Az új rendszámok tele vannak trükkökkel!

július 8., 16:20 Módosítva: 2022.07.13 10:25
2496
17 hozzászólás

Átvettük az első új rendszámunkat, rögtön egy pár zöld hátterű plakettet (a havi átlaghőmérséklet azonnal süllyedt két tizedet, a csapadékátlag két millimétert emelkedett, ráadásul, amikor felkerült az autóra, a vállamon megjelent egy apró Greta Thunberg és hárfán az Örömódát pengette halkan a fülembe). Még az okmányirodában kiszúrtam, hogy plusz biztonsági elemek kerültek az új rendszámtáblákra.

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mennyire ismered ezeket az autós dalszövegeket?

július 5., 14:09 Módosítva: 2022.07.08 06:12
87
5 hozzászólás
Most kiderül, mennyire behatóan ismered a magyar dalszövegeket, amikben előfordulnak itt-ott mindenféle autós ügyek. Minél több pontod van, annál több semmire nem jó információ a fejedben - légy erre nagyon büszke!

Most kiderül, mennyire behatóan ismered a magyar dalszövegeket, amikben előfordulnak itt-ott mindenféle autós ügyek. Minél több pontod van, annál több semmire nem jó információ a fejedben - légy erre nagyon büszke!

Sajnos nem sikerült :(
Kérjük próbálja meg újra.
Indulhat a kvíz »
5 hozzászólás

Lerobbantál? Nem baj, már van lámpád!

július 4., 13:45 Módosítva: 2022.07.08 06:12
21
0 hozzászólás

A Totalcar döntőbizottságát befalaztuk, és addig nem jöhettek ki az ablaktalan tárgyalóból, amíg fel nem szállt a fehér füst. Ez némi motivációt adott a döntőbizottságnak ahhoz, hogy az Osram-hiéna pályaművei közül kiválasszák a győztest, aki ezek után sokkal nyugodtabban robbanhat le éjjel is akárhol, mivel a nyereménye egy Osram LEDGuardianROAD FLARE Signal V16 figyelmeztető lámpa!

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Hálátlan szerető? Nem is

július 3., 16:26 Módosítva: 2022.07.07 06:13
57
2 hozzászólás

Te vagy az a híres Egyterű! - nehéz kezdet - Volkswagen Caddy

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Harmadik gyermekünk megszületése után úgy döntöttünk, hogy nehéz szívvel ugyan, de meg kell válljunk szeretett, megbízható Audi A6 1,9 TDi-től. 22 éves korában is kiválló műszaki állapotnak örvendett, nem úgy mint a 3000 km-es egyterű...de erről majd később.

...

 Januárban megrendeltük, az ígéret szerint áprilisban jön, de még az is lehet, hogy márciusban. Már akkor mondtam a kereskedőnek, hogy csak óvatosan az ígéretekkel, mert már akkor begyűrűzött a chiphiány. Igazam lett! Túlzottan sokszor nem is zaklattam őket, a 10 hónap alatt talán 3-szor. A válaszok ismertek...chiphiány, keresztbe fordult hajó a Panama csatornán, vírusok a testben. Februári telefonhívásom agyérörcs közeli állapotba hozta mimóza lelkemet. "Az autó 1 hónapja itt van...csak nem gondoltuk, hogy sürgős!" És egyébként is az autó mostani ára sokkal több mint mikor megrendeltük. Jaaaa, értem, tehát talán még meg is kéne köszönnöm, hogy 10 hónapot várhattam rá, mint a letűnt kor gyermeke az első Trabikára!

Caddy a Totalcaron

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Tíz év, tíz pillanat, amit mindig magammal viszek

július 3., 14:08 Módosítva: 2022.07.20 15:33
132
0 hozzászólás

Ha valaki esetleg már most reménykedne: nem, ez nem egy búcsúposzt. Hanem számvetés azokról az élményekről, amit magammal viszek innen, akármit hoz a jövő. Az apropója egyszerű: kereken tíz éve léptem be először a Totalcar szerkesztőségének ajtaján, akkor még a Flórián téren. Zirig Árpi volt a közvetítő, akivel egri főiskolás ózdi srácként cseteltem, nem lenne-e gyakornoki hely. Lett, ráadásul Dani barátom intézett nekem arra az egy hónapra szobát is, így 2012. július 2-án baromi félénken, izzadó tenyérrel bementem az irodaházba.

