Kia Carnival (2003)

Kia Carnival (2003) törésteszt

2003.08.30. 14:39

Csúnyán leszerepelt a Kia nagy buszlimuzinja a teszteken, karosszériája nem képes hatékonyan elnyelni egy esetleges ütközés energiáját.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 4(25%) Oldalsó 14(78%) Összesítés 18

 
   
   

A frontális ütközés nagyon lezúzta az utascellát, a műszerfal és a kasztni alsó része annyira megrongálódott, hogy a sofőr mellkasát, lábát és lábfejét szinte semmi sem védte. A kormánykerék elmozdulása oly nagy mértékű volt, hogy a beépített légzsák majdhogynem teljesen haszontalannak bizonyult. A lenti szerkezetek tovább rontották a helyzetet, kiszakadt a lábtér, az elmozduló pedálsor tovább növeli a lábsérülések esélyét.

     
 Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén  Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén  Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén

A hátsó középső kétpontos övvel nehéz elnyerni az NCAP tesztelőinek szimpátiáját.
Az autóban nincsenek oldallégzsákok, a karosszéria itt nem bizonyult annyira alkalmatlannak, de a sofőr így is lefejelte a mellette található B-oszlopot, karja az ablaknak ütődött, bár az üveget azért nem törte ki. Testére közepesen nagy ütést mért a betüremkedő ajtó és az ülés széle.
A gyermekülések jól működtek, kielégítették az NCAP előírásait. A napellenzőre helyezett figyelmeztető matrica minősége megfelelő volt, de a holland piacra szánt - végül darabokra tört - autóba jobban illettek volna holland nyelvű feliratok az angol helyett.
Orr-részén a gyermekek fejütközési pontjai közül többet is kipárnáztak, de ezen kívül elég kevéssé figyeltek a gyalogosok biztonságára. Az NCAP összefoglalása szerint ennél manapság több szükségeltetik, így egy csillagot értek a Kia gyalogosbiztonsági törekvései. A nálunk Carnival néven futó MPV alapban két első légzsákkal, előfeszített, erőhatárolós biztonsági övekkel és a második üléssorra biggyesztett ISOFIX fülekkel kerül forgalomba. Az oldallégzsák feláras extra.