Eközben egy pécsi aszfaltozáson...

szeptember 4., 15:53 Módosítva: 2019.09.07 06:55
705
0 hozzászólás

Nem most találták fel a műfajt, tele a net efféle otthagyott, majd körbeaszaltozott autók képével. Addig vicces is a dolog, amíg Oroszországból, Kínából, a Balkánról vagy bárhonnan, de messziről jönnek az ilyen fotók. Itthon látni ilyet már ciki. Ezt itt Pécsen, a Majorossy Imre utcán fotózták nemrég.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Annyi kátyú volt az úton, hogy eljátszották rajta a holdra szállást

szeptember 3., 22:11 Módosítva: 2019.09.08 10:23
6833
7 hozzászólás

A hét videóját hozta össze egy indiai művész és kamerása a dél-indiai Bengaluruban. Ilyen jól kivitelezett úthibán gúnyolódást még a Kétfarkútól sem láttunk.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ti kérdeztétek: Honda vagy Mazda? - MX-5 VS S2000

szeptember 1., 13:30 Módosítva: 2019.09.07 06:54
537
12 hozzászólás
Néhány napja elmentünk leforgatni az új, 184 lóerős Mazda MX-5-öt. A videó hamarosan érkezik, viszont annyian kérdezték, hogy milyen a Honda S2000-hez képest, hogy erről külön érdemes beszélni. A konkrét Hondát már teszteltük, most itt a válasz a kérdésre.

 És itt a Honda videója.

12 hozzászólás
  • Tibi bácsi meséi: kezdő ámokfutók kézikönyve

    szeptember 1., 07:10 Módosítva: 2019.09.04 17:50
    241
    44 hozzászólás
    Az autós újságírói pályámat az Autó-Motornál kezdtem, és csöppet sem tűnt hosszú távú dolognak. Egyrészt azért, mert a főszerkesztő, Ocskay Zoli heti átlagban háromszor ígérte meg, hogy kirúg, másrészt mert a fő ok az éhség volt. Mármint nem az autó-, hanem a kajaéhség.

    Akkoriban voltam utolsó éves a Műegyetemen, és a diplomamunkám egy légfékrendszeres feladat volt, amihez akkori szemmel egy elég komoly hardver kellett, mérőszenzorok, A-D átalakító, egy valódi PC még valódibb Hercules monitorral – és ahogy az oktatásban volt akkoriban, sosem volt minden együtt. Már a munka elején látszott, hogy ez necces lesz, családi támogatásra meg nem nagyon számíthattam, biztos ami biztos alapon jelentkeztem hát a Pénzügyi és Számviteli Főiskolára, ahol egy műegyetemi matekszigorlat után nem volt kunszt megugrani egy matek felvételit.

    A felvételhez kollégium is járt, így megkezdhettem kettős életem: készült a diplomamunka, a mérőrendszer, írtam a hozzá való szoftvert az akkoriban népszerű Turbo Pascal programnyelven, miközben pár tantárgyra néha benéztem a PSZF-en, szerencsére volt jó pár, amiből felmentést kaptunk. Ám hamar világos lett: hamarosan éhen halok. Meló kell. Meg is vettem minden Expresszt, ami egy apróhirdetéses napilap volt; mintha ma kinyomtatnánk a Hahut, a Jófogást, a Profession.hu-t és a Rosszlányok.hu-t egyetlen, jó nagy napilapban. 

    44 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ezeket még utoljára megcsináltam

    szeptember 1., 07:08 Módosítva: 2019.09.06 06:10
    464
    85 hozzászólás

    Ahogy az ember öregszik, az idő rövidül, persze csak neki, szubjektíve. Amikor harminc éves voltam, bármi, amit vettem, csak lehetőség volt. Ha elég jó lesz, megtartom. Ha nem elég jó, de elég pénzem lesz, felújítom. Ha nem válik be, eladom. Nem igazán számoltam a holnaputánnal, azaz legfeljebb mint távlati lehetőséggel.

