Vége a hosszú ínségnek: június 26-án vezetéstechnikai tréninget tartunk!

12 perce Módosítva: 2021.06.19 15:02
0
0 hozzászólás

Most, hogy többé-kevésbé olyasmi kezd lenni az élet, mint a pandémia előtt volt, mi is visszatérünk a régi idők szokásaihoz, és igyekszünk évszakonként legalább egy vezetéstechnikai tréninget leszervezni a közösségnek. Ha tapasztalt tréningezőként már elvonási tüneteid vannak, vagy ha még sosem voltál ilyenen, de érdekel, figyelj, mert van összesen 90 helyünk június 26-a szombatra, a Groupama Tanpályára

DSCF1241
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Már negyven éve tudott hibridet a Volkswagen

3 órája Módosítva: 2021.06.19 12:00
0
3 hozzászólás

A The Complete Book of Electric Cars című könyvből túrta elő a Jalopnik azt az alig ismert Volkswagent, amely egy olyan hibrid rendszerrel volt felszerelve már negyven éve, ami működési elveiben megegyezik a mai full hibridekkel. Az autó egy taxivá alakított Type II kisbusz volt, aminek a mellékes részletei (automata, elektromosan működtetett tolóajtók, négy fotel, golyóálló (üveg)fal az utastér és a sofőrfülke között) önmagukban is érdekessé tették volna, de az igazi különlegesség a hajtáslánc volt.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megduplázott lóerők

5 órája Módosítva: 2021.06.19 10:41
0
0 hozzászólás

Folytatjuk a már nem annyira olcsó játszós autó projektemet, ennek egyik első lépése, hogy kidobom a nehéz tetőablakot, és valami sokkal könnyebbet teszek a helyére. A mai adásban meglátogattam azt az embert, akitől a tetőablak van, hogy megnézzem, miként rakták be a helyére. Ha már ott voltunk, ránéztünk az ő autóira is.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a McLaren F1 már nem autó, hanem a garázs milliárdos királynője

június 17., 15:20 Módosítva: 2021.06.18 17:03
427
9 hozzászólás

Minden idők legsúlyosabb szupersportautójának tervezte Gordon Murray a McLaren F1-est, amihez szerinte nem csak gyorsnak és könnyűnek kell lennie, hanem jól vezethetőnek és tartósnak is. Akkoriban a legtöbb autónál áramvonalasabb volt és szokatlan mód egy fővel több fért az utasterébe, mint a szokványos sportautóknak. Az F1 egy sor eszelős ötletet valósított meg annak érdekében, hogy ne csak a versenypályán legyen nyerő, hanem behúzza a világ leggyorsabb autója címet is.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez lett volna a Mitsubishi B-csoportos csodafegyvere

június 16., 19:11 Módosítva: 2021.06.18 08:33
156
3 hozzászólás

Aki régóta túrja a hazai használtautós oldalakat egy dögös kétajtós után kutatva, bizonyosan belefutott már a Mitsubishi Starionba (abba az egybe, amit kínálnak), ami a maga nemében és idejében egészen kompetens, de a kortársakhoz képest alulértékelt kupé volt. Ma a markáns vonalaival és felnyíló lámpáival emlékeztet a Mitsubishi szebb, sőt talán legszebb napjaira.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így működik a világ utolsó kézi erővel forgatható forgózsámolyos kompja

június 16., 16:48 Módosítva: 2021.06.18 06:14
0
0 hozzászólás

A természeti körülmények szülték ezt a különös skót kompot, aminek forgózsámolyát ma is kézi erővel tekerik irányba. Viszont nem ez a nagy találmány, hanem a válasz az erős árapályra, amit egy átkelés alatt jól bemutatnak ebben a videóban. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Valaki egyben árul több mint ezer új Saab alkatrészt

június 15., 10:44 Módosítva: 2021.06.18 16:57
251
5 hozzászólás

Ha valakiben mostanság fogalmazódott meg az a nehezen magyarázható ötlet, hogy nyitna egy kereskedést Saab alkatrészeknek, jó ha tudja, hogy Jordániában valaki épp most árul ki egy óriási készletet. 160 ezer dollárért, azaz nagyjából 46 millió forintért vihető ez a halom új, de legalábbis használatlan elem. 

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Soha többé Smartot!

június 13., 15:10 Módosítva: 2021.06.17 17:50
145
16 hozzászólás

60 germán vadló - Opel Astra

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Biztosan sokaknak ismerős a teknős és a nyúl meséje. Nos, a 60 germán vadlovat nehezen lehet nyúlnak nevezni, de akik ismerik a mesét, tudják, hogy végül a teknős nyert. A néhány hibát eltekintve - ha nem is gyorsan - ki lehetett vele menni a világból, retúrjeggyel.

