Orvos házaspártól, újszerűen. Tényleg!

2 órája Módosítva: 2017-01-22 08:44:51
1
5 hozzászólás

Orvos házaspártól, újszerűen ;)

A kép illusztráció
A kép illusztráció

A kocsit beszámítottam, magamtól sosem vettem volna ilyet: bűn ronda, nevetséges, komolytalan, de nem jópofa, vagy vicces design. Ránézésre is lúzer autó. De szinte ingyen volt "patika" állapotban, így elkezdtem járni vele. 

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mindennel el lehet akadni

4 órája Módosítva: 2017-01-22 07:31:57
132
0 hozzászólás

Az expedíciós járművek mindig is közel álltak a szívemhez, nem véletlenül csaptam le egykor a 4x4-es VW LT-re. Azóta is gyakran kapnak rajta a kollégák 4x4-es LT-ket bámulva a mobile.de-n.

Így került a látókörömbe ez az alumínium burkolatú téglatest, ami párjával hamarosan 8 ember lakhelye és szállítóeszköze lesz, -50 fokban pár ezer kilométeren át.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Mibe, hogy ilyen MX-5-öst te se láttál még

4 órája Módosítva: 2017-01-22 10:37:34
9
8 hozzászólás
Aha, egy Rotary Pick-Up, ennek kapcsán korábban már arra is büszke voltam, hogy harmincévnyi autóbuzéria után megtudtam, hogy létezett ilyen. Most meg előttem áll. No meg a tisztára olasz kupénak kinéző, legelső Luce – természetesen az is Wankel. Aztán távolabb meglátok néhány színes drazsét – te jó ég, azok MX-5 prototípusok a korai időkből... Mi van itt?

Aki Mazda-ínyencségeket akar kutatni, nyilván Hirosimába vesz repjegyet, butaság is lenne máshogy tenni egy ilyen pici, elsősorban csak az otthoni gyárában termelő márka kapcsán. Engem viszont a CX-5 világpremierje kapcsán, jobb híján most a Los Angeles melletti Irvine-ba vetett a sors, találkozunk majd Ken Sawarddal, aki tudják, a csodás, sátortetős, ND-szériás Spydert és a tetőt s szélvédőt egyaránt nélkülöző, kétpúpú Speedstert is tervezte a tavalyelőtti Las Vegas-i kiállításra.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Agrárgép Show-hiéna: kajából traktort

január 19., 15:05 Módosítva: 2017-01-21 16:48:04
91
6 hozzászólás

Még mindig van három páros jegyünk az jövő heti Agrárgép Show-ra és AGROmashEXPO-ra. Ha szeretnél ingyen bejutni a január 25-28 között, a Hungexpón tartandó rendezvényre, irány a konyha. 

agrárgépshow belépő
6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Agrárgép Show-hiéna: fuss egy traktort

január 18., 17:26 Módosítva: 2017-01-21 09:00:20
30
4 hozzászólás

A jövő hét java ismét az Agrárgép Show-é és AGROmashEXPO-é a Hungexpón. Van is rá húszonsok jegyünk az Axiálnak hála, amiből újfent kiszórunk hatot. Ez itt a második kör, újabb három páros jegyért.

agrárgépshow belépő
4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Agrárgép Show-hiéna: van egy traktoros sztorid?

január 18., 11:21 Módosítva: 2017-01-21 12:03:05
150
28 hozzászólás

Január 25 és 28 között ismét Agrárgép Show és AGROmashEXPO a Hungexpón. Az Axiál megszórt minket kéttucat belépőjeggyel a rendezvényre, amit négy három fordulóban szórunk ki az olvasóknak. Ez itt az első kör, három hat darab páros jegyért.

unnamed
28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Imádtam, de soha többet dízelt

január 15., 10:13 Módosítva: 2017-01-17 07:29:01
46
91 hozzászólás

Multi Cár

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Előnye a mérete: nagy forgalmú közúton, fél kerékkel a padkán fél keréken az aszfalton megyek, így csak 60-70 centi nyúlik az útra, kb annyi helyet foglalok mint egy szélesebb bringás, motoros :) 

