Égéstér

A kérdés, amit az autógyártó soha nem tesz fel a mérnöknek

június 23., 14:39 Módosítva: 2022.06.25 17:52
99
Megtudjuk, mi az a kérés, amit még autógyár soha nem fogalmazott meg a mérnök felé. És kivesézzük, miért hülyeség a vezeték nélküli töltés, ha autóról van szó. Akik kérdeznek: Bazsó Gábor, Papp Tibor, Zomborácz Iván, aki pedig tudja a választ: Gulyás Gusztáv.

Adásunk tartalmából:

  • Etikai vizsgálat a múltból a Négy millióért csak szart kapsz cikk miatt.
  • Sztárvendégünk Gulyás Gusztáv, aki annak idején megírta a hajszárítós turbósítást.
  • Az autók kiberbiztonsága igazából unalmas.
  • Home office-ba száműzött etikus hekkerek.
  • Előfizetéses extrák és a tuningbiztos autók.
  • Mit tud a Fekete Doboz? Csak mert kötelező lesz az autókban.
  • Karotta ismét a szájára veszi M. Richárdot.
  • Autóipari paradoxon: aki nem tudja, pofázik, aki tudja, annak a a szerződése tiltja a pofázást.
  • Miért hülyeség a vezeték nélküli töltés?
  • A vezeték nélküli töltés amúgy magyar találmány.
  • Adás közben feltaláltuk az elektronika hangolt szívósorát.
  • Bebuzulnak-e a denevérek?
  • Megsütjük-e a macskát töltés közben.
  • Az influenszerek hülyeségére nincsenek felkészítve a biztonsági rendszerek.
  • Tibi a Darwin-díj kutató.
  • Érdemes-e kilátásba helyezni a felhasználó szétszopatását?
  • MŰ-FA-SZÉN betét.
  • Karotta rémálma, a nagyon nehéz villanyautó.
  • AKKOR MEKKORA IS A POLESTAR 2????
  • i4 M50 teszt és az összeesküvés elmélet.
  • Bocs, kedves mérnök, lehetne a kocsi egy kicsit nehezebb?
  • A legrosszabb esetre méretezett futómű.
  • A Tesla és mindenki más közötti különbség.
  • Ne vicceljünk, vannak szar autók, és tudjuk, melyik az.
  • Mire költünk, ha az akksi drága?
  • Tippek sajtósoknak.
  • A nagy kérdés a 90-es évekből: érdemes-e dízel mellé hibridhajtást tenni?
  • Mit félthet egy cég a villanymotoron?
  • Az emberi nagyság mérőszáma a ki nem mondott szóvicc.
  • Teleshop és szolgálati közlemény.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mit éri meg restaurálni? Pár dolgot igen, a többit nem

június 16., 16:33 Módosítva: 2022.06.21 06:34
68
Égéstér Extra Linczmayer Balázzsal, a Mini Guruval, őszintén a veteránozás árnyoldaláról, a megtérülésről, a megúszó projektekről és az egyre hitványabb új alkatrészekről. Egyúttal felkészülünk a június 19-i Parkoló Parádéra.

Adásunk tartalmából:

  • Sztárvendégünk a Mini Guru, Linczmayer Balázs. Hogyan fér be ekkora ember, ennyire kicsit autóba?
  • És akkor Pál Apostol találkozott a Minivel.
  • Családon belüli autólopások, lebukások, újabb lopások, újabb lebukások...
  • Szakdolgozat a Totalcarból.
  • Miért pont a nagy emberek Miniznek?
  • 15 tonna new old stock alkatrész, 15 tonnát raksz és ennyi a bér. Tárárárám tápp, tárárárám.
  • Miért úsznak el a házi restaurálós projektek?
  • Mivel jár egy Mini Guru, ha nem Minivel?
  • A felületkezelés csodái
  • Hol ér véget a szerelés és hol kezdődik a restaurálás?
  • Hülye vagy, hogy Minit restaurálsz? Miért nem Jaguar E-Type-ot?
  • Mit éri meg restaurálni? A lényeg: ne népautót.
  • Hitványak az új alkatrészek.
  • A modern Mini viszonya a régivel.
  • Hol éri el a kocsi értéke a bekerülési árat?
  • Mini bódé, gyári új, közvetlenül a Brit Királyi Családtól.
  • Ráépült a Minire az engine swap ipar.
  • A hatósági munka nem ellenük irányul, csak őket szivatja.
  • A sportos étosz kiaknázása 40 lóerőből.
  • Mini Sprint - a szénné faragottat hova faragod még szénné, mit szénné, GYÉMÁNTTÁ?

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az igazi betiltott mértékegység: a LÓERŐ

június 9., 15:23 Módosítva: 2022.06.12 08:24
2
A V12-es TVR, amiről senki nem tudja, hogy mit tud, kétezer lóerő haszna, miért gyorsabb egy közepes sofőr a McLarennel mint a Ferrarival és a kalózok által ellopott méter és kiló. Égéstér Assurral, Gajdán Mikivel és Zombival.

Adásunk tartalmából:

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem akarsz te odaköltözni, ahonnan az olaj jön

június 2., 16:56 Módosítva: 2022.06.10 06:16
48
Szintetikus benzinnel mosott alfelek, extrém balos radikalizáció, egyértelmű függőség jelei a közlekedőkön, a motorozás, mint beárazott externália (jelentsen ez bármit is), az autóipar fast fashion modellje, illetve könyékig túrunk mások pénztárcájába. A stúdióban Karotta, Zombi és a tudomány képviselője, Dr. Dombi Mihály, aki segít harcba indulni a tévhitek ellen.

