Opel Corsa (2002)

Opel Corsa (2002) törésteszt

2002.07.11. 14:06

Kisautóságához mérten reális eredményt ért el a Corsa utolsó változata a teszteken.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 11(69%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 25(74%)

 
   
   

A légzsákok működése kielégítő, és mostanra a karosszéria kialakítása is elérte azt a szintet, amit korunk biztonsági előírásai megkövetelnek.
A frontális tesztben az elöl ülők számíthattak a légzsákok védelmére, bár az NCAP megjegyezte, hogy úgy tűnt, a sofőr légzsákja elérte teljesítőképességének határát. A sofőr mellkasi terhelése magasabb volt, mint utasáé, de mindkettő még az elfogadható értékeken belül maradt. A kormányoszlopra kompozit védőburkolatot helyeztek a térdek védelme miatt, de ez a megoldás nem nyújt teljes védelmet a lábsérülésekkel szemben. A hátsó ülésen középen elhelyezett kétpontos öv nagy fekete pontot ér.
Az oldalsó ütközésnél is a légzsákok nyújtották a fő védelmet, a fejek és a mellkasok biztonságban vannak, a Corsában ülőknek ilyen baleseteknél inkább medencéjük és hasuk van veszélyben. Bevállaltak egy pózna tesztet is egy függönylégzsákkal szerelt Corsa közreműködésével, de ezen épphogy csak átjutott az autó.
A menetiránnyal megegyező állású gyermekülések teljesítménye nem túl jó, inkább csak fejvédelmet biztosítanak. Ellenkező állású ülésre nem is gondoltak a tervezők, mivel semmiféle figyelmeztető matricázást nem helyeztek el az utastérben erre az esetre. Gyalogosvédelemből sem villog az Opel, a szélvédő, ami a felnőttek fejütközési pontja, kicsivel több védelmet nyújt, mint a motorháztető.
Alapkiépítésben vezető- és utasoldali légzsákot, oldallégzsákok, előfeszített és erőhatárolt első biztonsági övek, és az idejétmúlt kétpontos hátsó középső öv jellemzik az autót.