Ilyen a Maserati Gransport, ha 15 éves

augusztus 9., 17:35 Módosítva: 2020.08.09 17:37
0
6 hozzászólás

Olasz szimfónia - Ilyen a Maserati Gransport, ha 15 éves

A kép illusztráció
A kép illusztráció

15 évesen került hozzám, mint egy megvalósult féltve dédelgetett álom. Nem igazán adatott meg, hogy akár még ehhez hasonló autókat is birtokoljak, így 40 előtt félve kértem ki feleségemtől írásos engedélyét, hiszen tisztában voltam vele, hogy a Spyder csak Önös érdeket fog szolgálni.

Stump Bandi kiváló cikke a Quattroporte bemutatóról

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Most már szinte új a Vödör!

augusztus 9., 00:05 Módosítva: 2020.08.11 06:07
381
49 hozzászólás

Van olyan, hogy „ahhoz képest” jó egy autó, hogy mennyi idős/mennyi kilométer van benne, s van olyan is, hogy abszolút értékben az, a futásteljesítmény és a kor pedig csak mellékkörülmény, ami miatt még pluszban kicsit kihúzhatja magát az ember.

49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Köd előttem, köd mögöttem

augusztus 7., 16:35 Módosítva: 2020.08.10 18:36
1030
77 hozzászólás

Na még az utolsó törökhöz benézünk, égeti a zsebemet ez az ötszáz euro. Nem mehetünk haza vonattal, mint a szegények. Hopp, ott az a korzika. Vastagon felszerelt, hátul is villanyablak, dízeles: megtakarítás olcsón! Mit ír a papír? Várjál csak, olvasom: Der Ölverbrauch ist ein bißchen hoch, meg Das Auto hat keine gültigen Umweltplakette, bzw. die Schadstoffklasse kann nicht festgestellt werden, blablabla, sok a betű – Peti, neked van még mobilneted? Transzlátorral rámennék. Nincs? Mindegy, megoldom. Ebből nagyjából annyit értek, hogy tölteni kell majd a klímát, meg pici olajat rá, amúgy minden zsűl. Ez biztosan nincs tekerve, nem lehetnek olyan hülyék, hogy 360 ezerre húzzák vissza, odanézz! Az a pedálgumi még rücskös, a váltószoknya gatya, de mindegyik ötvenezernél kezd vedleni, olvastam a neten. Figyeled? Grófezüstmetál, belül plüss minden, mint a pápamobilban, esőszenzor, xeroxlámpa, magas élet.

77 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

"Hogy került ez ide?"

augusztus 7., 13:22 Módosítva: 2020.08.11 06:10
51
10 hozzászólás

A Mohó Hiéna  nem először hozott el értékes koncokat az Osramtól . Ezúttal csak egy történetet kértünk cserébe a ledes tolatólámpáért. Köszönjük a sztorikat, alább olvashatjátok a nyertes pályaművet, Uborka írását:

Képünk illusztráció
Képünk illusztráció
10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezekkel az appokkal érdemes bringázni

augusztus 7., 13:19 Módosítva: 2020.08.10 06:07
0
11 hozzászólás
Nem is tudom, van-e olyan területe az életnek, amire nincs egy okostelefonos app. Ez alól a kerékpározás sem kivétel, hiszen a telefonban ott a GPS, kapcsolódik a közösségi médiához, vagyis minden adott, hogy a tekeréseinket kövessük, megosszuk, összehasonlítsuk. De mégis, melyik applikáció mire jó? Erről szól az eheti Kontra Podcast.

  Kontra podcast    egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. 

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egy Jazzt sem csak szeretni lehet

augusztus 2., 16:53 Módosítva: 2020.08.07 10:19
143
9 hozzászólás

Szerettem... - tapasztalatok egy Suzuki Ignissel

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Futómű mindenen elmegy, útpadkára szűk parkolásnál felmásztam mindig. Viszont ha üres hátul akkor pattog (nyilván a merev híd miatt), meg egyébként is folyamatosan dülöngél enyhén állandóan jobbra-balra mint az elől/hátul merev hidas terepjárók. Körforgalom max 20 km/h. Utazni hosszabb útra: nehéz vele annyit mondok. 