Adásunk tartalmából:

  • A fekete segget szintetikus benzinnel mossák tisztára a szerecsenek, etimológiával a vállalati bullshit ellen.
  • Vendégünk Dr. Dombi Mihály, azért hívtuk, hogy romboljuk a közlekedési popkultúra mítoszait.
  • A kirakatba tett dolgok és a szemét, amit kitolnak a hátsó ajtón.
  • Az autóipar halála: nem mindegy, hogy a sírját ássák, vagy a szakadék felé száguld.
  • Nem várt nyereményjáték, találd ki, mire gondolt Zombi, és egy zsíros Trabant kordokumentum üti a markod! (az adásban rosszul mondtam, egy Trabant javítási útmutató a zsíros konc!)
  • Az autózás nem a jármű. A kérdés, hogy mennyit fogunk helyváltoztatni a jövőben.
  • Nem véletlen, hogy a MOL hosszútávon nem a benzineladásra épít.
  • Nem szexi beszélni, legalábbis arról, amiről kell. Kéne.
  • Sivatagosodás kimaxolva: Proace v. City Verso.
  • Ne kilométerben gondolkozz, az utazás távolságának a mértéke az idő.
  • Megkezdődik az Égéstér balos radikalizációja, előkerülnek a gonosz multik!!!
  • Székpercek: a nézőket még mindig jobban érdeklik a székek.
  • Irodalmi utóképzés: a környezetgazdálkodás tudománya görög dráma vagy Shakespeare-i dráma?
  • Melyik a legrosszabb város?
  • Elveresegyházasodás, egyszerűbben verestöbbházasodás.
  • Nem az autógyártás magában a probléma, maga a nyersanyag már probléma. Már a villanyautónál is kérdés, hogy villanyhálózathoz is nyersanyag kell. Sok.
  • Nem akarsz te odaköltözni, ahonnan az olaj jön.
  • Pozitív kapaszkodó: fejlődni fog a kitermelés hatékonysága. És az újrahasznosítás is.
  • Van egy kurva nagy fúziós erőmű a fejünk felett.
  • Nem kizárható a szebb világ, de a keresleti oldalt át kéne gondolni.
  • Már a termelési logika sem támogatja a reciklálást.
  • Működhet-e az autóipar, ha a fast fashion üzleti modellje helyett inkább a repülőgépgyárakat követik?
  • Karotta miért gyalogol, ha jó az autója? Ami ráadásul villannyal megy...
  • Miért nem szólsz be a dühöngő verőembernek?
  • Csak azt a bajt kezeljük, ami messziről látszik. Ha nem látszik, akkor akár meg is ölhet. Csak lassan tegye.
  • Karotta elveszi Zombi softshelldzsekijét, legalábbis fejben. Aztán mégsem.
  • M-E-G-H-A-L-U-N-K!!!
  • A közlekedőkön ugyanazt tapasztalhatjuk, mint a súlyos függőkön. Ki hol tart? Tagad? Bagatellizál? Aktivista lesz?
  • Szabad társadalomként vagy diktatúraként akarunk túlélni? Végső soron mind a kettő kínál jó megoldást.
  • Honnan van a gazdagoknak ennyi pénze??? Kommunista forradalom az Égéstérben!
  • Volt-e a parasztnak home office? NA UGYE!
  • Motorozás, mint beárazott externália, Zombi tagad, mint a drogfüggők.
  • Lecsengetés és megnyugtató bölcsesség.
  • Ivós játékot játszók, BESZOPTÁTOK, RÉSZEG DISZNÓK!

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

A fenntartható jövő közös ügyünk, tartsatok velünk az elképzelésében és alakításában! A műsort a Volvo támogatta.

Távolról sincs vége, olvasson még

Felniktől a medencébe vizelésig

május 26., 14:00 Módosítva: 2022.05.28 14:25
22
Meg kell-e enni a hódot, vagy mehet fabetét az autóba? Karotta meg tudja-e indokolni BÁRMILYEN felni megvásárlását? Remélem nem lep meg senkit, hogy igen. Követeljük a Világkormány felállítását. Kellemetlen dolgok, amiket megbeszélünk, hogy nektek ne kelljen, és az egésznek a csúcsa, az ID.3 ablakemelője. A mikrofonnál Karotta, Gajdán Miki és Zombi.

Az adásunk tartalmából:

  • A Linné rendszer bugjai: sarlós fecske, ami nem fecske, delfin, ami párosujjú patás és a szirti borz, ami az elefánt rokona.
  • Gyúrás és felnik a mélygarázsban.
  • És ha már felnizés, ma már egészen mások a szempontok.
  • A Holt-tengeri Tekercsekkel egyidős rugózás a rugózatlan tömegen, Karotta-cikke a felnikről.
  • A Glória felnije, 2005-ből.
  • Apróbetűs dolgokon áll vagy bukik a szándék: a jogszabályok és a világ változásának viszonya.
  • Lamentálunk a nagyvállalatok számonkérhetőségén.
  • Követeljük a Világkormány létrehozását.
  • Boeing sztori, miért esett le költséghatékonyságból két repülő.
  • A felsővezetők prémiumával egyenes arányban nő Brüsszel felé zokogás.
  • Karotta tőzsdei manipulációi!
  • Értetlenség az ID.3 ablakemelője körül. Sötét elméletek!
  • A klíma viszonya az ablakkal.
  • Érvek a fakivágás mellett.
  • Miért jobb a kiszámítható átállás az autóiparnak?
  • Felújított alkatrészek gyárilag.
  • Ikertornyok: a kapitalizmus és az autósport.
  • Gyermekmedencébe hugyozás.
  • Közkívánatra: indokolatlan teslázás, amiből a Körmondatok Odüsszeusza majdnem kihagyja a Teslát.
  • Gyanús bizniszek: CO-kvótázás.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

A fenntartható jövő közös ügyünk, tartsatok velünk az elképzelésében és alakításában! A műsort a Volvo támogatta.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gyűlölt robogósok és hogyan úsztuk meg haláleset nélkül

május 19., 13:34 Módosítva: 2022.05.22 08:56
23
Anti nem ért vissza a forgatásról, így a stúdióban Bolla Gyuri, Gajdán Miki és Zombi, és szakértőt játszunk: ingyenes jogi tanácsadás, ami annyit is ér, műelemzés arról, amit nem is láttunk. Ezen felül agarak a motorsportban, rohadt nagy turbó és szétdurrant alkatrészek, illetve Történész Gyuri spórolásból ledoktorált.

