Saab 93 Convertible (2004)

Saab 93 Convertible (2004) törésteszt

2004.09.29. 11:26

Második alkalommal az autó könnyedén szerezte meg az ötcsillagos minősítést.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          


Teszteredmények:
Frontális 13(81%) Oldalsó 18(100%) Biztonságiöv-emlékeztető 2 Összesítés 33 Gyermekbiztonság 31(63%) Gyalogosbiztonság 7(19%)

 
   
   

Bár a kiadott eredményeken nem látszik, a gyári Dr. Flex közreműködése kicsit meggyengítette a 9 3-as kasztniját. Az első tesztek alkalmával a pedálok felfüggesztése nem szuperált igazán jól, így az NCAP engedélyezte a pótvizsgát a Saabnak. Itt már nem volt probléma, az autó könnyedén megszerezte az ötcsillagos minősítést.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A pedálgondokat követően jelentősen átalakították a lábteret, a kormányoszlopra egy ütődéskor gyűrődőzónaként összeroppanó pajzsot szereltek. Ettől függetlenül a kormányoszlop továbbra is okozhat kellemetlen térdsérüléseket. A lábtér alsó része érintetlen maradt, a jármű orr-részét sem viselte meg különösebben a frontális ütközés. Jól működtek az utasérzékelő szenzorral is felszerelt légzsákok, de az övfeszítő és erőhatárolók ellenére az elöl ülők mellkasán elég magas terhelést mértek.
Mellkast védő oldal- és fejlégzsákokkal, valamint erős merevítésekkel készül a 9 3 kabrió, az oldalütközést és a póznatesztet vesztett pont nélkül, száz százalékos eredménnyel zárta.
Saab címkéjű, Klippan gyártmányú, menetiránnyal ellentétes irányban elhelyezett ülésekkel vizsgálták a gyermekek biztonságát. Ezeket a gyereküléseket elöl a felnőttek biztonsági övével rögzítették, valamint egy kiegészítő, a rendes ülések síneihez csatlakozó rúddal támasztották meg. Kicsit magas mellkasi terhelést mértek mindkét gyereknél, a fiatalabbik bábu nyaka is enyhén kitekerődett, de összességében biztonságos gyermekhordozóknak bizonyultak. A négy nyelven megírt és piktogrammokkal kiegészített figyelmeztetések minden lehetséges kockázatra felhívták a szülők figyelmét.
Az autó sokkal jobban vigyáz utasaira, mint a gyalogosokra. A motorháztető széle és a lökhárító különösen veszélyes kialakítású.
A Saab 93 Convertible az ülések beállításait is figyelő szenzorokkal kiegészített, szakaszosan nyíló első, mellkast és fejet védő oldallégzsákokkal, överő-határolós, előfeszített biztonsági övekkel, bekapcsolásukra figyelmeztető pityegővel és a hátsó ülés két szélén elhelyezett ISOFIX-fülekkel kerül forgalomba.