Koncz Jani tapasztalatai a saját Ignisével

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Letolattad? Nyugi, mással is előfordult már!

július 31., 17:58 Módosítva: 2020.08.05 06:31
0
38 hozzászólás

A Mohó Hiéna nem először tartogat értékes koncokat az Osramtól. Ezúttal csak egy történetet kérünk cserébe, inspirációnak álljon itt a sajátom a témában:

Késő tinédzser-kora húszas éveim meghatározó eleme volt piros színű Volkswagen T3-asom. Utólag okos az ember, ma már tudom, hogy megvenni sem lett volna szabad, majd utána szenvedni a kókler szerelőkkel, de abban az 5 évben ameddig megvolt, így is felejthetetlen élményeket hozott össze az egész társaságunknak (és itt nem csak az emlékezetes lerobbanásokra gondolok).

20130614 231138
38 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csodák márpedig vannak! Rothmans Porsche 911

július 31., 17:28 Módosítva: 2020.08.02 09:11
0
0 hozzászólás

Ha az ember az életét az autósportban töltötte, hol versenyzéssel, hol versenyautó építéssel, akkor nehezen bírja ki, hogy ne faragjon valamit. Mivel az autósport nem olcsó dolog, ezért ha épp egy jelentősebb anyagi veszteség után van, de valamit építeni szeretne, akkor ahhoz nyúl, ami van a polcon. Az egyik embernek lekvár van a polcán, a másiknak Porsche kasznik, alkatrészek. Lekvárból nem lesz autó, az utóbbiakból azonban össze lehet legózni valamit. Aztán az ember fián múlik, hogy mi lesz a végeredmény. Jelen esetben ez lett.

Szólj hozzá!

Miért ne vegyél bringás ruhát az Aliexpressről?

július 31., 14:29 Módosítva: 2020.08.02 07:05
0
8 hozzászólás
A bringás ruha egy olyan dolog, aminek az ember sokáig nem érti a jelentőségét. Én évekig tekertem azokban a ruhákban, cipőkben, amiket utcára már nem vettem volna fel. Aztán egyszer kaptam egy rendes bringás nadrágot, és megértettem, milyen fontos a mozgásra tervezett ruha. Túlzásokba itt sem kell esni, nem kell ugyanabban tekerni, mint a Tour de France menői, viszont az életminőségen rengeteget javít egy-egy jól megválasztott ruhadarab. A Kontra podcast eheti adásában ez a téma.

Ha nem éred el az adást, itt egy Youtube link. 

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szemműtéte után letette a jogsit, és megvette álomautóját

július 29., 15:37 Módosítva: 2020.07.31 14:30
478
0 hozzászólás

Mike Schickerowski egy kanadai férfi, aki születése óta szemtekerezgésben - nisztagmusban - szenvedett. Emiatt távolra látása homályos volt, közelről pedig úgy látta a világot, mintha ugrálnának a tárgyak - mint amikor fényképezünk, és az utolsó pillanatban elmozdítjuk a gépet, vagy megmozdul az alany. Mike azonban jelentkezett egy kísérleti stádiumban lévő szemműtétre, és ez bejött neki: sikeresen helyreállították látását. Nem sokkal ezután pedig megszerezte a jogosítványát és vett egy Corvette-et - írta a The Drive.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Így készült annak a Maseratinak a formaterve, ami visszajuttatta őket a versenypályára

július 26., 21:42 Módosítva: 2020.07.29 06:09
40
0 hozzászólás

Frank Stephenson YT-csatornája igazi csemege az autófanatikusok számára, videói olyan érdekesek, hogy nehéz egy kicsit is levenni róla a szemünket. Frank egy baromi híres formatervező volt, olyan márkákkal dolgozott, mint a Ferrari, Maserati, McLaren - és még sok másikkal, elég hosszú a lista. Pár hónapja indult csatornáján az általa tervezett autók dizájnját mutatja be, mi több, néhány perc leforgása alatt le is rajzolja azokat, miközben háttérinformációkat csepegtet a projektekkel kapcsolatban. Tényleg zseniális amit csinál.

Kép. 2020. 07. 23. - 12.28
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

A hidegprofizmus mintapéldánya

július 26., 14:59 Módosítva: 2020.08.02 09:36
0
18 hozzászólás

Kényelem és erő

A kép illusztráció
A kép illusztráció

A hibrid akku cellák nem örök életűek. Sokan tudomást se vesznek róla és csak köpködik a típust a hibrid hibák miatt. Tökéletesen tisztában voltam az autó állapotával, mikor megvettem, annak ellenére hogy az eladó egy becsülettelen nepper volt. A hibrid hajtás ha kekeckedik->akku hiba. Ha fedélzeti kijelző ESP hibát jelez->akku hiba. Rettenetes a fogyasztásod->akku hiba. Sorolhatnám de a szerviz jobban tudja. Lényeg hogy az ócsárlásokat (elmondások alapján) a nem megfelelő szervizeltetés okozza, illetve a nemtörődömség. Olykor az, hogy valakinek annyi esze van mint egy marék szotyinak.