E heti témáink:

- Orvosi percek, fókuszban az emésztés.

- Tippek kávéhoz, de még időben kapitulálunk, mielőtt a barista hadak kivont pörkölővel megindulnának felénk.

- Miki és a Cub! Helyzetjelentés a 4,5 lóerő világából.

- Panaszkodás: kihalt-e az előzékenység?

- Autóipari trendek: dagadt oszlopok, és ez már így is marad.

- Oké, de miért utálják a robogósokat?

- Ugyanitt: ingyenes jogi tanácsadás, ami olyan is, mint ami ingyen van.

- KRESZ, illetve elemzése egy olyan videónak, amit senki nem látott. Hogyan kell kikerülni a kereszteződésben bennragadtakat. Miki végül felmenti a vádlottat.

- AZ OLASZOKNÁL IGAZAM LENNE!

- 35. Parkoló Parádé, highlightok, és miért nem sérült meg senki.

- Kymco lerohadás és az ember, aki erre nem szólhat be.

- Rohadt nagy kombájn turbó.

- Agarak a motorversenyben, csőfejű kutyák.

- Ne feledd: június 18: Veteránok, haverok, csillogás.

- Ki keres a restauráláson?

- Történész Gyuri rommá spórolja magát.

- Motorfék vs. vitorlázás.

- Fiat 127-es 2,7 literes fogyasztási rekordja.

- Végszó: ezért nem bízzák a vezetést agarakra.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Korábbi adások

A kérdés, amit az autógyártó soha nem tesz fel a mérnöknek
Megsütik a villanyautósok a macskát? Az influenszerek hülyeségére nincsenek felkészítve a biztonsági rendszerek. A Darwin-díj kutatók munkája.
Mit éri meg restaurálni? Pár dolgot igen, a többit nem
Égéstér Extra a veteránozás árnyoldaláról, megtérülésről, az egyre hitványabb új alkatrészekről és a szerelés és a restaurálás közötti különbségekről.

Magyar fejlesztés: zöldhullám a mentőnek, szenzor a bringára

május 17., 11:49 Módosítva: 2022.05.26 06:16
31
A járművek közti beszélgetéssel foglalkozó Commsignia két vezetője, Virág László és Patay Szabolcs volt a vendégünk. Szóba került, hogy hogyan teszi egyszerre gyorsabbá és biztonságosabbá a forgalmat a V2X, milyen autókban találkozhatunk ilyennel, és mikorra kerül bele az összesbe, de szóba kerül a vakon vezetés, illetve a néha túl bátor biciklisek is.

Főbb témáink:

  • Rossz hír a driftelni vágyóknak: ha túl hatékony az útszórás, nehezebb lesz driftelni a bereszelt E36-okkal
  • Mi az a V2X, miért van rá szükség, mit nem lát a radar, a lidar és a kamera
  • Minden sávszélességet ki lehet nőni
  • V2X-et a rolleresekre is!
  • Börtönben rohad-e meg, aki megpróbál feltörni egy okoslámpát?
  • Mit kap az ember most az egymással kommunikáló járművektől?
  • Győrben már 20 kereszteződés okos, az autópályákon is egyre több a kommunikációs pont
  • A technológia akkor működik, amikor minden autóban van
  • Törik-e a lökhárító, amikor tesztelnek
  • A V2X az új középső ujj
  • Nekiment volna az Airbus a WTC-nek?
  • Önvezető busz a világkiállításon
  • Az ember, aki a lakóbuszban bekapcsolta a tempomatot és hátrament kávét főzni
  • Bringás téma: azért vagyunk idegesen rájuk, mert félünk tőlük
  • Az okostelefon mindenki zsebében ott van, mégsem használható a V2X-ben?
  • Az Audi és a munkásmellények kapcsolata
  • Amerika, ahol nem kellett biztonsági öv, ezért túméretetesek voltak a légzsákok
  • Bontott Commsignia-hardver érdekel?
  • Hány év múlva lesz önvezetés? Lesz egyáltalán?
  • Kell lidar az autókba?
  • Amikor betámogatnak az autóba és vezesd vakon egy sex shopos szemkötővel
  • Professzionális Parkoló Parádé promózás

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Dobogó utáni depresszió és csóróság a motorsportban

május 12., 13:03 Módosítva: 2022.05.14 18:08
0
Eheti sztárvendégünk egyben friss vendégszerzőnk és vendégelőadónk is egyben, Nagy Biggy Robi ugrott be sztorizni a bajnoki címek árnyékában megbúvó depresszióról és csóróságról, illetve kiderül, hogyan kell autóval ugratni, és mennyi lóerő az, amitől már kiég az ember. Mondjuk az sem mindegy, mibe teszik bele.

