Dízeláron villannyal: VW ID.3, a nép következő autója

7 órája Módosítva: 2019.11.12 16:54
735
8 hozzászólás

A Volkswagen ID.3-ra egészen egyértelműen a Bogár és a Golf utódaként hivatkozik a gyár hivatalos meghívója. Az ID.3 nem egy új autójuk, nem is egy új villanyautójuk, hanem deklaráltan az új Népautó. Ez a cég és a gyár jövője, és az ünnepség kancellári és igazgatósági beszédei alapján úgy tűnik, hogy a mi mindannyiunké is. Elég fontos volna hát, hogy jó legyen. Beleültünk a hivatalos bemutatón.

Videónk második része a vadonatúj, forradalminak mondott, CO2-semleges gyárral foglalkozik majd.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kéne átlátszó autó?

tegnap, 11:50 Módosítva: 2019.11.12 11:08
554
6 hozzászólás

A Honda S2000 sokunk bakancslistáján ott van, kötelező legalább egyszer kipróbálni. Az autót egy kétliteres, dupla vezérműtengelyes szívómotor hajtja, amely 240 lóerőre képes 8500-as fordulaton. Nincs semmiféle turbó vagy kompresszor, csak a valamivel  9000 fölé forgó motor . Az autó hátsókerekes, tökéletesen hangolt a futóműve és kiváló a súlyelosztása, így mai napig az egyik  legjobb roadsternek  tartják.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Végre, ez is megjött!

november 10., 06:59 Módosítva: 2019.11.12 06:07
1004
68 hozzászólás
00
Fotó: Csikós Zsolt / Totalcar

Aki tud olvasni a sorok között, annak nem jelent nagy újdonságot ez a poszt. Hiszen régóta benne van a levegőben, hogy feleségem, Kati előbb-utóbb beleül egy 500-as Fiatba. Nem, nem az újba, mert az egy kétszeres méretűre fújt, iphone-aranyos utánzat, még ha az elég stílusos is a modern autók között. Hanem egy eredeti, valóban cuki, léghűtéses farmotorosba. Olyanba, ami elindította az ő éntőlem független, privát kis autómániáját és olyanba, amilyen egyszer már volt is neki.

68 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az OMR talált egy svájcibicskát

november 8., 16:20 Módosítva: 2019.11.12 11:08
247
5 hozzászólás
Az elpusztíthatatlanságáról híres mindenes nem adta könnyen magát, de Fater eszén nehéz túljárni.

Az Unimog - amit egy tanyán találtunk - valamikor a hetvenes években készült. Rá tíz évre kapta meg a hidraulikus felépítményt, minden gyerek álmát: az árokásót. Szavak nélkül is tudta a csapat minden tagja, hogy akkor zárhatunk csak sikeres napot, ha homokozni is tudunk, nem csak fék nélküli teherautóval szambázni a mezőn. Valaki elkezdte a bódé felújítását, de láthatóan félbemaradt a munka, a fülkébe dobált alkatrészek sem jelentettek semmi jót.

5

Nem ez volt a legnagyobb probléma.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Krisztián feltámasztotta a BMW M5-verő Alpinát

október 27., 07:33 Módosítva: 2019.11.04 06:52
3377
34 hozzászólás

Nagyon ritkán találkozunk olyan független autóbolondokkal, akikre pontosabban illene a szent örült jelző, mint Pusztai Krisztiánra. Életét a BMW-k, elsősorban a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján gyártott E34-es 5-ös széria még épkézláb példányainak megmentésére áldozza és hogy fokozzuk, Krisztiánt szinte kizárólag az Anisits Ferenc-féle 525TD és TDS változatok érdeklik, melyek bizonyos okokból a korszak szomorú szemű menhelyi kutyái. Az utóbbi időben felvette a repertoárba a V8-asokat is, mert ezekhez sok műhely nem ért kellőképpen, vagy nincs türelme, ideje rájuk. Ha az adonyi fajtamentő karaktere kirajzolódott, a róla és szenvedélyéről szóló első cikkem olvasása során, akkor erről a pontról csupán laza szökkenés lesz eljutni legújabb csodatételéig, egy 1991-es Alpina B10 Biturbo feltámasztásáig.

