Peugeot 207CC - 2007

Peugeot 207CC (2007) törésteszt

2007.05.04. 14:13

Nagyon biztonságos autó a nyitható tetejű 207-es. Különösen gyermekek számára. Kizárt dolog, hogy a kis kupé-kabrió utasaként, előírásszerűen gyermekülésbe kötve az aprólékok megsérüljenek egy balesetben. Ugyanis nem férnek bele.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        

Teszteredmények:

Összesítés: 33
Frontális: 13 (81%) Oldalsó: 18 (100%) Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: -
Gyalogosbiztonság: 16 (44%)

Az NCAP a szuperminik közé osztotta be a nyitható tetejű 207-est. A kupé-kabrió az elöl ülőket ugyanolyan ötcsillagos biztonsággal óvja meg, mint a zárt változat, az elé tévedő gyalogosokat kissé kevésbé kíméli - a gyermekvédelmi tesztek pedig ezúttal elmaradtak. A konkurensek közül eddig még csak a nagyjából ugyanazon a piacon mozgó konszerntársat, a C3 Plurielt törte a minősítő intézet 2003-ban. Az akkor három csillagra volt jó, a gyalogosokat a napfényes C3 is két csillagra védte.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

1,6-os, Sport felszereltségű, jobbkormányos autókat pusztított el az NCAP. A kocsikat két fázisban felfúvódó frontlégzsákokkal, a nyitható tető miatt különlegesen kialakított, kombinált oldal-és fejlégzsákkal, a vezető oldalán térdlégzsákkal szerelték fel, az övek megfelelő, de nem túl erős szorításáról előfeszítő és erőhatároló gondoskodott. Igazi úton, igazi sofőrrel ABS és vészfék-asszisztens segítette volna a baleset elkerülését. A Peugeot is jól tudja, hogy a kisautó hátsó üléssora csupán dizájnelem: ISOFIX csak az anyósülésre került, a 207 CC csak az elöl ülők öveinek bekötésére figyelmeztet.

A félátfedéses frontális ütközést az utascella kellő merevséggel viselte, az A-oszlop csupán 1,2 centit mozdult hátra, amikor az 1343 kilós autó 64 km/h sebességgel jobb elejével becsapódott az akadályba. A kormány sem fickándozott túl hevesen, mindössze 13 millimétert hajlott el, balra.

Az utasnak semmi baja nem esett, a légzsák időben kapta el, a plasztiklábak is távol maradtak a műszerfaltól. A vezető ellenben kicsúszott az öv alatt, mert a frontlégzsák nem fúvódott fel megfelelően. Lábait a térdlégzsák mentette meg a hét centit hátra-, 36 millimétert felhajló gázpedáltól. A Peugeot állítása szerint a 207CC térdlégzsákja mindenféle alkatú, vezetni a legkülönbözőbb üléspozícióban szerető sofőrt képes megvédeni. Az NCAP azért megjegyzi: nagyon magas emberek a kormányhoz nagyon közel ülve bizony nagyobb ütést kaphatnak térdükre egy karambolban, mint amennyi - sic - kívánatos (desirable).

Az oldalütközési próbán és a póznateszten a 207-es száz százalékos teljesítménnyel szolgált és védett.

A műanyaggyerekek ezúttal megúszták a karambolokat. Az NCAP minden vizsgálatnál középállásban rögzíti az első üléseket, így kötik be hátra a kis dummykat a gyártó által ajánlott gyermekülések valamelyikébe. Ez most nem jött össze, a biztonsági ülések nem fértek be hátra. A minősítő intézet nem akarta az első üléseken ülők védettségét, a teszt eredményét azzal befolyásolni, hogy előrébb tolja a székeket.

 

A 207CC elé vetődő gyalogosok az első ezredmásodpercekben még abban az illúzióban ringathatják magukat, hogy olcsón megússzák. Lábszárukat puhán öleli körül ugyanis a lökhárító, mely a teszten maximális pontszámot kapott. A motorháztető elülső éle viszont kijózanító roppanássall töri meg az idillt - és a combot, csípőt. A szélvédőkeret alsó része ismét barátságos az áldozattal, feltéve hogy nem az A-oszlopok tövébe csapódik szegény feje, mert ott ismét csak keményre fordul a helyzet.