Eheti témáink:

  • Biggy Robi munkássága, mi az összefüggés a jetski és az autóversenyzés között?
  • Szolgálati közlemények Antitól.
  • Vissza a jetskihez: hogyan kell elsüllyeszteni egy gépet a versenyen?
  • Rajtprocedúra és trükkök.
  • Műhelytitok, hogyan jött Biggy Robi a TAP-ba.
  • Tanácsok leendő autóversenyzőknek.
  • Csórón versenyezni és a dobogó utáni depresszió.
  • Onnan ismerni fel az ügyes, de pénztelen versenyzőt: időnként felbukkan, időnként eltűnik.
  • Tippjáték: fiatalok és autózás.
  • Ha már fiatalok: ők már a szemükkel éreznek.
  • Anti és a Conti bemutató Porschékkal.
  • Az olcsó autósportokról.
  • Furcsa rövidítések a pálya szélén.
  • A legrohadtabb esések.
  • Az ugratás fortélyai.
  • G osztály mesterkurzus Antival.
  • Mi a joker a ralikrosszban?
  • Amikor Robi visszatért a TAP-ba.
  • Elektromos autó helye a motorsportban.
  • Új szolgáltatás: nem nyilatkozunk rólad.
  • Ken Block megreformálta a sportszponzorációt.
  • Hogyan rossz beszélni a kamerának.A teljes adás letölthető MP3-ban innen.
  • Amikor a Bezsenyi volt az Égéstérben.
  • Médiaipari kitekintő.
  • A Supra MK5, ami BMW, és állat.
  • Az M4 tetszett? NEM!
  • Mit várhatunk Robitól.
  • 1000 lóerő, ami után már minden szar.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kell a villanyautó? Nem. Akkor péniszpumpa?

május 5., 15:40 Módosítva: 2022.05.07 11:58
0
Szakmai ajtócsapkodás, nyugat-európai enklávé Magyarországon, elektromos autós minek ment oda, leggyűlöletesebb töltők és a házikedvencek temetése. Friss ropogós Égéstér, Bazsó Gáborral, Horváth Mátéval, Szentkuti Ákossal és Zomborácz Ivánnal.

Az adás leírása:

  • Ezeröcsi műhelytitkok és az utolsó pillanatban beesés.
  • Búcsú a kedvencektől, kisállattemetési mestertrükkök.
  • Hibrid robogó? 1995-ből egyenesen! + műfaji áttekintés.
  • Minek ment oda: országkerülés Ioniq 5-tel.
  • Szelet Nyugat-Európa: Pannónia Ring.
  • Hol szopó tölteni: Ionity.
  • Égés a Taycan sajtóúton.
  • Miért nincs egységes töltőhálózat?
  • USB C-től a Lightningig, a csatlakozók iTunes-a.
  • Rohadt nagy villany SUV-ok gazdasági magyarázata.
  • Gyilkos nehéz autók
  • Indulatmenedzsment és dühkezelés a Totalcarnál.
  • Rohadt drága az akkumulátor, az a baj.
  • Töltőprobléma darázs által.
  • Mennyit eszik a BMW i4 M50, és az vajon sok-e?
  • Az emlegetett cikk az előfizetéses autóextrákról.
  • Karotta és a hipszer utazós kávé.
  • Kibertámadás a TC ellen.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Legjobb lerohadásaink és önpusztításaink

április 28., 18:12 Módosítva: 2022.05.06 06:47
29
Többször rohadtunk le tesztautóval, mint a saját reménytelen szerencsétlenségeinkkel, de utólag mindegyiken tudunk nevetni. Jobb-e a Ford Capri, mint az Opel Manta, milyen ma egy átlagos, 15 éves autó, kell-e hengerenkénti pillangósor az autókra, és kell-e félni a 100-zal száguldó rollerektől? A stúdióban járt: Bazsó Gábor, Sturcz Anti és Szentkuti Ákos.
  • Beköszönésnek nagyon beharangozzuk a Parkoló Parádét
  • Szerelmetes szarjaink lerohadásai
  • Intermezzo: milyen közösségi médiát vesz Elon Musk és minek?
  • Vezetéstechnikai tréningek: mit rontunk el a volán mögött
  • Egyre öregszik a magyar járműpark, de mást is jelent ma egy 15 éves autó, mint 2000-ben
  • Vágyott népkupék: Manta, Capri és egy szétfaragott, hátsókerekes Ascona
  • Jó-e bármire az ITB, vagy csak a hang miatt győzzük meg magunkat a hengerenkénti pillangóról
  • Még több lerohadás
  • Karotta majdnem Die Hardozik egyet
  • A BMW iX, ami elállta a kertkaput és bezárta magát
  • Kiveszi a hekker a kezünkből a kormányt?
  • A rollerek Teslája
  • A gördeszkák Teslája
  • Karotta esik egy baromi nagyot
  • Irodai sebességrekordok és driftelések
  • Milyen járműbe fektessünk?

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Házmesterek, vamzerek, bűnözők - és ezek mind mi vagyunk!

