Amikor Kína nem ereszt

6 órája Módosítva: 2017-03-25 06:51:13
42
11 hozzászólás

Három autóm van, az átlagéletkoruk 29 év. Nem félek a lerohadástól, birizgáltam már Lada motortérben biztosítékokat a fagyos hófúvásban, és még mindig élek. A problémákat meg kell oldani, nem kell előlük menekülni, erről már Stump András is írt egyszer egy kiváló cikket. Más a helyzet azonban, amikor nem az autó tehet arról, hogy nem tud megmozdulni, hanem Kína. Az idegesítő tud lenni.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A pénzbeszedő kamera és a döglött macska

tegnap, 17:22 Módosítva: 2017-03-24 23:37:55
350
65 hozzászólás
Tömegével élnek körülöttünk, akik képtelenek követni a világ tempóját. A jószándék még csak meglenne, de a dátumok, határidők, felszólítások örvényében fulladoznak, páran meg is fulladnak.

Tudják, van az a pénzbehajtó kamera a Szépvölgyi út aljában, ahol sokan ma is felkanyarodnak a Kolosy tér mellett a Bécsi útról, úgy ahogy éveken át tették, ám azt most egy ideje már tilos. Mielőtt beindul a hőbörgés, leszögezem – nem anyázni akarok, mert annak a Kolosy téri pénzbeszedős felállásnak látom ezt az oldalát meg a másikat is. Sőt, a harmadikat is. Csak egy kis gondolkodásra hívnám azért az olvasókat.

65 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

AMTS + Insta kép = nyeremény hangszóró

tegnap, 11:04 Módosítva: 2017-03-25 06:51:18
47
3 hozzászólás

Kint leszel az AMTS-en és még fotózol is? Nem feltétlen Capa-szellemben, de azért előkapod a telefont, ha valami erőset látsz? A jobbakat megáztatod a filterekben, hogy az Instagram népe is lássa, mi folyik a Hungexpón? Egy plusz hashtaggel most bluetooth-os hangszórót nyerhetsz. Ezt itt. (vagy egy ugyanilyet)

14321716 d11bdf3931fa73e0da9ddfa958be0897 wm
3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Reggeli indulás

március 23., 10:07 Módosítva: 2017-03-24 18:00:06
21
7 hozzászólás
7 hozzászólás

AMTS-hiéna: vers a Veyronhoz

március 22., 10:48 Módosítva: 2017-03-24 18:00:06
59
35 hozzászólás

Hétvégén újra Automobil és Tuning Show (AMTS) a Hungexpón. A hazai autótuner-kultúra nagy éves összeborulására a Totalcar két előadással készül: szombaton 10 órától a közlekedési hatóság két szakértője, Mikulás Róbert és Siska Zoltán ad elő Tuning és műszaki vizsga? címen az A-pavilon nagyszínpadán, vasárnap pedig két motorfejlesztő zseni,  Havassy Péter és Dr. Hanula Barna Hogyan készül a tuningmotor? előadását nézheted meg 10 óra 30 perctől ugyanott, ha kimész a show-ra. Sőt, ha most nyersz, az egész show-t megnézheted ingyen.  

20160320 164626 v
35 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ennek a Patrolnak nincs ellenfele

március 19., 17:55 Módosítva: 2017-03-21 16:40:12
949
15 hozzászólás

Múlt hétvégén jutottam el oda, hogy végre sikerült megnéznem a Grand Tour első évadának utolsó részét. A rész végén Hammond kiált versenyezni a Porsche 918 Spyderrel egy Nissan Patrolnak látszó tárgy ellen. Erős jelenet, lezárták a kétszer ötsávos Sejk Zajed út egyik felét, ez tulajdonképpen Dubaj ütőere. Ott áll napjaink talán legkeményebb sportautója, benne mindennel, amit a Porsche tud az autógyártásról. Vált a lámpa, és a Patrol  elmegy  a 918-nak. Súlyosan.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Már majdnem Alfa a megbízhatatlanság terén

március 19., 06:42 Módosítva: 2017-03-21 17:36:40
63
47 hozzászólás

Sandi, a hű társ

68909

Eleinte még kérdezgettek miatta, hogy de hát miért pont ilyet, ráadásul újat... de mostanra már olyannyira bizonyított a márka, hogy pár év elteltével ezek már nem kérdések, sőt, hemzsegnek hazánkban az új Dacia-k

