Csak semmi sport és design

2007.11.05. 05:59

Adatlap Lancia Ypsilon Sport Momo Design - 2007

  • 1248 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 106 LE @ 0 rpm
  • 200 Nm @ 0 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Kombinált fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.9 l/100km
  • 4 375 000 Ft

MomoDesign az Ypsilon két legerősebb motorjával választható. Az 1,3-as Mjetnek még saját bemutatója is volt, azóta számos kasztniban próbáltuk. Érthető a kis autók nyomulása, a takarékos motoroké az utálatos jövő.

Az 1,3-as Mjet tökéletes párja az egy tonna alatti Pandának és az 500-asnak is, de ez a motor erőlködik az 1,3 tonnás kelet-európai szégyentábladíszben is. Az Y száz kilóval nehezebb két kisebbik rokonánál, de a sportpályától nem csak súlyfeleslege vágja el. A kormány még a city funkció nélkül is természetellenesen könnyű, nagyobb sebességnél még bizonytalanabbá teszi a billegő kasztnit. Az adagolhatatlan, kétállású fék segít a bólogatásban: csak a satut ismeri.

Meg lehet szokni, de egy négy és fél milliós mini csak ne adjon feladatokat. Az ötsebességes (ötsebességes, nem vicc, a 90 lóerős CDTI Corsában ugyenez a motor hatsebességes váltóval jár, egy milkával kevesebbért) váltó is kelletlen, kicsit szorul és ropog, ebédről visszafelé szerkesztőségileg úgy határoztuk meg a karakterét, mintha kihányt kekszdarabkák között mozogna a váltórúd. Jobb, mintha egy zacskó száraz háztartási kekszben kellene karistolni, de nem tökéletes. A 106 lóerős, kellemetlen hangú motor 2000-es fordulat alatt vérszegény, cserébe városban öt liter gázolajjal elviszi az Ypsilont. Pörgetve nagyot taszít a kasztnin, de a kormány, a váltó és a fék tökéletlensége mindent elront.

Egyedül az Mjet 200 Nm-es nyomatéka említésre méltó, ami megint csak az Ypsilon bevásárlókocsi oldalát erősiti. A szomszédban lakó Niva törzshelyét is úgy megcsinálta, mintha mi sem történt volna. A magas, meredek padkát városi autóknak mindig megmutatom, de nyomaték híján szerencsétlenek csak a gumijukat dörzsölhetik hozzá, egyedül a 400 Nm-es S80 D5 AWD mászta meg szó nélkül.

A karcsúsított, semmivel sem erősebb, egyáltalán nem sport 1,3-as Mazda 2 több vezetési élményt nyújt, mindene jól van hangolva. Miért olyan nehéz ez? Itt van ez a zseniális kasztni, reszeljék már addig az autót, hogy vezetni is jó legyen. A tulajdonosok se mesélnek sokat vezetési élményről, a kilenc ítéletben sehol egy vadmalac, de ékszerdobozból kettő is akad.

Ypsilon Népítéletek

A kis tündi-bündi Ypsilonját mindenki imádja, szereti. Még szervizbe is szívesen járnak vele. Egyetlen dízel Momo tulajdonosa lelkendezik fekete-piros autójáról, még a műszerfal is tetszik neki.

Lancia Y

Egy különc forma lenne a legjobb lehetőség limitált szériák és értelmetlen, de annál kívánatosabb dizájnváltozatok bemutatására. Egy Y Momo Sport vezetése legyen öröm, és csakis feltűnő, exkluzív színekben, a típus legerősebb benzinmotorjával lehessen megvásárolni. Egy magamutogató kisautó vásárlója nem a fékbetétekre pörög, aki meg sportváltozatot akar, annak ez kevés. Izgatottan várom az 500-as Abarthot , hátha majd az megszorongatja a zseniális és méregdrága Minit.

Nézze meg videón is!