Pazar stabilitás, egyedülálló stílus

2009.02.04. 13:53
A nagyon erős és merev szerkezet, a pazar stabilitást és irányíthatóságot biztosító futómű mellett az új Avensis a mezőny egyik legteljesebb biztonsági arzenálját tudhatja a fedélzetén.

A harmadik generációs Avensis tervezése során több furcsa ellentmondással szembesültek a szakemberek. Az új évezred autóvásárlói erősebb motorokat akarnak, de csekélyebb károsanyag-kibocsátást; nagyobb belső térre vágynak, de az egyre zsúfoltabb környezet miatt kompaktabb autókat szeretnének.

A megoldás egyik fele a dizájn. Az erőt sugárzó autó mindössze 50 milliméterrel hosszabb az előző generációnál, mégis atletikusabb megjelenésű lett. A kerekeket közelebb tolták a padlólemez sarkaihoz, ez is sokat segített, hogy a karosszéria dinamikus, erőt sugárzó formát kaphatott. A kerekek elmozdítása ráadásul azzal is járt, hogy tágasabbá vált az utastér. A formatervezők jól tudják, hogy az utastér leginkább meghatározó eleme a műszerfal, s hogy ennek megrajzolása során nem szabad hibázni. Az új Avensis középkonzol dekorációs betétei egészen különlegesek: a fekete metálfényű vagy a titán-hatású betétek mellett a vevők olyan grafikus felületet is választhatnak, amit a bambuszból égetett faszén, a takesumi ihletett.

A japán mérnökök vadonatúj technikai fejlesztése, a Valvematic motorvezérlés révén; az új technológiával felszerelt benzinmotor-paletta emissziója a motorváltozattól függően 10-26 százalékkal csökken, a teljesítmény viszont 3-20 százalékkal nőtt. A három új benzinmotor mellett most az Avensis kínálatában megjelent a teljesen új Multidrive S fokozatmentes automata váltó is, ami hihetetlenül simán és kifinomultan működik. Igazi újdonság a Toyota háza táján, hogy a cég első ízben kínál hatfokozatú automata váltót dízelmotorhoz.

A nagyon erős és merev szerkezet, a pazar stabilitást és irányíthatóságot biztosító futómű mellett az új Avensis a mezőny egyik legteljesebb biztonsági arzenálját tudhatja a fedélzetén. A szokásos tételek, mint az ABS, az elektronikus fékerőelosztó és vészfékasszisztens, valamint menetstabilizáló elektronika és kipörgésgátló mellett összesen hét légzsák – köztük vezetőoldali térdlégzsák – óvja a bent ülőket, emellett az adaptív első fényszóró rendszer, az ütközés előtti biztonsági rendszer és a követési távolságot tartani képes tempomat is bekerül az autókba. A Toyota különleges fejlesztése a kormányzási asszisztens, amely képes arra, hogy kritikus helyzetekben enyhén beavatkozzon a kormányzásba, mert segít a vezetőnek a helyes irányba fordítani a volánt.

A harmadik generációs Avensis minden tekintetben jobb, érettebb lett, gazdagabb a felszereltsége, biztonságosabb és fényűzőbb is – hamisítatlan 21. századi autó, mely méltó, hogy reprezentálja a világ legnagyobb autógyárának hagyományait és jelenlegi értékeit.