Új korában elég ütős autó volt a 450h

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Álrendőrök fosztogatnak Németországban!

július 24., 19:16 Módosítva: 2020.07.27 09:25
118
19 hozzászólás

Új bűnelkövetési divat van Németországban, álrendőrök csalják kelepcébe a trélereseket, mert azoknál nagyobb eséllyel van pénz, mint a normál autósnál. Elsőre minden egy normális közúti ellenőrzésnek látszik, igazolvány lóg a nyakban, rendőr mellény, határozott fellépés. A delikvens együttműködő, hiszen egy rendőr állította meg, aztán lesz benne egy kis csavar, mi meg szegényebbek leszünk némi készpénzzel.

19 hozzászólás

Miben hasonlít az autóipar a kerékpáriparra?

július 24., 15:19 Módosítva: 2020.07.27 06:09
0
2 hozzászólás
Az autóipar és a kerékpáripar ipar között van egy markáns különbség, mégpedig az, hogy autózni kötelező, bringázni viszont nem - legalábbis itthon ezt gondoljuk. És bár a bringa inkább élvezeti cikként él sokak fejében, mégis, sok a párhuzam az autóiparral, akár a vásárlói akár a gyártói gondolkodást nézzük. Ezekről beszélgettünk a Kontra podcastben.

 Ha nem megy a lejátszó, Youtube-on is eléred a podcastet. 

  Kontra podcast    egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. 

2 hozzászólás

Miben jobb a Citroen Xantia, mint az Audi R8?

július 24., 15:19 Módosítva: 2020.07.27 17:03
1611
25 hozzászólás

Egy jávorszarvas megjelenik a sávban, és hirtelen -70-75 km/órás tempóval kell kikerülni. De miért ilyen félelmetes jószág ez, hiszen ott van a cuki Rudolf...állj! Rudolf rénszarvas, ami a valóságban alig nagyobb egy középtermetű kutyánál. A jávorszarvas viszont hatalmas és nem túl izgága kérődző, mivel élőhelyén nincs természetes ellensége, tehát a felé száguldó autóra rá sem hederít. Kábé akkora, mint egy ló hatalmas agancsokkal, úgy 400 kilótól indul a kifejlett állat, de a legnehezebb hím egy súlycsoportban van egy Daewoo Matizzal: 700 kilós is lehet.

A képen szépen látszanak az állat méretei az autóhoz képest
A képen szépen látszanak az állat méretei az autóhoz képest

A jávorszarvas másik kellemetlen konstrukciós tulajdonsága, hogy ennek a testtömegnek a jelentős részeit hosszú lábakon hordja. Vagyis amíg egy Daewoo Matizt elnyel az autó gyűrődő zónája, addig a jávorszarvas a szélvédő magasságában támad. A hatás pusztító, rengeteg életet követelt már ez a balesettípus, a skandináv autógyártók komoly teszteket folytattak, hogy az A oszlopok nyújtsanak azért valamiféle védelmet ez ellen. De minden skandináv autóvezető tudja, hogy a jávorszarvas elütését jobb elkerülni BÁRMI ÁRON. Ezen a videón látszik, miért:

Ilyenkor a vezető tehát inkább félrerántja a kormányt, majd utána megpróbál visszatalálni a sávjába, hisz jöhetnek szemből is. Mivel a tempó viszonylag nagy, a vacakabb autók már az első rántásnál kisodródnak, az átlagos kocsi a visszatérő kormánymozdulattól sokall be; ha pedig még magas is a súlypontja, akár fel is borul.