Egy jó kupás Astra Stump Bandi tollából

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kint a motor a Miniből!

június 13., 07:17 Módosítva: 2021.06.17 06:52
0
13 hozzászólás

Utólag könnyű okosnak lenni. Vagy legalább átértékelni, mi lett volna a helyes eljárás. Talán ha nem használom sportkocsiként a 30 éves Minit, csak gurulgatok vele a napfényben, akkor talán még egyben lenne a váltó. Vagy ha nem gyorsforgalmi úton megyek Gödöllőről Dél-Budára, meg vissza, hanem a kisebb sebességű városi útvonalat választom. Ezeket azonban könnyű elhessenteni. Hiszen ha nem hibásodik meg, továbbra is használnám, tehát továbbra is terhelném, még ha kevésbé is – simán eljöhetett volna az ördög később. Az autópálya meg olyan, hogy előbb-utóbb úgyis utaztam volna a hobbiautóval. Ha más nem, hát autós találkozóra. Inkább jöjjön ki most egy ilyen hiba, mint amikor már megtervezett programok, lefoglalt szállások úsznak el rajta.

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Felismered a roncsokból, milyen autókat látni a képeken?

június 13., 07:11 Módosítva: 2021.06.16 16:50
0
0 hozzászólás

Bizarr, de érthetetlenül kis nézettségű gyöngyszemet szúrt ki a Formula.hu a net mélyéről. Egy autós kvízekre szakosodott YT-csatornán jelent meg nemrég ez a videó, benne sok megnyomorgatott mindenfélével, de leginkább sport-, luxus- vagy prémiumautókkal. A játék egyszerű: milyen autó volt ez a szerencsétlen, mielőtt rommá törték? 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Egyetlen igaz kabrió 8-as BMW készült, és 20 hamis

június 12., 16:34 Módosítva: 2021.06.17 17:50
487
2 hozzászólás

Az eredeti nyolcas BMW, az E31-es a maga idejében (is) kincs volt: 1990-től 1999-ig gyártották, és az 5,6 literes, 381 lóerős V12-esig terjedő motorpalettájával, a felnyíló lámpáival és a 70 ezer dolláros alapárával tűnt ki leginkább a tömegből (a 850Ci-ről készült tesztünkért katt ide). Csak összehasonlításképp, ma ez 140 ezer dollárt jelent, ami jóval több a 18 évvel később bemutatott leszármazottjának beugró áránál: a jelenleg is forgalmazott alap benzines 8-ast (840i) 88 ezer dollárért kínálják Amerikában.

Fotó: Carscoops
Fotó: Carscoops
2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Feljelentgetjük egymást a videóra vett szabálysértésekért, jól van ez így?

június 12., 12:45 Módosítva: 2021.06.15 17:12
971
156 hozzászólás

A tahó közlekedőket összegyűjtő videó az elmúlt évek egyik legnépszerűbb netes trendje, hisz a rutinszerű agyérgörcs után perverz extázis a kommentfolyam. Ez eddig szokásos ügymenet, ám a Baleset-megelőzés Facebook csoport e héten feltöltött videójában már az látszik, hogy a jónépnél betelt a pohár, és a saját civil kezébe vette a jogart, meg a pallost, meg a mindent: elkezdték szépen feljelentgetni a videókban szabálytalankodókat. Hogy ez a házmesterség és házmesterség-ellenesség mennyire megosztja az országot, mi sem mutatja jobban, mint hogy a szerkesztőségen belül is éles vita alakult ki a témáról. Az olvashatóság kedvéért formailag szerkesztve, de tartalmi változtatás nélkül közöljük a belső levelezést, vitaindítónak szánjuk.

156 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy olasz sportkombi 1972-ből

június 12., 11:36 Módosítva: 2021.06.15 12:50
1119
9 hozzászólás

Igazi korai sportszedán az Alfa Romeo Giulia, ami patent futóművével, négy tárcsafékkel, jó motorjaival és 1 tonna körüli bódéjával megragadóan nagyszerű vezethetőséget adott. Kis doboz formájú karosszériája nem azt üzeni, de a lekerekített élek nem véletlenül olyanok, amilyenek. A Giuliát már hevesen tesztelték a szélcsatornában, ennek eredményeképp 0,34-es légellenállási együtthatót hoztak össze, mely korszak szinten egy egészen jó eredmény. Bármennyire szép és szerencsés forma a négyajtós, kombira már akkoriban is volt igény.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ennyi lábmunkával jár ma gyorsnak lenni a ralisport csúcsán

