernek nagyon jó szolgálatot tehet. Emellett hiába a tekerő a támladöntéshez, az ajtómozgatáshoz elvett hely miatt a vezetőpozíciónál alig valamivel dönthetők csak hátrébb az ülések, ami így pihenésre és egyéb kellemes időtöltésre nem teszi alkalmassá a 1007-es utasterét. Látszik, hogy igazi női bevásárlóautó.

Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az 1,4-es benzineshez rendelhető, az 1,6-oshoz pedig kötelezően jár a "2 Tronic" elnevezésű robotizált automata váltó, amit a PSA-tól megszokott módon, már a legkisebbekben is vezérelhetünk a kormány mögött elhelyezett karok segítségével is. Persze konzervatívabbaknak lehetőségük van a váltókart is lökdösni, amit köztes megoldásként nem a földre, nem is a műszerfalra, hanem egy magasra emelt középkonzolra helyeztek. Miután sikerült sebességet kapcsolni és elindulni, a műszeregységre pillantva örömmel konstatálhatjuk, hogy az 1007-esben is elszakadtak a minden Peugeut-ban megtalálható szabványóráktól, és végre egy szebb, kompaktabb kivitelű, az autóhoz jobban illő dizájnra tértek át.

És ha nem lett volna elég ennyi elektronika, akkor nagy mennyiségben állnak még rendelkezésre elektromos kütyük a 1007-eshez. Csak hogy az érdekesebbeket említsem rendelhető digitális klíma, navigáció, beépített mobiltelefon, tempomat, tolatóradar, ESP, teljes méretű, nyitható üvegtető, az összes biztonsági öv becsatolását külön figyelő és figyelmeztető rendszer és a rengeteg információ megjelenítésére nagyméretű színes LCD kijelző is. Passzív biztonságunkról hét légzsák gondoskodhat, ahol a páratlan számot a vezetőnél elhelyezett térdlégzsák indokolja.

Peugeot 1007

Az 1007-es sikeressége csak a 2005-ös bevezetéskor megállapítandó ár mértékétől függ, ami ha ilyen külső és belső tartalom mellett is kellően alacsonyan tartható, akár kategóriája egyik legsikeresebb autójává is teheti a kis Peugeot-t. Az ügynök bevetésre kész, rövidesen kiderül kellően felkészült-e.

 
  Műszaki adatok
 
   
  Peugeot 1007
  Motorok  
  1,4 benzines 1360 cm 3
Legnagyobb teljesítmény 75 LE (54 kW)
Legnagyobb nyomaték 118 Nm 3400 1/min-nél
  1,6 benzines 1587 cm 3
Legnagyobb teljesítmény 110 LE (80 kW)
Legnagyobb nyomaték 147 Nm 4000 1/min-nél
  1,4 HDi 1398 cm 3
Legnagyobb teljesítmény 70 LE (50 kW)
Legnagyobb nyomaték 160 Nm 2000 1/min-nél
  Méretek (mm-ben)
Hosszúság 3731
Szélesség 1686
Magasság 1610
Tengelytávolság 2315
Nyomtáv elöl/hátul 1435/1434
Beltér szélessége vállban elöl/hátul 1365/1214
Csomagtér szélessége 1140
Csomagtér mélysége 237-467
Csomagtér magassága 590