Európában már nemigen lehet labdába rúgni hibrid autókon kívül mással. Ennek megfelelően a következő Nissan Qashqai hajtásválasztéka is ilyenekből áll majd, ám ezek között is igen nagy különbség lesz.
Egyelőre egy szándéknyilatkozatot írt alá a Renault és a Lotus vezetése a későbbi közös munkáról, a lehetséges együttműködési területeket még nem is térképezték fel teljesen. Ám úgy néz ki, az Alpine a Lotus villanysportkocsis tapasztalatait szeretné hasznosítani.
Lassan követhetetlen, hogy hány kisebb-nagyobb autómárka másolja a Tesla Model S receptjét, és most itt egy újabb jelentkező, Kínából. Az Alibaba és a tekintélyes méretű állami autógyártó, a Shanghai Automotive (SAIC) közösen alapította az új márkát, aminek két ferde vonal, és két pötty is van a jelvényében.
Annyira bevett lett fedélzeti kamerás videókat töltögetni a hazai utakról, hogy már csak a büntetőfékezős idiótákra szokás felkapni a fejeket, pedig létezik még ahhoz mérhető közlekedési alpáriság elég. Hogy az autó maga egy Budapesten viszonylag ritka Lamborghini Huracan, az nyilván hozzáad az alábbi felvétel hírértékéhez, de ha ez egy megkopott Astra lett volna, akkor is bátran ajánlanánk mindenkinek, aki megnézne egy nagypályás bunkóságot az Erzsébet körútról.
Ha a Le Mans Hypercar szabályzattól valaki azt várta, hogy autószerűbb gépek küzdenek majd a hosszú távú sportkocsiversenyeken, annak a Toyota mindenképp csalódást fog okozni. Az új autójuk ránézésre, hangulatra biztosan nem különbözik azoktól, amelyekkel eddig versenyeztek.
Még csak január közepe van, de a terepralisport máris túl van a legfontosabb évi eseményén, a Dakar-ralin. Péntek délelőtt célba ért az autós mezőny Szaúd-Arábiában, az idei győztes pedig Monsieur Dakar, azaz Stéphane Peterhansel lett, akinek ez volt a tizennegyedik sikere a versenyen.
Hét év után tűnik el a kínálatból a HR-V, amely már nem teljesítette az Euro 6 norma új mérési módszereket tartalmazó, január 1-étől élő változatát. Az utód várhatóan a jövő év elején érkezik, hibrid hajtással.
Az Avtovaz vezetője, Yves Caracatzanis 2024-re ígérte az új Nivát, amelyről részleteket egyelőre nem közöltek, egy rajzot azonban igen, így látszik, hogy itt is az ősmodell jellegzetességeivel igyekeznek felruházni egy korszerűbb modellt.
A Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) csütörtökön közzétett adatai szerint 6,9 százalékkal kevesebb benzin és 8,3 százalékkal kevesebb gázolaj fogyott 2020-ban, mint egy évvel korábban, az üzemanyag-fogyasztás így átlagosan 7,8 százalékkal csökkent tavaly az előző évhez képest.
A Renaulution stratégia bejelentése kapcsán több újdonságot is mutatott a Renault. A Dacia Bigster mellett a Renault 5 Prototype nevet viselő sárga-fekete tanulmányautó a másik nagy újdonság, amely a Peugeot-tól nemrég elcsábított új vezető tervező, Gilles Vidal munkája.
A Renaulution stratégia az olcsó márkákat sem hagyja érintetlenül a Renault-n belül, és nagyon úgy tűnik, hogy nem csak a költségeket próbálják megfogni a Daciánál és a Ladánál.
Azóta hallani a Renaulution-ról, hogy Luca De Meo átvette a Renault vezérigazgatói posztját. A Renault és a revolution, azaz forradalom szavakból alkotott fájdalmas szókentaur mögött komoly terv húzódik, amely egyszerre növelheti a vállalat hasznát, és jelentősen csökkentheti a cég által gyártott autók számát, ha sikerül maradéktalanul végrehajtani.