június 11., 16:17 Módosítva: 2021.06.15 12:50
0
0 hozzászólás

Hogy egy gyorsasági szakaszt mennyire eltérő kéz- és szemmozgással visz végig két topversenyző a rali-világbajnokságon, arról nemrég láthattunk egy jó összehasonlító videót. Most Dani Sordo, a Hyundai gyári menőjének lábkamerájáról jött ki egy érdekes videó, amin lekövethető, mennyi lábmunkával jár három perc egy szűk, murvás szakaszon. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Vitarát taposott egy bányadömper, az utasoknak éppen sikerült kiszállni

június 9., 14:18 Módosítva: 2021.06.11 16:41
1220
2 hozzászólás

A filmekből is tudjuk, hogy a bánya veszélyes üzem: külszíni fejtésbe gurítják a protagonistát jócsajostul, autóstul, hogy aztán a karma jegyében a bányában közlekedő dömperek tapossák halálra a gonoszt. Kazahsztán Karaganda régiójában hasonló eset történt, de malícia, fordulatos cselekmény és robbanások nélkül.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Útban volt, kiborította a birtokkapun a hívatlan Corsát a dühös farmer

június 8., 15:32 Módosítva: 2021.06.11 13:01
1783
0 hozzászólás

Olyan parádés felvétel készült egy észak-angliai farmon, ha tehetnénk, odatennénk minden értelmező szótárba az önbíráskodás kifejezés mellé. Egy dühös farmer, egy targonca, egy rossz helyre parkolt Vauxhall Corsa és utóbbi gazdájának indulatokkal teli, néhol ijesztő drámája egy percben:

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Ennél fiatalabb Bugatti Veyron Super Sportot nem találsz

június 7., 14:24 Módosítva: 2021.06.10 22:23
0
2 hozzászólás

Emlékszem, hogy amikor megjelent a Bugatti Veyron, én csak fintorogva néztem rá a lapított Volkswagen Bogárnak kinéző istennyilára. Ezt kicsit bánom is utólag, mert a Veyron nem csak a 2000-es évek mérnöki csodája, hanem a régi Bugattik vonalait nézve egy nagyon szépen újragondolt formaterv is. Nem mellesleg őrületeset szólt a motorja és a sebessége.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Használós Ferrari a 60-as évekből

június 6., 13:31 Módosítva: 2021.06.10 22:23
663
7 hozzászólás

1963. március 9-én készült el a Ferrarinál a hatvanötödik 250 GT/L Berlinetta Lusso, méghozzá visszafogottan elegáns, ezüst színben és fekete bőrbelsővel. Első tulajdonosa egy szép júliusi napon vette át az autót Torinóban, a város hivatalos Ferrari kereskedőjénél, a Garage Fontanella & Co-nál.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Sárfolyamban úszik a Spa-i pálya

június 6., 11:36 Módosítva: 2021.06.10 22:23
115
0 hozzászólás

Elképesztő felvételek készültek pénteken a Spa-i versenypályáról, aminek a vízelvezető rendszere nem bírt a környékre zúduló esővel. Az ardenneki fekvése miatt kedvelt nagy múltú pályára a lelátókon át, a helyoldalakról ömlött be óriási mennyiségű hordalékos víz. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

A proli-Porsche megint lobogtatja a farkát!

június 5., 18:59 Módosítva: 2021.06.10 06:12
0
0 hozzászólás

Elképesztő, de 1994 óta döbbenti meg az embereket a Beckmann-Manta. Akkor még nem volt annyira szokatlan látvány az Opel-kupé, de mikor 2012-ben megláttam a 24 órás mezőnyében az öreg Opelt, majdnem eldobtam a fényképezőgépet. Persze, akkor már egy ilyen Manta mindenhol feltűnő volt, de az biztos, hogy a prototípusok, nagy gyárak által világ pénzéért megépített hi-tech versenyautók közt látni a pályán, na az azért rendesen lefagyasztotta az agyamat. Természetesen sokkal lassabb volt a nagyon komoly gépekhez képest, de azért akkor az összetettben is megvolt az 53. hely.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Mennyi az a 280 lóerő igazából?

június 5., 16:13 Módosítva: 2021.06.10 22:23
243
3 hozzászólás

Japánban volt egy közmegegyezés az autógyárak között, hogy 280 lóerőnél nem gyártanak erősebb motorokat. A katalógusban nem is szerepelt több, mindenki ennyit írt bele. De a pletykák szerint az 1JZ, és főleg a 2JZ jóval többet tudott ennél. Lássuk a lényeget.