06
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen volt a Red Bull Röpnap

július 1., 18:04 Módosítva: 2022.07.06 06:09
0
1 hozzászólás

A repülőgép építésről semmit sem tudtunk, tehát minden adott volt, hogy nagy reményekkel vágjunk bele a dologba, a cél természetesen csak a világcsúcs lehetett. Az nem zavart, hogy a világcsúcsot repülőmérnökök tartják, ők túl sokat tudnak, tehát túlgondolják. Na, ez a veszély bennünket nem fenyegetett. Így az esemény után, némi tapasztalattal felvértezve, annyit elárulhatok, hogy nem annyira egyszerű repülőt építeni.

1 hozzászólás

Ez az autó egy kavicsfelverődés egy normál méretű autó szélvédőjén

június 26., 14:39 Módosítva: 2022.07.01 11:06
0
7 hozzászólás

364 LE és 546 Nm… ami a kutyának sem kell! - Infiniti Q50

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Külsőre nem hivalkodó, majdhogynem észrevétlen (majdnem azt a címet adtam az írásnak, hogy „radar alatt”, de az kissé félreérthető lett volna ;-)). Számomra azonban rendkívül fontos, hogy nem társul hozzá semmiféle negatív felhang, mint egyes kategóriatársához

...

Sajnos a Gablininek nagyon nem sikerült felnőnie a szervizfeladatok elvárható minőségű ellátásához és az is vitathatatlan, hogy számos részlet tekintetében tényleg hagy némi kívánnivalót maga után… ezért elképzelhető, hogy ez az oka annak, hogy a kutyának sem kell(ett).

…de én meg nem vagyok kutya! És úgy éreztem, hogy életemben még utoljára mindenképp ki kell próbálnom egy V6-os, szívó, benzines motorral szerelt járgányt, mielőtt teljesen eltűnnek a süllyesztőben. Szóval, ha engem kérdezel, akkor EZ eddig MEGÉRTE!

Csikós és a Q50

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nem ezt az autót keresed: kalandok az ex-taxikkal

június 26., 13:31 Módosítva: 2022.07.06 06:09
338
14 hozzászólás
Egyre szűkül a használtautó-kínálat Magyarországon. A cikk megírásakor 63 880 személyautót hirdettek a legnagyobb portálon. Németországban is hasonló helyzet, csak ott mások a nagyságrendek. Ha máshol nem, a Becsületesnepper beszerző körútjain láthatjuk, hogy mennyire elkeserítő állapotok uralkodnak – üresek a placcok. Ez néhány kereskedőt arra sarkall, hogy olyan autókat is megvegyen, amelyek nem a használtautózás csúcsát jelentik. Egyszerűbben fogalmazva lefosott kilométerkövek – csak, hogy klasszikust idézzek.

A korábban megénekelt törött és összelegózott romok után beszéljünk egy kicsit a német ex-taxikról. Vagy osztrák, francia, egykutya mind. Abban megegyeznek, hogy elenyészően kevés vállalkozás kínálja őket valódi futásteljesítménnyel és a taximúlttal. Egyre gyakrabban futok bele ezekbe az autókba. Amúgy ezt nem úgy kell elképzelni, hogy a kereskedő direkt megveszi a vállalhatatlan autót, egyszerűen a kínálat aljából válogat. Ki a töröttet, ki a taxit. Mások pedig ezeknek a kombinációját. Az olcsó autók pedig kinn is szarok. Bele is futottam egy ilyenbe, de előtte bemelegítésnek van egy régebbi történetem.

Ez csak művészi illusztráció, a történet fő helyszínén senkinek nem volt kedve fotózni. De a hangulat pontosan ilyen volt
Ez csak művészi illusztráció, a történet fő helyszínén senkinek nem volt kedve fotózni. De a hangulat pontosan ilyen volt
14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez az utolsó lehetőség, hogy friss gyártású, régi magyar rendszámod legyen!