    85 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Csak egy modell. De senki nem csinálja utána

    augusztus 26., 17:05 Módosítva: 2019.08.31 07:42
    1452
    20 hozzászólás

    Csávó ékszerész, a neve Russel Lord. Angol. Rettenetes a tájszólása. És csinált egy autót.

    Picikét.

    dgb.png

    Ez itt minden, ami kijött kábé kétökölnyi ezüstből. Meg egy kis egyébből, mert a kerékagyak, a zsanérok és a karburátorok aranyból vannak. A tűték fehéraranyból. A maszk is. A fényszórók gyémántok, a hátsó lámpák rubin- és smaragdszemek. Már majdnem kész van vele, a legvégén jár a munkának, talán 300 munkaóra, és készen lesz. Majdnem harminc évvel ezelőtt kezdte faragni.

    20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Naplementébe motorozni, autóval

    augusztus 24., 15:00 Módosítva: 2019.08.27 20:50
    182
    6 hozzászólás

    Lehet azt mondani, hogy az egész 100 Szikra egy pózer-dzsembori, ahol még a domboldalba bukó naplemente is kézműves. Nyünnyögni azon, hogy csak az insta-képek kedvéért bújnak retro ruhákba a népek, motort és bukósisakot is úgy választanak, hogy az a lehető legtöbb like-ot hozza. Már miért is ne lehetne. Csak hát akkor mondjuk a Goodwood Revival is pózer-tábor, ahol a pin up-girlök pörgős szoknyáitól alig lehet látni a a rakenroll sztárnak meg unatkozó vidéki brit nemesnek öltözött arcokat.

    A dolog lényege éppen az, hogy attól van egy ilyen eseménynek hangulata, hogy valamilyen (jól körülírható, vagy csak lazán definiált) stílust követnek a résztvevők. Nem tudtam nem imádni a régi Velodrom Millennárison megrendezett mini-goodwoodot, ahol az emberek veterán autókkal, régi ruhákban idéztek múltat. Sajnos idén elmaradt a Lakeside Wekend, a rockabilly- és V8-paradicsom, de már voltam páron korábban. Amikor este a rotyogó Impala mellett nejlonblúzos csajok, meg meztelen nős nyakkendőt kötött jampecok billegtek az esti koncerthez, na annak azért volt egy rendes fílingérzése.

    A 100 Szikrának nincs jól körülírható korszaka, ami meghatározná a stílust, de azért úgy tűnik, a hetvenes-nyolcvanas évek motorjai adják az alapízt. Az ezekhez korban és színben passzoló kiegészítők – a buborékplexis sisaktól a színes térdvédőkön át a hawaii-ingekig – a dzsembori mértékkel adagolt nátrium-glutamátja. És hát ugye a színek, amiktől olyan mutatósak lesznek az Insta-pozitív képek. A hetvenes évek metálfényezései, a nyolcvanas évek enduróinak gyomorszájassal felérő sárgái, kékjei, pirosai meg zöldjei. Ezekhez a formákhoz és színekhez hozzáadja az ember az Ipolytarnóc körüli dombok látványát, meg a 100 Szikra mezőről széles vászonra vetített naplemente fényeit, és máris érthetővé válik, miért fotóz mindenki mindennel, amin csak objektív van.

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Íme a kamionlámpás hiéna nyertese és megfejtései!

    augusztus 22., 18:34 Módosítva: 2019.08.30 14:38
    15
    5 hozzászólás

    Az Osram által felajánlott nyereménylámpákért heves csata bontakozott ki, a szokásostól eltérően limitáltuk a válaszadásra szánt időt, ne fulladjon az egész egy nagy Google-képkeresésbe. Összesen 870-en futottak neki a kvíznek, hogy megnyerhessék valamelyiket ezek közül, ami passzol a járművükre:

    Végül 24 telitalálatos megfejtés érkezett. Ami több az egynél, így a végén sorsolnunk kellett, hisz csak egy nyertes lehet. A bukósisakba az Indapass-ID-k kerültek bele, mi itt a szerkesztőségben azt sem tudjuk, kik töltötték ki  a tesztet, csak a szerverek.

