Hyundai Accent (1998)
Hyundai Accent (1998) törésteszt
Az Accent második csillagja áthúzásra került, mivel az oldalsó ütközés során, a mellkason mért terhelés túllépte az újabb szabályozás életbe lépése óta elfogadott mértéket.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | |||||
Gázolási rizikófaktor |
Teszteredmények:
Frontális 4(25%) Oldalsó 9(50%) Összesítés 13(38%)
A karosszéria szerkezete megrogyott a frontális ütközést követően.
Az vezetőoldali ajtó zsanérjai kiszakadtak helyükből, az alsó teljesen elvált az ajtótól. Az ajtó szerkezete is megsínylette az ütközést, az A-oszlop befelé mozdult el, és a lábtér hegesztési pontjai is elváltak egymástól. A vezető fejét stabilan megtartotta a légzsák, de nyitás közben túl nagy ütést mért mellkasára. Az alsó végtagok védelmét gyengének, bizonyos pontokon ennél is rosszabbnak ítélték. Az oldalsó ütközésben a sofőr feje a biztonsági öv magasságállító karjának ütközött, bordáját és hasát az ajtó és a B-oszlop támadták, ezért ezen testtájak védelmét is gyengének minősítették. Jó minősítést csak a medence védelme kapott ebben a tesztben.
Mivel a Hyundai nem biztosított gyermekülést a teszthez, az NCAP emberei találomra kiválasztott ülésekkel dolgoztak. Az ülések nem passzoltak az autó biztonsági övéhez, így az általuk nyújtott védelem elégtelennek bizonyult. Az Accent lökhárítójának kiképzése egész barátságosra sikerült a gyalogosok szempontjából, de a többi vizsgált terület keménysége miatt az összesített eredmény csak átlagos.