június 26., 09:03 Módosítva: 2022.06.28 14:10
325
0 hozzászólás

Akinek normál méretű rendszámtáblája van, az normál méretűt kap, akinek a forgalmijában másmilyen formátum szerepel, az pedig azt, egyedül a kis méretű matricarendszám, amit jó ideje nem adnak már ki, helyette nagy méretű matricát gyártanak újra. Igényelni az okmányirodában lehet, friss tapasztalataink alapján sem érvényes műszaki, sem pedig forgalmi engedély nem kötelező az igényléshez, a tulajdonos akár egy törzskönyvvel is bemehet intézni, egyetlen feltétel van: az új rendszámok érkezésekor (igényléstől számítva kb. 3 hét) mindenképp le kell adni a régieket.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Az autómra leselkedő két legnagyobb veszély

június 25., 06:10 Módosítva: 2022.06.30 15:17
197
0 hozzászólás

Senki nem szeret a fa alatti parkolóhelyre állni. Most nem úgy általánosságban van szó a fákról, hanem ez egy konkrét fa, nevezzük a Fának. Semmi különös nincs  benne, egyszerű juhar, mondhatni átlagos. Nem is látványosan terebélyes, a kidőlésétől sem kell tartani, egyszerűen csak ott lakik a strucc. Mármint valószínűleg strucc lehet a tettes, mert a fa alá parkoló autóknak a teteje és az oldala van végigfosva, viszont a parkolóhely fölé nyúló ágak nem elég vaskosak ahhoz, hogy egy ilyen tűzerejű madarat elbírjon:

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Kész van a repülőgép!

június 24., 17:58 Módosítva: 2022.06.26 12:25
109
1 hozzászólás

Ahogy az lenni szokott, elhatároztuk, hogy nem hagyunk mindent az utolsó pillanatra. Ebből az lett, hogy a Red Bull röpnap utolsó hetén hétfőtől csütörtök estig egész nap szereltünk, ötleteltünk. Folyamatosan jöttek az új ötletek az anyagfelhasználás terén. Aztán, amikor bebizonyosodott, hogy nem működik, vagy azt az anyagot úgy nem tudjuk feldolgozni, akkor jött a további ötletelés. Most péntek délelőtt van, miközben ezeket a sorokat írom, a Faterral ülünk a székben, és nézzük a repülőt, hogy de szép lett. Aztán, hogy mennyire fog repülni, az a másik kérdés. Nekünk mindenesetre nagyon tetszik.

1 hozzászólás

A Mazdát legyorsulja a Gripen, és nagyon örülünk neki

június 23., 18:06 Módosítva: 2022.06.26 13:33
417
2 hozzászólás
Az a gyerek, aki nem autóversenyző akar lenni, az pilótának menne. Legalábbis én emlékszem arra, amikor ötévesen, az óvoda után minden nap meg kellett néznem a Top Gunt VHS-en. A sztorira már nincs meg, az nem érdekelt, kizárólag a repülős részeknél néztem fel a legóból. Viszont azok kockáról kockára megvannak.

Hogy Quixotic mennyire csúszott rá a nyolcvanas évekre, arról nem most először írtunk, komplett zenei produceri karrierjét erre építette fel. Saját elmondása szerint a zene önmagában kevés, komplett audóvizuális élményt kell a synthwave köré rakni, ezért a koncertjein gyakran jönnek szembe például a korszak ikonikus filmes karakterei. Vagyis a haverok, akik beöltöznek. 

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lerobbantál az út szélén? Írd meg és nyerj!

június 23., 16:02 Módosítva: 2022.06.30 09:44
40
21 hozzászólás

Többször írtam már korábbi T3-as kisbuszomról, ami az együtt töltött 6 év alatt rengeteg felejthetetlen élményt okozott - legyen szó akár jó, akár kevésbé kellemes élményekről. A kisbusz alapvető funkciója az volt, hogy eljuttassa a baráti társaságot a Balaton környéki összejövetelekre, bulikra, de ez nem mindig jött össze - egy ilyen történetet mesélek most el.

aladar
21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szénné tuningolt Teslától várják az új Pikes Peak rekordot

június 19., 11:34 Módosítva: 2022.06.23 14:55
332
1 hozzászólás

Június 26-án indul a Pikes Peak hegyi felfutó, a világ legrangosabb hegyi versenye, melyet idén 100. alkalommal rendeznek meg - és a motorok kitiltását követően már csak négykerekűek ostromolják a felhőket a 156 kanyart tartalmazó útvonalon. A jeles alkalomra számos épített autó várható, és többen azt remélik, hogy valaki végre megdönti a Volkswagen I.D. R 2018-as rekordját, és Romain Dumas 7:57.148-as idejénél előbb teljesítik a szakaszt.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Eredetileg Mercedes alapra épült volna a Porsche Cayenne

június 18., 13:11 Módosítva: 2022.06.22 06:10
34
0 hozzászólás

Meglepő részletek derültek ki Klaus-Gerhard Wolpert visszaemlékezéseiből, aki a Porschénél annak idején az első Cayenne fejlesztéséért felelt.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Szép a teste, de rossz a lelke...

június 12., 17:39 Módosítva: 2022.06.14 13:56
304
6 hozzászólás

Szép a teste, de rossz a lelke... - Alfa Romeo 159

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Ha megy, akkor egy álom.

