Peugeot 207 (2006)

Peugeot 207 (2006) törésteszt

2006.03.13. 08:15

A már-már megmagyarázhatatlanul sikeres Peugeot 206-ot felváltó új modell vállára nagy felelősség nehezedne, ha lenne egy autónak válla, a felelősség pedig mérhető súlyú volna. Az első igazi objektív minősítésen mindenesetre remekül szerepelt. Ötcsillagos utasvédelmével, négycsillagos gyermekbiztonságával, és a járókelőkkel szemben tanúsított, három csillagra értékelt irgalmával az NCAP biztonsági ranglistáján a mezőny élvonalába furakodott.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          

Teszteredmények:

Összesítés: 35
Frontális: 15 (94%) Oldalsó: 17 (94%) Biztonsági öv-emlékeztető: 3
Gyermekbiztonság: 37 (76%)
Gyalogosbiztonság: 19 (53%)

Kissé késve vetette magát a másik két kis-nagy autó, az új Renault Clio és a Punto Grande nyomába a Peugeot új kisautója. Bár ezek a jószágok eléggé kihízták elődjeik kategóriáját, az NCAP valamennyiüket a Szuperminik csoportjában értékelte. Ebben a szegmensben a minősítő intézet listáján jelenleg, 2006 elején az eddig elért legjobb eredmény az 5-4-3 csillagos felállás, amit csak a Renault új Cliója és most ez a kisoroszlán tudott produkálni.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

Az Euro NCAP 1,4 literes benzinmotoros, viszolyogtató nevű Trendy felszereltségű, ötajtós, balkormányos autókat tett tönkre. Az áldozatok egyenként 1163 kilogrammot nyomtak, passzív biztonsági kiegészítőik listája mindent felsorol, ami manapság a kategóriától elvárható. Két frontlégzsák, oldal- és fejlégzsákok, az első biztonsági övek tövében előfeszítők és erőhatárolók, a hátsó külső ülőhelyeken felső csatlakozási ponttal kiegészített ISOFIX gyermekülés-dokkolórendszerek. A Peugeot nyilván nagyon tudatosan készült a tesztre, hiszen a biztonsági övek bekötésére emlékeztető berendezés valamennyi ülés utasainak szabálytalanságára figyelmeztet. Az NCAP egyik kedvenc rögeszméjének ilyen fokú tiszteletben tartását a maximális három pluszponttal jutalmazták az értékelésen.

A frontális ütközésnél az NCAP mindössze annyi kritikát tudott megfogalmazni, hogy a műszerfal egyes elemei (a kormányoszlop, illetve a kormány magasságállító karjának forgócsapja) esetleg veszélyeztethetik a vezető térdét és combját. Az illusztrációkon csak zöldet és sárgát, a jó és a kielégítő védelem színét kellett használni, az utas pedig alighanem inkább a motorzaj megszűnésére ébredne fel álmából, mint arra, hogy valahol bibis lett és fáj. A bábuk teste és a légzsákok előírásszerűen találkoztak, az utascella példásan egyben maradt a csatt után. Az A-oszlop mindössze 13 mm-t mozdult el hátra.

A szokásos izgő-mozgó alkatrészek sem különösebben nyugtalankodtak. A 64 km/h sebességgel bekövetkezett félátfedéses szimulált karambolban a kormány egy centit hajlott felfelé és négy millimétert balra. A pedáloknál csak a kuplung nem tudott a helyén maradni, 37 millimétert hátraugrott. A frontális teszt eredménye 94%, rendkívül magas érték, még a két-három osztállyal nagyobb autók kategóriájában is kiemelkedően jó teljesítmény (Lexus GS300, Alfa 159 ). Mondjuk az 1007-es 100%-a után nem is csoda.

Az oldalütközés azért hozott némi meglepetést. Mostanság, az oldalmerevítések és függönylégzsákok korában ebben a versenyszámban cseppet sem ritka a százszázalékos teszteredmény, a szuperbiztonságos 207-es mégis csak 94-re volt jó. Az NCAP nem fűzött kommentárt ehhez a produkcióhoz, konkrét veszélyforrás, konstrukciós hiba nincs, a mért értékek alapján egyszerűen ennyi járt az autónak.

A három és másfél éves gyerekeket imitáló bábukat ezúttal is a szokásos Britax-Römer ülésekbe kötötték, a kisebbet a menetiránynak háttal, a nagyobbat arccal előre. Nagy bajuk nem esett a karambolsorozatban, a legkirívóbb, de még bőven űréshatáron belüli terheléseket a nagyobbik baba mellkasán mérték.

A jobb első ülés légzsákja a Peugeot-ban kikapcsolható. Az NCAP elegendően figyelemfelkeltőnek találta az utasoldali napellenző mindkét oldalára felvasalt piktogramos-szöveges címkéket, viszont nem érezte egyértelműnek a légzsák aktuális állásáról tájékoztató jelzést. A hátsó ülések ISOFIX-csatlakozási pontjainak megjelölésén sem tudott tökéletesen eligazodni a kekeckedő ellenőr, így a gyermekbiztonság végső értékelésén a 207-es 76%-os eredménnyel végzett.

 

A gyalogosok védelmére a kis Peugeot három csillagot kapott ugyan a négyből, de valójában nem sokon múlt az a negyedik csillag. Az óvatlan járókelők lába, csípeje puha fogadtatásban részesül a lökhárítóban és a motorháztető előtti műanyagelemen, de a sok plasztik mögött azért csak van egy kis vaslemez. A gépházfedél hátsó részén, a szélvédőoszlopok alján nagyot tud csattani a puha emberi koponya, a teszt eredménye 53%.