Feltámad a Hungarocamion

november 23., 11:51 Módosítva: 2017-11-27 06:36
455
8 hozzászólás

T.I.R., Konvoj (Gumikacsa), Hungarocamion Truck Kupa. A 80-as években nem az autós újságíró, hanem a (Hungaro)kamionos volt az élet császára. Hungarocamion ugyan már 2006 óta nincs (40 év után ekkor lett a maradékából Waberer's), de nyomaival itt-ott még találkozhatunk. Legjellemzőbb példája a meglehetősen tartós anyagból készült ponyva újrafelhasználása, de lelkes emberek még próbálkoznak a velünk porladó guruló történelem feltámasztásával is. A lenti videóban Béke Tóni és csapata szabadít ki egy egykori hungarós hűtős félpótot, ami így reménykedhet, hogy újra járhatja az utakat.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A következő állomás az északi pólus

november 20., 18:02 Módosítva: 2017-11-24 06:22
102
3 hozzászólás

Itt az első hó, így pont illik ide az a hír, hogy véget ért a Burlak második kiadásának tesztútja. A következő út már az Északi-sarkra megy. Ennek örömére kiadták a teljes útról készült filmet (oroszul tudók előnyben). Bónuszként a korábban látott zöld előd (az egy terepjáró nem terepjáró-szellemében nem járnak egyedül) mellett egy darabon feltűnik egy konkurens cég mindentjárója, a csőrös Fjodor. Ebben akad pár érdekes megoldás, mint például a fafűtésű kályha, a fűtés miatt. Minden van a filmben a jó eséllyel végleg elakadt Ural-tól kezdve a már megszokott futómű-problémákon át (mínusz sokban azért könnyen törik a fém) az indítási nehézségekig. 

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

6-7 millióból használtat? Adunk néhány tippet!

november 16., 14:17 Módosítva: 2017-11-18 15:31
110
29 hozzászólás
Lélektani határ ez - derék, mezei igavónót gyűjtsünk-e be a szalonból, vagy kockáztassunk egy picit, mondjunk le a garancia jó részéről, de egy még hosszú életű, csillogást is adó szép autóba tegyük-e a pénzt?

Elérkeztünk a "használtat vagy újat?"-sorozatunk negyedik részéhez. Az első posztban a 2,5 millió forintos kérdést tettük fel. Abban az ársávban még logikusnak is tűnik a dilemma, hogy egy fapados új, vagy egy, valamilyen szempontból jobb használt autót vennénk-e. Aztán megnéztük a használtpiac négymilliós ársávját, amennyiért újonnan már jó nevű gyártók kompaktjait is megkapjuk, majd felugrottunk 10 millióig, amennyiért már rendes prémiumautók is vannak. Ez történt eddig. Kimaradt viszont a 6-6,5 millió forintos lépcső, ezt a hiányosságot pótoljuk most.

29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor a gépkezelő unatkozik

november 15., 13:18 Módosítva: 2017-11-17 13:54
207
3 hozzászólás

Gondolom, sokan láttak már rönkfutóversenyt, amikor az embernek a vízben úszó rönkön kell egyensúlyozva futnia. Na ez is valami hasonló, csak Bobcattel. Vagy esetleg egy kis búj-búj zöldág JCB-kkel.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor a japánok a viccen viccelődnek

november 14., 15:47 Módosítva: 2017-11-19 16:35
23
0 hozzászólás

Döbbenetes látvány a Can-Am versenyautó és pápamobil áthatásából létrehozott izé. Nem is nagyon tudtuk volna mihez kötni, ha a Jalopnikon utána nem járnak, hogy mi a szösz ez. Úgy néz ki, valamiféle bonyolult, többszörös áttételű humornak szánták, az eleve karikatúra-jellegű kaido racer stílus karikatúra-jellegű paródiájának, kei-car méretben.

😂アルト?

Mark Kawaguchi (@markkawaguchi) által megosztott bejegyzés,

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Örüljünk, hogy feltalálták a műholdakat

november 13., 16:03 Módosítva: 2017-11-17 06:17
89
55 hozzászólás
Ha a Wernher von Braun nem az amerikaiak kezébe kerül a II. világháborút követően és a Blaupunkt ötletét bevezeti a Német Szövetségi Köztársaság, akkor a Burda-szabásminta napi használatban lenne ma is.

Furfangos Simon régi barátom. Együtt jártunk középiskolába, együtt roncsderbiztünk, együtt borítottuk ki szüleinket remek ötleteinkkel, azok kényszeres megvalósításával és rakétakísérleteinkkel. Ha találkozunk, mindig történik valami. Tudományos értekezéseink előrébb lökik a világot, a fel sem merült problémákra is találunk megoldást.

