BMW 3 (2005)

BMW 3 (2005) törésteszt

2006.04.13. 08:45
A kis bajor limuzin úgy teljesített, ahogy egy prémium autónak kell. Megvédi az elöl ülőket, a gyerekeknek sem kell félniük benne, viszont nincs kegyelem azok számára, akik hívatlanul kerülnek a színe elé.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        
Gyermekbiztonsági védelem          

Teszteredmények:

Összesítés: 35
Frontális: 16 (100%) Oldalsó: 17 (94%) Biztonságiöv-emlékeztető: 2
Gyermekbiztonság: 39 (80%)
Gyalogosbiztonság: 4 (11%)

A BMW aktuális kis szedánja, az új Hármas simán teljesítette az ötcsillagos minősítés követelményeit. Nem is akárhogy: az utascella masszívan kitartott, a frontális teszten száz százalékos eredménnyel végzett az autó. A négycsillagos gyermekvédelembe sem lehet belekötni, viszont egy presztízsmárkától elvárna az ember, hogy többet tegyen azokért, akik acél védőburok nélkül kénytelenek szembenézni a krómvesékkel. A Hármas gyalogosvédelme egy csillagot ért.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

Az Euro NCAP balkormányos, kétliteres dízelbéemvéket tett próbára. Az 1490 kilogramm tömegű autót két fázisban nyíló frontlégzsákokkal, a hastájékot és a mellkast is óvó oldallégzsákokkal és fejlégzsákokkal is felszerelték. Természetesen az övelőfeszítő és erőhatároló sem hiányzott az ülések mellől (elöl-hátul egyaránt ott figyelnek), a külső hátsó üléseket felső rögzítőponttal is kiegészített ISOFIX-dokkolórendszerrel látták el. Az autó csak az elöl ülők övének bekötésére figyelmeztet. Egyéb biztonsági felszerelések: ABS, CBC, DBC, DSC, DTC. Kedves Olvasó! Először próbálja meg önerőből kifejteni a rövidítéseket, ha nem megy, a megfejtést lásd lent.

ABS: Anti Blocking System (blokkolásgátló)
CBC: Cornering Brake Control (a kanyarodás és fékezés összehangolására szolgál)
DBC: Dynamic Brake Control (dinamikus fékszabályozó, pánikfék)
DSC: Dynamic Stability Control (dinamikus stabilitásszabályzás, menetstabilizáló)
DTC: Dynamic Traction Control (dinamikus vonóerő-szabályzás, kipörgésgátló)

A kabin alig-alig deformálódott, a vezető oldalán is simán nyílt az ajtó a félátfedéses frontális ütközés után. Minden biztonsági kütyü remekül működött, az NCAP-nek alig maradt kiértékelnivalója. A törésteszteken szokatlan módon a lábtérben sem történt gyalázat, jól érzékelhető volt a BMW mérnökeinek törekvése, hogy minimalizálják a pedálok, a középkonzol, a kormányoszlop mozgását, törését, deformációját.

A minősítő intézet "impresszívnek" nevezte a Hármas oldalütközés elleni védelmét. Az ülésekbe épített oldallégzsákok megfogták szegény vezetőt (az ő oldalán csapódtak be a kínzószerszámok), a felfúvódó függöny pdig a hátul ülőket is védi. A BMW mégsem tudott száz százalékos eredményt elérni, pedig ez manapság már kisebb kategóriákban sem példátlan teljesítmény.

A tesztautóban egy extraként rendelhető kapcsolóval lehetett inaktiválni az utasoldali légzsákot, ha esetleg menetiránynak háttal fordított gyerekülés kerülne eléje. Figyelmeztetésekben nincs hiány, bár jelentésük nem egyértelmű. Magára a légzsák jelenlétére az utasoldali A-oszlopra rögzített címke és szélvédőmatrica emlékeztet, de mindkettő könnyen eltávolítható, és nem tüntették fel rajtuk a tulajdonképpeni veszélyt, amit babaülés és légzsák találkozása jelentene. A kikapcsolt légzsákra kivilágított piktogram és szöveg figyelmeztet a visszapillantó tükör mellett a tetőn,

A Fair Bimbo Fix gyermeküléseket az ISOFIX-rendszerrel rögzítették hátul, a nagyobb, 36 hónapos gyereket imitáló bábut arccal előre, a másfél éves babát arccal hátra. Mindketten épségben átvészelték a karambolokat, az NCAP nem említ extrém terhelési értékeket.

A BMW igazi rideg, arisztokratikus gőggel viseltetett az elélökött műgyalogosok iránt. Mindössze négy pontot szerzett az elérhető 36-ból. A motorháztető elülső éle és a lökhárító semmi párnázottságot nem nyújt szegény lábaknak, mindössze a gépháztető egyes foltjai jelentenek megnyugvást a szerencsésen zuhanó gyerek- és felnőttfejek számára. Ahogy az NCAP mondja: "kiábrándító eredmény egy új dizájntól".