Ez az autó körülbelül másfélszer annyiba került újként, mint a korabeli M5 (100 vs. 150 ezer nyugatnémet márka), tele volt technikai érdekességekkel és mindössze 507 példányt készítettek belőle a kis manufaktúrában. Egy ilyen Alpina ma általában 50-70 ezer euróért vehető, de kevés maradt belőle, szóval érdemes megmenteni. Következzen Krisztián elbeszélése és fotói a nagy műveletről, a nehézségekről, a szépségekről és a végeredményről.

34 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hibriddel a Stelviora

október 22., 17:24 Módosítva: 2019.10.28 06:25
114
9 hozzászólás
Gábor kitalálta, hogy élményautózni fog az Ioniq-kal. Hol máshol, mint a Stelvión? Maga írta meg a történetét.

A döntésem, hogy akut autóbolond létemre hibrid autót vásárolok, azt hiszem kíván némi magyarázatot. Az előző autóm (Mondeo Mk3 kombi 2.0L 16V Ghia) megvásárlásakor úgy gondoltam, nem baj ha öreg és sok benne a méter, de legalább tehermentes. Persze nem hibátlan, de majd én, a gondos gazda mindent szépen rendbe teszek vagy tetetek, és a végén lesz egy megbízható, közepesen erős, viszont jól felszerelt és kényelmes családi batárom emészthető pénzért. Ám amikor már a vételárának többszörösét ráköltöttem, megszületett a döntés hogy fiatalítani kell.

A Mondeóból hiányzott a nyomaték, főleg alacsony fordulaton, így a mai autók közül nem jöhetett más szóba mint valami feltöltött motorocska. Ekkor (2017 végén) már javában tombolt a dízelellenes hangulat, és mivel én Berlin tőszomszédságában lakom, jobbnak láttam benzinesben gondolkodni.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

TC menni Japán!

október 22., 15:50 Módosítva: 2019.10.24 11:56
588
40 hozzászólás

El se hisszük még Antival, de sikerült. Merthogy a Toyota Év Autója-zsűritagként meghívott engem az idei Tokyo Motor Show-ra, azaz a kétévenkénti japán szalonra, amely mellé természetesen terveztek csomagolni némi toyotás promóciót is – előadások, újítások, próbák, interjúk formájában. Ez eddig a szokásos menet, huszonnégy havonta általában beesik egy vagy két ilyen meghívás japán cégektől a szerkesztőségbe a TMS-re és az azt övező pár napra.

40 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Halkan mondom – egész jó az Avensis

október 20., 05:13 Módosítva: 2019.10.24 12:52
818
0 hozzászólás

Aki azt hiszi, voltam olyan balga, és egy ilyen drága autót, mint ez az Avensis, alapos átvizsgálás nélkül, hűbelebalázs módjára megvettem, nagyot téved. Nem azért olvasom hétről-hétre Zách Dani cikkeit évek óta, hogy effélére vetemedjek. Naná, hogy mielőtt az ellenértékét átadtam Gábornak, előtte még bejelentkeztem a pilisvörösvári Toyota Mayerhez, hogy megtudjam, nagyjából mire készüljek. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Kispolgár lettem

október 13., 08:40 Módosítva: 2019.10.17 09:10
881
99 hozzászólás

Az a parányi szú elkezdte rágni az agyam, amiről a múltkori, autóvásárlás-lamentálós posztban írtam. Abban a posztban, melynek megjelenésének idejére valójában már meg is vettem az új kocsimat. Új... Mondjuk, azért újabb a többinél.