A Csótánnyal vonultunk le nemrég, családilag. Simon és a csapat hozta a formáját, volt mikroszkóp, flipper, gyerekeknek demonstráció, miért nem szabad égő olajat vízzel oltani. Aztán előkerült az Univerzum három példánya '75-ből. Tudományos, ismeretterjesztő magazin, negyedéves előfizetési díj: 15 Ft. Bezárkóztam a lakóautóm hátsó szobájába és elolvastam mindet.

Ezt nézzék, mit találtam a 81. oldalon!

55 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Prémium szintű átverés

november 12., 10:10 Módosítva: 2017-11-16 07:14
109
41 hozzászólás

Hűséges, megbízható társ a mindennapokban

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Összesen 1db izzót kellett benne cserélni a 12 év alatt. Ezen kívül semmi! Éves szerviz szakszervizben és benzin. Fájó szívvel adtam el, mert már nem volt rá szükség.

41 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Na, egy perc alatt vajon hány fánkot rajzol egy Caterham?

november 11., 14:58 Módosítva: 2017-11-15 06:22
49
3 hozzászólás

Az élet nagy kérdései válasz nélkül-lista ezennel egy ponttal rövidebb: megvan, hány fánk fér bele hatvan másodpercbe a rövid tengelytávos játszóautók brit királyával, egy Caterham 620 R-rel. 310 lóerő, kétliteres Ford Duratec négy hengerrel és a skótok hatszoros olimpiai bajnoka, Chris Hoy a kormány mögött.

Mit tippelsz?

  • 821
    20-nál is több fánk lesz
  • 270
    15-nél több, de tuti nincs 20
  • 124
    10 és 15 között lesz
  • 16
    10-nél nem lehet több

A válasz pedig: 

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Budapest-Bamakóra teljesen alkalmatlan eszközzel

november 10., 17:20 Módosítva: 2017-11-14 06:30
184
22 hozzászólás
Nyolc évvel ezelőtt egy Tokióban élő honfitársunk Magyarországra autózott egy kétütemű, 360 köbcentis, fél évszázados Subaru-töpörtyűvel. Most indulni fog vele a Budapest-Bamakón.

Már több mint hét éve annak, hogy kaptam egy telefont a szerkesztőségbe - „valami nagyon régi, pici, gömbölyű Subaru grasszál a Körúton, és ilyen fura, kétsoros rendszám van rajta”. A gömbölyű, pici Subaru csak 360-ast jelenthetett, a fura, kétsoros rendszám pedig a japán Z-s rendszámot, azaz a latinra lefordított képírásos exportrendszámot, amilyet csak katalógusképeken láttam előtte. A három dolog: autó, hely, rendszám kombinációja a legvalószerűtlenebb együttállás volt, amit el tudtam képzelni. Pedig a hír minden porcikája igaznak bizonyult.

22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A végállomás: lakóautó

november 5., 07:03 Módosítva: 2017-11-09 07:13
623
79 hozzászólás

Írtam korábban, hogy eladtam a Vianót, és lakóautót keresek. Meg is van, hát persze, hogy Volkswagen. De ne rohanjunk ennyire előre. Határozottan érzem, az irány , de senkit nem akarok meggyőzni - mindenki az igényeinek megfelelő járművet válasszon. Naponta döbbenek meg magamon, hogy viszonylag rövid idő alatt mennyire máshogy állok dolgokhoz. Pár éve azt sem tudtam, hogy néz ki egy lakóautó belülről, nem is igazán tartottam ésszerű vételnek. Amatőr szlalombajnokságra válogattam autókat, valami csapatós, driftelős verdát. Aztán változott sok dolog körülöttem. Ami korábban fontos volt, a háttérbe szorult, új dolgok léptek a színpadra.

79 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Heti merítés Biturbó

november 2., 16:10 Módosítva: 2017-11-06 06:23
2
7 hozzászólás

Avagy ha egyszer beszippantott az olasz autós érzés, bármennyit is szívsz, nem szabadulsz. Az előzmény:

