Kitették a csapatból, eladja Ferrari-gyűjteményét Sebastian Vettel

február 17., 16:08 Módosítva: 2021.02.21 07:26
2980
20 hozzászólás

Alig futott LaFerrari, Enzo és F50-es is van abban a Ferrari-gyűjteményben, amit a négyszeres Forma-1-es világbajnok Sebastian Vettel kisöpör éppen a garázsából. Nehéz nem szimbolikusnak látni a lépést azután, hogy a német egy csúnya szakításon van túl az olaszokkal.

nz
20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Balatoni hummeresekhez méltó jégbeszakadást mutattak be egy holland csatornában

február 17., 11:10 Módosítva: 2021.02.19 15:35
156
0 hozzászólás

Pár nap híján sikerült a balatoni hummeresek legendás jégbeszakadásának kilencedik évfordulójára időzíteni ezt a hasonló eredménnyel végződött vagánykodást. Egy holland csatornában hozta össze a felvétel főszereplője, akinek hála nagyjából sejthetjük, hogyan nézhetett ki, amikor 2012 egy februári napján nekimentek a Balatonnak a H2-esekkel. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Utolsó körös tömegbaleset után nyert a nevető harmadik a Daytona 500-on

február 16., 13:08 Módosítva: 2021.02.19 14:10
27
1 hozzászólás

Ugyan sem a tömegbaleset, sem a szoros befutó nem idegen az oválpályás versenyektől, a NASCAR vasárnapi futamán, a Daytona 500-on mégis olyan történt, ami Amerika imádott szériájában se gyakran esik meg. Két csoportos bukás is jutott az utolsó körökre, a második épp az utolsó kanyarokban érte a mezőnyt. A legelejéről indult és szoros befutót szült. 

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az internet legkeresettebb luxusautója pedig...

február 15., 17:16 Módosítva: 2021.02.22 19:11
293
16 hozzászólás

Az angol money.co.uk keresőszavak alapján végzett elemzést a luxusautók népszerűségéről, amiben arra jutottak, hogy nem az olyan hagyományos márkák modelljei a legvágyottabbak a piacon, mint a Rolls-Royce vagy az Aston Martin, hanem a Tesla, azon belül pedig a Model S.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Földcsuszamlás miatt rövid időre bezár az Ebisu, a drift szentélye

február 15., 14:18 Módosítva: 2021.02.19 08:12
161
0 hozzászólás

Hetes erősségű földrengés rázta meg Japán észak-keleti részét február 13-án. Bár a 2011-eshez hasonló katasztrófa nem történt, a driftvilágot azért érte némi megrázkódtatás: földcsuszamlás rongálta meg a sport Fukushima prefektúrában található szentélyét, az Ebisu Circuit-et.

Fotó: sponichi.co.jp
Fotó: sponichi.co.jp
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

30 évesen is szépen ketyeg!

február 14., 18:14 Módosítva: 2021.02.19 06:14
411
13 hozzászólás

30 évesen is szépen ketyeg! Méltósággal öregszik... - Audi 80

72249

Ha ilyen autót szeretnél vásárolni, sajnos nehéz őket megtalálni, nagyon sok szerencse és kitartás kell ahhoz hogy meg tudj vásárolni egyet magadnak. Én is jó fél-egy évig kerestem mire megtaláltam a sajátomat, nagyon szűk a kínálat, ugye egyrészt lassan 30 éves autókról beszélünk tehát sajnos elég sok a bontóban végzi esetleges vadkár/GTK stb miatt, vagy ugye mert nem kívánja eladni az adott tulajdonos mert nem talál nála jobbat.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lotus-motoros brazil luxusautó – ez meg hogy jött össze?

február 14., 07:58 Módosítva: 2021.02.19 08:11
543
0 hozzászólás

A Lotus 900-as sorozatú motorjainak Wikipedia oldalán jártam a minap – nyilván valami adat kellett, vagy munkához vagy szórakozáshoz. Ott akadtam bele egy szűkszavú utalásba, amely szerint a sok sportkocsi mellett egy szedán is készült ezzel a motorral.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor nem csak luxuslimuzin kell, hanem csomagtartó is

február 13., 17:18 Módosítva: 2021.02.18 17:25
863
3 hozzászólás

Ameddig az autók javarészt létravázra épültek, addig a karosszériaépítő műhelyeknek is több feladat jutott, hiszen mindig volt egy igényei szerint megrajzolt formatervre vevő tehetős úr. Aztán jött az önhordó karosszéria és a gondosan megtervezett, egyre hatékonyabbá és egységesebbé tett sorozatgyártás, hozzá a rengeteg típus és valahogy az az egész csak ódon úri huncutságnak tűnt.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mennyit fogyaszt igazából egy plugin hibrid Skoda Superb iV?