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Vezettem Tata Nanót és szerettem

    augusztus 19., 14:39 Módosítva: 2019.08.25 07:49
    199
    28 hozzászólás

    Lányom reggel ért haza Tokióból, olyan ajándékokat hozott nekem, hogy megvilágosodtam, felnyílt a szemem, mindent értek és megértek a japán autókkal kapcsolatban. A japán kultúra tud csak olyan értelmezhetetlen, de ugyanakkor megmagyarázhatatlanul varázslatos és lebilincselő tárgyakat megálmodni és magas minőségben létrehozni, mint például a különböző dolgokból célzó műanyag katona.

    Fogékony vagyok az értelmetlen faszságokra, nyilván ennek köszönhetően már apámék padlása és a kert egyre több sarka is az én felesleges cuccaimmal van tele, pont emiatt eléggé magasan van a léc is.

    28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Így nem sikerült Henry Fordnak új Detroitot építeni a dzsungel mélyén

    augusztus 14., 18:02 Módosítva: 2019.08.17 12:40
    123
    0 hozzászólás

    Henry Ford kétszer is ringbe küldte utópiáját a dzsungel ellen, aztán kétszer jött ki vesztesen a meccsből. Az olcsó gumi reményével építettet városokat Amazóniába közel száz éve már, de nem lett új Detroit a mesterségesen kreált gyárvárosokból. 

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Hiéna: felismerni a kamiont cifra lámpájáról?

    augusztus 12., 16:40 Módosítva: 2019.08.20 09:18
    51
    19 hozzászólás
    Ha ismered a kamionok és teherautók világát, ez a te Hiénád. Azt nem ígérjük, hogy könnyű lesz, de a nyeremény is eléggé értékes.

    Mit nyerhetek?

    Az Osram jóvoltából típusspecifikus kiegészítő távolsági fényszórót, hivatalos nevén LEDriving Lightbart nyerhetsz, vagyis nagyon értékes a nyeremény: változattól függően 16-43 ezer forint közöttiek az árak. És ezeket párban kell beépíteni. Aki megnyeri tehát, maga választhatja ki, melyik típus felel meg a járművére, emiatt majd kis türelmet kérünk, amíg az országba megérkezik a nyeremény.

    Nagyon fontos, hogy ezek a távolsági fényszórók közúton használhatók, a távolsági fény kiegészítéseként, típustól függően akár 190-450 méterre is elvilágítanak. Ráadásul nemcsak nagy teherautókra és kamionokra, hanem pickupokra is megfelelnek, sőt, van olyan verzió, amely személyautón is alkalmazható. Akkor jársz jól, ha megnézed a típusok leírását a linken.

    Mivel a teherfuvarozást a rendőrség és az NKH (már nem így hívják, de így mindenki érti) fokozott figyelemmel felügyeli, nem is árt, ha valóban olyan fényforrásokat szerelsz a járművedre, ami azon a típuson legálisan alkalmazható, E-jeles és ráadásul minőségi.

    Hogyan kell játszani?

    Ha nem vagy bejelentkezve, görgess le az oldalon az Indapass-bejelentkezéshez (a játékhoz be kell lépni, de ha még nincs Indapassod, ott tudsz regisztrálni is), utána már töltheted is. A játék egy hétig él, 19-én éjfélkor lesz vége. Eredményhirdetés utána jön, a győzteseknek üzenünk az Indán is. Ha több telitalálatos megfejtés van, sorsolással döntjük el, kié legyen a nyeremény. Ha nincs telitalálat, a legtöbb jó választ megadó pályázó nyer, ha többen vannak, köztük sorsolunk.

