Gyakran ismételt kérdések

Mire jó ez?
Töréskárral kapcsolatos adatból sehol nincs annyi és olyan pontos, mint itt.
Mielőtt kiad egy rakás pénzt egy használt autóra, érdemes alaposan leinformálnia. Az állami rendszerben ingyenesen elérhető egy csomó adat, ezek lekérését is mindenképpen ajánljuk. Egy dolgot viszont nem tud a hivatalos adatbázis, és a magyar piacról sokszor valójában a fizetősek sem: hogy összetörték-e valaha a kinézett autónkat, készült-e karambolos javítási kalkuláció rá, és ha igen, mit tartalmazhatott. Erre vagyunk mi. Ha karambolos javítási kalkulációt készítettek kiszemelt autójára idehaza, akkor az látszani fog. Ha nem látszik, vagy nincs adat, akkor nem is kell fizetnie.
Hogy működik?
A Totalcar lekérdezése a magyarországi gépjármű-kárrendezésben résztvevő szereplők által bevitt adatok adatbázisában keres. Ha bármikor akár kötelezős, akár cascós javítási számítás készült az autóra, szinte biztosan tudunk róla, és azt is tudjuk, mennyire becsülték a javítás költségét.
  1. Megadja az autó alvázszámát
    A korrekt hirdetők általában már a hirdetésben közzéteszik az alvázszámot, hogy megkönnyítsék az informálódást. Ha a hirdetésben nem találja, kérje el telefonon vagy emailben. Ha az eladó vagy kereskedő nem hajlandó megadni, akkor arra alighanem oka van, önnek pedig a gyanakvásra van oka.
  2. Az alvázszám alapján lefut a keresés - ingyen
    Ebből rögtön kiderül, hogy van-e javítási kalkulációs adatunk az autóról. Jó eséllyel lesz: az autók sérülnek a használatban, esetek 45%-ában pozitív az eredmény.
  3. Ha van kártörténeti kalkulációs adatunk, annak letöltése 3990 Ft.
    Fizetni kizárólag bankkártyával lehetséges. A tranzakció után emailben, elmenthető vagy nyomtatható dokumentumban küldjük meg az adatlapot.

Részletes írásos útmutatónk a szolgáltatásról.
Videós segítség:

Ha nincs adat, akkor biztosan törésmentes az autó?
Ha nincs adatunk, akkor a lekérdezése ingyenes volt. Ez biztos. Az is valószínűsíthető, hogy az autó sérülésmentes. De nem feltétlenül. Ha egy autóról nincs adatunk, az következhet abból, hogy:
  • Magyarországon sose törték össze. Ebben az esetben jó eséllyel nem látszik a rendszerünkben, ami önnek jó hír (ráadásul ingyen van).
  • Érkezhetett olyan külföldi országból, amiről nincs adatunk (egy csomóból van, de ezek gyakran hiányosabbak vagy nehezebben értelmezhetők).
  • Sérülhetett meg olyan balesetben, melynek nem volt másik résztvevője, vagy nem kapcsolódik hozzá semmilyen kárkalkuláció, és otthon vagy kisebb műhelyben javították, hivatalos kárbecslés nélkül (ezért nem mondhatjuk, hogy amiről nincs adatunk, az biztosan sérülésmentes).
Ami törött volt, azt nem szabad megvenni?
Dehogynem! A statisztikák szerint az autók közel feléről van kárkalkulációs adatunk. Vagyis ennyi közülük valaha megsérült. Akármit is készül megvenni épp, szinte 50-50%, hogy korábban javított autó. Ettől még lehet tökéletes vétel! Egy meghúzott sárvédő, egy kavicstól sérült szélvédő vagy egy szakszerűen javított koccanás teljesen normális.
Pont az a jó, hogy az adatainkból megtudhatja, hogy mit érdemes alaposan megnézni, végigszámolni, vagy mi az, ami miatt érdemes lehet akár elállni a vásárlástól, és megspórolni a helyszíni megtekintés, a próbaút és az állapotfelmérés felesleges idejét és költségeit.
A kárkalkulációs adatok egy része vázlatos, és csak a sérülés nagyjábóli megnevezése és a javítási kalkuláció szerepel benne. Más részük alapos és kiterjedt, hosszan sorolja az összes cserélt alkatrészt és munkafázist. Ez azon múlik, hogy az adott kárbecslők vagy munkafelvevők milyen alapossággal töltötték ki annak idején a dokumentációt. De már a vázlatos adatok is értékes támpontot jelentenek. Ha egy autóra 2,5 milliós javítási kalkulációt lát, a részletek ismerete nélkül is sejtheti, hogy nagy volt a baj.
Ha van kárszámítási adatunk, akkor lekérdezheti, hogy mit tartalmaz, ez 3990 Ft.
Ennyibe kerül megtudnia, hogy mit és hány forint értékben kellett (volna) megjavítani. Hogy van-e olyasmi az autó múltjában, ami miatt esetleg nem érdemes kiadnia rá százezreket vagy milliókat. Az adatok egy része vázlatos, és csak a sérülés nagyjábóli megnevezése és a teljes javítási összeg becslése szerepel benne, további részletek nélkül. Más részük nagyon alapos és kiterjedt, hosszan sorolja az összes munkafázist és cserélt alkatrészt. Ez azon múlik, hogy az adott kárbecslők vagy munkafelvevők milyen alapossággal töltötték ki annak idején a dokumentációt. De már a vázlatos adatok is értékes támpontot jelentenek. Ha egy autóra 2,5 milliós javítási kalkulációt lát, a részletek ismerete nélkül is sejtheti, hogy nagy volt a baj.
Mennyire bízhatok meg az adatokban?
Az adatbázis nem a miénk: egyenesen a javítási kalkulációkat készítők által feltöltött adatokból dolgozunk. A legálisan működő magyar piac szinte teljes egésze ezt használja. Ha valaha megfordult ilyen helyen az autó, az nagy valószínűséggel benne lesz.
Mintaadatlap
Ha kíváncsi, hogy milyen adatokra számíthat, nézze meg mintaadatlapunkat!
Miért lehet olyan, hogy többször vagy több dátummal látom ugyanazt a sérülést?
Éppen azért, mert a kárrendezési folyamat legtöbb szereplője ugyanebből az adatbázisból dolgozik. Ha többen is kiszámolták, mit kellene megjavítani, elképzelhető, hogy mindkettőt látni fogja. Az egy káreseményhez tartozó több kalkuláció számait a rendszer összefésüli, és a legteljesebb körű számítás végösszegeit mutatja meg.
Ha itt megtalálom az autóm, és van róla kalkulációs adat, az azt jelenti, hogy szakszerűen megjavították, és megvehetem?
Nem. A rendszerünk azt látja, hogy a kárfelvételkor, vagy a javítási költségterv összerakásakor mivel terveztek. Hogy ebből az ügyfél mit csináltatott ténylegesen meg, és milyen minőségben, azt csak a jóisten tudja megmondani, aki sajnos nem aktív felhasználója adatbázisunknak. Az mindenesetre egyértelműen kiderül, hogy mekkora lehetett a baj, az elhárításáról pedig lehet tájékozódni az eladónál, vagy ellenőrizni egy helyszíni vizsgálattal.
Mikor és hol jelezzem, ha nem kaptam adatlapot a fizetés után?
Mihamarabb - lehetőleg egy munkanapon belül - írjon e-mailt erre a címre.
Vissza a lekérdezésre!