Első üldözés

2005.11.02. 07:53

Adatlap Saab 9-5 Aero - 2005

  • 2290 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 260 LE @ 5500 rpm
  • 350 Nm @ 1900 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.9 másodperc
  • Végsebesség:
    250 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.2 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.9 l/100km
  • 12 295 500 Ft

Adatlap Saab 9-5 Aero - 2005

  • 2290 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 260 LE @ 5500 rpm
  • 350 Nm @ 1900 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.3 másodperc
  • Végsebesség:
    245 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 12 595 000 Ft

Vezetni viszont tényleg nagyon jó volt, talán még túl jó is, úgy éreztem, hogyha mindent elengednék, akkor is tovább menne, magától követné az utat. Ebéd közben a valódi hozzáértők megállapították, hogy "jól húz", így azt hiszem, leírhatom én is, nem mintha különösebben meghúzattam volna. A bőrülésekbe azonban azonnal beleszerettem, látszott, ez nem az a kemény, tapadós fajta, és imádtam a kormányt is, később rájöttem, azért, mert vékony volt, könnyebb volt fognom.

Jól húz

Györgyi elégedett volt, bár a tesztúton sohasem pörgette 3000 fölé a motort. Egy Aero viszont csak 4000-től kezdi jól érezni magát. De tulajdonképpen ez most nem is érdekes, ez az Aero is olyan, mint az eddigiek. Ugyanúgy megy, én nem vettem észre semmi extrát, ha szabad ilyet mondani egy 250 lóerős autóról.

A tesztvezető kollégák zöme azonban nem volt megelégedve az új Saabbal, ez azonnal egyértelművé vált a sajtótájékoztatón, ahol rendkívüli intenzitással sorolták a kifogásokat. Legtöbben a dizájnt emlegették, hogy miért nem tették át az ablaklehúzót az ajtóra, miért tüntették el a autó elejéről a Saab feliratot, mért nem költöttek többet az utastér fejlesztésére, sőt az egyik román kolléga kerek perec kijelentette: ez nem igazi Saab.

Simon Padian, a Saab tervezője (akiben vidáman ismertem fel egyik követőnket) szerint fölösleges egy autóra emblémát és feliratot is tenni, ezért aztán ő a feliratot eltávolította - nyilván nem híve a redundanciának -, és a kifogásolt elemek helyett inkább az autó lámpáira hívta fel a figyelmet, szerinte olyanok, mint egy pislogó párducszempár.

Az egyébként minden filmen és fotón látszott, hogy kifejezetten a kocsi elejét akarják hangsúlyozni és mutogatni, az ugyanis a megnyújtott lámpákkal némileg különleges, a hátulja viszont konkrétan semmilyen.

Simon Padiannak láthatóan nagyon tetszett az alkotása, szerinte 1979 óta ez a legmerészebb orrátalakítási kísérlet, egy török újságíró szerint azonban az egész Saab 9 5-ös arról szól, hogy olcsóbban rakják össze ugyanazt a kocsit.

Többen kifogásolták, hogy a kocsi belső teréből szinte minden gombot eltüntettek, és beszereltek helyettük egyetlen, fekete kijelzőt. Én kevésbé bizonyultam kritikusnak, és szinte bármit megbocsátottam cserébe azért, hogy az autó szuperhalk, és még az autópályán felgyorsulva sem növekedett a belső zajszint.

A legtöbb kérdés

Az elmúlt idők legtöbb kérdése felvetődött a siófoki sajtótájékoztatón. Legtöbbször csupán Svékus Gergely kollégánk szokott kérdezni néhányat tökéletes angolsággal. Most viszont végnékül záporoztak a kritikus kérdések. Nem értem, talán a nyílt kelet-európai blokk reagál így az autóra, vagy valóban kérdéseket vet fel az új 9 5? Én talán az utóbbira szavazok. Érdekes volt az is, hogy a magyar újságírók közül alig volt érdeklődő. Vajon miért? Nehéz bevezető kampánya lesz az új 9 5-nek, az biztos.

A kifogásolt dizájn mellett viszonylag kevés figyelmet kapott a Saab új fejlesztése, a 9 5-ösbe beszerelt BioPower motor, amit etanol hajt. A Saab képviselői meggyőzően elemezték, hogy egy skandináv autónak mindenképpen barátságosnak kell lennie a környezettel, ezért szerelték bele a BioPowert. Svédországban már lehet az E85 nevű üzemanyagot tankolni, ez 85 százalék etanol és 15 százalék benzin keveréke, és bevezetése óta egyre nagyobb népszerűségnek örvend.

Az etanol előnye, hogy szemben a kőolajjal, elég sok mindenből elő lehet állítani, például cukorrépából vagy a papírgyártás melléktermékeiből. További előnye, hogy az etanol használatával az autó CO 2-kibocsátása jelentősen csökken, hátránya viszont, hogy Svédországon kívül Európában egyelőre sehol sem kapható.

Megújulni tilos

A megújuló erőforrások közül az etanolnak fontos szerepe lehet. Illetve fontos szerepe kellene, hogy legyen. Akárcsak a repceolajnak és a hasonló alternatív üzemanyagoknak. Egyelőre nemhogy nem támogatják ezt a vonalat; több szabálysértést is elkövet, aki saját kezdeményezésre alternatív üzemanyagot használ. De ez egy másik téma, holnap visszatérünk rá.

Saab 9-5 - 2005

Mindenesetre a férfiaknak nincs igazuk, hiszen a nőkre nemcsak színekkel és formákkal lehet hatni, hanem érzelmekkel is, engem ez a környezetvédelmes rész például kifejezetten felizgatott. Hazafelé így még nagyobb élvezettel vezettem, főleg hogy az autópályán többen is leelőztek, egyértelműen azért, hogy közelebbről is szemügyre vegyék ismeretlen, piros autóban ülő énemet.

Sajtógaléria

Mivel szinte csak a piros Aero kombit fényképeztük, aki további részletekre kíváncsi, ne hagyja ki sajtófotó-galériánkat.
Kattintson ide!