Két év alatt buktam az árán egymilliót

szeptember 23., 15:08 Módosítva: 2018-09-25 06:32
87
29 hozzászólás

Hőskori japó csatahajó öregsége vizein

70514

A kiemelkedő kispolgári autó 10 éves korára megbízható japán klasszikus lett, de azóta még eltelt 15 év. Azóta több százezer kilométer és sok tulajdonos után bármi lehetett velük.  A Carina E-knek presztizsük sosem volt. Praktikusságukat talán még őrzik, az enyémen is minden gomb, elektromos extra működik.

29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ennél lehetetlenebb versenybaleset nincs

szeptember 22., 19:59 Módosítva: 2018-09-24 17:41
235
13 hozzászólás

Vannak videók, amiket újra és újra megnézel, mert nem akarod elhinni amit látsz, nem akarod elhinni, hogy a napokban készült. Na, ez ilyen.

A rongybabaként repülő test a venezuelai autóversenyzőnő, Valentina Tomasellóhoz tartozik, az egész jelenet pedig egy Toyota Grand Prix nevű versenyen zajlott le pár napja a Dominikai Köztársaságban. Sikerült előadnia és elszenvednie a világ egyik legidiótább és egyben legszerencsésebb versenybalesetét – hússzor is megnéztem, de alig akarom elhinni, hogy egy kéztöréssel megúszta a dolgot.

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

55 millióért lehet jobban csajozni?

szeptember 17., 18:03 Módosítva: 2018-09-19 07:00
199
10 hozzászólás
Rég volt ennyire vegyes megítélésű egy autó: a BMW i8 másnak mutatja magát, mint ami, viszont ettől még nem rossz. Ott a csodás szénszálas bodé, a hangtalan autózás élménye, viszont van egy hervasztó háromhengeres motor is. Nem valószínű, hogy 55 millió forintot megér, de ki ad még ekkora show-t ebben a ligában?
10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Akkora japán autós feszt, hogy rá se fér a térképre

    szeptember 16., 16:53 Módosítva: 2018-09-19 07:00
    235
    0 hozzászólás
    Egy japánautós találkozó ma már nem csak puszta gyülekező, hanem szemléletformáló kultúrmisszió is, amit Karotta életútja remekül példáz.

    A TCTV 10. évadának 8. részében azért nem csak hacsik viszik el a show-t. Akad gyári állapotú Integra, ízlésesen tuningolt Juke, két autóból összerakott belpiacos Nissan és, természetesen, van Swift is.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Az éjszaka királyai és a tuning-Lada 1988-ból

    szeptember 13., 10:53 Módosítva: 2018-09-18 07:18
    776
    25 hozzászólás

    Napok óta a hatása alatt vagyok Nick Thorpe 1988-ban készített, a magyar fiatalok életét bemutató riportjának. Az első másodperctől az utolsóig átkozottul kemény az anyag. Masszív emléktolulást okoz mindenkinek, aki 1985 előtt született, durvábbat, mint egy intravénásan beadott korabeli Szomszédok-évad.

    A mai napig a BBC magyarországi tudósítója az akkor 28 éves brit srác, aki 1988-ban már két éve Magyarországon élt. El nem tudom képzelni, mekkora kultúrsokk lehetett a vasfüggöny mögé költözni ennyire fiatalon. Látni az embereket, akik órákat állnak sorban az Adidas-bolt előtt, letapossák egymás sarkát a frissen nyílt, legelső McDonald’sban. Mennyire tűnhettünk Kubának egy nyugati srác szemében, amikor kiderült számára, hogy egy új autóra (olyanra, amihez hasonlót már évek, évtizedek óta nem lehetett kapni az angol kereskedőknél) akár öt évet is várni kell?

    25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    V8-ak röfögése hallik az kanadai tájban

    szeptember 11., 09:41 Módosítva: 2018-09-17 06:21
    72
    0 hozzászólás

    Július végén volt egy kis sárdagasztás Kanadában az Al Benesocky's Filthy Redneck Country Club által üzemeltetett off-road parkban. Ilyen eseményt tucatszám szerveznek arrafelé, a dolog érdekessége a résztvevők között volt. Ugyanis színre lépett és csúnyán lealázta az ezeken az oldalakon is megemlített Sherp mindentjáró apróság a sok V8-as, csillagokig emelt futóművű szörnyet. A kis Sherpet meghajtó motornál (44 lóerős Kubota) némelyik résztvevő önindítója is erősebb, de mint a videón is látszik, nem minden a póver.

