Megkülönböztető jelzés

Teszt: Suzuki WagonR+ Special

2002.05.24. 08:10

Kedvelem a Totalcar lapot és szoktam olvasni . Ezért is szeretnék egy tévedést tisztázni.
Az új autók Suzuki Wagon r cikkük második oldalán azt irják,hogy a hátsó ülésken három utas kényelmetlenül fér csak el . Hozzátenném ,hogy szabálytalanul,mert a kiskocsi - és ez nagy hiánya pl a matizzal szemben - jogilag csak 4 személyes ,erre is van vizsgáztatva és engedélyeztetve öten nem ülhetnek bele , ami egyébként valóban meglepő. Ezért úgy vélem ,hogy amikor arról irnak ,hogy kényelmetlenül ,de beférnek abba 3-an a hátsó ülés sorra azt sugallják ,hogy az autó 5 szemályes és megtéveszthetik a potenciális vásárlókat ,ami nyilván nem szándékuk. Sajnos ezért az árért a vevő csak egy 4 szemályes autót kap.
További jó munkát kivánva maradok tisztelettel ,
Kovács Péter

Kedves AxA!

A Wagon R+-ról írott cikkeddel kapcsolatban lenne egy-két észrevételem. Meg illik jegyeznem, hogy nem vagyok rendszeres olvasója oldalatoknak, csupán az Indexen nézelődve akadtam soraidra. Miután Wagon R-t használok, elolvastam írásodat. Elsőként az "imidzsel" kapcsolatos bevezetőd ragadott meg, nem feltétlenül pozitív értelemben. Nem tudom gondoltál-e arra, milyen érzéseket válthat ki ez a fajta némileg degradáló, hozzáállás egy mondjuk 50-60 éves családfőből, akinek esetleg ez élete első új autója. Lehet, hogy szociális érzékenységem túlzott, de azt gondolom Neked, "újság"íróként erre mindenképpen illene gondolnod. Hozzáteszem, hogy a "Suzukisok fórumán" (ahová oldalatokról tévedtem) talált hozzászólásod barátságos volt, végül is ez ösztönzött arra, hogy a fentieket leírjam.

Csupán az autó menettulajdonságairól szóló bekezdés elolvasása után, biztos nem is tippeltem volna arra, hogy a Wagon R+-ról szól. Teljesen mást tapasztalok az általad leírtakkal. Én úgy érzem az autó, a rövid váltóáttételeknek "köszönhetően" a cikkedben említett 60-as tempóig kicsit darabosan vezethető, bár valóban fürge. Számomra vezetési élményt a "3"-astól felfelé tapasztalható tartós, folyamatos gyorsulás jelent. Kimondottan lenyűgözőnek tartom, hogy a legmagasabb, "5"-dik fokozatban akár már 70-80 km/h sebességtől a végsebességig kiválóan húz. Tapasztalataim birtokában egyértelműen kijelenthetem, hogy ezt a legtöbb hasonlóan motorizált, de lényegesen komolyabb, egy kategóriával feljebb található autó nem tudja utána csinálni. Az objektivitás érdekében feltétlenül meg kell említeni, hogy ellenben a Wagon R végsebessége elmarad a fent megcélzott típusokétól. Kényelmesen, némi tartalékkal véleményem szerint 140-150 km/h tempó utazható vele, melyet azonban rendkívül gyorsan és könnyedén ér el. Kétségtelen, egy németországi túrához ez a felső határ sportosabb vezetőket már unalomba űz. Ellenben az itthoni utakon nagyon kellemes, hogy autónk visszakapcsolás nélkül remek partner az előzésekben, függetlenül attól hányan ülünk benne, lejtőn vagy emelkedőn haladunk-e. A tartós tempósabb haladásért cserébe gyakoribb benzinkút-látogatásra kell számítani. Nálam sportos vezetéssel, a napokban már folyamatos klímahasználattal általában 7-8 litert égett el a Suzuki. Az első hónapokban (tél, város) a 9 liter sem volt egyedi eset. Mostanában már közelebb van a 7-hez. Alább még nem adta(m). Amit még kiemelnék az a rendkívül pontos és határozott kormány és remek iránytartás. A zalai dombokon egy ujjal is élmény terelgetni az autót. Az elfogultságomat ellensúlyozandó muszáj leírnom, hogy a fentiekben dicsért iránytartás erős szélben valószínűtlen emléknek 66. Lehet, hogy a futómű gyönyörűen tartja az autót, de a szél azzal együtt könnyedén taszítja fél méterrel arrébb azt. Ilyenkor, autópályán komolyabb sebesség csak az extreme sportok kedvelőinek ajánlott. A véleményedet a közlekedésben tapasztalt megvetésről, szerencsére én nem tapasztaltam, sőt - szerintem a magasság eredményeképpen - mintha még egy kicsit tartanának is tőle. Lehetséges, hogy a színnek itt komolyabb jelentősége van. Az enyém sárga. Ha már a magasságot megemlítettem, szeretném leírni, hogy erről a kényelmes ki- és beszállásról, valamint térérzetről félek nehéz lesz majd lemondanom, de ma úgy gondolom megteszem majd a sportosabb stílus érdekében. Azért nem szeretnék kizárólag egyterűben megöregedni, de tény az, hogy más autókat vezetve, már úgy érzem a homlokomon fekszik a szélvédő. Az esetlegesen felmerülő műszaki problémákról tett célzásodat nem is tudom minek tulajdonítani, hiszen, az szinte elismert tény, hogy a Swiftekben az első műszaki problémát a kb. 6-7 éves korban szükségessé vált akkumulátor csere jelentette.

A fentieket szerettem volna megosztani Veled, mert írásodat nem tartottam teljesen tárgyilagosnak, valamint zavart, hogy a Suzukikkal kapcsolatos divathangulat - melyet egyébként Te a közlekedés során éreztél is - érződött benne. Úgy érzem, hogy például egy 1100 cm3-es 206-os Peugeot ( egyébként igen népszerű típus ) menetteljesítményéről nem így írtál volna, annak ellenére, hogy az lényegesen szerényebb. Természetesen ettől még a kis Peugeot egy nagyon jó autó, csak a példa kedvéért említettem.

Remélem a tegezést nem veszed sértésnek, bár valószínűleg hasonló korban járunk.
További jó munkát kívánok!
Üdvözlettel,
LR

Szia!
"...Hátul kényelmetlenül három, kényelmesen két átlagos utas üldögélhet...." Lehet, hogy rosszul tudom, de a WagonR mintha csak 4 személyes lenne. Úgyhogy nem elég, hogy kényelmetlen hátul három személynek, de még a rendőr is hisztizik miatta. A lényeg, hogy ha tesztelsz egy autót, nem árt megnézni az adatait is, és akkor nem írsz róla ilyen butaságokat.
Üdv
MM

Tetszett a WagonR+ cikk, látom, nem vagytok élből kisautó ellenesek, a múltkor a Daewoo Matizról is jókat írtatok (bár nem emlékszem annak a cikknek a szerzőjére). És tetszik, hogy még mindeféle 'irodalomkutatást' is végeztek (szervizek, topicok,...). De ami különösen fellelkesített, az a fotók helyszíne, meg a Nohab-ok. Hol van ez a piszok aranyos kis fűtőház?
Üdv
BZoli

Szia !
a képeket hol készítetted?
magyarul engem a háttérben levő piros M61-es mozdony érdekel, amióta kivonták őket nem találom.

kösz előre is:
viktorio