Francia egyterű, 230 ezer kilométer után. Horror?

5 órája Módosítva: 2018-01-21 14:49
115
16 hozzászólás
Az Én autóm a Totalcar autófenntartási kalandsorozata, mely az olvasók élményanyagából merít. A korábbi epizódokban volt már turbódízel Volvo, Lexus-suv, a rohadási hajlama miatt rettegett Mercedes, persze rozsda nélkül, ezúttal pedig valami egészen más következik. Istvánnal tavaly szeptember óta levelezünk, ő viszont több mint tizenöt évnyi szerviztapasztalatot zúdított a nyakamba a családja Citroen C8-ával kapcsolatban.

Ezeknek a nagy egyterűeknek az ára mára bezuhant egymillió forint környékére, így nem csoda, ha sokan számításba veszik őket, amikor családi autót keresnek. A Citroen C8 az Eurovan 2 sorozat tagja, némi átmaszkírozással nagyjából egy időben forgalmazták Fiat Ulysse, Peugeot 807, Lancia Phedra néven is és a 2002-től 2014-ig gyártott típuscsaládhoz összesen kilencféle motort lehetett rendelni.

Az alapot a kétliteres benzines jelentette, de az EV2-k kaphatóak voltak 2,2-es, szintén soros, négyhengeres és háromezres V6-os motorral, valamint többféle PSA-eredetű, közös nyomócsöves dízellel is. A nagy forgatónyomaték-alacsony fogyasztás kombináció miatt elvileg a dízelek ideálisak ehhez az autóhoz, ám mivel az Eurovan 2 nem mai konstrukció, éppen ezekkel kell a leginkább vigyázni. Nehézkes szerelhetőségük és összetettségük, illetve a common rail rendszer drága elemei miatt súlyos szervizszámlákkal tehetik pokollá a valahányadik tulajdonos életét.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Balatonra fél óra alatt - legálisan

8 órája Módosítva: 2018-01-21 16:17
94
11 hozzászólás

Van olyan jármű, amivel simán lejutunk, és még szabályt se kell szegni. A lakóautók/kocsik és a pickupok mellett a repülés is a mániáim közé tartozik. Na nem az utasszállítókkal, azt meghagyom a nemzetközi tesztekre, meg amúgy se nagy élmény egy zajos csőben kuporogni. Bár a Toyota Proace lengyel bemutatójára vivő Dash 8 kellemes meglepetés volt.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Halálfélelem minden sebességnél

8 órája Módosítva: 2018-01-21 11:47
53
8 hozzászólás

Miért, mit vegyek b.meg!? Skodát?

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Tehetős, fiatal barátaim beszélgetése közben hangzott el a címben szereplő mondat, amikor egyikük autóvásárlási terveit tárgyalták meg néhány pohár sör mellett. A szóba kerülő prémium autókkal kapcsolatban ugyanis valakinek biztosan volt valami rossz tapasztalata: zörög a műszerfal, drága a javítás, nehezen elérhető alkatrészek stb. Erre fakadt ki keserűen az autóvásárlás előtt álló cimbora: „Miért? Mit vegyek b.meg? Škodát?”

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nagy ívben, ablakon kidobott pénz

12 órája Módosítva: 2018-01-21 07:25
397
51 hozzászólás

A kíváncsiságból beszerzett Lidl-tetőcsomagtartó, amit azért vettünk meg, hogy tudjuk, neked érdemes-e kiadnod pénzt érte, csak árválkodott a szerkesztőségben. Épp senkinek nem volt tetőcsomagtartani valója (vagy ha igen, nem volt a kombiján tetősín). Ahogy nézegettem a dobozát, eszembe jutott pár régi KRESZ-film, amikben mindig elmondták, az üzemanyag-takarékos vezetés egyik fontos eleme, hogy ne hurcolj egy rakás felesleges dolgot a kocsidban, illetve csak akkor vigyél bármit a tetőn, ha a kocsiban tényleg nem fér el. És a tetőcsomagtartót szereljed le, mert már az a nem túl terjedelmes szerkezet önmagában is túlfogyasztást okoz. (Itt ez a csodás kisfilm, 9:30-tól épp ezt a témát feszegetik. Pedig akkoriban 50 forintból megvolt a telitank :) )

Oké, azt mondják, többet fogyaszt ha fent van a tetőcsomagtartó. De ez csak két, viszonylag áramvonalas profilú rúd, ugyan, mennyivel lehet magasabb a fogyasztás? Nagyon sok autót lehet látni az utcán, amelyiken éjjel-nappal fent van a tetőcsomi. Most akkor őket nem érdekli a pazarlás, vagy kamu az egész, ennyit nem is számít? Ki kell próbálni, úgyis megyek hosszabb útra, akkor a Škodára feldobom a két keresztrudat, megmérem oda meg vissza is a fogyasztást.