91 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Márpedig a Wankel-motor jó

január 12., 15:54 Módosítva: 2017-01-14 07:51:31
242
12 hozzászólás

A Wankel-motor rossz. Lehet ezzel az állítással vitatkozni, de ha a szó praktikus értelmét nézzük, és azt várjuk, hogy bármikor, megbízhatóan elvigyen A-ból B-be, mindezt éveken át, csak olajat és kopó alkatrészeket cserélve, akkor csalódni fogunk. Viszont a Wankel-motor jó is. Csak be kell építeni egy versenyautóba, hagyni, hogy korlátlan mennyiségű üzemanyagot és olajat fogyasszon, majd meg kell verni vele a sokkal több pénzből dolgozó, nagyobb gyártókat. Mondjuk Le Mans-ban.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Végtelen pénzszórás után végre jöhet egy V8-as szezon

január 8., 10:39 Módosítva: 2017-01-12 06:27:48
53
45 hozzászólás

Hálátlan patkány

68558

Az autó teljesítménye városban megfelelő, kint nagyon szegényes. Kényelem szinten rövid távon elmegy, de hosszabb úton nem kényelmes. 

45 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mindenkinél gyorsabban

január 5., 13:43 Módosítva: 2017-01-08 06:59:12
79
8 hozzászólás

Egy autógyártónak nem kell annál hatásosabb marketing, mint amikor a versenyautója megnyer egy híres futamot. Indianapolis 500, Le Mans, Bathurst, sokáig lehetne sorolni, de ha elhoznak egy kupát egy rangos versenyről, azt utána véres kardként hordozhatják körbe, bizonyítva a mérnökök rátermettségét. Hogy mennyi jut el ebből az utcára, az más kérdés, de vajon mit tehet egy gyártó, ha nincs pénze egy versenyistállóra?

1986 Oldsmobile Aerotech 01
8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha láttál már értelmetlen baromságot

január 3., 17:23 Módosítva: 2017-01-05 12:17:07
154
29 hozzászólás

Korábban sokat gondolkodtam azon, hogy mi a francra jó egy hosszított limuzin. A pesti éjszakában is fel-fel tűnnek, a leharcolt Lincoln Towncarokról sok dolog jut az ember eszébe, de egyik sem a presztízs. Talán arról lehet szó, hogy bizonyos szemszögből a luxus egyenlő a feleslegességgel, és hát nehéz feleslegesebb dolgot mutatni egy torz limónál. Igen, van kanapé, minibár, csillagos tető, még a Fásy Mulató gárdája is autentikus, de igazából a pojácáskodáson túl nincs értelme egy hosszú limónak. A luxus talán még egy levedlett S osztályban vagy X5-ösben is jobban érezhető.

29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Fura, de ezekkel mind indultak a Dakar-ralin

január 3., 15:47 Módosítva: 2017-01-07 09:36:31
471
6 hozzászólás

1979, 1980 - Renault 4

Sportértékre kábé, mintha ma valaki nekiindulna a Szaharának egy Twingóval. Oké, az 1979-es első Dakaron annyira nem számított kirívónak a sok amatőr között Claude és Bernard Marreau az összkerekes Renault 4-gyel, egy alig átépített, de R5 Alpine-motorral szerelt Sinparral. Ekkoriban még együtt értékelték az autókat és a motorokat. Marreau-ék a 74 célba érkezőből az ötödikek lettek, az autók közül csak egy Range Rover végzett előttük. Egy évvel később ugyanezzel az autóval indultak, és ha nincs egy szép számú Volkswagen Iltis-különítmény, nyerhettek is volna – harmadikok lettek az autók között.

1980 – Vespa PX200

A második Dakar is még többé-kevésbé az amatőröké volt. A 211 induló közt akadtak bőven filléres, sivatagjárásra ma már vállalhatatlannak tűnő járművek, de az önszopatás keveseknek volt vállalt feladat. Kivéve azt a négy embert, akik valamiért egy apró kerekű, gyenge, és hírhedten megbízhatatlan városi kismotorral indultak neki a háromhetes versenynek. Egy-egy Vespa PX200-zal, miközben a mezőny java 500 köbcentis Yamaha XT-ből és Honda XR-ből állt.

Az algír kősivatagokon, a Szaharán és a szenegáli szavannákon át végül két vespás, Marc Simonot és Bernard Tcherniavsky ért el a dakari célig. Rajtuk kívül ez még 77 indulónak sikerült, azaz csupán az elrajtolók 37 százalékának. A vespás arány meg ugye ötven százalék volt.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha nincs hó, de már csapatnál egy nagyot

január 1., 16:25 Módosítva: 2017-01-02 17:55:17
179
6 hozzászólás

Az idei télen egyelőre nem örülhettünk – vagy éppen bosszankodhattunk, ki-ki vérmérséklete szerint – komolyabb havazásnak. Így voltak ezzel a spanyolok is, így a hókocsizás és a fehérbe öltözött gyorsasági szakaszok szerelmesei egy kis kreativitással pótolták a hiányt, hogy hódolhassanak szenvedélyüknek.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Felborultak, aztán Laci bá' elindult az erdőbe felakasztani magát...

