Ennyi autót még sose vettem

december 4., 17:01 Módosítva: 2020.12.04 17:12
0
13 hozzászólás

 A Covid időszak első túrája volt, kicsit tartottam tőle, hogy lesz-e valami fennakadás, ellenőrzés a határon, kell-e érvényes negatív teszt, de szerencsére nem kellett semmi. Egyből lyukra futással kezdődött a túra, de néhány kudarc után már nem volt semmi fennakadás, minden klappolt, sőt sikerült a terven felül is autót venni. Tartsanak velem!

13 hozzászólás

Panda, ahogy eddig nem ismerted

november 30., 13:40 Módosítva: 2020.12.02 22:17
0
15 hozzászólás

Mozgalmas év volt 1990 az autóiparban. A BMW leváltotta az E30-at, a Renault bemutatta az első Cliót, megszületett az ötödik Ford Escort. Másodszor lett Formula-1-es világbajnok Ayrton Senna, a gyorsaságimotoros-vébé királykategóriájában Wayne Rainey-t koronázták meg. Csak a történelmi kontextus kedvéért: idehaza Németh Miklós miniszterelnök folytatott egyeztetéseket a szovjet csapatok kivonásáról, a Szovjetuniót Mihail Gorbacsov vezette, míg az USA elnöke George H. W. Bush volt. A Fiat pedig piacra dobta az első sorozatgyártású elektromos autót. Legalábbis szerintük.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így néz ki egy marék elégedett autóvásárló

november 29., 19:46 Módosítva: 2020.12.04 06:12
0
4 hozzászólás

Meglepően jó vétel volt - Kia Rio

39915

Tizenhárom év és 334 000 km után frissítem az autóval kapcsolatos +- listát az autóval kapcsolatban. Ami a lényeg: az eddig eltelt idő után továbbra is tartom a véleményemet: jó vétel volt.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lázas ez, hogy ennyire reszket?

november 29., 07:20 Módosítva: 2020.12.02 22:16
0
60 hozzászólás

Egy év. Sok-sok veteránautó, használt kocsi után kikristályosodott, egy év a minimum. Ennyi kell ahhoz, ha bármilyen – akár letámasztott, akár egy alig valamennyit futott, akár egy rendszeresen használt, de itt-ott már elfáradt, akár pedig restaurálásból frissen elkészült – autóval messzire akarsz menni úgy, hogy az ötszázadik kilométertől kezdve ne kerülgessen a frász a zajok, mutatótáncolások, remegések, koppanások miatt. És ez egy olyan év lesz, amelynek szabad perceit jellemzően végig fogod melózni, aggódni, pénzkölteni és tesztelni, méghozzá folyamatosan. Máskülönben még jobban kitolódik az autó igazi használatba vételének ideje.

60 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egyáltalán mi az a nyári, téli, négyévszakos gumi?

november 27., 17:01 Módosítva: 2020.11.29 07:23
0
14 hozzászólás

Néhány laikus emberrel beszéltem a gumiabroncsokról, és az jött le, hogy sokan még a gumi jelölésekkel sincsenek tisztában, nemhogy azzal, hogyan működik a téli gumi, miért tapad a hóban, a nyári miért nem. A négyévszakos gumikkal kapcsolatban volt a legnagyobb a tanácstalanság. A gumiabroncsokkal, kerék cserével, gumi tárolással kapcsolatos témában indítunk egy ismeretterjesztő sorozatot, amelynek első részében a nyári, téli és négyévszakos gumikról lesz szó. Tartsanak velünk!

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezért fontos egy bringa geometriája

november 27., 16:26 Módosítva: 2020.11.29 12:55
0
4 hozzászólás
Folytatjuk előző adásunkban elkezdett értekezéseinket Kuntár Bencével, de most a geometriákra térünk át. Nem tűnik fontos paraméternek, de a bringaváz geometriája, a szögek, csőhosszok mind-mind olyan tényezők, amelyek alapjaiban határozzák meg, hogy érezzük magunkat egy bringán.

  Kontra podcast    egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. 

