A Bush-alternatíva

2006.06.26. 07:50

Adatlap Alfa Romeo Spider 2.2 Jts - 2006

  • 2198 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 185 LE @ 6500 rpm
  • 230 Nm @ 4500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.8 másodperc
  • Végsebesség:
    222 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    9.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    13.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    7.3 l/100km
  • 9 760 000 Ft

Adatlap Alfa Romeo Spider 3.2 V6 Q4 - 2006

  • 3195 cm3-es,V 6 hengeres benzines
  • 260 LE @ 6200 rpm
  • 322 Nm @ 4500 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.0 másodperc
  • Végsebesség:
    235 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    11.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    16.9 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    8.4 l/100km
  • 13 350 000 Ft

Az amerikai elnök nagyon fontos magyarországi látogatása okozta ferihegyi mizériából nekünk is kijutott. Ez volt az ára, hogy kipróbáltuk a világ egyik legszebb nyitott autóját.

Dzsordzs Dábüljú, Dzsordzs Dábüljú, mi a rákot keresel te itten minálunk? - futott át agyamon a gondolat, de a folytatásnak még nincs itt az ideje, hiszen kifelé még minden rendben ment. A gépünk délben indult, a prezident pedig koraeste érkezett, úgyhogy kifelé semmi gond nem volt, időben léptünk le. Zökkenőmentesen jutott el hazánk dolgos újságíróinak kicsiny csoportja Szicíliába, ahol az Alfa Romeo büszkeségének, a nyitott, kétüléses Spidernek a bemutatóját tartották. Aki a Spider történelmével szeretne megismerkedni, ide kattintson, a többiek olvassanak tovább.

A 159 volt az új széria első darabja. Aztán jött a Brera, majd a 159 kombi változata, az SW, és most itt van a Spider, ami gyakorlatilag egy nyitott, kétüléses 159-es, de mégsem. Érdekes, hogy a négy autó orra tök ugyanolyan, karakterük mégis merőben eltérő. Míg a 159-es kivételesen szép limuzin, a Brera gyakorlatilag koncepcióautó, a Spider pedig... nem is tudom. A világ egyik legszebb nyitott kétülésese.

Sokféle szépség van a világon. Van, akit belső értékei szépítenek meg , van, aki határozott karakterével megosztja az embereket , egyesekből lelkesedést, másokból undort váltva ki, és bár a szépség merőben szubjektív megítélés tárgya, van, akit szinte mindenki szépnek lát. Ez utóbbi csoportba tartozik például Shakira, meg az Alfa Spider.

Spider, vagyis pók, magyar módra

Spider tulajdonossá csak az emberek elenyésző százaléka válhat, pókja azonban mindenkinek lehet. Erre a bonyolult mélyfilozófiai összefüggésre Romhányi József, a zseniális költő-fordító-szövegíró is rájött, és a magyar nyelvet egyedülálló szellemességgel tekergetve mindjárt versbe is foglalta. Olvassák szeretettel ezt a kis költeményt, melyet a Mézga család, a Dr.Bubó és a Frédi-Béni szövegének megalkotója írt, a rímhányó, aki sajnos 1983 óta nincs köztünk, de zsenijének az élők nagy szerencséjére megannyi nyoma maradt.



Romhányi József: A pék pókja

Az apróka
pók-apóka,
s a porhanyó
potrohú
pókanyó
a pékségben
a szennyezett
mennyezetre
nyálból való
máló
hálót
font, -
pont.
A kópé
póknép
pótlék-
hálókat eresztve
keresztbe
a pókasztal fölött,
hálóból ebédlőt kötött.
Félt a péppel pepecselő pék,
hogy odapök
a pók,
illetve a liszttel
hintett púpos pépre tisztel.
Ezért leseperte az apróka
pókpárt a padlóra.
Csattant a fapapucs -
Fuccs!
Így járt pórul a két pupák
pék
pók.
Pukk.

Az orr-résszel nem érdemes foglalkozni. No, nem azért, mert nem szép, ellenkezőleg, de tényleg pont ugyanúgy néz ki, mint a fent említett modelleknél. Kétszer három kerek fényszóró, középen pajzs, ködlámpák. Elég az hozzá, hogy pazar, aki többre vágyik olvassa el Karotta 159-es tesztjét itt. Oldalról azonban erősen különbözik a Spider mind a 159-től, mind a Brerától. Letisztult, a szó pozitív értelmében vett egyszerű forma, de az első és a hátsó lámpatestek egy kis agresszivitást, morcosságot csempésznek az eleganciába.

A Spiderben nem ülnek annyira hátul az utasok, mint általában a hasonló jellegű nyitott kétülésesekben, ami a sportosság rovására az elegancia és exkluzivitás oldalára billenti a mérleg nyelvét. Egészen addig, amíg meg nem nézzük a fenekét. A Spidernek a fara a legagresszívabb, a hatalmas hátsó lámpák és a két dupla krómozott kipufogó látványától vélhetően minden utcai harcosnak inába száll a bátorsága, és előzés helyett inkább beáll a sorba, csöndben átszellemül és gyönyörködik.

Egyelőre kétféle motort szerelnek a Spiderbe. A kisebbik a soros, négyhengeres, 2,2 literes JTS, 185 lóerővel és 230 Nm maximális nyomatékkal, a nagyobbik a 3,2-es V6-os, 260 lóerővel és 322 Nm-es nyomatékkal. Lehet, hogy idővel a Brerához is rendelhető 200 lovas, 2,4-es dízelmotort is választhatjuk majd, legkorábban 2007-ben. Adott tehát egy gyönyörű kabrió és Szicília kanyargós szerpentinjei, hát persze, hogy a V6-ost próbáltuk ki először.

Totalcar értékelés - Alfa Romeo Spider 2.2 Jts - 2006

Távolról sem tökéletes, nehézkes, de a kategóriában – és sok más kategóriában is – a legkívánatosabb külsejű. A 2.2-es motor nem harmonizál a támadásra kész külsővel, ez nem sportkocsi, csak annak látszik.