    Indulhat a játék?

    19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Két hét, 4300 kilométer, Puglia. Hosszú volt. Jó volt

    augusztus 11., 07:14 Módosítva: 2019.08.14 18:04
    1110
    74 hozzászólás
    Az első veteránautóm, amelyikkel ilyen messze mentem és egyszer se állt meg az úton. Sőt, jelét se adta, hogy ilyen szándékai lennének. Ez a poszt egy olasz csizmasarka-ajánló és egyben vállveregetés az öregnek.

    Gallipoliig mentünk. Na, nem a törökországiig, hanem csak az olaszországiig, az volt az út legdélebbi pontja, Budapesttől 1700 kilométerre esik. Kicsit csaltunk is, mert odafelé kompoztunk Dubrovniktól Bariig, ezzel megspórolva 500 kilométert, egy csomó pályadíjat, egy éjszakányi szállást és közel egynapnyi szabadságot. Így is kijött a 4300 kilométer. Élveztük.

    74 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Tíz autós Youtube-csatorna, amit nézned kell

    augusztus 10., 15:48 Módosítva: 2019.08.13 14:18
    279
    50 hozzászólás
    A fotel-autóbuzulás legjobb forrása a Youtube. Szeretem ezt a platformot, mert látom az autót mozgásban és megmutatják a képességeit, amilyen szinten csak átadható az egy videóban. Emellett az angol nyelvtudásomon is javított kicsit. Összeszedtem azt a tíz népszerű külföldi vloggert, akik elérték, hogy rajongjak az autókért.

    1. Jay Leno's Garage

    Aki egy kő alatt töltötte az elmúlt 30 évet, annak röviden: Jay Leno egy amerikai humorista, műsorvezető, mellesleg imád mindent, ami gurul. Mivel bérelt helye van az amerikai popkultúrában tv-műsorai révén, a pénze is megvan, hogy hobbijának éljen. Jelenleg az egyik legjobb műsora, a Jay Leno garázsa. Ebben mindent bemutat, amit az évek alatt összeszedett, sőt rendszeresen hív meg autókat a hozzá illő vendéggel, mint például Christian von Koenigsegg, Henrik Fisker vagy Charles Morgan.

    50 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A pokol kapuja körül vagánykodott a türkmén diktátor

    augusztus 10., 11:17 Módosítva: 2019.08.13 17:51
    166
    15 hozzászólás

    Megint sikerült felhívni magára a világ figyelmét Gurbanguly Berdimuhamedow türkmén elnöknek. Utoljára akkor írtunk róla, amikor hirtelen felindulásból benevezett egy raliversenyre, amit aztán meg is nyert. Most a Kara-kum sivatag évtizedek óta égő barlangjánál produkálta magát a bolygó legexhibicionistább diktátora, hogy megmutassa: tényleg nem halt meg.

    türkmén diktátor.png
    15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Amikor az amerikai elnök végighajtott a Váci utcán...

    július 27., 16:52 Módosítva: 2019.07.30 16:30
    1233
    20 hozzászólás

    Csodálatos videóra hívta fel ismerőseinek a figyelmét Veres Viktor cimborám: a Nixon-család Youtube-csatornájára egy európai körutazás emlékeit is feltöltötték, köztük az 1963. július közepén készült budapesti mozgóképeket. Eddig nagyon kevesen látták ezeket a színes, igaz néma felvételeket, amin az amerikai elnök és családja jár be minden fontos pesti helyszínt.