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Maradona és az autói

november 27., 12:05 Módosítva: 2020.12.02 06:12
0
0 hozzászólás

Szerdán, hatvan éves korában hunyt el a futballtörténelem egyik, ha nem a legnagyobb alakja, Diego Maradona. Elképesztő pályafutását senkinek nem kell bemutatni, mint ahogy kicsapongó életvitelét sem, mégis, Maradona minden jóval és rosszal együtt lett az a legenda, aki. Harsány életében a futball és sok más mellett azonban az autók is prioritást élveztek, sőt, némelyikhez egészen döbbenetes történet kapcsolódik: járt edzésre nyergesvontatóval, hogy elkerülje az újságírókat, kivételezett vele a Ferrari és kuriózumnak számító fekete színben készített neki autót, de volt F40-ese is, ami azért nem tetszett neki, mert nem volt benne rádió és klíma. Talán ő az egyetlen, akire ezért senki sem haragszik.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

De mi van, ha összetörjük a tesztautót?

november 25., 11:30 Módosítva: 2020.12.02 06:12
0
22 hozzászólás

Kezdhetnék valamilyen közhelyes felütéssel 2020-ról, de azt hiszem, mi még egész jól jártunk. Nincsenek utazások, nincsenek külföldi bemutatók, de van munka, vannak tesztautók, sőt, még akár éjszaka is dolgozhatunk, legalábbis én kifejezetten szeretek ilyenkor forgatni. Viszont, ami igazán jó a Totalcarban, az a közösség, amikor találkozunk egy Parkoló Parádén, és közösen éljük meg azt, amit amúgy a monitor előtt csinálnánk. És ha van olyan vesztesége 2020-nak, ami fáj, akkor az ez, a találkozások, a beszélgetések. Mivel idén 20 éves az újság, hatalmas terveink voltak, pályanap, fesztivállá duzzasztott Parkoló Parádé, meg még egy nyilvános filmpremiert is akartunk Csikóssal a japán útról készített hosszú videónak. Emlékszem, amikor tavasszal összeültünk ötletelni egy tárgyalóba, hogy mit kéne csinálni a jubileumra. Hatan voltunk, maszk nélkül, mintha évekkel ezelőtt történt volna. 

22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az atomtraktorba még én is szerelmes lennék

november 24., 17:24 Módosítva: 2020.11.28 15:50
0
4 hozzászólás

A végefőcím szerint azt láthatja az ember a videóban, milyen is lenne, ha  a Marsot az oroszok kolonizálnák. Mondjuk tök jogos, már csak történelmi okokból is, hogy szívesen elábrándoznak a vörös bolygó meghódításán – nekik már van terük meg volt hadseregük is hasonló névvel. De ahogy a dolgok állnak, a Marson egy villanyautógyáros fogja első földiként rugdosni a kavicsot – már ha egyáltalán lesz valaki, aki eljut oda. A videót elnézve nekem inkább az az érzésem, hogy valahogy így nézett volna ki Owen bácsi és Beru néni farmja a Tatooine-on, ha George Lucas orosznak született volna. És akkor Luke sem egy béna homoksiklóval száguldozott volna, hanem egy rendes, lebegő UAZ kisbuszba (becenevén Buhanka, azaz Vekni) pattanhatott volna.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Élet félmillión túl...

november 22., 16:48 Módosítva: 2020.11.25 06:09
0
6 hozzászólás

Élet félmillión túl - Land Cruiser

68062

Pár évvel ezelőtt az egyre gyarapodó terepmunkáim miatt (természetvédelemben dolgozom) nyilvánvalóvá vált, hogy szükségem van egy terepjáróra, méghozzá egy strapabíróra. Minden autó szóba került a 4x4-es Daciáktól a Defenderig (a régi nagy álmom), de előzetes terepjárós tapasztalataim, valamint hosszú dokumentálódás eredményeként (ebben a népítéletnek is jelentős szerepe volt) egyre inkább a Toyota került előtérbe.

Vígan legurul párszáz km-t az aszfalton (és lehet vele előzni is rendesen), aztán búcsút mondva a civilizációnak, úttalan utakon 20-30 km-eken keresztül, nyakig hóban/sárban cipeli a terepfelszereléseket, 2-3 embert, 5 napra pakolt cuccával együtt.