IMG 5990

Hogy megússzuk-e az esetet, azt rengeteg tényező befolyásolja: a futómű, kormányzás, gumi, felépítés és a modern kocsiknál a stabilizáló elektronika tudása. Hogy ne éles helyzetben derüljön ki, mire képes autónk, megszületett a skandinávoknál a jávorszarvasteszt. Ez egyfelől jó, mert esetleg, ha erdős részen lakunk, akkor beleszólhat a típusválasztásba, másfelől a gyártók verejtékes homlokkal várják, hogy vissza kell-e még ülniük a tervezőasztalhoz.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Andrásnak hiányoztak az Alfa roadsterek, rajzolt egyet

július 23., 16:50 Módosítva: 2020.07.28 06:11
272
8 hozzászólás

Sziasztok, érdekel titeket? – írta András a minap mailben és a címlapfotónkon is látható Alfa Nero nézett rám. Persze, hogy érdekel! (Amúgy a Ferrari-bázisú Alfa csak engem emlékeztet az Így neveld a sárkányodat című rajzfilmből Hablaty sárkányára, Fogatlanra?)

Elsőre le sem esett, hogy András volt az, aki az új 4-es/i4 BMW orrát helyrehozta – vagyis normális méretű BMW-veséket tett rá. Szintén ő volt az, aki a hátsókerekes Mazda 6 hírének a hallatán gyorsan faragott egy kupét is a pixelekből.

Ha már levelezésbe bonyolódtunk, gondoltam, megkérdezem, tulajdonképpen ki is-mi is ő. Unatkozó esztergályos, netán egy dizájner, akit széklábak tervezésére kényszerítenek, és csak hobbiból hódol a szenvedélyének? Miért készülnek ezek a tervek?

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Először pofára estünk

július 21., 17:00 Módosítva: 2020.07.31 10:44
199
3 hozzászólás

Rengeteg olyan megoldás létezik a piacon, amiknek a forgalmazói valamennyi százalék teljesítmény növekedést ígérnek. Ezek az ígéretek a legtöbbször nem valósulnak meg, vagy nem hoznak olyan mértékű javulást, ami meg volt beszélve. A sport vezérműtengely tudottan olyan alkatrész, aminek igazi van hatása a motorra, és valóban változik tőle a motor teljesítménye. Módosítja a töltéscsere idejét, és kialakítástól függően a szelepnyitás mélységét, ezek által pedig a bejuttatható üzemanyag mennyiségét és a motor égésterének öblítését. De nem ilyen egyszerű, nem baj, ha kéznél van egy fékpad.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezek a legpofátlanabb kínai másolatok

július 20., 16:18 Módosítva: 2020.07.23 06:10
324
0 hozzászólás

Kínában mindennek a másolatát meg lehet találni, a ruházati termékektől kezdve a telefonokig, sőt, ebből a kategóriából a járművek sem kivételek. Számos autógyártó modelljének hasonmása is megjelent az ottani piacon az elmúlt években, ezek közül gyűjtött össze most húszat a carwow nevezetű YT-csatorna.

2decad9f-huansu-hyosow-c60-25-1024x555
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Négy generációnyi legenda

július 17., 17:27 Módosítva: 2020.07.21 06:12
47
0 hozzászólás

A Mazda MX5 állandó hivatkozási alap, ha a legjobb vezetési élményt adó autók kerülnek szóba. A Mazda mérnökei csodát tettek, megalkották a tökéletes roadstert, amikor minden egyensúlyban van. Nem csak annak tűnt, hanem tényleg kis teljesítményű volt az első generáció, ennek ellenére mégis nagyot lehetett vele autózni. A forma telitalálat volt, teljesen más volt, mint bármi abban az időben, egyszerűen egy cuki autót csináltak. Pontos kormány, megbízható, jó karakterű motor, pontos váltó, precíz kormány és hátul kapart. 1989-et írtunk, megszületett az autógyártás történetének egyik csillaga, ami azóta is igazodási pont mindenkinek.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Eleged van a dugóból? Vegyél biciklit

július 17., 11:54 Módosítva: 2020.07.20 07:53
0
27 hozzászólás
Városban bringázni sok előnnyel jár: mozgunk, nem vagyunk a tömegközlekedésre utalva, és az autót sem kell a dugóban koptatni. Viszont a városi bringának sem jó akármi, az egyéni elvárásoknak és lehetőségeknek kell megszabnia azt, hogy kinek, milyen az ideális városi kerékpár. A Kontra podcast eheti adásában most ehhez szeretnénk támpontokat nyújtani.

 Ha pedig nem indul el a lejátszó, akkor hallgathatod Youtube-on is:

Kontra podcast  egy bringázásról szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. 