    Önkényesen megelőlegeztem a címben Nixonnak az Egyesült Államok elnöke címet – hiszen 1963-ban még nem ő volt az elnök, hanem bizonyos J.F. Kennedy. De pár év múlva tényleg ő lett az USA elnöke. Az biztos, hogy később, a Watergate-botrány után, exelnökként nem tudott volna ilyen békésen turistáskodni a vasfüggöny mögött, mindenki felismerte volna az utcán. Mondjuk azt nem értem, hogy ex-alelnökként (1953 és 1961 közt volt az USA alelnöke) hogyan mozoghatott maroknyi testőrség, de még inkább hivatalos magyar kíséret nélkül. Valamiről lemaradtak az elvtársak? Lehet, hogy nem értesítették őket, vagy csak később kapcsolódtak hivatalosan is a programba -mert bekapcsolódtak, mint azt majd látni lehet a filmben. Az mondjuk meglepne, ha a háttérben nem követte volna őket már a legelejétől néhány titkosszolga.

    A kisfilm tele van utcai jelenettel, és ezeknek minden egyes képkockája kincs. Az Andrássy… Izé a Népköztársaság útján kezdődik a budapesti része a mozinak (előtte a Svájcban forgatott jelenetek vannak, egészen 8:52-ig) Mindenki mást szúrhat ki a felvételeken, a masszív autóbusz függők szerintem könnyes szemmel ölelgetik a monitort minden egyes Ikarus feltűnésekor, halkan felsikkantanak, amikor a pótkocsis trolibusz átoson a képen a Hősök terénél. Bogár-rajongóknak egy formás Ovál-fenék villan, az út szélén Velorex parkol.

    20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ismerik a Malacok és Fordok nevű versenyt?

    július 25., 12:29 Módosítva: 2019.07.28 14:12
    117
    7 hozzászólás
    Bár a YouTube-on elég sokszínű tartalomba lehet belefutni, de még így is ritka az a fajta tanácstalan döbbenetet, amit a Pig N Ford nevű verseny rövid összefoglalója láttán érez az ember.

    Az első néhány képkocka még rendben van. Öt feszül versenyző várja a startpisztoly, a kép szélén pedig egy lecsupaszított, kurblis Ford is látszik. Bizonyára földutas verseny lesz, Le Mans-i rajttal. Az első gyanús jel, hogy a versenyzők egyáltalán nem az autókra összpontosítják a figyelmüket, és amikor elkezdődik a verseny, ügyet se vetnek rájuk, csak keresztbe szaladnak a pályán, hogy veszett tempóval kikapjanak egy-egy szerencsétlen malacot a ládájukból.

    Screenshot 2019-07-25 12.01.57.png
    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ötven éve ért haza az Apollo-11

    július 24., 18:12 Módosítva: 2019.07.27 16:56
    91
    21 hozzászólás
    Az óceánba érkezés sikerülhetett volna jobban is – gondolhatta a trió, amikor a leérkezés után egy kis időre fejjel a mélység felé ült a kabinjában a Csendes-óceánon. Percekkel korábban még az űrben jártak, majd ezzel az enyhén félresikerült visszatéréssel lett befejezett a küldetésük: nem csak eljutottak a Holdig, haza is jöttek onnan. A nyolcnapos útnak az óceán közepén lett vége, következett három hét karantén.

    Ott engedtük el a holdra szállás napi posztunkat, hogy a nagyon necces leszállás után egy jól sikerült felszállással elhagyta a Hold felszínét az Eagle, azaz a holdkomp. Armstrong és Aldrin teljesítették, amiért jöttek, és elindultak vissza a fejük fölött bő egy napja magányosan keringő keringő Collins-hoz a Columbiára, vagyis a haza utat biztosító parancsnoki egységhez. A Holdon landolással, majd az onnan felemelkedéssel már mindenen túl volt a legénység, amiben addig nulla tapasztalata volt a NASA-nak. Jöhetett az újradokkolás, ami korábbi küldetéseken már része volt a teszteknek, rutinműveletről beszélni viszont erős túlzás lenne.

