2006.04.06. 09:49

Adatlap Land Rover Range Rover Sport S/c - 2002

  • 4197 cm3-es,V 8 hengeres benzines
  • 390 LE @ 5750 rpm
  • 550 Nm @ 3500 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.6 másodperc
  • Végsebesség:
    225 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    15.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    22.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    11.9 l/100km
  • 22 970 000 Ft

Ha egy autóval túl gyorsan megyünk be egy lassú vagy közepesen gyors kanyarba, jellemzően nem fordul el, hanem elkezd síró gumikkal csúszni a kanyar külső íve felé, ami jobb esetben szalagkorlát, rossz esetben szakadék vagy a szembesáv. A tesztautó a nehéz V8-as motor miatt olyan vehemenciával képes űzni ezt a szörnyű játékot, hogy az már ijesztő.

Ha azonban eltaláljuk a bemeneti sebességet, a Range Rover Sport még kövér fenekét is hajlandó megmozdítani azért, hogy gyorsabban elforduljunk, és vidámabban teljen a drága idő. Meglepődnék mozgékonyságán, ha nem tudnám, hogy szumózik.

Azok az emberek, akik a Sportot választják, ritkán kerülnek majd ilyen szituációba. A mindennapokban csak annyi negatívumot érzékelnek majd, hogy a rugózás kicsit keményebb annál, amit megszoktak, meg hogy a nyomvályúk megvezetik a széles gumikat. Viszont luxuskörülmények között pillanatok alatt felgyorsulhatnak 200-ra, és még ott sem hallanak semmiféle zajt, ami egy fikarcnyit is rontaná komfortérzetüket. Az automata váltó is nagyon szépen váltogat, és a sport üzemmód remekül használható.

Van a Sportnak még egy érdekes tulajdonsága. Akármerre járunk, akármerre nézünk, nem látunk embereket hátulról. Ámul és bámul a kisgyerek meg a benzinkutas az útszélén, aztán amikor elmegyünk mellettük, és belenézünk a tükörbe, még mindig ámulnak, és mi még mindig az arcukat látjuk. Nem csoda, a narancssárga szín nagyon jól áll az autónak, a 20-as kerekek észbontóan nagyok, és a dizájnjuk is szép; a géppuskacső-hűtőrács személyes kedvencem.

A beltér kissé eklektikus. A bőrülések elegánsak, de az ajtó műanyag hatású fabetétje, valamint a középkonzol egyszerű műanyag gombjai nem illenek a képbe. Fura, hogy ugyanazok a gombok a Discovery konzervatív belsejében tetszettek, de ebben a sportos, modern környezetben valahogy szúrták a szemem. Összességében persze nem annyira hangsúlyos dolgok ezek, hogy igazán elrontsák a hangulatot. A Sport utastere ezen apróságok ellenére is elegáns, sportos, és legfőképp hatalmas.

A Range Rover Sport a Discoveryre épül, igaz, 14 centit kiharaptak a kasztni közepéből. Valahol a Range Rover és a Discovery között helyezkedik el, és mint igazi Land Rover természetesen nem engedheti meg magának, hogy félvállról vegye a terepjárást. Amikor a tesztautót elhoztam, azt mondták, ahol a Discovery elmegy, a Sport sem kerül bajba.

Ezt azért csak fenntartásokkal hittem el, és az Adventure Parkba érve azonnal megemeltem a hasmagasságot, biztos, ami biztos. Nehogy aztán én is megzúzzam az első lökhárítót . A Sportot ugyanazzal a Terrain Response rendszerrel szerelik, mint a Diszkót, nem részletezném. Aki nem tudja, miről van szó, kattintson ide.

A sportos gumik csúsztak a nedves, agyagos talajon. Érdekes módon ez nem a hegymászást, hanem a biztonságos ereszkedést akadályozta jobban. Míg a kaptatókkal semmi gond nem volt, a lejtőkön állóra fékezett gumikkal csúszott le az autó, de szerencsére a kevésbé meredek részeken már volt elég tapadás, hogy ne a fára csavarodva végezze szegény.

Range Rover Sport 4.2 V8 S/C - 2006

Ahogy a Discoveryn, a Sporton sem fogott ki az Adventure Park. A sportos gumik ellenére elment mindenhol, sem a hasa, sem a lökhárítók nem akartak leérni. A Sport tehát hű maradt elődeihez, de ő már nemcsak hegyet tud mászni, az aszfalton is betyár. Irdatlan tömegéhez képest legalábbis mindenképpen az.

A szerző értékelése ertekeles

A Range Rover Sportnak gyönyörű, egyedi külseje van. Nem sokat látni belőle az utakon, ettől még különlegesebb. Nagyon kulturált autó, de a futóműve kemény egy kissé. Nagy tömegéhez képest sportos, sportosságához képest kitűnő terepjáró, és a 25 literes fogyasztás sem sok egy 390 lóerős, 2,6 tonnás autótól. Nem olyan tökéletes, mint testvére, a Discovery, de remek autó, viszont egy kicsit drága. Ha 10%-kal olcsóbb lenne, négy és felet kapott volna, így négy csillagot érdemel.
A totálsár terepjáróit mind azonos körülmények között próbáltuk ki az Adventure Parkban. Hinta, vizesárok, siratófal, bakhát, bucka: a részletes metódust itt találja.