    Szólj hozzá!

    Imádnivaló zöld béka és francia mellényúlás

    szeptember 10., 12:38 Módosítva: 2018-09-12 06:24
    40
    12 hozzászólás

    Digó limó

    37818

    A legutóbbi kaland és ha valakinek ilyen kocsija van, akkor vigyázzon, nehogy úgy járjon, mint én. Csővár és Penc között olyan moslék az út, hogy a disznónak nem adnám. Egy helyen le van szakadva a széle, persze kanyarban és ha pont akkor jönnek szembe, akkor belemész és felüti az olajteknőt. Ilyen tróger utakat utoljára Romániában láttam, de azok, akik 24 éven keresztül elviselték Ceausescut, azok meg is érdemlik. Mondjuk nekünk is jutott egy bonsai duce. Vagy papír Pol Pot – kinek, hogy tetszik.

    Szóval nagy ütés, abban a pillanatban elkezdett világítani az olajnyomás jelző. Csuklott az összes közutasnak mindenféle rokona. Kihívtam a szerveket, hogy legyen már valami nyoma a dolognak. Kiérkezett Holmes úr személyesen.

    • Miért hívott ki?
    • Elnézést, hogy zavarom, altörzs úr, azt hittem elmondja maguknak a központ, hogy hova és miért kell jönni.
    • Mi az, hogy altörzs?
    • Hát, mivel a főtörzsnek 3 csillagja van, a törzsnek 2, de magának csak egy, akkor az lehet az altörzs – a szemei elhelyezkedése hirtelen Matolcsyhoz kezdett hasonlítani.
    • Mi a probléma?
    • Belementem ebbe a kátyúba és elkezdett világítani az olajnyomás jelző lámpa.
    • Az nem kátyú, hanem útfolytonossági hiba.
    • Nézze, a pinára sem azt mondjuk, hogy bőrfolytonossági hiba, hanem azt, hogy pina. Nevezzük már nevén a gyereket, hogy értsük is egymást!
    • Máskor is világított már az a lámpa?
    • Persze, hónapok óta úgy járok, hogy nincs olajnyomás, csak vártam, hogy mikor rombolhatok bele egy gödörbe. 

    Végül felvette a jegyzőkönyvet, szemmel láthatólag nagyon utálta, hogy dolgozni is kell neki.

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Biztosítékcsere 2018-ban, az autó szerszámaival?

    szeptember 9., 06:54 Módosítva: 2018-09-14 06:38
    122
    72 hozzászólás

    Nyilván nem az autó kvalitásait minősíti, de kiment egy biztosíték az Audi A7 tesztautóban. Nem mintha szegény tehetne a dologról, ugyanis a szivargyújtó csatik nem működtek – ki tudja, valaki ívhegesztő készüléket akart róla működtetni?! Mindenesetre be akartam építeni egy fedélzeti kamerát, hogy teszteljem, gondoltam, egy próbát megér, ránézek a biztosítékokra.

    Szerencsére benne volt az A7-ben a használati, mint kiderült, a három biztosítéktábla közül a szivargyújtóké a vezetői lábpihentetőben található. Csak kipattintasz egy takaródugót, kicsavarod a csavart, és már ott is van a tábla. Az útmutató szerint van csipesz is a biztosítékhoz, csodás.

    Hátramész, az emelőt is tartalmazó csomagból kiveszed a gyári csavarhúzót, aminek van + és – vége is, csak meg kell fordítani a szárat a markolatban. Kipattintod a dugót, és mit látsz?

    72 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Vége a puruttyaságnak?

    szeptember 5., 17:06 Módosítva: 2018-09-07 06:12
    0
    0 hozzászólás
    Az rendben van, hogy a legmagasabb felszereltséggel igyekeznek hatni az elkényelmesedett erdészekre, de vajon a hagyományos pick up erényekkel hogy állnak?

     Ha inkább olvasnál a megpakolt pick upokról, kattints ide.

    Szólj hozzá!