április 21., 14:14 Módosítva: 2022.04.23 16:35
60
Már megkutattuk a témát: az olvasóink kétharmados többséggel megszavazták a feljelentést. Mélyfúrás a házmesterlélekbe: amikor mi jelentettünk fel, és amikor minket nyomtak fel. Spiclik, vamzerek, patkányok előre! A mikrofonok mögött Bazsó Gábor, Szentkuti Ákos és Zomborácz Iván. (TGM rajongóknak: a diktatúrák kedvelt módszere, hogy cinkossá teszik a társadalmat.)
  • Nyegleo ismét elszabotálta a laza felvezető beszélgetést Vlad Tepesről, így ismét elhangzik az óbudai kalifátus kikiáltásnak története. (Helyreigazítás: felvételen megvan, csak a live-ból maradt ki)
  • A nem reprezentatív kutatásunk alapján az olvasóink 2/3-ados többséggel szavazta meg a feljelentgetést.
  • Karotta beérett, vezérboomer lett, rácsodálkozik az adományokra.
  • Az emlegetett cikk a szerkesztőségi vitáról és feljelentgetésről:
  • Papp Tibi véleménycikke ugyanerről:
  • Mi a rendőrség dolga, mi a lakosságé?
  • Felnyomtak dashcam alapján, így történt.
  • Házmestertörténeteink abból az időből, amikor a diktatúra cinkossá tette a társadalmat.
  • Traffipax app a telefonra.
  • Mekkora egy átlag kerék átmérője? Szerkesztőségi mateklecke.
  • A Tesla és a trigonometria - miért nem használnak radart?
  • Félszemű kalóz esete a szenzorelmozdulással.
  • A 241-gyel tolató Transit.
  • A P rendszám kiskapui.
  • A 6000 forintos alkoholszonda tesztje.
  • Ittas vezetés mesterkurzus.
  • Karotta történelmi publija a témában.
  • Miért romlik a közúti túlélés rátája? Telefon, bemindenezés, nehéz autók.
  • Ivós játékok autósoknak.
  • Miért nem vall ellened az autód.
  • 20 év tévézés összes bűne.
  • Amikor Karotta majdnem meghalt.
  • Leragasztott műszerfal a sajtóúton.
  • Bölcs lezárás és szar szóvicc.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

10 millióból megcsináljuk a Suzuki Ignised, de lehet, hogy elpukkan a motorja

április 14., 17:06 Módosítva: 2022.04.16 15:10
25
Mai vendégünk Bácsi Gergely, vagyis Suprás Geri, akinél itthon kevesen tudnak többet a turbós japán motorok építéséről. És mivel a május 15-ére időzített Parkoló Parádé témája a tuning, Geri ad majd elő arról, hogyan nem érdemes nekiállni az autóépítésnek. Pénznél már csak időt kér többet a buli, de ezeken túl is számtalan buktató várja azt, aki belevágna, de sokak szerint megéri. A stúdióban Suprás Geri, Karotta és Sturcz Anti.

Mindenképp iratkozz fel ránk Twitchen, hogy a következő Égésteret már élőben követhesd és hozzászólhass: https://www.twitch.tv/totalcarhu

Az adás tartalmából:

  • Elmondjuk, miért érdemes kijönni a május 15-re szervezett Parkoló Parádéra.
  • Rögtön utána egy érdekes pályaív: DJ-ből az autótuner felé.
  • Miért kellemetlen egy 1000 lóerős Suprával menni mindenhová?
  • Az emlegetett videó, amire még visszatérünk:
  • Az autó, ami három évig nem készült el, ezért a tulaj szerelővé képezte magát.
  • Mi csinál hype-ot egy autó köré?
  • Drága lenne a Supra, ha nincs a Halálos Iramban?
  • Legendadöntögetés: rossz a DeTomaso Pantera, de nagyon.
  • Még több legendadöntögetés: a Supra nem igazán való semmire.
  • Ez teszi sírba a tunert: az autó, ami mindenre jó.
  • Perspektívák: kell bárkinek rettenetesen erős autó, ha egy Tesla úgyis lelépi?
  • A tuning és a motorfejlesztés: ezért érdemes bejáratott típust építeni.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Korábbi adások

A kérdés, amit az autógyártó soha nem tesz fel a mérnöknek
Megsütik a villanyautósok a macskát? Az influenszerek hülyeségére nincsenek felkészítve a biztonsági rendszerek. A Darwin-díj kutatók munkája.
Mit éri meg restaurálni? Pár dolgot igen, a többit nem
Égéstér Extra a veteránozás árnyoldaláról, megtérülésről, az egyre hitványabb új alkatrészekről és a szerelés és a restaurálás közötti különbségekről.

Alulról szerveződő autóipari puccs!

április 7., 13:10 Módosítva: 2022.04.09 17:29
3
Az autózás mocsári, varacskos riffjei, az alulról szerveződő autóipari puccs, tetűlassan épülő gyárak, szétrombolt beszállítói láncok, és aki mindig csak nyer, és soha nem veszít: mit csinál másként, és legfőképpen jól a Tesla? A stúdióban Andróczi Balázs, Bolla György és Zomborácz Iván.

E heti témáink:

  • Szolgálati közlemények: iratkozzatok fel Twitch-en!
  • Ráfaragtam a 18650-es cellákra, szenvedés a kínai BMS-sel. Szenvedés a restomod lámpával.
  • Ha már villany: miként lehet, hogy a Tesla gyárat felhúzták már, a BMW-t meg még nem.
  • Autóipari okoskodás kábelekről, modulokról, beszállítókról.
  • 22 Ducatiból vajon mennyi érkezik meg?
  • Hatéves autók, amelyeket a gyárban újítanak fel.
  • Mindeszenty bíboros style: Carlos Goshn Libanonban.
  • Erős emberek, akik Assur kollégát ki tudnák szöktetni Japánból.
  • Ernst Degner sztorija
  • Alulról szerveződő puccs volt Goshn veszte, a japán igazságszolgáltatás igazságtalanságai.
  • Betiltott Micimackó.
  • Bolla-G versenykarrierje.
  • Retró percek: szerkesztőségi gyorsulás 2011-ből, rafinált praktikák.
  • Szlalomon tetőre rakott Swift.
  • Amikor többet keresel a katalizátoron, mint az autón.
  • Parkoló Parádé: május 15.!!!! BULI LESZ!
  • A Mini-gyártás vélt és valós vége.
  • Érzékeny búcsú.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem az a fontos, hogy agresszív legyél, hanem hogy kegyetlen

március 31., 15:46 Módosítva: 2022.04.03 06:44
46
Az e heti adás a bűnözőké, sztárvendégünk Bezsenyi Tamás kriminológus, és elszabadulnak a gengsztersztorik. Túlfogalmazott mondatok, szépségápolási tippek és az alvilág és az autózás viszonya az elmúlt száz évben.