február 12., 17:01 Módosítva: 2021.02.16 06:13
6
8 hozzászólás

A fogyasztási adatok, mióta világ a világ, köszönő viszonyban sincsenek a valósággal. Emlékszem azokra az időkre, amikor egy négy literes V8-as motorhoz ki merték írni a 90 km/h-nál a 7l/100km fogyasztási adatot, de városban sem ment a fogyasztás 12l/100km fölé. Természetesen papíron. Nekem volt ilyen autóm, a valóság ezzel szemben az volt, hogy vegyes használat mellett 15-16 litert evett az autó, ha tojás volt a lábam alatt, akkor evett tíz litert száz kilométeren. Napjainkra azonban egyértelműen kijelenthető, hogy az autók fogyasztása drasztikusan csökkent az elmúlt évtizedekben. Lássuk mennyit iszik meg egy modern plugin hibrid valós körülmények között.

8 hozzászólás

Kisebb erdő mélyi roncstemetőt találtak egy hazai erdőben

február 12., 12:41 Módosítva: 2021.02.16 06:13
321
7 hozzászólás

Messze nem pajtakincseket, inkább csak egy erdő cserjeszintjében rohasztott roncsokat talált egy hazai videós, aki alaposan körbejárta a sajátos hangulatú helyszínt, ahol a szociautók és egy szegény Nissan mellett a MIÉP szellemének tárgyi emlékei pusztulnak csendben.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezeket az autókat tartják meg legtovább

február 11., 18:10 Módosítva: 2021.02.14 18:16
634
9 hozzászólás

Az amerikai iSeeCars.com 660 ezer, 1981 és 2005 között gyártott autó alapján vizsgálta meg, melyek azok a típusok, amiket az első tulajdonosuk a legtovább, de legalább 15 évig megtartanak

2004toyotaprius
9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

700 lóerős V8-at minden lakóautóba

február 11., 15:31 Módosítva: 2021.02.14 10:50
318
4 hozzászólás

Kispénzű emberek kicsi országa lévén minimális divatja van nálunk a lakóautózásnak, bezzeg az USA-ban kisebb szalagtelkekre szerelnek kereket, és úgy járják a prérit. Azért egy-két név a távolság ellenére is átszivárgott az óceánon, az Airstreamek valóságos dizájn-ikonok, a Winnebagókról pedig az internet süldő korában elhíresült Winnebago Man miatt tudhatunk.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Na, de miért törte össze a Taycant?

február 11., 10:48 Módosítva: 2021.02.13 15:09
236
16 hozzászólás

Megannyi kérdés vetődhet fel sokakban, de talán a legegyszerűbben egy savanyú, reménytelen miért foglalja össze leginkább mindet. Mert látott már hasonlót az internet, csak abban valahogy megvolt a kellő sportérték és a vagányság. Mihail Litvin legutóbb azzal tűnt fel, hogy egy mezőn állva felgyújtotta Mercedes-AMG GT 4 doorját, most pedig érdemben használatba se vette az autót mielőtt használhatatlanná tette. Az áldozat szerepében ezúttal a Porsche Taycan Turbo S.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Gyökérkezelés karanténos téli estékre

február 10., 16:26 Módosítva: 2021.02.13 14:00
41
4 hozzászólás

Az úgy volt, hogy egyik reggel összevesztem a tizenhárom éves fiammal, és az apai szigor aznapra eltiltotta a suli utáni játéktól. Tehát bekapcsolta a tévét, és mivel nagy híve a Halálos iramban sorozatnak, feldobott neki a Netflix egy friss filmet, valami Asphalt Burning. Mire hazaértem, már csak azt vettem észre, hogy fetreng a gyerek a röhögéstől, miközben a képernyőn tuningolt Mustanggal és Cadillac halottassal (Bumbi, remélem figyelsz!) keverednek idióta norvégok egyik kalamajkából a másikba, csinálnak hülyét magukból meg a rendőrökből, és bár minden poént ezerszer láttunk már, valahogy mégis őrülten vicces az egész. Úgyhogy bekapcsolódtam valahol a huszonötödik perc körül, és nem bántam meg.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Bevezették a sebességkorlátozást, letette a Ferrariját

február 10., 13:58 Módosítva: 2021.02.13 12:09
330
13 hozzászólás

1966-ban megrendezik az első Táncdalfesztivált, amit a Magyar Televízió közvetít, a Le Mans-i 24 óráson pedig a Ford hármas győzelemmel bosszantja fel Enzo Ferrarit. Modenában májusra elkészül a 8535-ös alvázszámú 330 GT 2+2, ami hónapokkal később érkezik meg a Franco-Britannichoz. Párizsban, a diadalívtől induló Kléber sugárúton volt a kizárólagos importőr szalonja, itt vette át első tulajdonosa a 330-as Ferrarit és járkált vele még szűk egy éven át a városban.