    Igazi autóbolondok, kösz, hogy vagytok!

    szeptember 4., 15:32 Módosítva: 2018-09-10 06:37
    292
    18 hozzászólás

    Ez egy szörnyen szubjektív beszámoló lesz a 22. Parkoló Parádéról. Lesz még poszt, amiben a teljes felhozatalból szemezgetünk, de itt most csak azok a járművek szerepelnek, amik mellett a legtöbben szájat húzva, fanyalogva elmentek. Vagy még csak észre sem vették őket. Amivel nincs semmi baj, szerintem én is úgy mentem volna el máskor a legtöbb mellett, hogy egy oldalpillantásra sem méltattam volna őket. De most szerettük volna az „Értéktelen, de megfizethetetlen” autókat megmutatni. Amiket nem azért imád a gazdája, mert mindenki őt irigyli miatta, mert akkorát lehet vele villantani, hogy ahhoz képest az Alderaan felrobbantása egy ványadt elemlámpa pislantása csak.

    Egy bármilyen autóbuziknak szóló rendezvényen olyan magasra kerül az ember ingerküszöbje, hogy egy ütött-kopott Vectrára csak akkor figyelsz fel, ha porba van téve, 20–as felniken csücsül, valami látványos kiegészítő van a kocsi elé támasztva. Ilyen rendezvényen az ember a nyitott géptetős Supra előtt áll meg, levegő után kapkod a fejénél is nagyobb turbót látva, a nyitott rendszeres BMW-k hangjára kapja fel a fejét. Pedig van ám mit nézni ott is, ahol elsőre nem is lát semmit az ember. Mivel feladatom volt a másoknak csak vacaknak tűnő, de gazdáiknak elmondhatatlanul fontos járgányok összeszedése, lefotózása, olyan dolgokat is észrevettem, amiket másképp talán soha. Éppen ezért ez, a 22. Parkoló Parádé felkerült nálam a top háromba.

    18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Négy Porsche és egy Mercedes kabrió utáni kijózadonás

    szeptember 2., 13:47 Módosítva: 2018-09-08 07:10
    37
    18 hozzászólás

    Majom és banán

    70465

    Ami infót lehetett, beszereztem az autó múltjáról, korábbi tulajdonosokkal is beszéltem, és bár több dologra felhívták a figyelmemet, volt ami mégis kimaradt a sztorikból. Elsőre megnyugtatónak tűnt, hogy mind a motor, mind az ötsebességes Tiptronic automata váltó számlákkal igazoltan fel lett újítva korábban.

    18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ponton-átok az Alfán!

    szeptember 2., 07:23 Módosítva: 2018-09-07 08:58
    286
    99 hozzászólás

    Ültem a Bertonében és hirtelen megnyílt alattam a föld. Ígéretes balatoni hét állt előttünk, a feleségem a nyárzáró vakációs hetünk előtti nap ugyanis kijelentette: végre jó a kis piros autó, tudjuk használni, nehogy ne azzal menjünk Hévízre meg egyéb helyekre kirándulni. Úgyse lesz végig jó idő, hiszen az 20-a után mindig elromlik, tehát szó sincs arról, hogy hét napig a meleg vízben nokedlisednénk majd. Mi több, a 190-esét is vissza kéne vinni Kareszékhoz, mert valami nyikorog az első futóművében (csak egy szilentre kellett durvábban ráhúzni), arra a pár napra is kellene egy autó. Nem halunk bele a benzinbe és a pályaköltségbe sem, hozzuk a kupét, mert pont erre vettük.

    99 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Marha idegesítő – gondolhatta a ralis, aki beragadt egy marha mögé

    augusztus 31., 16:52 Módosítva: 2018-09-02 20:58
    39
    4 hozzászólás

    A ralisport azért is annyira szép, mert nem egy steril műtőasztal az egész, mint a Forma-1. Például bármikor bekószálhat a mért szakaszra egy tehén, ahogy az gyakran megesik a világ ralijain. Ezzel az escortos párossal pechére Írországban történt, aminél szűkebb utakkal kevés országot vert meg a történelem.   

    4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Értéktelen, de megfizethetetlen – mutasd meg mindenkinek!

    augusztus 31., 16:51 Módosítva: 2018-09-03 06:18
    142
    6 hozzászólás

    Ha neked is van egy járműved, aminek a piacon szinte semmi értéke, de te jobban babusgatod, mint majommama gyermekét, több pénzt költöttél rá, mint oligarcha a Balaton környéki ingatlanokra, hozzad ki a Parkoló Parádéra, szeretnénk mi is látni.

