Toyota Corolla (1998)

Toyota Corolla (1998) törésteszt

2001.09.25. 15:44

A Corolla jól teljesítette a törésteszteket, eredménye megközelítette a négycsillagos besorolást.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 10(63%) Oldalsó 12(67%) Összesítés 23(68%)

 
   
   

A frontális ütközésben nagyon jól viselkedett a karosszéria, jelentős stabilitásról tett tanúbizonyságot, amit az ajtók probléma nélküli nyithatósága is jelzett. A légzsák biztosította a sofőr védelmét a komolyabb fejsérülések ellen, jó időben és jó helyen nyílt ki.
Sajnos a térdek környékén a műszerfal alatt vannak agresszív szerkezetek, ezek különösen a tesztbábutól eltérő üléshelyzet esetén lehetnek veszélyesek, és ellenük a kormányoszlopon lévő energia-elnyelő borítás csak részleges védelmet nyújt.
Az oldalsó ütközésben a sofőr feje nekiütődött a B-oszlopnak, de a rajta elhelyezett párnázat jelentősen csökkentette az ütődés erősségét. Az alsó bordákra már nagyobb erejű ütés érkezett az ajtó hátsó részétől.
A gyermekülések rögzítése a felnőtt biztonsági övekkel lehetséges, és ehhez az öveken találunk leírást is. A Toyota nem ajánl külön ülést a modellhez, de a tesztben kipróbált darabok jó védelmet nyújtottak az ütközés során, leszámítva, hogy a hároméves gyermek fejét nem tartotta eléggé az oldalsó tesztben.
A fejütközési pontok mintegy fele felelt meg az NCAP előírásainak, a combok védelme is egyértelműen jobb az átlagosnál. Ennek ellenére a lökhárító kialakításán még van mit fejleszteni. Szervokormány, előfeszítős, erőhatárolós biztonsági övek és vezetőoldali légzsák jár szériafelszerelésként a Corollához.