    21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Mi lett az 1,2 millió kilométert futott BMW-vel?

    július 24., 16:52 Módosítva: 2019.07.28 14:41
    1184
    39 hozzászólás

    Tiborral egy több mint egy éve készített amatőr videóban találkozhattak először. Szerelőjével közösen mutatta meg, milyen állapotba került autója, egy 2002-es BMW 530d (e39) az együtt töltött több mint másfél évtized, és 1,2 millió megtett kilométer alatt. A videót eddig 550 ezerszer indították el a Totalcar Youtube-csatornáján, ezért joggal gondolhattam, hogy ezzel a BMW-vel senkit nem fognak majd átverni, ha gazdája eladja. Tévedtem.

    39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A részletek - imádtam mindet

    július 21., 07:46 Módosítva: 2019.07.24 15:56
    161
    8 hozzászólás

    Persze, a versenyautók formája, a hangja is olyan volt múlt hétvégén, amit látva és hallva sokan könnyes szemmel álltak a célegyenesben. Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy ezek a gépek LEGENDÁK, nagy részükről az ember sosem gondolta volna, hogy valaha élőben láthatja. Attól meg aztán tényleg térdre lehetett rogyni a slick gumik nyomaitól csíkos műgyanta padlón, amikor ezeket az autókat csupaszon, a kompozit karosszéria elemek nélkül lehetett körbenézni.

    Azt hiszem, én pont ezt a részét szeretem az egésznek a legjobban. Megnézni a kis titkokat, azokat a részletmegoldásokat, amik valamikor kis túlzással a győzelem és az utolsó hely közötti különbséget jelenthették. Nagyjából minden kocsihoz oda lehetett menni, bekukkantani a motortérbe, megnézni a műszerfal kis kapcsolóit. Persze mindent csak ésszel, hiszen az esetek nagy részében épp karbantartás zajlott a kocsikon, a szerelők azon dolgoztak, hogy a következő futamon is hiba nélkül menjenek a gépek, ilyenkor láb alatt lenni faragatlanság.

    8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ma ötven éve, hogy leszálltunk a Holdon

    július 20., 14:04 Módosítva: 2019.07.25 06:58
    503
    15 hozzászólás

    Megdöbbentően sokan hiszik, hogy nem történt meg, bizonyítékokat keresnek, összeesküvés-elméleteket gyártanak, a saját beszűkült világukból indulnak ki, ahol soha, semmilyen grandiózus dolog nem valósult meg. Pedig de. A holdra szállás megtörtént, hogy is ne történt volna? Az Amerikával éppen pattanásig feszülő hidegháborúban álló Szovjetunió összes távcsöve, rádiója, és hírszerzője az eget kémlelte. Mivel az űrverseny nemzeti kérdés volt, ekkora ziccert nem hagytak volna ki az amerikaiak lebuktatására. Nem mintha ne bukhatott volna ki a kamu magától a NASA-tól: az Apollo programon külsősökkel együtt 400 ezer ember dolgozott, a titoktartást megoldani tulajdonképpen lehetetlen lett volna.

    15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Segítségért kiált a Zuglóban rohadó Ferrari

    július 18., 16:52 Módosítva: 2019.07.23 06:22
    1083
    47 hozzászólás

    Rengeteg elhagyott autót látni Budapest utcáin, és nem csak ott, hanem telkeken, udvarokon is. Többségük rég sorsára hagyott, rossz állapotú, használatra alkalmatlan roncs. Az átlagautókon nem sok ember szeme akad meg, legfeljebb az lehet idegesítő, hogy így még kevesebb helyen lehet parkolni. Hogy ezeket az autótetemeket miért nem viszik bontóba, annak többféle oka lehet.

    47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ma ötven éve, hogy elindultunk a Holdra

    július 16., 17:05 Módosítva: 2019.07.19 09:43
    598
    10 hozzászólás
    Napra pontosan ötven éve, 1969. július 16-án Florida óceánpartján felemelkedett egy 110 méter magas, 2800 tonnás rakéta, hogy a tetejébe szíjazott három embert elvigye a Holdig. Se a rakétának, se az embernek nem ez volt az első útja a Hold felé, de ez volt az első, hogy leszállni mentünk oda, és ez sokkal bonyolultabbá tette az enélkül is végtelenül összetett küldetést.