A Bitrubo Gransportja

25972

Az autót a rendszám betűi alapján olyan 1994 környékén regisztrálhatták az országban. Előélete így a homályba vész, de ez immár maradhat is így, lényegtelen immár. Az előző tulajdonos feltehetően behozta szülőföldjéről motorhibásan, de két esemény mindenképpen történt: előjött az a gyári hiba amely 1986-ig sújtotta a korai Biturbo modelleket.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A Rambo-Lambo legendája

november 2., 15:17 Módosítva: 2017-11-06 06:24
222
0 hozzászólás

 Manapság már nem olyan megdöbbentő egy sok száz lóerős, luxuskivitelű terepjáró, de az 1980-as évek közepén szinte senki más nem próbálkozott ilyesmivel - a Lamborghinin kívül. Az LM002 nem lett igazán sikeres, de megmutatta az utat, amelynek a végén bő húsz év múlva az AMG-féle hatkerekű G osztály és a Dartz Prombron pöffeszkedik.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Dolce Vita és a szabadság érzése

október 29., 20:43 Módosítva: 2017-11-02 06:33
39
9 hozzászólás

DOLCE VITA és a szabadság érzése

69727

A kanyarokat szereti. A váltó elég rövid utat jár, tökéletesen van hangolva. Alacsony fordulatszámon is el lehet vele autókázni, de nem ajánlott.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

És még mindig jó!

október 29., 05:24 Módosítva: 2017-11-02 06:33
571
91 hozzászólás
Sokan egy lyukas garasba nem fogadtak volna, hogy ez az autó idén ősszel még nálam lesz/még működni fog/még jóban leszünk. Na lám, így érdemes jósolgatni.

Már túl is vagyunk az egy éven, hiszen 2016 októberének legeleje óta használom ezt az Alfát, ami egy 1989-es, tehát még rövid orrú, de azon belül már a faceliftelt, tehát újfajta belsejű 33-as. Sokan, sok mindenre rá szoktak csodálkozni ezzel az autóval kapcsolatban, olykor még az autókhoz elvileg értő kollégáim is, ezért elmondom: ez lényegében ugyanaz a kocsi, mint az 1971-ben megjelent Alfasud, bár sok-sok módosításon esett át – például teljesen máshogy néz ki.

91 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Driftelünk és védünk

október 24., 17:16 Módosítva: 2017-10-26 10:56
124
15 hozzászólás

Újabb fénylő koncok hullnak ki a Hiéna pofájából: az Osram Night Breakerekért ezúttal éjszakai csapatós sztorikat vártunk. A szigorú zsűri kiválasztotta a két legjobbat, az utolsó izzóinkat ők nyerték, gratulálunk!

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsó, jó - most csak egyet választhatsz

október 24., 14:52 Módosítva: 2017-10-29 05:41
1
21 hozzászólás

Férfiatlan bevallani, de szeretem az elektromos rollereket. Beviszem a Flóriánig a csomagtartóban, ott kiveszem, napközben azzal megyek ügyeket intézni, ebédelni, este visszadobom a csomagtartóba, aztán irány haza. Persze, mindezt egy robogóval is megtehetem, de ahhoz nem árt valamilyen védőruha, sisak, aztán annyira nem is jó a török büfé előtt hagyni, szóval bizonyos élethelyzetekben macerás tud lenni, a roller a jobb megoldás.

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Erre a motorhangra könnyű ráfüggeni

október 23., 16:15 Módosítva: 2017-10-26 17:55
383
29 hozzászólás

Amikor először találkoztam Imrével, közöm sem volt az MX-5-özéshez. Esztergom felett futottunk össze, a Vaskapu kilátóban. Gyanús volt a kocsija, nagyon ült, és szemre is nagyon könnyű kerekek voltak rajta, a vaskos bukócsőről nem is beszélve. Akkor már nagyon terveztem a vásárlást, szóval le is támadtam emberünket, ugyan mutassa már meg, mit lehet kihozni egy második generációs MX-5-ből. Felpattintotta a géptetőt, és röviden ezt:

IMG 0074
29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Álmodozók, szerencsehuszárok, meg a profik

október 22., 06:58 Módosítva: 2017-10-26 06:18
66
25 hozzászólás

Október, az nekem Veterama. Bő húsz éve már, hogy igyekszem minden évben kijutni. Tavaly nem jött össze, idén viszont már muszáj volt, elvonási tüneteim kezdtek lenni. A hangulat, a sok érdekes autó, motor és tárgy között lenni őrületesen jó élmény, akkor is szeretek veteramázni, ha épp nincs szükségem semmilyen alkatrészre. Most sem akartam semmi konkrét dolgot venni, se motort nem építek/újítok fel, projekt autóm sincs jó ideje. Igazi nézelődős, hangulatba merítkezős hétvége volt. 

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szűkszavú Tibi újabb dilemmái az Audival

október 22., 06:55 Módosítva: 2017-10-26 06:18
181
56 hozzászólás

Az első audis posztom óta sok idő eltelt, amiből nyilvánvalóan bárki leveheti, hogy nagy baj nem történt, hiszen ha lett volna még egy spontán trélerezés, akkor ugye az ember gyorsan behúzza a rovátkát, és összeüt dühből egy posztot. Én most nem vagyok dühös, sőt.