99 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Porschének Porsche, de ez a Lego már nem az a Lego

október 12., 16:24 Módosítva: 2019.10.18 07:19
184
15 hozzászólás

A múlt évezredből származó egyre halványodó emlékeim közül a legósok még mindig megvannak szinte eredeti minőségben. Ahogy kiborítottuk a szőnyegre az utolsó karcolásig pontosan ismert darabokkal teli vödröt, és éveken keresztül sikerült ugyan abból a kupacból valami egészen újat alkotni. Az innen-onnan örökölt hiányos készleteknek megvolt az az előnye, hogy csak a fantáziánkon múlt, mi lesz a végeredmény. Persze azért rajongva vágytunk a rongyosra lapozgatott katalógusban szereplő, végtelenül menőnek tűnő Technic-ekre is.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Majdnem kimaradt jelenet: BMW E30 800 lóerővel

október 10., 17:51 Módosítva: 2019.10.21 17:29
951
5 hozzászólás
Raullal a Transzfogarasi út tövében futottunk össze. A feltűnően szép E30-asa fogott meg, és bár a fékek miatt sejtettük, hogy nem gyári a technika, ekkora zúzdára nem számítottunk. Ez a BMW olyat megy negyed mérföldön, hogy visszautazik az időben.

 Ha pedig érdekel, hogy megy, kattints ide. 

5 hozzászólás

Összeraktuk a rakétát, ami embert vitt a Holdra

október 9., 10:23 Módosítva: 2019.10.13 16:48
77
2 hozzászólás
Sajnos csak Legóból, de így sem volt rossz móka. Okoskodásokkal felütött Saturn V-építés következik, avagy gruppenben kockáznak össze 1969 elemet rakétává az űrkockák.
2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egyre vadabb ötletek jönnek, Ja, nem, ellenkezőleg

október 9., 06:29 Módosítva: 2019.10.12 07:14
364
74 hozzászólás

A legutóbbi poszt óta nem sokat, de azért kicsit tisztázódtak a dolgok a fejemben. Merthogy ugye, az az alaphelyzet, hogy autót kéne vennem, ami kint rohasztható, ritkán ülök bele, de néha el kell mennie külföldre, nem fáj érte a szívem, nem kell sokat szerelni. És négyszáznál kevesebbet kérnek érte, a birtokbavételi szerelések után is nagyjából félmillió körül megáll. Német nem kell, japánt, koreait távolról tisztelem, amerikai autót Európában hobbira érdemes tartani, tehát maradtak a latinok, kis kisandítással a Volvókra. Egy ilyennek kellene pótolnia a hathengeres, fotelüléses, tolótetős, 45 éves állólámpás Mercedest. Hát – aggódásilag biztos sikerül, érzelmileg biztosan nem. De Nessy ára már benne van néhány száz kiló papírban, abból lett ugyanis a könyvem. Most racionalizálunk.

74 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nepperűzés a legvidámabb kisautóban

október 5., 08:57 Módosítva: 2019.10.12 16:26
105
6 hozzászólás
A nyári nap utolsó sugarait kihasználva hátracsaptuk a Bianchi nyitható tetejét és bepasszíroztuk magunkat négyen az ülésekre. A cél a közeli hamburgeres volt, menjünk tán egy pizzériába az olasz kocsival? Az túl kézenfekvő lenne. Közben alulnézetből azt is megfejtjük, miért is járnak az emberek olyan nagy autókkal, és hogy milyen kocsi lenne jó Zombinak:

Könyvpremier! Október 5-én, a Parkoló Parádén Csikós Zsolt második könyve, aFeljegyzések a Titanicról már megvásárolható, és mivel a szerző hoz magával tollat is, dedikálni fog. Mindenkit várunk szeretettel, gyertek el, jó lesz! Minden infó, jegyvásárlás itt lejjebb.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A társadalmilag elfogadott mértéknél jobban érdekelnek a fűrészek

október 5., 07:32 Módosítva: 2019.10.11 06:19
19
17 hozzászólás

Szeretem a gyalukat is, a vésőkkel sincs bajom, a fúrókkal is baráti viszonyt ápolok, a marók és a csiszolók ugyancsak kedvemre valók, de ha van kedvenc műfajom, az a fűrész. Legyen szó kéziszerszámról, kisgépről vagy telepített gépről, mindet szeretem.