De többnyire nem megy.

Pont amire azt gondolnád, hogy nem jó, vagyis a motorja, na, pont az a legbiztosabb dolog az egész autóban. Inkább a futásával lesz a baj, a szilentek 3 hónapot bírnak, eltörik benne a rugó, beleér a kormányba valami, folyton recseg, ropog, kattog valami.

Az a konklúzióm, hogy ez az autó 14 évesen, egyszerűen öreg. Az olasz anyagok minősége, egyszerűen a mai napig nem tartós.

Bandi Alfás lett

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csak a mesében egyszerű az automata helyére kézi váltót rakni

június 11., 14:06 Módosítva: 2022.06.24 06:11
96
0 hozzászólás

Toyoda san, a Toyota vezére meghallgatta a panaszosok hangját, és manuális váltót rakatott a Suprába. Az eredmény persze csodás, de az oda vezető út nehézségei talán még egy fokkal érdekesebbek. Na jó, tényleg csak egy fokkal.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Vezethetetlen volt, legenda lett a Lamborghini V12-ese

június 11., 09:08 Módosítva: 2022.06.17 06:12
321
0 hozzászólás
Ferruccio Lamborghini, a traktorgyáros a 60-as évek elején döntött úgy, hogy a sportkocsigyártással is megpróbálkozik. Az ugyan nem sokkal több, mint városi legenda, hogy Enzo Ferrari rossz modora miatt, bosszúból vágott volna bele a nevének világhírt hozó kalandba, az viszont biztos, hogy a Ferraritól elcsábított szakemberekkel látott munkához.

Vezető tervezőnek azt a Giotto Bizzarrinit szerezte meg az első prototípushoz, aki 1957 és 1961 között a Ferrari főmérnöke volt. Bizzarrini fejlesztései nyomán készültek a sikeres 250-es versenygépek, köztük a 250 GTO, minden idők legdrágább Ferrarija. Ez pedig az első Lamborghini prototípusok jellegén is meglátszik.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Automata váltóból mosdót

június 10., 17:06 Módosítva: 2022.06.12 16:50
42
0 hozzászólás

Amikor valamit vennem kell, sose jó az, ami a boltban van, mert nem elég autós. Így volt ez a mosdóval is. Nem baj, szanitert még úgyse csináltam.

Szólj hozzá!

Hahó! Van még helyünk a hatvani Tulaj a pályán minire!

június 9., 17:54 Módosítva: 2022.06.10 15:06
63
0 hozzászólás
Mint ahogy már írtuk, ezen a hétvégén lesz a Retropartyzánok találkozó Hatvanban, ahol mi is ott leszünk és elhozzuk nektek a Tulaj a pályán kicsinyített változatát. Már június 10-én pénteken is lesz program és látnivaló, de ha a szlalomra fáj a fogad, akkor június 11-én, vagyis szombaton érdemes érkezned.

A pálya vonalvezetését már legutóbb megfejtettük, most csak emlékeztetni szeretnénk, hogy maradt még hely a délelőtti etapra, ezért, ha te is végigtolnád a veteránodat rajta, akkor jelentkezz minél előbb, nehogy lemaradj! A délelőtti futamok 10 órától indulnak. A kommentátorok: Sturcz Anti és Ágó Béla!

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Border collie négy keréken

június 5., 17:23 Módosítva: 2022.06.11 14:18
91
0 hozzászólás
A Minit elsősorban azért húztuk elő anno a garázsból, mert nem tesz neki jót az állás. Meg azért is, hogy ismét legyen élményautó a kezemben. A tavalyi év kevés autózást és sok szerelést hozott, idén azonban elkezdte osztani a nyalókákat a kis Cooper. És végre kezdek megbízni benne.