E heti témáink:

  • Beköszönés, szolgálati közlemények.
  • A bűn kerületei: Dél-Buda és Dél-Pest. Ennek történelmi okai vannak.
  • A Drégely sarokról mi látszik?
  • Autóokosítás a szocializmusban, gebinesek, seftesek, maszekok.
  • Történelmi pillanat: az első autótolvajok.
  • Az autó forradalmasította a bankrablást.
  • Mesterbűnözők fényképezőgéppel.
  • Nem az a fontos, hogy mennyire vagy agresszív, hanem hogy kegyetlen legyél.
  • Bálnamerci, a bűnözői lét csúcsa.
  • Autó mint jóvátétel.
  • 113 lövés.
  • Szakmai munka a bűnözőkkel.
  • A film, aminek legnagyobb hatása volt a hazai bűnözésre.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezért nem tudnak keveset fogyasztani az új autók

március 24., 15:37 Módosítva: 2022.03.30 06:11
34
Sátántangó Edition Égéstér, elfelejtettük nézni az órát, ezért úgy jártunk, mint egyszeri anyuka a hentesnél: hoppá, két óra lett, maradhat? A studióban a sztárvendég Ágó Béla, vele társalgott Sturcz Antal, Bolla György és Zomborácz Iván. A két órába viszont rengeteg téma belefért! A műsorban hivatkozott cikkek linkje a leírásban!

Ha legközelebb élőben néznéd a felvételt, és hozzá is szólnál, irány a Twitch!

Eheti témáink:

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hülye az, aki ezen az áron vesz kultautót?

március 17., 17:23 Módosítva: 2022.03.23 06:19
42
Brutál hosszú adás, és egyből meg is kell őrülni - történelmi fordulat, Égéstér a Twitch-en is! A studióban Bolla György, Papp Tibor, Sturcz Antal és Zomborácz Iván próbálják megfejteni az eheti forró témáikat!

Eheti adásunk tartalmából:

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Borongás a Becsületesnepperrel a világ folyása felett

március 10., 14:51 Módosítva: 2022.03.15 09:12
169
Használtautó-kereskedelem és emberség az ezres benzin és négyszázas euró árnyékában. Baráti beszélgetés sok személyes tartalommal és kevés gépkocsival.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy Dávid-csillag a legerősebb Tesla lelke

március 3., 13:44 Módosítva: 2022.03.06 13:45
26
Az új stúdió béta verziójából jelentkezik az Égéstér, az eheti adásban Bazsó "Karotta" Gábor, Gajdán "Doktor úr" Miki és Zomborácz "Zombi" Iván. Ez egy majdnem Év Autója különkiadás, amiben kiderül, hogyan lett Miki zsűritag, és Karotta hogyan nem lett az.

E heti témáink:

  • Hasznos vezetési tanácsok az 1910-es és az 1920-as évek autóihoz.
  • A szerkesztőség sejtcseréje, aztán beköszönés.
  • A KIA EV6 lett az Év Autója.
  • Egy Tesla hitű újságíró nem keres új vallást, de a Hyundai Ioniq 5 azért nagyon jó.
  • Emlékek konszolidációja: miért nem lett Karotta Év Autója zsűritag.
  • Hogyan lesz valakiből Év Autója zsűritag?
  • Emlegetett poszt Papp Tibi csempészkarrierjéről.
  • Szerkesztőségi alkalmatlanok és további történetek a zsűritagságról.
  • 65 évesen elhülyülnek-e az Év Autója zsűritagok?
  • És ha már öregség: az elöregedő társadalmak és a vezetést segítő rendszerek viszonya.
  • Honnan tudja az autó, hogy kellően figyelsz-e?
  • Gusztustalan percek: a Tesla Model 3 belső kamerája, és az okosba', sofőr nélkül taxizó Tesla, és ami a hátsó ülésen történik.
  • Karotta viszonya a gumival.
  • Még egyszer: mégis, ki szavazott a KIA EV6-ra a Hyundai Ioniq 5 helyett?
  • Létezik-e olyan párhuzamos univerzum, amiben 2022-ben belső égésű autó nyerhetett volna? (Nem, erről alapos cikk itten)
  • Mitől ennyire jó a Mégane Electric, hogy ennyire felpontozták?
  • Miki atom cikke az újfajta villanymotorokról.
  • "Azért nem lelkendezel a villanymotorokért, mert nem értesz hozzá", ugyanitt axiálfluxus motorok, amik a Ferrari SF90 és a Gréta közös pontját jelentik.
  • Munro csatornája.
  • Ahol az összeesküvés-elméletek összeérnek, a Tesla lelke a Dávid-csillag.
  • Lesz-e év autója a hidrogénes autó? Amikor arról okoskodtunk, hogy milyen sok baj van vele, akkor erre a cikkre célozgattunk.
  • Az olvasóink mire tippeltek, mi lesz az Év Autója.
  • Szerencsesüti-percek.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

A gyűlölet, az irigység és az autós depresszió okai

február 24., 15:33 Módosítva: 2022.02.26 16:23
0
Hengerszámtól függetlenül nem megvásárolt érdekes autók, a tipikus Sturcz Antal pillanat feltárása, preparált tesztautók, gyónás a lepadkázott felnitől a totálkárig, illetve rengeteg gyűlölet és irigység. Szokatlan márkanagykövetek, rafinált alkudozás, és természetesen ezen a héten sem maradnak a hallgatók bűnözői tanácsadás nélkül. Az Égéstér e heti résztvevői: Csepreghy Dániel, Sturcz Antal és Zomborácz Iván.