Az elmélet kitűnő volt, de nagyjából 180 kilométer után megálltam, leszereltem a rudakat és bedobtam a csomagtartóba. Elveimmel ellenkezett, hogy tovább folytassam a felesleges pazarlást, de talán ennél is erősebb indok volt, hogy semmi kedvem nem volt az idegesítő bubogásos vibrálást hallgatni. Mert GPS szerinti 130-nál olyan turbulenciákat okozott a tető felett, ami egyrészt önmagában zajt keltett, másrészt az volt az érzésem, a keresztrúd is beleremeg, az meg megrezegteti a tetősínt, az meg a kasznit. Persze ez utóbbit lehet, hogy csak bemagyaráztam magamnak, mert a zajról út közben eszembe jutott egy ismerősöm esete, akinek a Volkswagen Touaregjének a gyári, csúsztatható tetőcsomagtartója tudott bizonyos pozíciókban úgy vibrálni, hogy azt hitte, a kocsinak valami szervi baja van.

Oké bevallom, a bubogás is idegesített, de a tripcomputer kijelzőjén olvasható szám jobban zavart. Basszus, 130-nál én még ilyen értéket nem olvastam az 1,9-es TDI átlagfogyasztást mutató menüjében. Soha nem kezdődött még hatossal a szám, kizárt, hogy én ezt a tök felesleges pazarlást még tovább folytassam pár száz kilométeren át. Az már látszik, hogy többet fogyaszt, de mégis, mennyivel? A rudak lecsavarozása pillanatok alatt megvolt, kinulláztam a computert, irány tovább.

Az első 180 kilométert Budapest-Hegyeshalom távon tettem meg. Ezután jött egy kis Ausztria, Bécs körül csökkentett tempóval, de utána hegyekkel-völgyekkel, durván 300 kilométer utána néztem rá a műszerre. 5,8 literre csökkent a fogyasztás, a rudak leszerelése után pedig azonnal megszűnt az agyamat rezegtető bubogós vibrálás.

A fogyasztásbeli különbség közel tíz százalékos, és bár nem laborkörülmények közt végeztem megdönthetetlen pontosságú mérést, de ez a kis kísérlet engem meggyőzött. Városban kábé semmi különbség, nem okozhat mérhető többletfogyasztást a fent hagyott tetőcsomagtartó, de az biztos, hogy országúton, de különösen autópályán már szabad szemmel is jól látható mennyiséget locsolunk szét feleslegesen a drága naftából.

Tíz százalék az még egy aszkéta dízelnél is simán fél liter, az egy száz kilométeres úton oda-vissza már egy teljes liter. Amiben nem is a 3-400 forint az igazán fájdalmas, hanem mikor látod magad előtt azt az egy liter üzemanyagot, és tudod, hogy azt csak úgy, a semmire csorgattad el. Érdekes belegondolni, hogy tíz százaléknyi fogyasztás-csökkentésért micsoda energiákat mozgatnak meg autógyárak, hány kilót faragnak le egy kocsi tömegéből, mennyi trükköt vetnek be a start-stoptól a termosztátos olajkörig. Mi meg egy feleslegesen fennhagyott tetőcsomagtartóval tönkretesszük az egészet.

Ha a mannheimi túrámon az odaúton végig fent lettek volna a rudak, négy litert pazaroltam volna el, a semmiért. Nem úgy fogyasztott volna többet a kocsi, hogy cserébe hamarabb értem volna oda, élvezkedtem szerpentinen, vagy pakoltam csurig az autót, nem – egyszerűen csak kidobtam volna az ablakon. Szóval, kedves autóstársaink, akik állandósított tetőcsomagtartóval furikáztok: szedjétek le, amikor nem használjátok. Nektek is jobb lesz, meg a bébifókák is megköszönik.

51 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lisztet elő, itt az utolsó agrárgépshow-s hiéna

tegnap, 23:39 Módosítva: 2018-01-21 11:47
6
6 hozzászólás

Bár két játék már lement, még mindig van nálunk pár jegy a jövő heti AgrárgépShow-ra. Mindjárt indul a program, szóval hagyjuk a felesleges ömlengést: a kép alatt a feladat az újabb négyszer három jegyért, plusz az axiálos szakácskönyvekért. 

IMG 3027
6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Milyen egy 800 lóerős Lamborghinivel dagonyázni? Ilyen

tegnap, 17:39 Módosítva: 2018-01-20 17:42
53
5 hozzászólás

Bár a Tax The Rich nevű bagázs, az extrémdrága sportautókkal nem sportautóknak való helyeken csapató őrültek csapata egy ideje nem aktív, kaptak egy erős kihívót. Ez a huracanos srác olyat dagonyázott Lamborghinijével, amit szándékosan talán soha többé nem fog senki. 

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Drónvideón a rettegett szibériai híd

tegnap, 14:10 Módosítva: 2018-01-20 17:52
212
18 hozzászólás

Időnként feltűnik a YouTube-on egy-egy új videó egy keskeny hídról, ami látszólag a nagy büdös semmiből a nagy büdös semmibe vezet. Mintha épp összedőlni készülne, miközben alatta sebesen folyik egy szürke, rideg folyó, majd ezeken a videókon aztán rendre átkel valaki valamivel, mondjuk a rozoga deszkáknál alig keskenyebb nyomtávú terepjáróval. Ez a híd volna Kandinszkij-híd, amiről mostanság ez a bő egyéves drónvideó virál a neten.

