A Peugeot 2002-ben készítette el a H2O tanulmányt, amely egy futurisztikus tűzoltóautó, de nemcsak külseje, hanem technikája is érdekes
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
A kocsit a Partner Electric alapjaira építették. Alapesetben az akkucsomagból veszi az áramot, ám a hatótáv kiterjesztésének érdekében egy üzemanyagcellás egység gondoskodik az akkumulátorok megfelelő töltöttségéről. Akár oxigénszegény környezetben is hatékonyan alkalmazható a beépített oxigéntartályok miatt
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
A 2000-es évek egyik jópofa vígjátéka volt a Taxi, amit aztán több folytatás is követett. A hófehér 406-osból számos különleges kivitelt csináltak a mozihoz, ez a nagy lökhárítós csak az egyik ezek közül
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
A 2008-as Párizsi Autószalonon leplezték le az RC Hybrid4-et, amely egy 1,6-os THP benzines és egy villanymotor kombinációjából 313 lóerőt tudott
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
A 304-es után a Peugeot-nak nem volt kis kabriója. 1992-ben ezért felkérték a Heuliez-t, akik egy 106 alapú nyitott kisautóval rukkoltak elő. Bár gyártásba soha nem ment, de a tető mechanizmusát később a 206 CC-nél elővették, és továbbfejlesztették
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
Népszerű modell volt a hetvenes években az 504-es. Nemcsak csodás Pininfarina-coupé készült belőle, munkásautónak ott volt a pickup
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
A harmincas évek végén, negyvenes évek elején járunk: 202 Familiale Commerciale, kicsit leeresztett kerékkel. Oké, ez nem a múzeum, nem lehet minden fényesre suvickolva
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
Két furcsaság egy képen: hatalmas fakocsi, még Flintstone Frédi is megirigyelné, mellette pedig egy zsugorított, vélhetően egy kisebb Peugeot-ra épített Rolls-Royce
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
Az 1975-ös Szafari ralit ezzel az 504-essel nyerte Ove Andersson és navigátora, Arne Hertz. Ők voltak az első svéd páros, akiknek ez sikerült. Andersson irányításával később a Toyota négy egyéni és három konstruktőri vébécímet szerzett a ralivébén
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
A 307 WRC ugyan világbajnoki címeket nem, de futamgyőzelmeket hozott a gyárnak
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
Bezzeg a 206 WRC: két egyéni és három gyártói aranyérem a mérlege
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
És milyen nevek: Richard Burns és Marcus Grönholm közül egyéniben csak utóbbi nyert a 206-tal. Azért Gilles Panizzi és Harri Rovanperä sem nyeretlen kétévesek voltak
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
Ezt a legendát aligha kell bemutatni: a 205 Turbo 16
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
A középmotoros versenyautó négyhengerese kezdetben 365 lóerőt tudott, később két turbóval 530-at. A Pikes Peak-változat még brutálisabb, 650 lóerős volt
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
A homologizáció miatt kellett utcai verzió is: a kétszáz példányból az egyik naná, hogy ott van a raktárban
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
Nemcsak raliban voltak érdekeltek a franciák: 1981-ben ezzel az autóval indultak a Le Mans-i 24 óráson. A WM A.E.R.E.M. istálló autóját Denis Morin, Charles Mendez és Xavier Mathiot a tizenharmadik helyre hozta be
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
Az 1990-es Párizs-Dakaron (akkor még Párizs-Tripoli-Dakar) hármas győzelmet aratott a Peugeot. Ez nem Vatanen és Berglund győztes 405 T16-osa, hanem Björn Waldegard és Jean Claude Fenouil ezüstérmes gépe. A dobogó harmadik fokát Ambrosino és Gaurngartner egy 205 T16-tal csípte meg
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
1997-ben francia pilóta nyerte francia autóval a Német Szuper-túraautó Kupát (STW). Méghozzá egy Peugeot 406-ossal vert meg olyan ellenfeleket, mint a Le Mans-i nagyágyú Emanuele Pirro, a WTCC sokszoros bajnoka, Yvan Muller, vagy éppen Johnny Cecotto
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
Szép? Kit érdekel, ha funkcionális!
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
"Ott lepje a por, ahol van!" - sóhajtott fel Asszur, amikor megmutattam neki. Úgy néz rád, mint a macskád, miután a szőnyegre tojt. Ez a Bobslid, amely a 2000-ben bemutatott City Toyz négyes egyik tagja
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
A teteje egyben nyílik oldalra, ketten férnek be, egymás mögé
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
Deszkákból eszkábált kiskocsi, azt mondjuk nem tudom, mi köze van a 205-öshöz, de az oldalán ezt a számot viseli
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
Stílusgyakorlatként készült el 2003-ban a 4002. A Peugeot még az egy évvel korábbi Párizsi Autószalonon hirdetett versenyt, amelyet 90 ország 2800 nevezője közül a német Stefan Schulze nyert meg. Munkáját Frankfurban ki is állították
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
Fenséges forma az 505-ös, pláne így lerakva, versenyautóként. Imádom!
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
A 806-os számot leginkább egyterűhöz köthetjük a Peugeot-nál. 1997-ben azonban elkészült a 806 Runabout tanulmány
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
Bár befotózni nem lehetett, de a fura külső egy luxushajókra emlékeztető belsőt rejt
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
A Moonster a 4002-höz hasonlóan egy dizájnverseny szülötte. A képregények és sci-fi mozik iránt rajongó Marko Lukovics tervét a Peugeot Style Center és a Lecoq közösen valósította meg
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
A Peugeot 206-osnak volt egy igen emlékezetes reklámja , amiben egy indiai srác kezdetben drasztikus módszerekkel, majd alapos műgonddal formálja Hindustan Ambassadorát. Egészen addig, míg 206-os nem lesz belőle
Fotó: Lendvai Zsolt / Totalcar
Bejutottam a francia autók titkos Paradicsomába
A Peugeot sochaux-i raktára nem áll nyitva a nyilvánosság számára. Most bejutottunk, és leesett az állunk
1503
Lapozgató
Bejutottam a francia autók titkos Paradicsomába
A Peugeot sochaux-i raktára nem áll nyitva a nyilvánosság számára. Most bejutottunk, és leesett az állunk