     

    Ha találkozni akarsz hasonlóan benzinvérű társaiddal, gyere el a Parkoló Parádéra most szombaton (2018.09.01.). A jegyed szombat délig, sőt 13:30-ig megveheted 990 Ft-ért!

    Valamiért mindenki a drága és különleges autókra izgul, amikor autós rendezvényen nézelődik. Világ pénzébe kerülő Ferrari, leölt marhacsordák sóhaját nyikorgó Conolly bőrbe burkolt belterű Rolls-Royce, súlyos krómoktól és tengermély lakkozású metálfénytől csillogó veterán Mercedes, apró brit roadster, méreteivel és uszonyaival egy partra vetett bálnát idéző amerikai batár – ezek az autók azok, amik mellett folyton pózolnak az emberek, amiknek a képe felkerül a telóra háttérképnek. És a veterános rendezvények is ilyenekkel vannak tele – az ilyen találkozók alapján akarná az ember azt hihetné, régen mindenki multimilliomos volt, még a portás is állólámpás Mercivel parkolt a gyár kapuja elé.

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ennél nehezebben autóból még nem szálltam ki

    augusztus 30., 17:20 Módosítva: 2018-09-05 07:52
    346
    24 hozzászólás
    És nem csak azért, mert gyakorlatilag a földről kell feltápászkodni. A Parkoló Parádés „Jézus, de kéne” díjat nem osztogatják csak úgy.

    Van az a helyzet, amikor az ember kezdi félteni a makulátlan E30-as BMW-jét. Télen gyorsabban harap a korrózió, és a végén még valaki a lámpánál sminktükörben szöszörészve megtolja hátulról. Nem jó örökös rettegésben közlekedni. Ilyenkor vesz minden felelősen gondolkodó autós egy strapabíró és könnyen javítható hétköznapi szaladgálóst. Legyen gazdaságosan fenntartható és ne kelljen annyira óvni.

    Egy év tanakodás és keresgélés után aztán egyszer csak kijön a megoldás, igaz addigra a versenymérnöki szerelem néhol belenyúlt az egyenletbe. A racionális, hétköznapi használat unalmas szempontjait úgy tette zárójelbe az autózás szeretete, hogy csak úgy koppant a sok dízel kombi meg Prius.

    Lett helyette egy 2.8-as sorhatos BMW Z3 Coupé.

    Ez a cikk a  Parkoló Parádé egyik látogatójának autójáról szól. Ha találkozni akarsz hasonlóan benzinvérű társaiddal, gyere el a Parkoló Parádéra most szombaton (2018.09.01.). A jegyed szombat délig, sőt 13:30-ig megveheted 990 Ft-ért!

    24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Cuki videóval köszöntötte a szülinapos Mario Kartot a Formula-E

    augusztus 30., 14:40 Módosítva: 2018-09-04 06:24
    120
    0 hozzászólás

    Hétfőn volt 27 éve, hogy a Nintendo kijött az azóta sok kiadást és platformot megélt Mario Karttal. Egy oldalági játék a világ leghíresebb vízvezetékszerelőjének franchise-ázából, igazi arcade barmulás csúszós banánhéjjal, ellenfélrobbantással és hasonló nintendós állatságokkal. Talán nem véletlen, hogy nem kőkonzervatív Formula-1-től jött ez a jópofa köszöntő videó hozzá. 

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Amatőr kontra profi - keresd a különbséget

    augusztus 29., 17:19 Módosítva: 2018-08-31 06:29
    155
    27 hozzászólás

    A montitor előtt ülve versenypályás videókat nézve egyértelmű, hogy hol kellett volna ráfordulni a kanyarra, előbb megnyomni a féket vagy visszaváltani egyet, hogy elég gyors legyen az autó. Egy amatőr és egy profi sofőrt ültettünk az új Swift Sportba és nekieresztettük őket a Kakucsringnek. Az amatőr pilóta szerepében Sturcz Anti kollégánk. Látszik, hogy van min javítani.

    De kicsoda János?

    Folytatása következik!

    A videót a Suzuki Swift Sport támogatta.

    27 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A kasszára ment rá, aztán az egész buszt ellopta

    augusztus 28., 17:33 Módosítva: 2018-08-31 06:29
    93
    7 hozzászólás

    Ha így megy tovább, az éjféli buszlopás beépülhet a magyar vidéki folklórba. Most hétfőn a nógrádi Mátraszelén tettek az ügyért – pedig talán csak a kasszát nézte ki a kazári tolvaj.

