Magyarországra is elhozták az új Mini Cooper tisztán elektromos verzióját, valamint a lágy hibrid meghajtású Countrymant. Az elkövetkező 12 hónapban viszont még számíthatunk Mini bemutatókra, ugyanis a márka ígérete szerint az összes modelljük megújul.
Mindkét Mini felszereltségének esetében történt egy kisebb átalakulás, ugyanis már csak négy szint van: Essential, Classic, Favoured és John Cooper Works (JCW). Apróbb változtatásokat lehet kérni a felszereltségeken belül, de már nem annyit, mint a régebbi modellek esetében.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Kezdjük a Mini Cooperrel. Szubjektív persze, de élőben szerintem sokkal vonzóbb az új generáció, mint a fotókon.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Az első fényszóró, meg úgy kompletten az eleje teljesen hű maradt a modellhez, amit csak modernebb köntösbe burkoltak.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A féklámpák már megosztóbbak lettek az elfordított trapéz/háromszög formájukkal, de erre is azt tudom mondani, hogy élőben szebb.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A Union Jacket formáló (menet)fény megmaradt, bár ebben a trapézban kevésbé egyértelmű, mint a most kifutó generációban.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Oldalprofiljából le sem tagadhatná, hogy Mini. Bár már nem számít "mininek" 3860 mm-es hosszával, a mai autók között azért ez mégis kicsinek számít.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Viszont nem csak hosszabb, nehezebb is lett. Az akkumulátor miatt csaknem 300 kiló plusz súlyt kapott, így a Cooper E már-már 1,7 tonna.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Ha pedig már akkumulátor: két verzióban lesz elérhető a villany-Cooper: az E 40,7 kW-os, amihez 305 kilométeres hatótávot ígérnek, 184 lóerővel, 290 Nm-rel.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Az erősebb verzió pedig az SE, amiben egy 53,5 kW-os akkupakk foglal helyet 402 kilométeres WLTP-hatótávval. Nem csak az akkupakk, de az ereje is több: az SE már 218 lóerős és 330 Nm nyomaték leadására képes.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Hátsó lámpa ide vagy oda, a legnagyobb változás szerintem a belterében történt. Picit ugyanis elindultak a Teslákhoz hasonló minimalizmus irányába, de mindezt a Mini szellemiségében tették. Így egy rohadt nagy tablet helyett, egy nagy, 9,4 colos kör alakú tabletet kapunk a műszerfal közepére. Head-up Display extraként ugyan kérhető, de ez az összes műszeregységünk. Valamint azért van pár fizikai gomb a kijelző alatt, amiért jár a plusz pont.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Az ajtó borítása már annyira nem minimalista. Az egész autót leuraló újrahasznosított műanyagból szőtt szövet meglepően hangulatos és tapintása is jó. Picit a kanapémra emlékeztetett, de lehet ettől éreztem otthonosnak (pedig az nem újrahasznosíott műanyagból van).
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A négy méter alatti méretnek hátránya természetesen a csomagtérben jelenik meg. Ha nem hajtjuk le a hátsó üléseket, akkor csak 210 literes, ami egy kiscsaládos hétvégi bevásárlásra csak-csak elegendő, de ha kell a nagyobb tér, akkor lehajtott hátsó ülésekkel 800 literre bővíthető.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A Cooper E ára 13,2 millió forintról indul, ami kategóriájában nem mondható soknak. Viszonyításként az Opel Corsa-e 13,7-ről indul, míg a méretben kisebb Fiat 500 11,8-ról.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Az erősebb Cooper SE pedig 14,9 millió forintról kezd. Mindkét modell csak jövő tavasztól lesz elérhető, de már előrendelhetők, konfigurálhatók.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Most pedig jöjjön a legkisebb után a legnagyobb, a Countryman.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A kis vidéki ember 4,43 méteres hosszával nehezen nevezhető már kicsinek, de a mai SUV-k világában mégsem mondható nagynak, ellenben látszatra mégis annak érződik.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Fényszórói sokkal szögletesebbek lettek elődénél, így a nappali menetfény utáni fekete rész már-már olyan, mint ha ki lenne húzva a szeme.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A Cooperhez hasonlóan itt is a féklámpák estek át jelentősebb változáson, sokkal vékonyabbak, a Union Jacket pedig már alig lehet felismerni benne.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Úgy en bloc az egész hátulja sokat változott, letisztultabb, szimplább lett, sok részlet eltűnt belőle.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A C oszlop dekorbetétje kivételesen nem alulról, hanem a tetőből indul.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A Countryman beltere is megkapta a maga otthonos minimalista stílusát, kör alakú kijelzőjét a műszerfalra.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Míg a kör alakú kijelző kimondottan rendhagyó, addig a nem Mini által készült programok nagy valószínűséggel nem fogják kihasználni a teret. Például az Apple Carplay és az Android Auto négyzet formában fog megjelenni benne (végülis a promó videók alapján ezt láthattuk).
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A beltér anyaga itt is ugyanolyan, mint a Cooperben, vagyis kanapésan jó tapintású. De ez az ajtón levő színátmenetes dizájn kimondottan szép.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A színátmenetnek pedig oka van, ugyanis a hátsó ajtón már barna színű a kárpitozás.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Fej- és lábtérben egyaránt bővelkedik hátul, de igazán két személy számára kényelmes.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A Countryman lágyhibrid alapverziója a "C", ami 13,5 millió forintról indul. Ezért 125 kW és 280 Nm nyomatékot kapunk. A legerősebb a JCW All4 kiszerelés lesz 20,4 millió forintos indulóárral, ami 300 lóerővel és 400 Nm nyomatékkal érkezik. Az előbbi fogyasztása 6,8 - 7,4 l/100km között lesz, míg az utóbbié 8 - 8,6 liter.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Csomagtere 450 literről indul, amit az ülések lehajtásával 1530 literre bővíthetünk (bocsi a szemcsés képért, sötét volt).
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
A Countrymanre viszont nem kell tavaszig várni, ugyanis már februártól kapható lesz.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Amúgy nem kell aggódni, a Cooperből nem csak tisztán elektromos meghajtású lesz, csak a belső égésű motoros verziót, valamint a kabriót is később tervezik bemutatni.
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Fotó: Pásztor Csaba / Totalcar
Meglepő árral, megosztó dizájnnal és kanapé hatással jön a két új Mini
Hazai bemutató: Mini Cooper & Mini Countryman
17
Lapozgató
Meglepő árral, megosztó dizájnnal és kanapé hatással jön a két új Mini