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

20 éves Porsche-műhelytitkok az öreg Waltertől

november 22., 16:46 Módosítva: 2020.11.27 06:24
0
5 hozzászólás

Azt nem mondanám, hogy sok érdekes embert követnék Facebookon, de Walter Röhrlt muszáj volt bekövetnem, nem csak azért, mert hát ugye egy nagyon magas (196 centivel nem egy tipikus zsokéalkat) és vékony legenda, hanem mert sokszor oszt meg olyan emlékeket, amiket érdemes elolvasni. Ez a húsz évvel ezelőtti sztori is ilyen. Húsz év nagy idő, mi már csak tudjuk, hiszen a Totalcar.hu is idén húsz éves.

Igazából nem a sztori Porsche-vonatkozása miatt olyan érdekes, amit ír, még ha a Carrera GT egyike is azon Porschéknek, amire azért én is rá tudnék kívánni. Hanem mert olyasmiket is elmesél, amiket a mindig szuperpozitív sajtóközleményekben nem szoktak lehozni. Ha valaki beszél németül és angolul is, érdemes egymás után elolvasnia Röhrl nem túl hosszú posztját meg a gyár saját közleményét a témáról (érdekes látni azt is, hogy Röhrl november 9-én posztolt, a hivatalos kommüniké viszont csak 11-én került ki).

Szóval, a rali- és úgy általában autósport legenda annak kapcsán írt a pandémia miatt otthon, a gép előtt üldögélő követőinek egy olvasmányos posztot a Facebookra, hogy 20 évvel ezelőtt, a párizsi autószalonon mutatták be a Carrera GT prototípust. Sem a bemutató, sem az koncepcióautók születése nem volt hétköznapi.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Viccet csináltak az autómosásból

november 21., 17:20 Módosítva: 2020.11.23 18:18
0
3 hozzászólás

Hogy a pandémiát mindenki megszívta, az nem kérdés. De sajnos vannak, akik nagyobbat zakóztak, mint egy zenebohóc a szappanozott banánhéjon. Például a cirkuszok. Mondjuk a német Krone cirkusz - az óriási cirkusz-sátoron kívül 3000 ülőhelyes saját épület, 250 alkalmazott. És március óta nulla előadás. De úgy tűnik, hogy nekik sikerült széles vigyort az arcukra festve kiröhögni a vírust. Legalábbis egy darabig viccel és zseniális érzékkel igyekeztek kimozogni a koronát.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kipakoltuk az olcsó játszós autót

november 20., 17:00 Módosítva: 2020.11.23 06:16
0
1 hozzászólás

A versenyautó építés legfontosabb eleme a maximális súlycsökkentés, ennek a leglátványosabb eleme, amikor a gyári belsőt kipakoljuk az autóból. Feleslegesek az elektromos ablakemelők, burkolatok, ülések, kárpitok, mindenféle műanyag lomok, hangszórók, központi zárak, ezek kábelei, szigetelések, sokan még műszerfal párnát is kiszedik, csak az óracsoportot teszik be. Felszereltségtől függően kb. 150-160 kilót lehet egyszerűen kivenni az autóból, ez olyan mintha kiszállna két ember az üres autóból. Nagyon nem mindegy, hogy rendelkezésre álló lovak mekkora tömeget mozgatnak, illetve mekkora súly akar leesni a kanyarban az útról. Aki már vett részt ilyen folyamatban, az tudja, hogy elképesztő változást okoz ez a kis beavatkozás, és megtettük az egyik fontos lépést annak irányába, hogy jobb viselkedésű és versenyautós kinézetű játékunk legyen. Lássuk hány kilóval lett könnyebb az autó!

1 hozzászólás

Bringatervezés egy magyar mérnök szemével

november 20., 15:25 Módosítva: 2020.11.23 06:16
0
0 hozzászólás
Mély víz csak úszóknak, így megy a kerékpártervezés egy magyar mérnök szemével. Ma Kuntár Bencével beszélgetünk, akiről sokan nem tudják, hogy azon kevés hazai mérnökök egyike, aki világcégnél tervezhetett kerékpárt. Hogyan lehet eljutni a bringás ABS diplomamunkától a 3T Exploro fejlesztéséig, és vajon milyen a munkakapcsolat a tajvani gyártókkal? Mindezekre választ kaptok a podcastből, illetve beszélünk az új Merida Ninety-Six-ről is!

