Az Insignia nem ad öt csillag alá

2018.01.01. 18:44
Az Opel 2004 óta kifejezetten jó töréstesztekkel dicsekedhet. Négy csillagot főleg a kisautói kaptak, mint például az Adam vagy a Corsa. A családoknak szánt modellek viszont kivétel nélkül ötcsillagosak. Ide tartozik például a Zafira, az Astra, vagy a mostani tesztalany, az Insignia elődje is.

Az Opel (Vauxhall) Insignia, egy nagy, ötajtós családi autó. Valószínűleg senki számára nem lesz meglepő a teszt eredménye. Motortere hosszú, ajtaja vastag, teletömték légzsákokkal, ráadásul az autó egészében hemzsegnek a biztonsági elektronikák.

A felnőtt védelem terén meglehetősen jó eredményeket ért el a másfél tonnás családi autó. A frontális ütközéseknél hasonló eredmények születtek. Mindkét tesztnél váltakozóan jó és megfelelő besorolásokat él el az Insignia, azonban a kritikus testrészeket, kivétel nélkül jól védte. Oldalütközésnél nem volt semmi megkérdőjelezhető, az autó maximum pontszámot ért el, mind autós, mind oszlopütközéses vizsgálatnál. Természetesen az ostorcsapás elleni védelmet is letesztelték, amivel addig nincs is gond, amíg az ember nem hátul ül. Az első ülések megfelelően védenek, viszont a hátsóknál nagyobb esély van a nyaksérülésre. Ehhez hasonló kis hibák miatt, az Insignia csupán a hetedik helyet ért el a 2017-es ranglistán. Félni nem kell, felnőtteket 93%-os hatékonysággal védi baleset esetén. A hetedik hely sem olyan csúnya, mivel erős versenybe 4%-kal maradt el az elsőtől, az Alfa Romeo Stelviótól.

Gyermekvédelme frontális ütközés esetén, helyenként még tökéletesítést igényel. A tíz éves gyereket mintázó tesztbábu nyakát nagy húzóerő éri balesetkor, ami elmondható a hatéves bábu esetében is, csak kisebb mértékben. Nála inkább a mellkas és derék tájék védelme volt gyengébb, bár még így is megfelelő. Oldalütközésnél a tízéves gyerek feje kap egy kicsit nagyobb ütést, viszont az összesített védelem így is nagyon jó. A gyerekvédelemre az Insignia 85%-ot kapott, amivel egy százalékkal maradt alul az Audi Q5 86%-os gyermekvédelméhez képest.

Az új Insignia tervezésénél komoly figyelmet fordítottak a gyalogosvédelemre. Az autót aktív motorháztetővel látták el, ami alatt szükség esetén patronok oldanak ki és megemelik azt. Ezzel nyújt a gyalogos testrészeinek védelmet a motortér kemény alkatrészeivel szemben. Megszokott módon az A oszlopoknál van a kemény rész, amit mindenképp el kell kerülni lehetőség szerint. Az orr rész jól védi a lábakat és a medencecsontot is, bár a lámpák oldalán van egy-egy keményebb pont. Szintén nem kiemelkedő, de szép teljesítményt ért el az Insignia gyalogosvédelemben. 32,8 pontot kapott, ami 78%-os eredményt jelent.

Az automatikus vészfékező rendszer megfelelt az elvárásoknak. Minden esetben elkerülte a balesetet, bár gyalogos láttán a szenzorok lassan reagáltak. Annak ellenére, hogy nagyon közel volt, végül nem okozott balesetet. A tesztek alapján a rendszer, városban és országúton is megfelelően működik. A biztonsági övért figyelmeztető rendszer is hatékonyan tudatja a két elölülővel, ha nem kötik be magukat. Hátsó ülésekre ez a rendszer csak rendelhető extra, így az Euro NCAP ezt figyelembe véve pontozott. A sebességhatároló szintén kifogástalanul működött, ezzel együtt érte el az Insignia közepesnél kicsit jobb helyet a 2017-es ranglistán.