Vasárnap jelentette be Mohamed bin Szalmán, a szaúd trónörökös, hogy 170 kilométer hosszú, autóktól, utaktól, és nem utolsósorban szén-dioxid-kibocsátástól mentes várost terveznek építeni a Vörös-tenger partján.
A Foxconn legutóbb azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy jelentős befektetéssel újraindítja a munkát a Byton nevű induló autógyártónál, most pedig a Volvo tulajdonosával, a Geelyvel kötöttek megállapodást.
Arra ugyan vigyáztak, hogy az előzetes fotókról minden ne derüljön ki, de úgy látszik, a 2019-ben leleplezett Hyundai 45 tanulmányon nem változtatnak sokat, mielőtt gyártásba megy.
A tavaly felbukkant kínai elektromos autó, a Suda SA01, amely profilból kiköpött Suzuki SX4 szedán, most jutott el odáig, hogy az ADAC és az Auto Motor und Sport is tesztelje. Az előbbi töréstesztet, az utóbbi dinamikai méréseket végzett, és az az érzésünk, hogy ezzel el is vágták a típus németországi karrierjét.
Indy Automomous Challenge néven indulhat el a következő autóverseny önvezető járművek számára. Az első versenyt októberben tartanák az Indianapolis Motor Speedway-en, harminc résztvevő csapat harmincféle önvezető szoftverével.
A tavalyi CES egyik legnagyobb durranása volt a Sony autója, a Vision-S, amelyet nagy nevű partnerek egész sorával együttműködve hoztak létre. Akkor arról beszéltek, hogy afféle demó-projektről van szó, amelyben a jövő autóiparnak szánt megoldásait próbálhatja ki a Sony, viszont mostanra komolyabbnak tűnik a japán óriáscég szándéka.
A General Motors újra beszáll az áruszállító-gyártásba, méghozzá egy új fejlesztésű, elektromos hajtású járművel, ám az új Brightdrop márka nem csupán autókat kínál: a GM vezetői teljes megoldásról beszélnek, amelynek az autó csak egy részét jelenti.
A Bentley egyelőre annyit árult el, hogy Stefan Sielaff távozott a vállalattól, sőt, a Volkswagen csoporttól is.
Íme a fullextrás pofátlantanítós videó, ami szinte mindent tud, amit a műfajtól várni lehet. Na nem mintha ebbe az epizódba jutottak volna a legérdekesebb fogások, de a szerkesztők végre megértették, mitől lesz teljes a formátum, így a szabálytalanságok mellett már ott van az is, hogy mi járt értük.
(Ha a beágyazott videót nem sikerül elindítani, ide kattintva eléred.)
Lassan tényleg sorozat lesz a Hyundai N modellekből, ahogy a sportos almárka megalapításakor ígérték. Az i30, az i20 és a Veloster után a Konából is kifejlesztettek egy sportos változatot, amely várhatóan az i30 hajtását örökli meg.
Ahogy már korábban is hallani lehetett, a Jeep Gladiatort egy kissé át kellett dolgozni az európai forgalmazáshoz – ezért is késett az amerikai premierhez képest bő két évet a Wrangler alapú pickup.
A Tesla az autóipar feje tetejére állítás és a borzaszót tempójú növekedés közben gyakran vét béna bakikat. Ilyenek a fényezési eltérések, a kisebb-nagyobb rések a panelek között, de tavaly láthattuk, hogy az üvegető, vagy bizonyos körülmények között a lökhárítók elhagyása sem egyedi eset. Nagyon úgy tűnik, hogy az ablakok berobbanása sem az.
A Detroit Auto Show másodszor marad el az idén: az egy csarnokba összezsúfolt standok a járvány miatt továbbra sem igazán vonzóak, sem a kiállítók, sem a látogatók számára. Van azonban alternatív terv: Detroittól úgy 50 kilométerre, Pontiacban találtak a szervezők helyet a Motor Bella nevű, hatnapos eseménynek, amely 148 ezer négyzetméteren mutat be autóipari érdekességeket.