56 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy Volvo V70 TDI, 330 ezer kilométer után

október 21., 01:13 Módosítva: 2017-11-28 10:04
264
17 hozzászólás
Tamás rendszeresen feltűnik a rendezvényeinken, de itt most nem mint szerszámárus, hanem Volvo-tulajként vendégszerepel. Egy 2000 júliusi, dízel V70-essel szerzett tapasztalatok.

A V70-ig csak benzines autóim voltak. Aztán változott valami, és most egy Audi-motoros Volvóban ülök. Lássuk, mennyibe került nekem ez az autó 120 ezer közös kilométerünk alatt.

Nem őrültem meg, hogy öreg dízelt vettem. Egyszerűen az előző autóm, egy első generációs, kétliteres, benzines S70 révén megismert hazai Volvo-szerelők, és a nagyon korrekt klubélet megismerése után megremegett az addig stabil benzinbuzériám. 

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mikor a sós latyak és a benzin csöpög a nyakadba…

október 19., 17:50 Módosítva: 2017-10-22 16:18
64
0 hozzászólás

A Mohó Hiéna további fénylő koncokat, konkrétan  Osram Night Breaker izzópárokat rejteget. A poszt végén találod a rövid leírást, hogyan ragadhatod el tőle.

724450-NIGHT BREAKER LASER H4 64193NBL-HCB
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Autót 50 havi fizetésből

október 18., 13:59 Módosítva: 2017-10-22 07:06
187
49 hozzászólás

Tízmillió forint sok pénz, a jelenlegi nettó átlagjövedelmet alapul véve több mint 50 hónapig kell dolgozni ennyiért, feltéve, hogy közben egy forintot sem költünk el belőle. És, hogy mit adnak bő 4 évnyi munkáért? Ha nem akarjuk a párna alatt tartani a pénzt, vehetünk egy kis lakást a fővárosi Kiskörúton vagy mondjuk feladhatunk érte 40 ezer ötöslottó-szelvényt. Az előbbi jó befektetés lehet, utóbbival viszont akár 929 millió forintot is nyerhetünk, persze ez nem biztos. A harmadik lehetőség pedig, hogy autót veszünk a pénzből. Ekkor szembesülünk egy újabb fontos kérdéssel: újat vagy használtat?

shutter autopiac
49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy traktorverseny életre-halálra

október 18., 13:51 Módosítva: 2017-10-20 17:51
99
8 hozzászólás

Voltunk már mi is traktoros gyorsulási versenyen, láttam már szántóversenyt, de amit Oroszországban már 2002 óta rendeznek, olyat még sose. Idén júliusban is megrendezték a Bison-Track Show elnevezésű versenyt, ahol összecsaphat az orosz traktorgyártás színe-java. Most összesen 28-an indultak az összesen 15 kilométernyi versenyen. A traktorokban maximum 5 literes motor lehet, rendelkeznie kell bukókerettel és biztonsági övvel és bele kell férnie a 1.4-es vontatási osztályba (pl: MTZ 50, MTZ 80, stb).  

Volt itt minden: ágyúval indított verseny, száguldás, sár, füst, felborulás, futómű kiszakadás, vizet szívó motor, kényszerleszálló drón, menekülő és néha kicsit elgázolt fotós...

8 hozzászólás

Zúztad már le ugyanazt az autót háromszor?

október 17., 18:36 Módosítva: 2017-10-20 17:51
180
7 hozzászólás

Az Osram-hiéna második részében azt kértük, osszátok meg velünk éjszakai csattanós sztoritokat. Kaptunk is jó párat, igaz, nem mindegyik volt éjszakai és nem mindegyik volt csattanós. Ezúttal is voltak viszont olyan erős beszámolók, amik láttán meglágyult a Mohó Hiéna kőszíve. Következzenek a legjobbnak ítélt írások, a nyertesek Osram Night Breaker Laser Duoboxokkal lesznek gazdagabbak.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a Volvo tényleg egy tank

október 16., 16:27 Módosítva: 2017-10-19 17:53
216
0 hozzászólás

Ennyire bátor és szellemes átépítést rég nem láttam. A bátorság abból adódik, hogy a legtöbb kultúrországban az ilyesmiért a helyszínen lőne fejbe a rendőr (jó, igazából nem, ezt csak úgy mondják, tetszik tudni, még mielőtt valaki komolyan venné). A szellemesség pedig... nézzenek csak a képekre.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még