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ennyibe fájt a második év az Audival

február 10., 12:47 Módosítva: 2021.02.13 12:09
151
16 hozzászólás

A két éve vásárolt Audi A4-esemről tavaly írtam legutóbb, akkor egy teljes esztendő számvetése során kiderült, a látszólag hibátlan használt autóra is lehet költeni bőven, ha szeretnénk üzembiztosnak, biztonságosnak és vizsgaképesnek tudni a kocsit. Futás tekintetében már az első évben bejött az, amire számítottam, gyorsan belepörgött a húszezer kilométer a TDI-be. Ezután azonban jött a koronavírus, így a mögöttünk hagyott tizenkét hónapban kevesebbet autóztunk, nagyjából 13 ezret mentünk.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Állandó késésben a család? Íme az 560 lóerős megoldás!

február 9., 17:07 Módosítva: 2021.02.13 12:09
368
6 hozzászólás
M5 Touring? RS 6 Avant? Felejtsd el és nézd meg ezt a CTS-V Sportwagont!

Ne aggódj, mással is előfordul, hogy soha nem ér oda időben a gyerek a suliba, az edzésre, aztán te is űzött vadként rontasz be a melóba és az egész család úgy elkésik az ebédről a nagyinál, ahogy kell. Mindenki azt mondja, hogy a megfejtés végtelenül egyszerű: el kell indulni időben. De te tudod, ha csak ennyi lenne, nem táncolna az óra mutatójának kattanása a rongyos idegszálaidon.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Jövőre indulhat a 400 kilós repülő szivarok versenye

február 9., 11:06 Módosítva: 2021.02.11 19:58
58
1 hozzászólás

Pár éve már írtunk az Alauda (pacsirta) Racing repülő versenyautójáról, de a cég azóta komoly szponzorokat szerzett (pl. DHL), és csendben továbbfejlesztette a prototípust. A most bemutatott modelljüket Airspeeder Mk3-nak hívják, és ígéretük szerint még idén kiküldik a jövőbeni csapatoknak, a 2022-ben induló versenyen viszont már a következő generációt használják.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Dupla belsőkamerás videón mutatják, mennyire kiélezett a ralisport élmezőnye

február 9., 10:16 Módosítva: 2021.02.13 12:09
182
9 hozzászólás

A rali-világbajnokság YT-csatornájára került ki ez a videó a január végén rendezett Monte-Carlo-raliról. A szezonnyitó tizenkettedik szakaszának első két helyezettjének fedélzeti kamerás videóját vágták egymás mellé, hogy látható legyen, mennyire kiélezett az élmezőny a ralisport csúcsán. Ogier (balra) és Neuville között a célban 0,7 másodperc volt a különbség, mindezt egy 13 kilométer hosszú, hólével áztatott hegyi szakaszon különböző autóval (Ogier Yaris WRC-vel, Neuville i20 WRC-vel), és ahogy az ívhasználatot figyelve látni, nagyon eltérő vezetési stílussal.  

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Van az a pénz, amiért a 993 kabrióba is kerül turbó

február 9., 08:10 Módosítva: 2021.02.11 15:35
518
7 hozzászólás
Nem jött rosszul a pénz a Porschénak, ezért megvalósították a mücheni kereskedő ötletét. Olyan modell született, ami előtte sokáig nem létezett.

Jómagam beérném egy random kisorsolt 911-essel is, de aki olyan szerencsés helyzetben van, hogy válogathat, neki sincs könnyű dolga. Lehet sportos túragép vagy eszeveszett gyors kabrió, esetleg kőkemény pályagép. Mégis akadnak olyan kombinációk, amikre igény van, de még nem léteznek. Sokáig ilyen volt a 911 Turbo kabrió is.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen, amikor egyszerre frissítenek a távolból több száz Teslát

február 8., 23:16 Módosítva: 2021.02.11 19:48
2015
8 hozzászólás

Szürreális felvétel készült a szuperképességről, amiben a Tesla ma még messze a nagy gyártók előtt jár. Ez a távolról, netes hálózaton keresztül végezhető szoftverfrissítés, ami nem csak a tulajok garázsában álló Teslákkal esik meg, de a még otthontalan autókkal is, akár egy halomban, egy gyártelepen. Egy ilyet látni itt éppen. 