E heti témáink:

- A preparált tesztautók nyomában, mi a legenda, mi az, ami tény. Kiindulópont a Mustang Mach-E GT, amit Anti nemzetközi környezetben jónak talált, itthon pedig nem. A vége amúgy mindig az, hogy az újságíró a hülye. A lebuktatott preparált tesztmotor pedig ez volt.

- Milyen autót nem vett Anti? És miért nem? BMW-k, Volvók, Mini. És ha már emlegettük Lüszi köre a TAP-on.

- Kinek a dolga, hogy megtanulj vezetni? És mi ennek a költsége?

- A gyónás pillanata: felnipadkázástól a totálkárig.

- Bónusz: a klasszikus Sturcz Antal pillanat

- Mi taszítja depresszióba az autós újságírót?

- Gyűlölet és irigység: kiket utál a nép tiszta szívéből? Filozófiai bónusz: a Hummerek dekonstrukciója. És a legendás Multipla mosdatás itt olvasható.

- Bűnöző percek: szabad-e ÁFA-csalt autót venni.

- Alkudozás rafinált módszerrel.

- Kedvenc autós influenszerek. Ez meg egy videó, amire Anti azt mondta, hogy odabaszós.

- Az említett NSX videót pedig itt pótolhatod be.

- Zabálás az autóban.

- Spoiler alert: lefért-e az F-150 a parkolóba? Erős német autók, szemet párásító bölcsesség, elköszönés.

A teljes adás letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Robot oszthatja ki az év targoncás driftelésének a díját

február 21., 12:54 Módosítva: 2022.02.25 08:40
0
Már most adott minden ahhoz, hogy anyám is össze tudjon rakni egy V8-as motort! Ilyen dolgokról beszélgetünk a terven felüli extra Égéstérben. A Technó rovat fészkelte be magát a végnapjait élő stúdióba, ahová két sztárvendék érkezett, akik AR, VR és ipari témákról meséltek. Nyéki József és Veress Sándor voltak a vendégeink, a hitetlenkedő újságírók szerepében pedig Szentkuti Ákos és Zomborácz Iván.
  • Az Égéstér stúdiójának végnapjai és beköszönés.
  • Modern technológiák a munkahelyen: egy hülye is össze tud rakni egy V8-as motort?
  • Jönnek a robotok, és megbasznak minket. Vagy nem.
  • Hol tart most a VR és a AR technológia, és eleve, mi a rossebet jelentenek?
  • Ha valami, akkor a visszahívások garantáltan simábbak lesznek. Az autóipar örül!
  • Utálja-e a dolgozó a VR szemüveget? A szakember szerint azért kell az érzékenyítés.
  • Hogyan jutottunk el a HUD-tól a virtuális valóságig?
  • Mi lesz a jövő, és ki utálja leginkább?
  • Bár a targoncásokat váltják ki legelőször, pont nem ők lesznek a legnagyobb ludditák.
  • Miért fejlődik lassabban a technológia ahhoz képest, amit jósoltak pár éve, miközben igény azért lenne rá?
  • Fejlődéselméleti fejtegetések, de a filozófiától azért még messze vagyunk.
  • Meghekkelt atomprogramtól az ablakon bedobott gránátig: új biztonsági kihívások. Megfejtés: az emberi rossz szándékkal nem lehet mit kezdeni.
  • Úton a totális megfigyelés felé, viselkedési minták vizsgálata.
  • Miért az autógyárak pörögtek rá a legjobban az automatizálásra?
  • Drogtermesztéstől a high tech mezőgazdaságig.
  • "A sérült árunak nincs gazdája"
  • Robot oszthatja ki az év targoncás driftelésének a díját.
  • Köcsögség-e a Metaverzum?
  • A háttérben meghúzódó Ágó Béla szál, újra előkerül egy fotóalbum.

Az adás teljes egészében letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az Alfa feltámadása és ügyvédi tippek autós üldözéshez

február 17., 15:01 Módosítva: 2022.02.24 09:34
38
Bizarr terepjárók, Alfa-Jeep az ötvenes évekből, a techcégek, akik betették a lábukat az autógyártásba és bűnözői percek! A Égéstér stúdiójában Andróczi Balázs, Szentkuti Ákos és Zomborácz Iván.

E heti témáink:

  • Pszichológiai hadviselés a stúdióban.
  • Lesz-e újra sportautója az Alfának? Akár lehetne.
  • Miért volt bukó az Alfa 4C? Teszt itt.
  • Nem zsákutca a karbon, csak nem az autóiparba való. Az emlegetett cikk itt.
  • Vissza az Alfához: kinek hiányzik amúgy? És egyébként is, mikor gyártottak olyan sportautót, ami minden szempontból ott volt a szeren?
  • Érdekes jövőbelátás: az Alfa Jeep, évtizedekkel a Fiat-Chrysler nász előtt.
  • A betiltott csepeli Jeep.
  • A Mindent Járó Fürdőkád.
  • A Sony autója, amiről a cég vezetése sem tudja eldönteni, hogy kell-e.
  • Mi van??? NFT az autóba?
  • Amikor az Apple belátta, hogy nem kell autót gyártaniuk.
  • Assur ajánlata: bush plane
  • Szkeptikus percek. Az emlegetett dátumos para a Hondánál.
  • Boomer percek, vegytiszta hőbörgés.
  • Apró hiba miatt meghülyülő Mazdák.
  • Bűnözőpercek: tíz ügyvédből tíz ezt ajánlja: nem menekülj! Csak rosszabb lesz!
    (amikor a büntetési tételek halmozásáról beszéltünk, az nem teljesen úgy van, dr. Herpy szólt, hogy a fix bírságos tételeknél van egy halmazati maximum a pénzbírságban, viszont ha a tételeket külön eljárásban tárgyalják, akkor a plafon a csillagos ég).