2016. december 31., 13:20 Módosítva: 2017-01-02 17:55:27
204
29 hozzászólás
Régi buszos képek köré írt családi történetek az akasztásra indult sofőrtől az Ikarus-hozta Hacsin át a buszos dinasztiákig. Huszonkét buszos sztori és még több kép jött a volános hiénára, aminek a zsűrizését ezennel át is passzolnánk az olvasóknak.

Cserkész212

1976-78' körül, a budapesti Kertészeti Egyetem néptánckara. Szekszárdról utaztak vissza a fővárosba az esti TSZ-ben tartott fellépés után. Pavelka ült Laci bácsi, a sofőr mellett. Ráordított, hogy ne aludjon! Arra ébredt a kisöreg. Hegedűs Karesz kiabált, hogy borulunk! Azután, hogy vegye le a gyújtást! Aztán elindult Lacibá az erdőbe felakasztani magát. A Lajos hozta vissza. [...]

A kiérkező helyszínelők elborzadtak, az egész busz tocsogott a vérben. Szerencsére csak Bikavérben. Ők is örültek, hogy hullák helyett csupán békésen szendergő részegeket találtak. Tele volt a csomagtartó vörösboros palackokkal, az okozta a szörnyű látványt. Istennek hála senkinek nem történt baja. Elég lassan borult az Ikarus az oldalára, így mindenki meg tudta tartani magát. Csupán két kisebb sérült volt, az egyik zenészt a saját hegedűje ütötte fejbe, a Szűcs Mari éppen aludt, ő a lépcsőn ébredt fel.

A képet Katika, a tánckar egyik tagja, édesanyám készítette :)

29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ahonnan nézve a magyar regadó - semmiség

2016. december 30., 12:32 Módosítva: 2017-01-04 06:22:35
335
21 hozzászólás
Nézem az árakat, szorzom őket negyvenkettővel. Amennyire emlékszem, ezek ennyibe kerülnek otthon is, na meg a regadó – hát innen se viszünk haza autót. Aztán elkerekedik a szemem és kezdem nem érteni a dolgot. Pedig mindenre nagyon egyszerű a magyarázat.

Papp Tibi szorgosan nyomkorássza a Canon exponálógombját az Audi A5-ben, én már egy ideje kész vagyok a Q2-essel – naja, utóbbi egyszerű autó, kevesebb a részlet, ráadásul a maga nemében szerintem százszor jobb is, de ez most nem tartozik ide. Van egy szabad negyedórám, átnézek az út túloldalára – nini, egy szerviz, előtte egy rakás eladó autó.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mohó hiéna 2016: Traktort szül a konyha

2016. december 30., 00:42 Módosítva: 2017-01-02 17:55:17
9
17 hozzászólás

Három közepesen erős csomag maradt az évzáró nagy hiéna-kampány végére. 2016 utolsó szórása jön, benne az Axiál saját készítésű szakácskönyveivel, apró Suzukikkal és a szokásos körítéssel. A három csomaggal külön-külön barátkozhatsz a galériában, eggyel lejjebb pedig ott a feladat hozzájuk. 

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A GM szomorú halálugrása a jövőbe

2016. december 28., 17:46 Módosítva: 2016-12-30 11:39:45
81
28 hozzászólás
Durván hatvan éve kezdődött a sztori: a General Motors Észak-Amerika és a világ legnagyobb autógyártója volt, hatalmas, alvázas személyautóival minden árkategóriában tarolt. Ám már ekkor, az 50-es évek közepén kiderült, hogy nem mindenki igényel ilyen óriási V8-as szörnyetegeket a mindennapi közlekedéshez, még akkor sem, ha a benzin talán sosem volt annyira olcsó, mint akkortájt.
28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kaptunk kilenc Porschét, melyik a legjobb?

2016. december 28., 14:37 Módosítva: 2017-01-02 17:55:18
268
14 hozzászólás

Messze komolyabb pályaművek jöttek a papírból Porschét-hiénára, mint vártuk. A kilenc nevező összesen beletett vagy 100 munkaórát a feladatba. Nagy a felelősség, nem akarjuk mi eldönteni, kihez kerüljön az a giccses Cayenne papírnehezék. Szóval döntsön a nép. A pályamunkákat ebben a galériában találod, a szavazógépet pedig odalent. 

