Gyenge felhozatal

2006.03.07. 08:58

Kia Sorento-modellfrissítés

A koreai terepjáró eddig is meglehetősen jól szerepelt az európai terepjárópiacon, de mostanság egyre több a konkurens, és elkerülhetetlenné vált a modellfrissítés. A külsőt alig bántották, mindössze néhány műanyag elemet fényeztek a karosszéria színére, és kicserélték a lökhárítókat. A motorválasztékot kicserélték: a 2,5 literes turbódízel teljesítménye 170 lóerőre nőtt, a régi V6-os benzinmotort lecserélték egy 3,3 literes, 235 lovas hathengeresre.

Tanulmányautók

Nissan Terranaut

A japánok hozták a legkomolyabb terepjárót Genfbe, még ha csak tanulmányként is. A szögletes óriás csaknem öt méteres hosszával, 2,1 méteres szélességével és 2,15 méteres magasságával szinte alkalmatlannak látszik a közúti használatra, viszont különleges gumijaival - a guminyomástól függően változtatják a mintázatuk mélységét - elvileg szinte minden terepen életképes. Mivel a Terranaut csak tanulmány, a műszaki megoldásokról keveset tudunk, de a tervezők felfedezőjárműnek készítették, így elméletben semmi nem állhat az útjába.

Kapcsolódó hír

Toyota Urban

A Toyota európai tervezőközpontjában készítettek egy városi szabadidő-autót a Genfi Autószalonra, a pletykák szerint akár a háromajtós RAV4-est is helyettesítheti a japánok európai kínálatában. Az autóról azonban - amellett hogy kiállították, és mindenfélét mondtak a formájáról - a világon semmi konkrétumot nem árultak el. Amiért mégis szót érdemel: ilyen marcona kiállású, karakteres jármű még sohasem viselte a Toyota jelvényét.

Volkswagen Concept A

Genfre már a régóta ígért Golf-alapú hobbiterepjáró bemutatóját vártuk, de a Volkswagen óvatos duhaj. Inkább egy tanulmányt készítettek, a keverékjárművek újabb kiváló példáját. A karosszéria akár egy sportkocsié is lehetne, de az utastér négyszemélyes, és négy, páronként egymással szemben nyíló ajtón lehet megközelíteni, viszont a futómű, az állandó négykerék-hajtás és a kerekek azt sugallják, hogy a Concept A konnyebb terepen sem vallana szégyent. Sajnos egyáltalán nem biztos, hogy ebben a formájában valaha is gyártásba kerül, pedig valószínűleg ez volna a Volkswagen valaha volt legbátrabb kezdeményezése az ős-Bogár gyártásának beindítása óta.

Kapcsolódó hír

EDAG Biwak

A kis német tervezőcég a Volkswagen Bogár alapjaira készített egy praktikus, tágas belső terű, terepjárós stílusjegyeket hordozó tanulmányautót. Fényezetlen lökhárítók, hatalmas terepgumik, a hátfalra kívülről felszerelt pótkerék, a tetőre helyezett lámpasor, magasított futómű, egyebek. A neve ráadásul valamiféle dakaros kapcsolatra utal, a leghíresebb terepralifutam ideiglenes táborhelyeit hívják biwaknak. Azt persze nem tudjuk, hogy a látványos forma miféle technikát rejt, de nem nehéz elképzelni, ahogy a Biwak a dűnék közt bukdácsolva igyekszik a cél felé.

Kapcsolódó hír

Dacia Logan Steppe

A korábbi hírek alapján egyszerű Logan kombitanulmányra számítottunk, de a román márka kellemes csalódást okozott. A Steppe ugyan valóban kombi, de pofás szabadidő-autó is, nagy hasmagassággal, masszivitást sugárzó szürke műanyag karosszériaelemekkel, nagy átmérőjü kerekekkel.

Terepjárónak ugyan nem mondanánk - azt sem tudjuk, egyáltalán négykerék-hajtású-e -, viszont hatalmas, 1,7 köbméterig bővíthető belső terével ideális jármű lehetne egy hosszabb sítúrára. Sajnos eléggé valószínűtlen, hogy a Steppe jelenlegi formájában gyártásba kerül, a Renault a Daciának a szuperolcsó modellek fejlesztését és gyártását szánta, egy ilyen típust aligha lennének képesek a lépcsős hátú Logan árszintjén tartani, de, mint tudjuk, a remény hal meg utoljára.

Kapcsolódó hírünk

Land Rover Land_e

Lehetne az év vicce is, amit a Land Rover művel. Készítettek egy kívánságlistát, amelyben mindenféle környezetbarát megoldásokat soroltak fel, meg egy terepjárócsontvázra emlékeztető fura tákolmányt, és azt mondták, ez egy tanulmány a Genfi Autószalonra. A felsorolásban persze ígéretes dolgok szerepelnek, például a megszokott mechenikus összkerékhajtás és a benzin-elektromos üzem előnyeit kombináló hibrid négykerék-hajtás, vagy a bioüzemanyagok felhasználása dízelmotorokban. Csupa megvalósításra váró elképzelés, és a fejlesztés éveket vehet igénybe, ha ugyan bármi megvalósul belőle.

Kapcsolódó hírünk