47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kapaszkodjon! Kamerás Kergetőkocsi Készül

március 18., 10:07 Módosítva: 2017-03-22 06:20:17
457
21 hozzászólás

Az előző TCTV-sorozatban 10 adáson keresztül készítettük a Kamerás Kergetőkocsit. Akkor nem kerülhettek fel az internetre, de most elintéztük nektek, hogy itt is meg tudjátok nézni teljes terjedelmében.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szavazz értünk! Neveztünk a Kergetőkocsival egy nemzetközi versenyre

március 18., 10:07 Módosítva: 2017-03-22 06:20:18
8
10 hozzászólás

Drága barátaink, nézők, olvasók, ventilátorok! Sose kérünk tőletek ilyesmit, de most eljött az idő, hogy a segítségetekért kiáltsunk: kérlek szavazzatok az OMG Visuals szédítő polihisztorának, Szeljak Györgynek arra a nemzetközi pályázatra beadott videójára, ahol a dicsőség mellett olyan forgatási eszközöket nyerhet csapata, melyektől szebb lesz a Totalcar TV, mint egy Bugatti Atlantic a portofinói naplementében két chianti után.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Meguntam a toldozgatást, ennyi volt

március 12., 11:19 Módosítva: 2017-03-16 06:18:53
43
34 hozzászólás

Újrahasznosított Ferrari, a legjobb választás ;)

68837

Rengeteg Iveco-t megnéztünk, sajnos a legtöbb gyalázatos állapotban volt, persze a hirdetésben leírva mindegyik patika, megbízható, kulturált autónak volt feltüntetve, és telefonon is csak jókat mondtak róla. Így mire megtaláltuk azt amelyikben megláttuk a lehetőséget, nagyjából 2000 km-t "zarándokoltunk" az országban, és kb 15 autót néztünk meg előtte.

34 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Vékony jégre futott az orosz mindentjáró

március 12., 09:08 Módosítva: 2017-03-14 13:56:52
193
12 hozzászólás

Nemrég fejeződött be a korábban megénekelt expedíciós autó, a Burlak második kiadásának tesztelése a Nyugat-Szibériától északra található Kara tengeren. 120 kilométert tettek meg gyakorlatilag a jégen, és a nyilatkozatok alapján a korábbi prototípus hibáit sikerül kijavítani. Könnyebb lett, újratervezték a futóművet is.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyennel kéne járnunk már vagy tíz éve

március 11., 14:50 Módosítva: 2017-03-13 13:24:09
48
9 hozzászólás

Mindig akad, aki képtelen ötleteket próbál megvalósítani. Attól függően, hogy összejön-e, hívják őket prófétáknak vagy kóklereknek, zseniknek vagy őrülteknek. Jim Bede is ilyen figura volt, és bár elsősorban repülőgépeket tervezett, az autógyártásba is belekontárkodott. A BD-200, más néven Bede Litestar vagy Owosso Pulse valószínűleg az egyik legkülönösebb közúti jármű, amelyet valaha gyártottak.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Majdnem összeszedte a Swiftet

március 11., 01:09 Módosítva: 2017-03-12 23:35:01
233
48 hozzászólás

A szerkesztőségünk a Flórián téren van, pont ott, ahol a felüljáró kanyarodik - nem is a kanyarral van itt a baj, hanem az elemei közötti dilatációkkal, ami picit megdobja az autót. Illetve a szélső sávban nem is kicsit, mert a buszok, teherautók hamarabb tönkreteszik, ezért már toldozott-foltozott. Rendszeresek itt a balesetek, a szalagkorlát horpadásai jelzik a sztenderd becsapódási pontokat. Sokszor gondoltam már, hogy ilyenkor, esős időben ki kéne tenni egy kamerát az ablakba.

Pénteken kitettem.