3 hozzászólás

A Toyota soha be nem vetett csodafegyvere

június 5., 13:03 Módosítva: 2021.06.10 07:36
211
12 hozzászólás

Csak néhány éve került elő az a három félelmetes, szélesített Toyota MR2 prototípus, amelyeket eredetileg arra szántak, hogy domináns szereplővé tegyék a Toyotát a ralisportban. Pedig szó sincs róla, hogy újak lennének: ezeket a gépeket még 1984-ben kezdte építeni a Toyota európai sportrészlege, és 1985-ben már készen álltak a bevetésre.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egyre nagyobb károkat okozott a sok jégeső, behálózták az egész autókereskedést

június 4., 16:32 Módosítva: 2021.06.10 06:12
430
0 hozzászólás

Kézenfekvő, mégis ritkán alkalmazott módszerhez nyúlt az egyre gyakoribb és egyre pusztítóbb jégesők ellen egy coloradói autókereskedés, miután a sok jégkár miatt öt év alatt több mint ötszörösére nőtt a telep biztosítási díja: az egészet befedték fémhálóval.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Kicsi a bors, de fillérekből autózom!

május 30., 17:27 Módosítva: 2021.06.02 06:10
159
10 hozzászólás

Helga - Mercedes Benz W126

57270

2008-ban érett meg bennem az elhatározás, hogy kell a kis Peugeot-om helyett egy nagy, régi, klasszikus Mercedes. Először W123 240D-ben gondolkodtam. Sokat olvastam róluk itt a Népítéletben és fórumokon. Tudtam, hogy ezek kiváló, megbízható kocsik. Csakhogy nehéz belőlük szépet találni, többségüket össze-vissza barkácsolták, leélték. 2009. januárban elmentem megnézni egyet. A helyszínre érve kiderült, hogy 280-asból lett dízelesítve, most pedig egy 200D motor van benne, de hiányoznak a porlasztócsúcsok. Így beindítani nem tudtuk. Kezdtem megérteni, amit a hátrányokról olvastam. Ezt a kocsit felejtsük el, gyerünk tovább. Mindenképpen szerettem volna legalább egyszer vezetni, kipróbálni egy ilyet. A környéken nem volt akkor eladó 240D, a legközelebbi 40 km-re volt, egy 200D. Mondom sebaj, tesztelésre jó lesz. A tulaj a lehetőségeihez képest karbantartotta, azonban így is lett volna bőven mit javítani rajta. Aztán mentünk egy kört. Ezután elhatároztam, hogy nekem nem kell W123. Lehet, hogy a 123-as rajongók meg fognak kövezni, de számomra a vezetési ergonómiája borzasztó, Ladákat és Daciákat idézi az elejének a magassága. Előfordulhat, hogy valakinek pont ez tetszik benne, de nekem nem jött be.

Szóval felmentem a netre 124-eseket keresni. Na de milyen motorral? Tapasztalatok olvasása után a 250 szívódízelre voksoltam. Néhány megtekintése után kikötöttem ennél a példánynál. Pesti rendőr árulta, nála két éve volt. Ahogy beleültem, az tetszett meg benne, hogy a km-számláló 300000 fölötti értéket mutat. Nem úgy, mint a korábban megtekintettek 200-250 ezres állásai, illetve volt egy 600 ezres is, ami pesti taxi volt és cserélték már a motorját, ettől inkább menekültem. Gondoltam, a 300 ezrest nem nagyon tekergethették (később kiderült, hogy igen, kb. egy százast). Első alkalommal ezeket vettük észre rajta: szélvédő repedt, jobb első lámpa vak, vezetőülés a szokott helyen kiülve, illetve sérült volt a baloldala. De megnéztük, tornyot nem ért, látható rohadás nincs, vonalak futnak, nem lehetett vészes a dolog. Műszaki ekkor egy hónap volt rajta. 

Dízel mercik egymás közt

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egyszerre ijesztő és mókás, ahogy ezek a tetten ért katalizátortolvajok rájönnek a lebukásra

május 30., 09:44 Módosítva: 2021.06.03 17:52
249
0 hozzászólás

Most, hogy egekben van a katalizátorokban használt nemesfémek ára, világszerte lendületre kapott a katalizátorlopás. A Police.hu-n is egymást érik a hazai lopásokról szóló hírek, de az USA-ban is egyre több ilyen bejelentés van, a mohóbb/kreténebb tolvajok pedig akár világosban, egy sűrűn lakott kertváros utcájában is nekiállnak kiszedni, ahogy ennél a kaliforniai példánál látható (0:21-től nagyjából teljes hosszában a felvétel).

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még