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Íme a targoncás Hiéna nyertesei (és a megfejtések)

október 5., 07:31 Módosítva: 2019.10.09 06:40
1
0 hozzászólás

Számítógépeink kiköpték a legutóbbi kvízünk nyerteseinek a névsorát, amelyen összesen 82 GDPR-ilag kódolt Inda-azonosító szerepelt – azoké, akik mind a nyolc képről helyesen ismerték fel az adott anyagmozgató gépet. Így tehát sorsolnunk kellett, elhelyeztük a kódokat egy speciális urnában (kávés bögre) és megbíztuk Dórit, hogy húzzon ki négyet a 82-ből.

DSC02274b

A kódok alapján a négy nyertes nickje: 

  • Tsipet
  • Kisfazy
  • szabda
  • Gexxx_mz

Őket mailben értesítjük, hogyan jutnak hozzá a nyereményekhez, amelyeket a Jungheinrich Hungária ajánlott fel. Nekik is köszönjük, és mind a 733 játékosnak, aki nekifutott, hogy kitöltse. Aki nem nyert, ne keseregjen, a Hiéna él és élni fog, lesz még játék. Ismétlésül a Hiéna-csomag tartalma:

420A7902

  Most pedig nézzük, melyek voltak a helyes válaszok!

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Itt a második könyv a Csikóstól

október 3., 12:59 Módosítva: 2019.11.10 10:10
624
38 hozzászólás

Könyvrendelési lehetőségek
Webshop:                                       Rendelési oldal itt
Vatera (magyarországiaknak):  Rendelési oldal itt
eBay (távolban élőknek):            Rendelési oldal itt

"Miért nem írod meg könyvben, olyan szívesen elolvasnám ezt papíron!" - szólt több komment is, amikor megírtam a Zöld Merga titka című sztorit, majd kaptam hasonló leveleket a 2043-as időutazós cikkre, a Dire Straits-es/Fiat 500-asos írásra meg egy csomó egyébre is. Úgy látszik, páran még mindig csak a hard copyban hisznek.

38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így menekült meg a Lamborghini a Chryslerré válástól

október 2., 17:36 Módosítva: 2019.10.07 06:16
52
0 hozzászólás

Talán Lee Iacocca közelmúltbeli halála is hozzájárult, hogy felszínre kerülhetett ez a történet: Bob Lutz, a nagy mesélő így már le merte írni, egykori főnöke miféle szentségtörésre készült, és hogyan sikerült azt megakadályozni.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Eladtam a kék állólámpást, ez baj

szeptember 29., 07:43 Módosítva: 2019.10.07 06:16
863
186 hozzászólás

Vallomással tartozom mindenkinek. Amikor a múltkori posztot megírtam a kék állólámpás, azaz Nessy legutóbbi szerelnivalóiról – főfékhenger, alsó szilentek, váltócsere és a többi -, már megvolt rá a vevőm, pontosabban négy is, közülük kettő kvázi biztosra mondta. Ők csak arra vártak, hogy befejezzem az autót és annak használatát.

186 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezért ne jusson soha eszedbe olcsó kínai versenyövet venni

szeptember 28., 07:47 Módosítva: 2019.10.01 18:23
429
30 hozzászólás

Az ötpontos versenyöv nem egy tömegtermék, ennek a hírnek az olvasói jó eséllyel az életben nem vesznek olyat, de ettől függetlenül van egy nagy adag általános tanulság ebben a Luis Monzon spanyol autóversenyző által közzétett videóban. Valaki egy meg nem nevezett versenyzőtársa biztonságán próbált meg spórolni és ez a videó mutatja, hogy ez miért volt őrültség.

