Közélet

A biztosító elsőre ellenkezik, de utána fizet

A ki nem fizetett értékcsökkenési kártérítés talált pénz - a biztosító nem szívesen adja oda azonnal, pedig törvény kötelezi rá.

Új csalási forma ütötte fel a fejét a használtautós piacon

A német mobile.de oldalon iparszerűen fut, és jellemzően a kelet-európai vevők a célpontok. Kicsit szakítanak, de azt minimális kockázattal.

Ennyibe kerül fenntartani a legnépszerűbb használt autókat

Nem elég csak megvenni, már a vásárláskor érdemes tisztában lenni a várható költségekkel. A különbségek nagyok lehetnek.

Az Év Autója, mint az autózás tükre

Még soha nem morzsolódott le annyi típus az Év Autója nevezési listájáról, mint az idén.

Nem baj, ha selejt, csak sok legyen belőle

Nem jó a minőség? Engedjetek az árból, hogy maradjon pénz a hibásat cserélni, és minden mehet tovább!

Használt villanyautók hárommillió és hétmillió forint között

A legolcsóbb elektromos autók is tökéletes megoldást jelenthetnek, ha valaki együtt tud élni a rideg korlátaikkal. De miből választhat az, aki többet tud rászánni, és mennyivel kap érte autóból is többet?

Visszaszólhatok-e a biztosítónak?

A biztosító nem hatóság, hiába fogalmaz sokszor úgy. Összeszedtük és megválaszoltuk a leggyakoribb kérdéseket az értékcsökkenési kártérítés kapcsán.

Buszlopást nem vállalnék

Veterán buszt csak sebességbe rakni is kihívás. De az új elektromos Mercedest már egész könnyű vezetni. Kipróbáltam őket.

Ezekből látszik, hogy a kilométeróra vissza volt pörgetve

Általában érdemes az összképet nézni, de van pár eset, amikor nagyon egyértelmű, hogy csalással van dolgunk.

eBike

Egy bringával nem csak sportolni lehet

Sokak szerint csalás, de ha nem sportról van szó, sokszor jobban jöhetünk ki egy rásegítős bringával. Íme három felhasználási mód.

Hogyan kell megvenni egy jó biciklit?

A legfontosabb: ne a szemünk után menjünk, hanem próbáljunk meg tudományosan állni a kérdéshez.

Na, de mennyibe is kerül egy elektromos bringa?

Az attól is függ, hogyan hajt. Már persze, elektromosan, de ennél sokkal bonyolultabb a megoldás. De mekkora egy elektromos bringa hatótávja?

Az ebike mindenkinek való, csak mindenkinek másért

A rendes ebike csak akkor segít, ha te is dolgozol. De egyáltalán mi az az ebike? Egyáltalán ez a neve?

Széchényi guruló angolvécéje

Nem tudom elvinni, biciklivel vagyok. Ja, hogy ezzel el lehet vinni 300 kilót? Bocs.

Nincs baj az elektromos bringával, csak otthon csinálják a négy fal között

A rásegítős bringa legyőzhetetlenné tesz? Közel sem. Viszont akkor mire jó? Például olyanokat is bringára ültet, akik amúgy nem tekernének.

A hasam nagy, lusta is vagyok, rásegítős bringa segíthet?

Az életmódváltást nehéz elkezdni, de tudják mi nehéz még? Napi 60 kilométert ingázni bringával.

Hogy is működik az e-bike támogatási rendszer?

Ki kaphatja meg, hogyan, és mire? Valamint a COVID hatásait taglaljuk a Tour-on.

Bringák, amiket megvehetsz állami támogatással

Tényleg csak a gazdagok jártak jól a támogatással, vagy vannak olcsó támogatott bringák is? Áttekintjük a legtöbbek számára elérhető típusokat.

Technika

Egy Golf GTI 16 évesen is GTI

Erős, de használható, viszont annyi baja lehet a technikának, hogy belegondolni is rossz. És akkor a rozsdáról még nem is beszéltünk.

Egy kis erőset?

A Golf V-nek nincs túl jó híre, ha a gyenge benzinmotorjait nézzük. Lehet, hogy a 200 lóerős a jobb választás?

