Range Rover (2002)

Range Rover (2002) törésteszt

2002.08.07. 15:54

Ugyan a legutóbbi átalakításnál sok helyen lekerekedtek a Range vonalai, talán még soha nem volt ennyire brutális a terepjáró kiállása.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 18(100%) Összesítés 30(88%)

 
   
   

Ez az utasoknak jó hír, az elgázolt gyalogosoknak rossz.
A hatalmas utastérig szinte el sem jutott a frontális ütközés ereje, a lábteret alig érintette a csapás, a pedálok minimális mértékben mozdultak föl és hátrafelé. A térdek ennek ellenére nem voltak teljes biztonságban, a műszerfal alatti kemény pontok veszélyesek. A hátsó középső öv hárompontos, ahogy kell, és egy okos megoldással csak akkor lehet becsatolni, ha a háttámla korrektül beakadt zsanérjába.
Az oldalütközések után a bábukról leolvasott erőhatások mértéke az EuroNCAP történetének eddigi legalacsonyabb értékei. A mellkast és fejet védő oldallégzsákok remek teljesítményt nyújtottak a póznateszt során is.
ISOFIX bekötési pontokkal rögzíthetők a gyermekülések, melyek jó teljesítményt nyújtottak, a babák biztonságban érezhették magukat. A figyelmeztető matrica, mely szerint az autó vezetőoldali, vagy vezető és utasoldali légzsákokkal szerelték föl az autót, értelmezhetetlen, mert a két első légzsák szériafelszerelés.
A Range Rover orrán vizsgált tizennyolc ütközési pont közül csupán három nyújtott védelmet, ez igencsak kevés, de az orrészt közelebbről megfigyelve ez nem is meglepő.