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mohó hiéna 2016: Pengesd meg a kipufogót

2016. december 25., 19:10 Módosítva: 2017-01-02 17:55:18
38
36 hozzászólás

Végre egy hangos hiéna, amihez ráadásul autó is kell. A nyeremény ez a kis vörös hordozható, bluetooth-os hangszóró, plusz egy szerény körítés.  

IMG 2475
36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A legjobb német vicc

2016. december 25., 06:28 Módosítva: 2016-12-30 12:39:46
188
29 hozzászólás

Gyerekkoromban kaptam – talán a nagybátyámtól – egy Liener-féle Autótípusok könyvet, tekintettel az amúgy is elhatalmasodott, gyógyíthatatlan autóbuzériámra. Az 58-as kiadású kötet jellegzetes képviselője a kommunizmusban előforduló hiánypótló kiadványoknak: egyszerre próbált típuskönyvként adatokkal szolgálni a korszak járműveiről, és felvillantani mindent, ami az autók világában érdekes, a versenyautóktól a legkisebb járművekig. Ott találkoztam először ezzel a névvel: Brütsch. Egy apró háromkerekűt jelölt a név, amit még a szerző sem mert autónak nevezni, inkább a motorizált oldalkocsiként írta körül.

29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Telefonról nyitni a garázst, a kaput? – most nyerhetsz hozzá egy kütyüt

2016. december 23., 14:00 Módosítva: 2017-01-02 17:55:20
73
51 hozzászólás
Már nem tudnám megmondani, mikor lett távirányítós az összes kapu a háznál. Úgy rémlik, először a háztól bő ötven méterre lévő kapuhoz való csoszogást untuk meg. Valamikor később aztán az egyik garázsajtó lett elektromos, megint pár év múlva pedig a másik. Az biztos, hogy már annak is legalább tíz éve, a kényelem pedig relatív: oké, hogy sok a megspórolt kézimunka, hogy nem kell kicammogni a vendégek/postás elé, de van helyette egy folyamatos logisztika a háromféle távirányítóval. Azaz már csak volt.
51 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Jézusom, felborulunk

2016. december 23., 10:59 Módosítva: 2016-12-28 14:10:23
100
38 hozzászólás

Eddigi életem során két meghatározó terepes élményem volt – már ha nem számolom azt, amikor a telekről hazafelé, még jogsi nélkül betettem a nagyfater Kispókját a földút melletti árokba. Igazából a másik kettő is sántít kicsit. Az egyiknél ugye kicsit teleszaladt a gatya, amikor csak lombkoronákat láttam magam előtt – de a Volvo BV202-t akkor nem én vezettem. A másik pedig inkább bénázás volt, mint terepezés: a 80-as Audimmal egy taknyos márciusi éjjelen beástam magam a sárba, nem győztem segítség után telefonálgatni. Így hát nem csoda, hogy megörültem, amikor Nyegleo elhívott offroadozni a Suzuki Jimnyvel.

38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mohó hiéna 2016: Kő-Porsche, papír, olló

2016. december 22., 17:13 Módosítva: 2016-12-31 00:38:06
5
23 hozzászólás

Az idei koncszórás legvegyesebb csomagja jön. Összeszedtünk mindent, ami megmaradt, és összeállt ez a négyes, benne egy sapkával, egy vespás bögrével, valamiféle illóolajos illatosítóval és egy papírnehezékkel. Nagyon mutatós a cucc ebben az egyen-gránitfeketében. Valamilyen Porsche-út után került a szerkesztőségbe, hosszú ideje kerülgetjük, de most talán rendes otthona lesz. 

IMG 2464
23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mohó hiéna 2016: Rendhagyó karácsonyi lakoma

2016. december 22., 14:53 Módosítva: 2017-01-02 17:55:22
22
37 hozzászólás

Igazán zsíros konchoz juthat most egy Volkswagen-fanatikus:

  • egy piros Bogár modell
  • egy T1-es fémbögre, ami nyomokban 356-os Porschét is tartalmaz
  • egy VW sapka-sál
  • három menő kitűző az Audi jóvoltából (#, Q2, untaggable)
    IMG 2493
37 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mohó hiéna 2016: Buszos csomag buszos fotóért

2016. december 22., 00:17 Módosítva: 2017-01-02 17:55:14
106
54 hozzászólás

Onnan jöttek az év legjobb imázstermékei, ahonnan a legkevésbé vártuk. A Volán megdobta a szerkesztőséget egy kis mintával új termékboltjából, ami tele van olyan nosztalgikus-romantikus cuccokkal, mint amilyen ez a poló és a faros zsebmeghajtó. Ez így együtt a mai első konc a hiénánál.

54 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még