Ez a kukás akkora helyen fordul, mint egy Focus

A pormentes hulladékgyűjtés nem mai találmány, de a gépeken mindig lehet fejleszteni. Megmutatjuk az FKF legmodernebb kocsiján, mitől új az új.

Szedánként is penge a Fulvia

A Lancia Fulvia a márka egyik csúcsponja, legendája máig él. Legalábbis ami a ralibajnok kupét illeti. Vajon a Berlina is olyan kellemes?

Ötven méter próbaút elég?

Egy bátor autóvásárlás előzte meg az átvizsgálást. Zsákbamacska, vagy a szívó benzinmotor vakon is jó?

Szerelmem, a kompresszor

Lehet, hogy fütyül, lehet, hogy gazdaságtalan, mégis egy kompresszoros autó láttán dobban nagyobbat a szívem.

Amit időnként a szerelők is rosszul tudnak

A motorolaj minden cseppjére jut egy tévhit, ezeket oszlatja el az Olajdoktor.

A jövő használt Ceed kombija: a Sportage?

Talán van remény, hogy pár év múlva is lesznek használható, szívó benzinmotoros használt autók.

Végre bizonyít a Rulettastra

Ezt az Astrát senkinek sem kell bemutatni, de úgy általában a típust sem. Most kiderül, mennyit ért a motorfelújítás!

Nagyvas

Ez a kukás akkora helyen fordul, mint egy Focus

A pormentes hulladékgyűjtés nem mai találmány, de a gépeken mindig lehet fejleszteni. Megmutatjuk az FKF legmodernebb kocsiján, mitől új az új.

Önvezető, elektromos kikötői vontatót épített a BYD

Nincs vezetőfülkéje a legújabb BYD teherautónak, amit kizárólag kikötői munkára szán a kínai cég.

Hidrogén-hajtással is indulnak Dakarban

A francia Gaussin mutatta be a H2 verseny-teherautót, a melyet a Pininfarina segítségével terveztek.

A Mercedes így képzeli a környezetbarát furgont

A Sustaineer nevű tanulmány napelemekkel, és célzott fűtésrendszerrel hozna ki minél többet az eSprinterből.

Újra támad a Fiat Scudo és Ulysse

A két nyugdíjazott nevet a Stellantis szabvány furgon-kisbusz párosa kapja a Fiatnál.

Ezzel az 1080 lóerős géppel megy a Hino a Dakarra

A Toyota teherautós részlege is készített egy versenygépet, ezzel mennek a kategóriát uraló Kamazok és MAZ-ok ellen.

Újra gyártanak Magyarországon csuklós buszt

A Credo Econell 18 Next nálunk készül, ultrakönnyű, modern és takarékos.

BAX: elektromos teherautó BMW akkumulátorokkal

Már jövőre gyártásba kerülhet az új teherautó-márka első modellje, amelynek csak a hajtáslánca új.

Toyota Tundra: V8 helyett ikerturbós hibrid

Bemutatták a legamerikaibb Toyota új generációját. A Tundra pickup az utolsó csavarig új, és szakít a hagyományokkal.

Szerelem

A Monteverdi Safari minden luxus SUV őse

Ha úgy nézzük, akkor a Monteverdi Safari a Bentley Bentayga, a Rolls-Royce Cullinan vagy a Mercedes-Maybach GLS őse.

Amikor a BMW versenyautó olcsó

Drága szórakozás a versenyzés, de az utcai technikát versenyre reszelő GT4-es autók mégis költséghatékony megoldásnak számítanak.

A világ végére is

Rengeteg kompromisszummal jár, de nagyon élvezhető és nagyon szerethető egy Volkswagen T3 Multivan. VANLIFE - a Rozsdakupac filmje.

Volt egyszer egy Rába

Az idén 125 éves Rába Járműipari Holding 2020. december 31-én befejezte a járműgyártást. Ezért érdemes áttekinteni a győri gyár történetét.

911 Turbo S a reggeli kávéd mellé

Hétvégén hosszan ágyban szundizni nagyon nehéz azzal a tudattal, hogy egy nagyobb karnyújtásnyira ilyen autók gyülekeznek.

Gyűlölsz, de leszarom

Apámmal már megint összevesztünk. Naná, megint az autón. Hiába mondom neki, hogy a stílus a legfontosabb.

