Bruce Willisnek nincs, és nem is lesz

2008.02.12. 06:04

Adatlap Suzuki Sx4 Glx - 2008

  • 1586 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 107 LE @ 5600 rpm
  • 145 Nm @ 4000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.7 másodperc
  • Végsebesség:
    180 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • 3 925 000 Ft

Nem a legizgalmasabb autó, mégis, ha a pénztárcánkon keresztül vagyunk kénytelenek megközelíteni a problémát, érdemes foglalkozni vele. Nem az a kérdés, megéri-e az árát, hanem hogy van-e a kategóriájában olyan, ami jobban megéri.

Az SX4-gyel senki nem fog csajozni. Még nem született meg az a leányzó – és valószínűleg nem is fog – aki pont ettől az autótól gyullad lángra. Kisgyermekünk sem a hőst látja majd bennünk, mikor először mutatjuk meg neki az új szerzeményt. Egészen más lenne a helyzet, ha az ár-érték aránnyal ugyanúgy lehetne villantani, mint egy nagy V8-as motorral, vagy valami dögös kabrióval.

Gondoljanak bele: még ki sem gurultunk a kereskedésből a vadiúj SX4 sedannal, máris hölgyek tucatjai tesznek ajánlatot elhaló hangon, ködös tekintettel, fiúgyermekünk pedig velünk tapétázza ki a szobáját Sylvester Stallone meg Arnold Schwarzenegger helyett, hiszen négymillióból vásároltunk egy igazi ötszemélyes, légkondis, 107 lovas kocsit több mint 500 literes csomagtartóval. Ez ám a teljesítmény! Képzelt világunkban már csak akkor lehetnénk vagányabbak, ha Dacia Logant vennénk. Igaz, a Loganban még a legdrágább, legjobban felszerelt 2,83 milliós Dynamique-ból is hiányoznak olyan alapvető fontosságú kiegészítők, mint a klíma vagy az audio rendszer, de azért így is ütne.

Az SX4 Sedan a józan ember autója; használati tárgy, a szó legszorosabb értelmében. Külső méreteihez képest tágas utasterével, hatalmas csomagtartójával a Dacia Loganok, Renault Thaliák és Fiat Lineák nagy ellenfele, s mint ilyen, nem is kifejezetten szép.

Szemből az ég adta világon semmi baj nincs az SX4-gyel, elszánt tekintete több mint meggyőző; egészen amíg nem nézzük meg oldalról. Sokat gondolkodtam rajta, milyen állathoz hasonlíthatnám, de zsákutcába jutottam. Az anyatermészet sosem alkotott hasonlót. Aránytalanul rövid orrával, sebtében odahegesztett fenekével talán leginkább a fókákhoz, rozmárokhoz hasonlít. Azzal a különbséggel, hogy nem aranyos.

Belül egy új Swiftet találunk. A kormány, a műszeregység, a hifi, minden ugyanaz. Lehet, hogy a Suzuki-bubusok fejből sorolják a különbségeket, én nem láttam egyet se. Az SX4 belül tökéletesen ugyanolyan, mint egy Swift: végtelenül egyszerű. Mintha a kaizen nemcsak arra terjedne ki, hogyan lehet a legegyszerűbben, leggyorsabban, leghatékonyabban dolgozni, de arra is, melyek azok a termékek, melyeket a leggyorsabban, legegyszerűbben lehet előállítani a tervezéstől a kivitelezésig.

A sivárságtól eltekintve szerencsére semmi gond. A funkcionalitással minden a legnagyobb rendben, az ülések kényelmesek, az anyagok minősége is megfelel a kategória támasztotta követelményeknek. Beültettem 190 centis Sanyi barátomat saját maga mögé hátra, nem húzta a száját, a lába is, a feje is könnyedén elfért. De az összkép akkor is kietlen. Persze a Thalia és a Logan sem matyó hímzés, aki szépségre, vidámságra vágyik, inkább Lineát vegyen.

De mi van az ellenfelekkel? Jobban megéri az SX4, mint a többi? Lapozzon, kiderül!

Totalcar értékelés - Suzuki Sx4 Glx - 2008

Jó ár-érték arány, jól összerakott autó, erős motor. Oldalról elég csúnya, nem rossz minőségű, de sivár beltér, a futóműve lehetne puhább.