30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Legyorsulja-e a Supra a Teslát?

szeptember 27., 17:26 Módosítva: 2019.10.09 17:39
583
24 hozzászólás

Egyszerű a felállás: a végletekig kifinomult, legmodernebb technikájú, ördögien ügyes menetstabilizálóval, mechanikus sperrel szerelt, hátsókerekes sportkocsi az ördög szekere, a hangtalan, hatékony, gyilkos nyomatékú villanyautó ellen.

24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csúcs-Mercedes oldtimer - 46 km-rel. Igen, annyival

szeptember 27., 14:37 Módosítva: 2019.10.01 15:34
3162
30 hozzászólás

Sipi uram az Autósimogatóban írt a minap egy Passatról, amely már öreg, 28 éves ugyan, de csak 215 kilométer van benne. Nem tudom, hogy emiatt, vagy mert általában a kelleténél több autóbuzit ismerek, s ebben a körben néha egész hihetetlen dolgok történnek, de Halász Feri (Vespa 400, a Parkoló Parádéról, ismeritek) küldött nekem valamit, ami azt hiszem, mindennél döbbenetesebb. 

30 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ki nyert ma?

szeptember 24., 18:03 Módosítva: 2019.09.27 14:15
100
0 hozzászólás

Nem kértünk sokat. Csak annyi volt a feladat, hogy menj el a Westendbe és nézzed meg jó alaposan a kiállított, életnagyságú Bugatti Chiron modellt, válasszad ki a kedvenc részletedet, töltsd fel asz Instagramra, és fűzz hozzá magyarázatot, miért épp az a kedvenced. Az, hogy milyen hosszú a magyarázat, hogy a képen egy komplett elem vagy egy apró alkatrész van, az már rátok volt bízva. Egy dolog volt kikötve: szerepeljen a #bugattitakarok és a #totalcar hashtag.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ezért történnek tragédiák az utakon

szeptember 21., 07:00 Módosítva: 2019.10.01 06:17
3353
39 hozzászólás

Több százan zsúfolódtak be a Hungexpo Fogadóépületébe az augusztus 24-i Totalcar Parkoló Parádé Mesterkurzusán, hogy élőben hallgassák Pintér József rendőrségi baleseti helyszínelő előadását, melyet a korábbi előadásokhoz hasonlóan ezúttal is rögzítettünk. 

39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Fotózzad le a Bugattit, megéri!

szeptember 18., 08:40 Módosítva: 2019.09.21 23:39
463
8 hozzászólás

A tegnapi cikkben már leírtuk, de nem szeretnénk, ha valaki lemaradna a dologról. Engem biztosan szétvetne az ideg, ha mondjuk szeptember 23-án derülne ki, hogy ilyen pofon egyszerűen nyerhettem volna meg az egyik legdrágább és legmenőbb LEGO Technic készletet.

Az már a múltkori Parkoló Parádénál kiderült, hogy nagyon sokan vágynak a 42083-as szettre, elképesztő mennyiségű és minőségű építéssel neveztetek a versenyre. De ugye, ahogy a Hegylakó óta tudjuk: „There can be only one!”

via GIPHY

Viszont ha már elhozták a világ legnagyobb, működőképes LEGO Technic autóját Budapestre, arra gondoltunk, legyen megint egy nyerési lehetőség. Most viszont nem kell építeni, a feladat annyira egyszerű, hogy szinte kínos. Oda kell menni, és lefotózni a kedvenc részletedet. Jó, azért ennyivel nem lehet megúszni, KELL hozzá magyarázat is, miért éppen az a részlet vagy alkatrész tetszik a legjobban. És azért azt se felejtsük el, hogy az esélyek, már matematikai szempontból rosszabbak most, hiszen a PP-re jött kb. 100 egyedi építésű modell, azaz 1:100 volt az esély, itt meg nagy valószínűséggel ennél sokkal többen fognak nevezni a játékra. De a matek egy dolog, a szubjektivitás meg egy másik. Hiszen nekünk jó kép és jó duma kell hozzá.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még