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A sziget, ahol az F Astra gyorsabb, mint a 325-ös BMW

február 8., 13:18 Módosítva: 2021.02.11 15:35
199
9 hozzászólás
Hitler a náci Németország üdülőhelyének szánta, majd lelakták a katonák, a 90-es évekre pedig a jövő költözött be Rügen szigetére.

Rügen valahogy nem érett olyan erős turisztikai célponttá, hogy bárki együtt emlegetné a francia riviérával vagy Spanyolország tengerpartjaival, pedig a Németország északi részén, a Balti-tengeren fekvő sziget bőven tartogat természeti és történelmi látványosságokat.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Köszi FFF-esek, ezért van olcsón jó autóm

február 7., 18:22 Módosítva: 2021.02.10 13:59
493
8 hozzászólás

Köszi FFF-esek, ezért van olcsón jó autóm :-) - Citroën Xsara Picasso

72229

Főleg Renault vonalon mozogtunk, aztán a párom felvetette, hogy akár Picassót is nézhetnénk, de az még a keret felett volt kicsit... abban a pillanatban bejött egy váratlan munkahelyi pénzjutalom, amivel már pont a ráncfelvarrottak között tudtunk válogatni. A gázolajosokat párom egyből kiszanálta a beltéri szaguk (!) miatt, egy 90 lovast indíttatunk csak be a neten kiszemelt 9-ből.

Lendvai Zsoltinak ennyire tetszett a Pikacsu

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Tibi bácsi meséi 8: megmondjam, miért zúzták be a GM EV-1-eseket?

február 7., 08:09 Módosítva: 2021.02.10 16:46
91
12 hozzászólás

Abban a jövőben élek, amiről azt mondták, hogy olyan lesz, amilyen nem lett. Ez egy fura helyzet, Asimov is írt sok mindent, de az nagyon más, amikor az autógyártók ígérnek valamit. Hozzáteszem, ezeknek az ígéreteknek az alapja teljesen más. Hogy miért? Mert a gyártó cégek nem kutatóintézetek, futurológusok, de még csak nem is politikusok, hanem profitorientált cégek. Ők pedig a szabályzásból értenek, de ha nem tudják mi lesz, akkor nem tudják azt sem, mit kellene fejleszteni.

Ugyanakkor időnként elő kell állni kutatási programokkal, ha másért nem, hogy a sajtó elhiggye, hogy a téma érdekli őket, miközben pedig szép csöndben elpattintják a benzines V8-as biturbó terepjárókat a szalonban. Ez persze leegyszerűsítése a témának, de gyakorlatilag tükrözi a valóságot. Egy biztos, kis stábok mindig dolgoztak és dolgoznak érdekes megoldásokon, még akkor is, ha utána nem lesz az egészből semmi.

Ugyanakkor ezek a kutatások rohadt érdekesek műszaki szempontból, nagyon jó dolog, amikor a megvalósulástól még nagyon messze lévő dolgokat kipróbálhat az ember. Számomra az egész autós újságírósdinak ez a legérdekesebb része.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Miért akart a Citroën helikoptert gyártani?

február 6., 17:51 Módosítva: 2021.02.10 06:10
102
5 hozzászólás
Elvileg a Wankel-motor tökéletes lenne repülő járművek hajtására, de a gyakorlatban az a kérdés, hogy a tömítések fogynak gyorsabban, vagy a fejlesztésre szánt pénzek. A Citroën helikopterének a története is erről szólt, és mint látjuk, nem az ő helikoptereik népesítik be az eget.

A Citroënnél nagy jövőt láttak a Wankel-motorokban, ezért 1967-ben a francia cég az NSU-val közös vállalatot alapított, amely a Comotor nevet kapta. A franciák rengeteg időt és pénzt beleöltek a Wankel-motorok fejlesztésébe, ahogy az ilyen motorral szerelt Citroën M35 kupé is számolatlanul nyelte a munkaórát és a pénzt. Azonban hiába próbáltak meg mindent a francia mérnökök, a rengeteg műszaki problémát nem tudták elhárítani a motorok fejlesztése során. Főként a hatalmas fogyasztás jelentette a problémát, pont akkor, amikor a világ épp egy olajválság kellős közepén volt.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még