    N3214368
    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ezért akarsz újra egyetemista lenni

    augusztus 28., 16:53 Módosítva: 2018-08-31 06:29
    67
    8 hozzászólás
    Az autóverseny drága dolog, de ha az ember műszaki egyetemre jár, akkor tanulmányi eredményekkel is a tűz közelébe kerülhet. A Formula Studentben ugyanúgy versenyautót kell építeni, szponzorokat szerezni, és promózni a csapatot, vagyis csak úgy, mint a nagyok. A Formula East versenyen jártunk.
    8 hozzászólás

    Bukni csak így érdemes

    augusztus 28., 06:23 Módosítva: 2018-09-03 06:20
    91
    0 hozzászólás

    Az első BRM, a hírhedt V16-os könnyedén lehetett volna kora legsikeresebb versenyautóinak egyike. Mégis a Formula-1 legelső igazán emlékezetes bukásaként ismerjük a szuperkomplikált és szupergyors gépet, miután néhány rossz döntés áldozata lett. Ugyanakkor a Type 15 legenda is lett, hiszen olyan pilóták vezették, és szerették vagy gyűlölték, mint Juan Manuel Fangio vagy Stirling Moss. Alapjaiban változtatta meg a nagydíjas autóversenyzés képét, és a mai napig évről évre felbukkan különféle versenyeken és felvonulásokon, hogy bizonyítsa, a brit mérnökök elmebetegnek tűnő megoldásai közel hetven év után is működnek.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Semmi világrengető, csak leborult egy tank a platóról egy katonai parádén

    augusztus 26., 11:00 Módosítva: 2018-08-31 06:29
    261
    20 hozzászólás

    Az orosz nemzeti büszkeség nagyban támaszkodik a szovjet világháborús sikerekre, mint amilyen a 75 éve, 1943 nyarán megnyert kurszki csata is volt. Abban a győzelemben fontos szerepe volt a T-34-es harckocsiknak  egy ilyen borult le most egy platóról a kurszki győzelem 75 éves évfordulójára rendezett parádén.

    20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Végre kiderül, melyik SUV a legjobb?

    augusztus 25., 17:18 Módosítva: 2018-09-19 07:01
    203
    23 hozzászólás
    Túl vagyunk a 2000-es éveken, végre kihaltak az egyterűek, helyette most a szabadidő-autók viszik a prímet. Már csak egy kérdés maradt: jól jártunk mi ezzel?
    23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A countryman from Plázaparkoló Country

    augusztus 22., 18:09 Módosítva: 2018-09-11 06:51
    3
    0 hozzászólás

    A Mini Countrymannel elvben csak bajok vannak. Legalábbis akkor, ha komolyan vesszük a márkanevet. A Countryman az eredeti Mini-filozófia egészen konkrét ellentéte, egy nem különösebben célszerű, értékaránytalan, testes, dízel jószág. Milyen nagy kár, hogy nem rossz, így sajnos nem lehet megvetően kiröhögni. De azért megpróbálni érdemes. Videónk a hazai bemutatón készült, 2017 telén. Cikkünk pedig itt olvasható.

    Szólj hozzá!

    Ikarus még nem volt ilyen elegáns terepasztalon

    augusztus 22., 13:13 Módosítva: 2018-08-24 12:26
    360
    12 hozzászólás

    Az interneten elvert órákért nagyrészt olyan hobbijukra igényes őrültek a felelősek, mint akik ezt a terepasztalt összerakták, levideózták és megmutatták a világnak a YouTube-on. De nem is az asztal maga a nagy produktum, hanem az a 280-as Ikarus, ami járja. 

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Napi cukiság: így csinálták a Matchboxokat ötvensok éve

    augusztus 21., 17:25 Módosítva: 2018-08-26 15:11
    307
    17 hozzászólás

    Volt idő, amikor még nem Kínában készült minden játékautó. 1962-ben még biztosan nem, az akkor kilencéves Matchboxot például egy London közepi kerületben, Hackney-ben rakták össze, festették. Sőt, előtte még ugyanott megrajzolták, ősmodellt, öntőformákat faragtak, ahogy a British Pathé kis videójában látni. 

    17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még