    Nyolc évvel korábban, egy nagyon más közhangulatú időszakban Gagarin földkerülésével már volt egy hurráélménye az emberiségnek. Időközben a hidegháború egész másféle rakéták miatt lett melegebb; ebben a nyolc évben gyilkolták meg a Holdat becélzó Kennedy elnököt, és ez idő alatt, egy rutinműtét közben halt meg Szergej Koroljov is. Utóbbi talán a legkevésbé ismert karakter az egész történetben, pedig a sztálini tisztogatás idején gulágot megjárt rakétamérnök mérnöki és szervezői képessége nélkül talán sehova sem jutottak volna a szovjetek, nemhogy az amerikaiak előtt az űrbe. Koroljov létezését eközben olyan homályban tartotta a paranoid szovjet vezetés, hogy haláláig a nevét sem ismerte a világ.

    10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Az Atyaúristen alatt eggyel, kábé

    július 14., 09:02 Módosítva: 2019.07.18 08:35
    521
    5 hozzászólás

    Mikor a Hungaroring Classic depójában lófráltam, nem figyeltem, kinek a neve van a kocsi oldalára matricázva. Egyrészt, mert az autók, a technika, a részletek érdekeltek, másrészt meg simán lehet, hogy a régi versenyző nevét olvashatjuk, azét, aki 1967-ben nyert vele futamot, vagy épp nem nyert semmit soha. A műsorfüzetet böngészve persze észrevettem pár furcsa dolgot.

    Először jót röhögtem, mikor kiderült, Tony Sinclair is nyomni fogja a pedált a Ringen, mert rosszul emlékeztem, hiszen a Minden lében két kanál főhőse Brett Sinclair (akit Roger Moore játszott). Egyszerűen összemostam a másik színész, Tony Curtis nevével, mekkora marha vagyok. Aztán meglepődtem, mennyi autót mozgat a svájci Vögele család: összesen tíz autó mellett találtam meg valamelyik Vögele nevét. Peter, Alain, Carlo és Yves több kategóriában is indult, kettőben mind a négy neve egyszerre szerepelt (igaz, volt autó, ami mellett kettőé is), tehát egymás ellen is szívesen versenyeznek. Mint kis guglizás után kiderült, ők a Charles Vögele divatcég alapítójának örökösei.

    Alex Birkenstock nevén elkezdtem vigyorogni, hogy hehe, szerencsétlent mennyit szívathatják a szandálok miatt. Aztán kiderült, hogy valószínűleg kevesen örülnek nála jobban annak, hogy a Birkenstock névről mindenki azonnal egy parafa talpú lábbelire gondol. Már ha ő az az Alex Birkenstock, aki a szandál-ipari említéseken túl milliárdos ingatlanbizniszekkel, meg a jelentős mulatozásaival kerül be az újságokba.

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Messzebbre még senki nem jutott

    július 13., 17:20 Módosítva: 2019.07.18 06:38
    109
    0 hozzászólás

    Évezredekig, generációk sokasága számára a Hold csak egy lámpás volt az égen. Ám azóta, hogy megsejtettük, mennyivel több annál, az emberiség kíváncsi lett, mi is van ott.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Veterános vizespóló és Escortok

    július 12., 14:16 Módosítva: 2019.08.05 17:36
    91
    11 hozzászólás

    Izgalmas dolog még nyitás előtt körülnézni egy rendezvényen. Senki nem mászik be a képbe, kicsit minden lazább még ilyenkor. Ezért nyugodtan benézhetünk az Escort ruhája alá, megsimogathatjuk a Jaguart, és megtudhatjuk, magasabb-e nálunk egy Ford GT kerék-szettje.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még