Az adás teljes egészében letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Undorító autóbelsők és nosztalgikus bűncselekmények

február 10., 13:40 Módosítva: 2022.02.15 06:17
42
Az eheti Égéstér nagyon hirtelen átcsap bűnözői percekbe: két sztárvendégünk, Bistei kolléga és Autótisztítós Béla felidézik fiatalkoruk nagy motoros meneküléseit és elévült bűncselekményeit. Miután kellő mennyiségű terhelő bizonyíték gyűlt össze, ráfordulunk Béla még súlyosabb történeteire, az undorító autóbelsőkre.

Adásunk tartalmából:

  • Helyreigazítás: a Disney meghamisította Bambi származását. Remélem most már tényleg lezártnak tekinthetjük ezt a vitát. Felkészülnek a Grimm mesék.
  • Régi idők bűncselekményei: menekülés a szegedi rakparton, Bélát elkapták, Bistei lelépett. Fogócskázás a rendőrökkel.
  • Az Atomvillanás szabály.
  • A streetfighter korszak csúcsa.
  • A mecseki kokós futár esete a kilós CBR-rel.
  • Így találkoztam a legendás Buzi Aki Igazoltat kép egyik szereplőjével.
  • Gádoros Getaway: Bistei menekülése a családi SRAD-dal.
  • Mikor növi ki az ember a hülyeséget?
  • Péter megmutatja a BMW R 1250 RT orrával, merre van a Szaturnusz.
  • Itt van egy pont, amire már nem emlékszem, és a jegyzetemben is olyan rondán írtam, hogy nem tudom elolvasni.
  • Ráfordulunk az koszos autókra.
  • Bizarr dolgok, amik a takarításra bevitt autókból előkerültek.
  • Hogyan kell vért kitakarítani az autóból?
  • Mi a súlyosabb: a melós autó vagy a családi autó?
  • Harc a dohányszag ellen és a büdös kanapé története.
  • "Kifolyt öt liter bor, csak ki kéne porszívózni"
  • Undorítósági rekordok.

Az adás teljes egészében letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Égéstér extra: így születik az autós influenszer

február 7., 13:27 Módosítva: 2022.02.11 06:15
183
Staub Viki főállású színésznő és szinkronszínész, akinek a legújabb munkája az RTL Klub Hotel Margaret sorozata, amiben egy autós influenszert alakít. Egyfelől biztosítottunk neki egy kis betekintést, hogyan működik egy autós újság, sztoriztunk vele autókról, balesetekről, mazdázásról.

Az adás teljes egészében letölthető MP3-ban innen.

A megjelenést az RTL új sorozata, a Hotel Margaret támogatta.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ki és miért vetette le azt a bizonyos adást?

február 3., 14:43 Módosítva: 2022.02.09 06:15
233
Akarod érezni, mennyire vagy öreg? Napra pontosan tízéves az Égéstér! Tíz év sok idő, és az ezt ünneplő adásunk is rendkívül hosszú lett! A stúdióban Assur, PT és Zombi, telefonon pedig beindul a nosztalgiavonat.

E heti témáink:

  • Tíz év. Te jó ég, tíz év.
  • Az Igazi Tiltott Égéstér története.
  • Égésterek, melyek formálták a világot.
  • Kedvenc és legszarabb Égéstereink.
  • Szerkesztőségi harcok, amikor repült a kuka.
  • A legendás Zirig hasonmás igaz története.
  • A 40 másodperces és a kétperces adás.
  • Vonalban Karotta, aki éppen határon kínozza Multipla futóművét.
  • Vonalban Pista!
  • Vonalban Bende Tibi!
  • Vonalban Novoth Tibi!
  • Vonalban a Becsületesnepper!
  • A matricás büntető.
  • Múltidéző nepperűzés, és érzelmes búcsú.

Ezt az Égésteret a Tascam Mixcast 4 podcaster keverőjével vettük fel.

Az adás teljes egészében letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Honnan ismerni fel a kummantó autógyártót?

január 27., 13:04 Módosítva: 2022.01.29 18:20
39
A mai egy rendkívül fontos adás, amelyben másfél órán át (!) törlesztjük egy régi adósságunk a világ felé! Sztárvendégünk Ágó Béla, őt ülte körbe Bolla-G, PT és Zombi.

E heti témáink:

  • Hogyan kerülhette el Béla ennyi időn keresztül az Égéstér stúdióját?
  • Minden, amit a visszahívásokról tudni akartál: beszállítók, etika, ki viseli a költséget, a felelősséget? A kiértesítés módja és a nagy kummantások. Kapcsolódó cikk itt.
  • A kummantás japán bajnokai, a legendás japan steel.
  • A GTA sztori.
  • Már a Balkán sem a régi.
  • Tibi az autóetológus (és Csányi Vilmos neve nem jutott az eszünkbe az istennek sem)
  • Mit keresnek luxusautók a bolgár rendőrség flottájában?
  • Bűnözői tanácsadó rovat: elkobzott autók és ötletek az illegális butikra.
  • A NAV raktár titkai.
  • A szerkesztőségi bűnözők.
  • Amikor PT biciklilopásba keveredett.
  • Seabastian Loeb és a Monte-Carlo-rali.
  • DEFEKT: nem kapod, okozod!!!
  • A raliautónak semmi köze az utcai autóhoz. Semmi. De tényleg semmi.
  • Bajban van az autósport a villannyal.
  • A belsőégésű autók jövője és a PHEV-ek álságossága.
  • Az innováció fog megmenteni mindent.
  • Búcsú: Béla fotóalbuma.

Az adás teljes egészében letölthető MP3-ban innen.

Távolról sincs vége, olvasson még