Két nagy seggű playmate

2007.11.15. 01:04

Adatlap Alfa Romeo 159 Progression - 2007

  • 1910 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 150 LE @ 4000 rpm
  • 305 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.6 másodperc
  • Végsebesség:
    208 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • 8 235 000 Ft

Adatlap Volvo S40, V50 1.6d - 2007

  • 1560 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 109 LE @ 4000 rpm
  • 240 Nm @ 1750 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.1 másodperc
  • Végsebesség:
    190 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.3 l/100km
  • 6 390 000 Ft

A zavaró motorhang felpörgetve jól érvelő vitapartnerré válik, a kuplung és a váltó sem áll a szórakozás útjába. A nehéz kormány és a futómű is a vezetési élményt szolgálja. Az új Alfák kuplungját különösen kedvelem, felül kicsit ellenáll, mintha egy pohár bontatlan puding fóliáját átszakítva, a krémen át kéne lenyomni a pedált. Könnyű, de sűrű, hmmm.

A 16 szelepes JTD 9,6 másodperc alatt gyorsítja százra a szokatlanul nehéz, 1630 kg-os autót. Remek játszópajtás, a rövid próbaút alatt csak a rend kedvéért váltottam végig egyszer az összes fokozatot, de azon kívül még harmadikba se sokat tettem, könyörgött a pörgetésért, amit meg is kapott. Dízel létére igazi örömforrás a 159 JTD 16V, a sajátomon kívül ritkán nevettet meg autó, ennek sikerült, vigyorogva csapattam a lakóparkban. Kiváló antidepresszáns, de gyanítom, potencianövelőnek is jó.

A V50 1,6 D közepesen erős altató. Az Alfától fellelkesülve kitaláltam, kipróbálom, mit lehet belőle egy kis hajkurászással előcsalni. Nem próbáltam ki. Beindítottam a halkan duruzsoló motort, amit a rendkívül jó hifitől már végképp nem hallottam, elnézegettem a szimmetrikusan elosztott kezelőket, egyesbe raktam a könnyű és pontos váltót, és a máskor idegőrlő araszolás után a mélygarázsban ébredtem, kipihenten.

A 109 lóerős, 1,6-os motor kevés a V50 1416 kilós kasztnijába, 12,1 másodperc alatt gyorsul vele százra. Ebben az ingerszegény környezetben elférne egy kis plusz erő, mert ezzel a motorral a V50 csak a kötelező feladatokat teljesíti. Nem fájdalmas alulmotorizáltság, de jobb lenne a 2,0 D-vel kezdeni a dízel V50-sort, abban benne van a hetente egyszer kihasznált gőztelenítési lehetőség, ami ennyi pénzért már jár.

A 109 lovas V50 1,6 D 6 370 000 forintért nem elég lelkes, a sokkal bénább külsejű, de 150 lóerős Opel Astra Caravan CDTI 5 651 000 Ft. A V50-be a 136 lóerős 2,0 D a megfelelő dízelmotor, megéri plusz 27 lóerőért 700 000 forintot fizetni. Előző V50-es tesztautónk 183 lóerős D5 motorja feleslegesen erős a másfél tonnás kasztniba, a 400 Nm még az S80 AWD-t is úgy hátba vágja, hogy attól kódul.

Az Alfa pókarcáért kőkeményen kell csengetni. A 120 lóerős 1,9 JTD 8V hét és fél millióért nevetséges, ezzel mások is tisztában vannak, ebben a konfigurációban egyetlen SW-t sem találtunk. A tizenhat szelepes 150 lóereje 7 885 000 forintért már csak pofátlanul drága, de megteheti. Hölgyem/uram, látja, ez így néz ki, Ön is mosolygott a próbaúton: na ezért kerül ennyibe. Mit nem ért? Folyik a nyála, vagy nem? A nyálelválasztást megindító autók között ez még olcsó és praktikus, mondjam mennyi egy Ferrari? Na, itt tessék aláírni.

A Volvo régóta, az Alfa egy ideje prémiumnak pozícionálja magát, nézzünk hát rá a többi prémium kombira. A 143 lóerős, 1505 kilós és hátsókerekes BMW Touring 318d 8 191 000 Ft, érdemes elvinni egy próbakörre a döntés előtt. Ezek után a hűdebrutál, szintén hátsókerekes, vadiúj Mercedes C-Klasse 200 CDI T-modell 136 lóerővel és az Alfánál 100 kilóval könyebb kasztnival 8 590 000-ért ajándék a túlárazott dizájnvagonok sorában, árnyéka sokat homályosít a két jóképű kiskirály fényén.