48 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Gondterhelt opelesek, magabiztos franciák

március 6., 13:32 Módosítva: 2017-03-09 10:13:53
140
50 hozzászólás

Most caplattam végre ide, a genfi Starling hotel alagsorába, ahol minden évben bemutatják a szalon előtt a legújabb Opel-modelleket afféle partizánakció keretében. Most nincs felhajtás, a szokásos teremben csak padok vannak és egy kivetítő, én csendben üldögélek a terem bejáratával szemben, van wifi, talán nem tűnök fel senkinek. Gondterhelt opelesek járnak fel-alá, tájékoztatott egy ember, hogy a tizenéves hagyományt megszakítva most egy belső értekezlet lesz...

20170306 132310
50 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha valaki azt hitte, ez nem romlik el...

március 5., 06:53 Módosítva: 2017-03-09 06:39:14
374
91 hozzászólás
Ehhez kell a szeretet. Meg a kitartás. Elszántság és odaadás. De legalább elmondhatom: ha kici isz, szavanyu isz, de á ényém.

Ez a legkellemetlenebb. Ott állsz az autó mellett, csikorog a hideg, nem is vagy túl jól felöltözve a zord időhöz, szükséged lenne rá, hogy minden flottul menjen, mert te is itt fagysz meg a kocsi mellett meg a gyerekeid is. Ráadásul senki nem ér majd be isibe, dolgozni, akármi. Ilyenkor jut eszedbe, hogy a késő indián nyár szeptemberi melegében talán még jó ötletnek tűnt megvenni egy közel harminc éves, silány Alfa Romeót a megbízható német technika helyett, de a januári halálban már nem a cuore sportivóval együtt dobban a szíved, hanem a... zelektronikával. Ami nálad még sokkal-sokkal kevésbé szereti a zimankót.

91 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Tudtam én, hogy nem szabad elkezdeni

március 4., 06:58 Módosítva: 2017-03-07 17:53:23
210
40 hozzászólás

Tudják, van az émmegmontam-érzés. Pontosabban legalább kétféle van belőle. Ez most nem az, amikor az ember veri a fejét a kormánykerékbe, és émmegmontam-detuttamozik a sötét autópályán lerobbant kocsiban. Hanem a diadalittas, peckes émmegmontam-érzés.

Mert hát paráztam, hogy megcsinálja-e a vénséges Octavia a Budapest-Nürnberg-Budapestet a ki tudja mennyit futott vezérműszíjjal, de minden jel arra mutatott, hogy nem lesz gond. És ugye nem is lett. Ez volt az első émmegmontam. Sok közöm nem volt hozzá, nem miattam sikerült, bár tény, alaposan megnéztem a szíjat, lemértem, körbekérdeztem az ismerősöket, ki-mit mond. De ettől még összekuszálhattam volna az öreg harcos szelepeit úgy, hogy Mlada Boleslavban se tudták volna kifésülni a csomókat. 

40 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy piti módon elcsalt köridő?

március 3., 18:26 Módosítva: 2017-03-07 06:31:22
196
17 hozzászólás

A Nürburgringen való köridőméricskélés legalább annyira értelmetlen, mint a végsebesség és a gyorsulás hasonlítgatása. Ahogy utcai körülmények között reprodukálhatatlan bármelyik, úgy hiába vesz akárki Porsche 918-ast, nem fog hét perc alatt körbeérni a Zöld Pokolban.

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor unatkoztok az erdőben

március 2., 11:33 Módosítva: 2017-03-05 11:02:27
126
3 hozzászólás

De csak fák vannak körülötted. Ja meg egy meglepően sokoldalú Ponsse harvester.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szopóroller delux: használtautó-vásárlás, szakértő módon

február 26., 13:57 Módosítva: 2017-03-02 06:16:44
609
112 hozzászólás

Nemcsak írom a Totalcart, olvasom is. Más kárán tanul az okos, és amikor ilyen írások születnek, nem csak tanulok belőle, a kávézóban jól is szórakozunk, hogy nézd már, a Csík megint mit csinált, soha nem tanul semmiből. Aztán amikor a szopóroller-bérlet a mi zsebünkben landol, próbáljuk utólag megmagyarázni, hogy muszáj volt megvenni, mert kényszerítettek, fegyverrel a homlokunknál. Mert a használtautó-vásárlás nehéz, általában nem is szokott jól elsülni.