  Kontra podcast    egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkezik a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen, a tekeréshez kapcsolódó témát. 

Ha nem megy a lejátszó, Youtube-on is hallgathatod:

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen is volt: Mercedes, Porsche motorral

november 19., 15:10 Módosítva: 2020.11.25 06:23
0
0 hozzászólás

Úgy látszik, a Porschénél most szabadították fel néhány régi projekt titkosítását. Erre utal a nemrégiben bemutatott tervezet-gyűjtemény, és most ez a fura öszvér is, amelyet negyven évig sikerült titokban tartani.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Fából készült ez a működőképes Citroen Kacsa

november 18., 09:59 Módosítva: 2020.11.22 15:39
0
0 hozzászólás

Ugyan már több mint hároméves a fából készült Citroen Kacsa, de ez nem jelenti azt, hogy elévült volna, vagy már ne lenne különleges. Sőt, kuriózum státuszát jó eséllyel örökre meg fogja őrizni, hisz nem sok fából készített autó létezik, amit ráadásul vezetni is lehet.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Átverős hirdetésben szerepeltem

november 17., 17:27 Módosítva: 2020.11.22 15:39
0
11 hozzászólás
Néha szembejövök magammal a neten, és bár még mindig meglepő, nem mondom, hogy idegesítene. Hol mémek, hol egy Coub-válogatás, nincs mit tenni, a netes népművészet időről-időre felkap valamit. Viszont most egy olyan hirdetésben láttam magam, amiben nagyon nem akartam, ráadásul úgy, hogy közöm sincs a témához, hiszen olyan távol állok a szerencsejátéktól, mint a szinkronúszástól. Igazából nem is maga a megjelenés dühít, hanem hogy olyan mondatokat adtak a számba, amik tőlem sosem hangzottak el, és bár jobb, mint egy potencianövelő reklám, azért elég bosszantó.
11 hozzászólás

Az lehet, hogy Trump vesztett, de Biden is ráfaragott!

november 17., 13:42 Módosítva: 2020.11.23 06:25
0
20 hozzászólás

Most egy picit tegyük félre, hogy ki kinek drukkolt az amerikai választásokon, meg hogy akkor csaltak-e vagy sem. A dolgok jelenlegi állása szerint Joe Biden nyert, ő lesz az új elnök. Ő ugye Obama alatt alelnök volt. Az meg már majdnem olyan, mint az elnök, szóval őt is a Secret Service emberei kísérték mindenhová és nagy, páncélozott limuzinban szállították. És ez nem választható opció volt: nem mehetett saját autóval sehová, egyszerűen nem vezethetett. Egyáltalán. Pedig, mint Jay Leno négy évvel ezelőtti videójából kiderül, imád vezetni, szereti a sebességet, és van egy 1967-es Corvette-je. Na, most, hogy megválasztották elnöknek, már majd megint nem vezethet. Soha.

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha megy, nagyon megy. Ha áll, nagyon áll

november 15., 19:30 Módosítva: 2020.11.21 19:58
0
5 hozzászólás

Az angol ballerina! - Triumph Spitfire

54723

Egy szabadidős elfoglaltsághoz azonban nincs hálásabb autó a kis Triumphnál! A Spitfire restaurálása nem sokban különbözik egy motorkerékpár felújításától, csak több hely kell hozzá! És szinte nincs még egy klasszikus autó ebben az árkategóriában, ami több vezetési élménnyel gazdagítana. Az alkatrészellátás a mai napig kifogástalan, alig van olyan alkatrész amit ne lehetne beszerezni, kivétel a korai példányok-de az Internet segítségével ez is csak idő kérdése…

Milyen veteránautót vegyünk? Csikós nepperűz

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Miért drágulnak a bringák?

november 13., 18:12 Módosítva: 2020.11.17 06:16
0
1 hozzászólás
Parizer, avagy vegyes felvágott. Mert eheti adásunkban gyakorlatilag mindent is feldolgozunk: - valóban a kerékpár volt-e a vírus okozta helyzetnek a nyertese a közlekedésben? - mennyire őrült versenyszezont tudhatunk magunk mögött? - miért is emelnek a kerékpárgyártók árakat? - jubileumi 3 milliomodik kerékpár legyártása Tószegen?