Bár eredetileg nem voltam a klasszikus Mini fanatikus rajongója, de annyi eljutott hozzám is, hogy ügyességi kihívásokban, agilitást igénylő feladatokban nincs párja. Legalábbis az interneten végtelen számú tartalom érhető el arról, ahogy unatkozó brit jómunkásemberek trükkös kézifékes parkolásokat mutatnak be, szűk helyeken lavíroznak, olasz aranykészletet fújnak meg a maffia orra alól, szlalom pályákon veszik nagyobb és erősebb autók fejét, vagy épp Goodwood versenypályáján cikáznak bivaly túrakocsik között, minden kanyarban visszavéve a hátrányt, amit egyenesben rájuk mértek az üvöltő V8-ak.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Szemekre vigyázni: itt egy Dacia sportkocsi a nyolcvanas évekből

június 4., 15:02 Módosítva: 2022.06.08 12:02
1203
16 hozzászólás

Ha az egykori keleti blokk, vagy ha úgy tetszik, a KGST autóparkjában kutatunk sportkocsik után, nem lesz túl nagy a merítés. Az egyetlen, nagyobb példányszámban - mondjuk ez is csak 101 darabot jelent - gyártott sportautó a Melkus RS1000 volt. A pehelykönnyű, mindössze 805 kilogrammos, és csupán 105 centiméter magas karosszéria Wartburg-technikát rejtett, de a háromhengeres kétütemű motor három porlasztót kapott, 70 lóerős volt, sőt létezett 1,2-es, 90 lovas variánsa is. A kellemes vonalvezetésű, sirályszárnyas kasznit látva és ezt a jellegzetes hangot hallva elég disszonáns érzések keríthették hatalmába a gyanútlan csodálkozót.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen lesz a hatvani TAP pálya, amin te is verethetsz!

június 3., 14:27 Módosítva: 2022.06.10 06:16
41
0 hozzászólás
Gyorsan közelítünk június 11-ikéhez és az idei Retropartyzánok találkozóhoz. Az esemény Hatvanban lesz június 10. és 12. között, rengeteg könnyfakasztóan csodálatos veteránnal, érdekes programokkal. Június 11-én, szombaton mi is ott leszünk, hogy házhoz vigyük a Tulaj a pályán kicsinyített változatát, amire akár te is jelentkezhetsz 1995 előtti hobbi- vagy veteránautóddal. A helyek gyorsan fogynak, de páran még befértek, ezért ha szívesen körbepirítanád a technikás ügyességi pályát, akkor jelentkezz minél előbb!

De mi is ez pontosan? A találkozóról már írtunk többször, ezekben az írásokban is említettük, hogy mi is ott leszünk, és elhozzuk nektek a Tulaj a pályán mini verzióját. A Youtube-on is elérhető sorozathoz képest két fontos különbség adódik: az egyik, hogy ezúttal kimondottan régi, 1995 előtti autókat várunk, a másik, hogy a pálya mérete is jóval kisebb.

DSCF6868
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

10 dolog, amit szerettem az AMTS-en

május 31., 15:57 Módosítva: 2022.06.02 17:06
27
4 hozzászólás

10. Csajok

Erről lehet vitatkozni, de a tuningshow-nak történelmi részei. A tendencia egyértelmű, a vége az lesz, mint a Formula-1-gyel, de most még nem ott tartunk. 

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nincs ingyen ebéd, és persze elmarad a tűzijáték!

május 29., 17:08 Módosítva: 2022.06.01 16:31
28
5 hozzászólás

Mustang Ecoboost - mindennapok vágtája - Ford Mustang

A Mustangot en is, mint sokan masok, egy nagy buta Amerikai izomautonak tartottam. De aztan egy autoberles alkalmaval kiprobaltuk, es beleszerettunk. Mint kiderult az uj modell (2014+) maga mogott hagyta az igenytelenseget, es egy minosegi sportkocsiva valt. Amint alkalmunk lett ra vasaroltunk is magunknak egy ugyanilyet.

...

Az egyetlen valodi negativum a motorral kapcsolatban az a hangja, a 4 hengeres sosem kelhet versenyre a V8-cal. De oszinten szolva napi munkabajarashoz nem is hianyzik a folyamatos morajlasa, illetve az is elony szamomra, hogy nem nez automatikusan felem a kornyek osszes rendore ha nyomok egy kover gazt, igy szabadabban lehet gyorsulni.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még