112 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mazohisták álma, állandó szopóroller

február 26., 09:01 Módosítva: 2017-03-02 06:16:43
47
68 hozzászólás

Munkahely-megőrzés

68821

Ma azt mondanánk rá hogy fapados, semmi kényelmi berendezés, semmi elektronikus segédlet, de az ember azért nem bánja, mert nem autópályán használja, és tudta, hogy mire választja ezt az autót.

68 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mi jut eszedbe a HelloKittyről?

február 23., 14:19 Módosítva: 2017-02-26 07:32:36
99
10 hozzászólás

Hát szinte biztos nem egy Bobcat.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

960 ezer kemény kilométer

február 21., 15:22 Módosítva: 2017-02-24 17:37:09
60
50 hozzászólás

Időről időre beesik a végtelen net-sztyeppéről egy sokat futott autó. Jellemzően valami Merci, esetleg Volvo, olykor egy-egy japán. Egy-, két-, hárommillió kilométer, egy megszállott tulaj, a sztori pedig néha azzal ér véget, hogy a gyár visszavásárolja az autót és büszkén mutogatja. Ezek a gépek jellemzően a kilencvenes évek előttről származnak, aztán mindenhonnan visszhangzanak a poros dogmák, melyek szerint régen minden jobb volt, akkor még tudtak autót gyártani, és a kedvencem, az ebben még anyag volt .

50 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Féltem tőle, de kiszolgált 18 évig

február 19., 10:25 Módosítva: 2017-02-22 10:50:51
101
64 hozzászólás

Almi, első autónk

68789

Amikor autót néztünk, sokféle autó képben volt, végül azt vettük ami a közelben elérhető volt. Az előző gazdája már eladás előtt nem akart rákölteni, emiatt kellett rákölteni (0-ra kopott tárcsák, betétek, elhasznált 6-7 éves akku, és tipikusnak mondható majdnem üres tank). 

64 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megérintettem a világ egyetlen eredeti VFTS-turbómotorját

február 19., 00:07 Módosítva: 2017-02-23 06:39:56
3611
30 hozzászólás

A Lada VFTS ma is fogalom a hazai autóbuzik és motorsport-rajongók körében. Ennek több oka van. A Lada köré igen komoly kultusz épült fel az évtizedek során, másrészt a kilinccsel előre közlekedő, hátsókerekes orosz versenygépek a rali-gyorsaságikon is közönségkedvenccé váltak. Magát a VFTS-t (a rövidítés jelentése: Vilnyusskaya Fabrika Transportnykh Sredstv – Vilniusi Járműüzem) 1982-ben homologizáltatták, az akkori B csoportos szabályrendszer szerint. A korabeli prospektusok 160 lóerős teljesítményt és 165 newtonméter körüli csúcsnyomatékot adnak meg az 1,6-os motorra. Később persze sokan építettek kvázi-VFTS-eket, a jellegzetes szélesítésekkel ellátott, de a gyári specifikációt nem minden ponton követő verseny-Ladákat, teljesítményben pedig a magyar motorépítő-mesterek is messzebbre jutottak, mint a kezdetekkor a litvánok.

30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csak jogsid van, vagy vezetni is tudsz?

február 13., 06:08 Módosítva: 2017-02-15 11:16:27
193
52 hozzászólás

Tizennégy éves koromban elkezdtem élére állítani minden forintot, hogy amikor elég idős leszek, rögtön mehessek vezetni. Idén tízéves a jogsim, sokat megyek, de valami eddig nagyon hiányzott: vezetéstechnikai tréningen még nem voltam. Ezért kaptam az alkalmon, amikor az Apollo-Vredestein megkínált minket egy szabad hellyel. Nem sima tanpályás oktatásról volt szó, hanem emelt szintű, nagy sebességű képzésről, saját autóval. Ahogy speedworldös instruktoraink fogalmaztak, mi annál a tempónál kezdtük a feladatokat, ahol a tanpályák lehetőségei véget érnek. Így hát nagyon kíváncsian érkeztem meg a kiskunlacházi reptérre a célra tökéletesen alkalmas büntetőautóval – nem, nem a Kiscápával, hanem édesapám 1,3-as Swiftjével.

52 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még