Nem minden csak móka és kacagás

Parkoló Parádé és munkagépek meg egy kis sajt. Sűrű nyara volt a Vadmussónak

Pedálos Moszkviccsal Afrikában!

Még a Covid szabályokkal nem terhelt világban is bátor volt elindulni egy transzkontinentális utazásra, hát még így.

Meg nem értett királyság

A Maserati Biturbo olyan rossz hírű, hogy azt hihetnénk, rég elásták az összeset. Annál nagyobb csodát éltünk, mikor hármat is vezettünk egy napon!

Vélemény

Vagy a kereskedő hazudik, vagy újra lecsapott a gittelőfantom!

Lehet, hogy a kereskedő igazat mond, és sérülésmentes a Toyota. De akkor mi történhetett?

Villanyautóban lehetőleg ne lélegezzünk

Szellinteni pedig pláne nem szabad, mert akkor az autó már biztosan több szén-dioxidot bocsát ki, mint egy benzines. Vagy hogy is van ez?

Mennyi képernyő kell egy autóba?

Jelenleg nullától hatig választhatunk. De mennyi lenne az ideális? És legfőképpen: hogyan beépítve?

Ja, régen A8-am volt, de továbbléptem. És te?

Sértő, hazug sztereotípiák II – 15 év után újra kinyílt a képzelt ex-A8-tulaj naplója.

Amikor a próbakörre már sor sem kerül

Újabb elrettentő példa arra, hogy egy viszonylag fiatal és drága autó is lehet pocsék.

A vizsgarendszer rossz, de mi még rosszabbak vagyunk

A vizsgamoratórium miatt vannak autók, amiket három éve nem vittek szerelőhöz. És olyanok is: rohadás, fékhiba, Check Engine az út szélén állva.

Elektro-Trabantok fogják megmenteni a villanyautózást

Az autóipar CO2-zsákutcája az szupererős, háromtonnás villanyautó. Ha tényleg ekkora a baj, nem ezekre lenne szükség.

Miért utáljátok a villanyautókat?

A hangos tábor ellenére is alig húsz év kellett ahhoz, hogy az autó leváltsa a lovat. Valószínűleg a villanyautókkal sem lesz ez másképp.

A próbarendszám arra van, hogy elkobozzák

Csak a kereskedők hiszik, hogy a vevő ezzel próbálhatja ki a kiszemelt járművet.

Hidegindító

Prémium SUV-okkal lesz tele a magyar használtpiac?

Stabilan növekednek a hazai prémumautók eladásai. A vásárlások nagy része céges, és az Audi-BMW-Merci szentháromságból kerül ki.

Hóból épített autót próbált megbírságolni egy kanadai rendőr

Aztán vette poént. Egy országgal arrébb kamion csúszott vissza a jég fedte domboldalon, Drezdában meg egymást ütötte el két sofőr.

Győzike lánya hamis német pérendszámmal autózott

Két éve kapcsolták le Salgótarjánban, mostanra született meg a másodfokú ítélet. Kötelező olvasmány, ha te is hittél az olcsó autózásban.

A sorrend: Mercedes, BMW, Audi

Mind a három német prémiummárkának futott a szekér, itt a sorrend a tavalyi eredményekről.

Ilyen utast te sem kívánsz

A legtöbben sikítófrászt kapnának, de az ausztrál srác megoldotta. Nem eladó a Jeep és marad Európában a Ford.

Egy X5-öst is kipofozott az orosz szuperlakatos

Újabb videót csinált az ember, aki arról lett híres, hogy kalapáccsal javít prémiumautókat.

Így lesz vége a taxis szakmának

Nyugi, egyelőre nem Kecskeméten, Hódmezővásárhelyen és Miskolcon tesztelik a kormány és pedálok nélküli autókat, de a rendszer már életképes.

Gyönyörű jégszobrokká fagytak a német prémiumok

Extrém hóvihar tette alkalmi látnivalóvá a német falu parkolóját.

Driftelés közben tankoltak, és még csak nem is ebből lett a világrekord

Megvan, mire hergelte a BMW a YouTube népét a hét elején: világrekordot drifteltek.