Alfa Romeo Stelvio Euro NCAP törésteszt 2017

Alfa Romeo Stelvio Euro NCAP törésteszt – 2017.

2017.08.11. 06:07

Az idén megjelent olasz hobbiterepjáró jól teljesített, mind az öt csillagot bezsebelte. Az autó padlólemeze, és a vázszerkezet egy része megegyezik a szintén öt csillagot összeszedő Giuliáéval, azonban a gyermek, és gyalogosvédelemben pár százalékkal a Stelvio nyer.

A teszt alanya, a 2,2 literes dízel Stelvio mindkét (40%-os és a teljes átfedéses) frontális ütközés esetében jól védi a kritikus testrészeket. Különböző méretű embereknél, különböző üléspozíciókban a lábszár, térd és comb számára is megfelelő védelmet nyújt. A hátsó utas esetében mellkasnál vesztett pontszámokat az autó, de nincs ok aggodalomra, még így is megfelelő besorolás kapott. Nyaksérülés elleni védelemben is jeleskedik a Stelvio, bármelyik ülésben ér minket baleset, az ostorcsapástól nem kell félnünk.

Az oldalirányú ütközés tesztjein is igen jól szerepelt, mindegy, hogy autó vagy oszlop adja a pofont, a Stelvio ilyen esetben is vigyáz az utasokra. A felnőttek védelmében egy százalékkal maradt alul a Giuliához képest, de így is szép, 97%-os eredményt ért el.

A Stelvio hátsó ülésére hat és tízéves gyermeket mintázó tesztbábuk is bekerültek. A frontális ütközés esetében, a hatéves a gyár által javasolt Britax Romer Kidfix XP gyerekülésben volt. A teszt alapján, jó eséllyel sérülésmentesen úszhat meg egy balesetet. A tízéves esete viszont nem volt problémamentes, a Nania Dream ülésmagasítón ülő tesztbábu nyakát túl nagy húzóerő éri. Ezen az egy ponton tanúsított gyenge védelmet az olasz SUV.

Az anyósülésre is tehető menetiránnyal háttal gyerekülés vagy gyerekhordozó, de kizárólag öves-rögzítéssel. Isofix gyerekülésrögzítők csak a két hátsó-szélső ülésben vannak. Beszerelése, a légzsák kikapcsolása egyértelmű és könnyen értelmezhető, itt nem vesztek el pontok. Az Alfa hobbiterepjárójának gyermekvédelmét összesen 41,6 ponttal jutalmazták, ami 84%-ot jelent.

A gyalogosokat kellő finomsággal csapja el a Stelvio, az első lökhárító maximális pontszámot kapott. Jól védi az embereket, viszont a medencecsont környékén már kicsit enyhébb volt a siker. A motorháztető kellően puha, nem okoz nagy károkat, viszont szűk keresztmetszet a szélvédőnél, és a két kemény A-oszlopnál van, ott a legmagasabb a sérülés lehetősége. Semmilyen körülmények között, és semmilyen autóval nem kellemes, ha elcsapnak, de ha egy Stelvióval kerülünk szembe, esélyes, hogy könnyebb sérülésekkel megússzuk az esetet. Az Euro NCAP 30,2 ponttal értékelte az autó gyalogosvédelmét, ami 71%-kal az erős középmezőnyre elég az idei teszteken.

A biztonsági elektronikákkal a Stelvio a középmezőnyt képviseli. A 60%-os elért eredményt a sebességhatárolónak köszönheti, amire kereken nulla pontot kapott. Az értékelés oka, hogy a rendszer beállítása túl bonyolult, így nem felel meg az Euro NCAP követelményeinek. A biztonsági öv bekötésére figyelmeztető rendszer jól működik, az összes ülésnél jelez. A sávelhagyás-figyelő szintén jól szuperált, akárcsak a vészfékező rendszer. Az AEB (Autonomous Emergency Brake) városi, és országúti helyzetekben is bizonyított. A lassú autókra és a hirtelen felbukkanó gyalogosokra is jól reagált, minden esetben elkerülte a balesetet. Egyszóval a rendszer megfelelő védelmet nyújt, de a sebességhatároló miatt itt összesen 7,3 pontot szedett össze az Alfa Romeo Stelvio.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.