  Kontra podcast     egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. 

Ha nem megy a lejátszó, Youtube-on is követheted:

1 hozzászólás

Swift unboxing

november 13., 17:59 Módosítva: 2020.11.16 06:11
0
1 hozzászólás

Az előző részben lemértük az autónk teljesítményét, az eredménnyel elégedettek voltunk. Most elkezdtük az autó belsejének kipakolását, hogy kiderüljön mennyit kell lakatolni, és elő kell készíteni az autót a becsövezésre. A klímát és a belsőt eladtuk, így sikerült az autó bekerülési költségét erősen közelíteni a nullához.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Azt hiszed, mindent tudsz az autókról?

november 12., 15:31 Módosítva: 2020.11.13 22:40
0
40 hozzászólás

A kocsmai vetélkedő, vagy pubquiz nem csak egy újabb indok az ivásra, hanem rendes vetélkedő, móka, kacagás, miközben az ember még talán tanul is valamit. Nem bonyolultak a szabályok: a bárokban, kávézókban, kocsmákban összegyűlő társaságok 4-6 fős csapatokban a feltett kérdésekre válaszolnak és gyűjtik a pontokat. A kérdéssor végén a legtöbb jó választ adó csapaté a dicsőség, és a nyereménypia. 

40 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szuper drónvideón a Kaszpi Szörny

november 10., 15:46 Módosítva: 2020.11.16 06:11
2378
12 hozzászólás

Még augusztusban szólt nagyot a híre, hogy a hidegháború egyik legfurább alkotása, a szovjet hadipar Kaszpi Szörnye új helyre költözött. Az oroszoknak újra nagy terveik vannak a szürke ekranoplánnal, de addig, amíg abból lesz valami, tovább ázik a Kaszpi-tengerben, csak immár a dagesztáni Derbent homokos fövenyén. Itt repülte körbe nemrég valaki egy kamerás drónnal, amiből ez a videó született.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Fél Németország Ferrarijai ide jártak hozzánk

november 10., 15:35 Módosítva: 2020.11.13 06:13
0
22 hozzászólás

Manapság egy Ferrari nem olyan nagy szám. Az ember bemegy Budapest belvárosába, elfoglal egy kinti széket a Bajcsy-Zsilinszky út melletti valamelyik kávézóban, lehetőleg az Arany János utcai metrómegálló környékén, kirendeli a kapucínert, s amíg az jön, kiguvasztja a szemit. Aztán már csak számolgatnia kell, hogy egy óra alatt mennyit szpottol belőlük. De 1990-ben, amikor még egy Opel Kadett szívódé is csodaszámba ment a kiváló, ám meglehetősen szabványos KGST-típusok között az utcán, amikor Csepel D340-esek kerregése rezgette a városi ablakokat is, a levegőben pedig rosszul elégetett Arol 2T nehéz szaga ült, a legmélyén súlyos ólomszemcsékkel, akkor még egyetlen maranellói autó megpillantása is nagyjából a téridő-ugrás megélését súrolta. A németek meg néha, évente egyszer idehoztak belőlük egy tucatnyit. Nem is annyit, inkább hármat.

123198227 376170293797068 8805871332884128674 n
22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szerelő-előszerelő szerelés

november 8., 07:23 Módosítva: 2020.11.12 06:50
0
10 hozzászólás

Kevés szó esik mostanában az autóimról, de ennek azért sejthetők az okai. Az általános autóállapot kicsit feljebb mászott Csikós Zsolti/4b-éknél a családban, de évtizedek folyamatos építő-javító munkájának következményeként ez várható is volt. Ergo – kevesebbet rohadunk le mindenfelé, sokkal több kilométer megy a járművekbe pusztán használatból, szórakozásból, mint korábban. Romlik a cikk/km arány, hogy magyarra fordítsam.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még