27 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mennyire olcsó az olcsó játszós autó

július 14., 18:04 Módosítva: 2020.07.17 07:01
0
3 hozzászólás

A beszélgetésekből folyamatosan kiderül, hogy az olvasóink között is sok olyan ember van, aki hasonlóan beütötte a fejét, mint én. Mindenki szövögeti az álmokat, hogy összerak valami játszós autót, amivel szépen elfűzi keresztben, dől a füst a hátsó kerékről, a szája pedig fülig ér. Az autósportok közül talán a drift az, amelyiket a legkisebb pénzből lehet űzni hobbi szinten. Verseny szinten aztán elszaladnak a költségek, de mi csak játszani akarunk. Kell egy viszonylag erős (150 lóerő is elég) hátsó kerék hajtású kocsi, valami futómű alá, gumis kukájából felgumizzuk, és mehet a csapatás. Elviekben ilyen egyszerű, aztán jönnek a buktatók, és rájövünk, hogy amit kitaláltunk a haverokkal, vagy olvastunk a neten, az nem működik, vagy nem úgy, ahogy mi azt elképzeltük. Ebben a sorozatban sorra vesszük, hogyan kellene nekiállni, milyen lépésekből áll össze, és leginkább mennyiből lesz készen, hogy már csak tankolni kelljen.

3 hozzászólás

Ha nem érdekelnek az autók, ez a te autód

július 12., 16:42 Módosítva: 2020.07.14 14:35
408
17 hozzászólás

Finom kis retró érzés deluxe köntösben

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Az az igazság hogy idő és hely híján kb. két évet állt leponyvázva egy ismerős kertjében vevőre várva, aztán amikor úgy tűnt hogy van rá vevő, előszedtem, eladásra felkészítés céljából, és használgatni kezdtem hogy lássam tényleg jó e, nehogy szart adjak el, persze mindez egy fék beállítással kezdődött mert nyilván minden dob máshogy fogott, vagy be volt ragadva.

Ez is Trabi, csak kicsit más

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ma 41 éve, hogy a NASA Ausztráliára ejtette az űrlaborját

július 11., 14:30 Módosítva: 2020.07.14 14:35
571
0 hozzászólás

Az első emberes Holdra szállás és az űrsiklós korszak közé szorítva volt pár év, amikor a NASA egy óriási, Föld körül keringő hordóban ismerkedett az űrrel. Ez volt a Skylab-program, ami ha nem ér olyan furcsa véget és nem szórja meg Ausztráliát pár tonna fémhulladékkal, még ennél is kevésbé lenne ismert. Pedig az oly sokat romantizált, és a Holdra szállásig az egész emberiség által követett űrverseny egy jelentős meccsének szereplője volt ez is. 

btr
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Egy legenda újjá születik, Renault 5 Turbo2

július 10., 17:07 Módosítva: 2020.07.12 17:07
25
8 hozzászólás

A Renault 5 Turbo 2 a híres, hírhedt 80-as évekbeli B csoportos időszakban született, amikor le kellett gyártani kétszáz darab utcai autót, hogy a gyár által épített szörny indulni tudjon a Rally VB-n. A 90-es, 2000-es években még lehetett belőle találni a hirdetési portálokon, mára azonban szinte láthatatlanná vált a típus, ha előkerül egy-egy, akkor csillagászati összegekért cserél gazdát.

r5 1
8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Minden, amit a bringaszállítókról tudni akarsz

július 10., 10:35 Módosítva: 2020.07.13 12:29
26
18 hozzászólás
Közeleg a nyaralós időszak, és a bringánál kevés jobb eszköz van arra, hogy a pihenés közben elguruljunk felfedezni a helyet, de persze mehetünk úgy is, hogy a bringázás az utazás célja legyen. A szűk keresztmetszet a szállítás: alig van pár olyan személyautó, amiben az utasok férőhelyének csonkítása nélkül tudunk bringát szállítani, így maradnak a külső tartók. De tényleg ezek jelentik a végső, és legjobb megoldást? Milyen autót vegyünk, ha az utazás egyetlen célja a bringázás? Ezt járjuk körbe a Kontra eheti adásában.

Ha nem tudod lejátszani, akkor itt az adás Youtube-linkje

A Kontra podcast egy bringásoknak szóló, kötetlen beszélgetős műsor. Grósz Béla és Bognár Tamás ezentúl minden héten egyszer jelentkeznek a Totalcar címlapján, és kitárgyalnak valamilyen a tekeréshez kapcsolódó témát. 

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még