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A világ leghülyébb szirénája pedig…

tegnap, 10:59 Módosítva: 2018-01-20 19:01
223
44 hozzászólás

Évekkel ezelőtt egy belsőkamerás felvételen néztem, hogyan próbál meg egy mentőautó a dugón keresztülvágva eljutni a beteghez (igen, néha szoktam ilyenekkel időt múlatni), megdöbbenten néztem a monitort. Mi van? Ez a sziréna lenne, amit épp hallok? Az nem lehet. Ettől nem kapod fel a fejedet, hogy hoppá, valakinek sietnie kell. Inkább azt nézed, hol jön a fagyi, vagy a mélyhűtött pizza. Sajnos azt a régi videót nem találtam meg, de erről beszélek:

44 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

És azt ismered, amikor a világ legnagyobb drogdílere versenyezni kezdett?

tegnap, 08:00 Módosítva: 2018-01-20 09:14
328
9 hozzászólás

Akárcsak a Breaking Bad, vagy a Stranger Things a Narcos is azután jutott el hozzám, amikor a többség már túl volt rajta. A sorozat jelenleg a harmadik évadánál tart, az első kettő Pablo Escobar felemelkedését és bukását meséli el, a harmadik pedig a halála után időszakról, és a rivális drogbárókról szól. Wagner Moura mint Escobar hibátlan, igaz, a helyi nézők kritizálták, hogy a brazil akcentusa nem autentikus a kolumbiai  Patrón  szerepével. Boyd Holbrook amolyan szegény ember Ryan Goslingja, mint drogrendész nem túl erős karakter, Moura Escobarja mellett kifejezetten halovány, viszont a cinikus, szénfekete humorral átszőtt narrációja utánozhatatlan hangulatot ad a sorozatnak.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen az élet a Dakaron

január 18., 17:28 Módosítva: 2018-01-20 23:41
102
0 hozzászólás

A 2018-as Dakaron pár napja még a kategória első helyén volt a Kamaz-Master csapata. A hajtásban még arra is volt idejük, hogy bemutassák, hogyan és hol tengetik üres óráikat. A lakó-Kamaz bemutatása közben gyanúsan tiszta volt ugyan minden, de biztos csak ilyen rendesen takarítanak a kamazos fiúk. Viszont kiderült, hogy gigantikus hűtő mellett beépített sörcsap is van a fedélzeten.

A később felbukkanó Icequeen-feliratú fura tárgy egy cryokapszula. Itt elsősorban ízületi fájdalmak és gyulladások ellen használják. Működése nagy vonalakban, hogy folyékony nitrogénnel lehűtik a kamrát olyan -110 és -150 fok közé. Ekkor a bőr hőmérséklete 5-10 fokra csökken, de mivel nem maradnak bent sokáig, így a belső hő nem esik kritikus szint alá. 

Oroszul tudók előnyben.

Szólj hozzá!

A feladat: szívasd meg az olvasót

január 18., 16:47 Módosítva: 2018-01-20 23:41
0
21 hozzászólás

Ha még nem jött szembe az előző hiénaposzt, talán arról sem hallottál, hogy jövőhéten AgrárgépShow lesz a Hungexpón. Pedig lesz, nálunk pedig van rengeteg megnyerhető belépő hozzá. Mit kell tenni érte? A következő bekezdésben a válasz. 

Ilyen szakácskönyvet is lehet nyerni
Ilyen szakácskönyvet is lehet nyerni
21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kimennél az AgrárgépShow-ra? Van nálunk egy zsák belépő

január 18., 12:02 Módosítva: 2018-01-20 23:41
40
23 hozzászólás

Jövő héten négy napig megint a hazai agrárvilág zarándokhelye lesz a Hungexpo és ahogy ilyenkor lenni szokott, az Axiál ránk borított egy zsák belépőt, hogy szórjuk ki az arra érdemes olvasóknak. Aki hiénát sejt, jó úton jár ez itt egy feladványos poszt ajándék jegyekért az AgrárgépShow-ra

IMG 3027
23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Testével próbálta megfékezni a C63 AMG-t a rendőr

január 16., 20:56 Módosítva: 2018-01-21 11:44
145
15 hozzászólás

Ha valahonnan, a Times Square-ről nem vártuk volna ezt a videót. Egyrészt a zsúfolt, keresztutcák-szabdalta, millió lámpával tömött Manhattan nem az a hely, ahol nagy divatja van a gumiégetésnek vagy a bármiféle közveszélyes vagánykodásnak. Másrészt az USA nagyon nem az a hely, ahol gázt szokás adni, ha egy rendőr az autód elé áll. Megmagyarázhatatlan másodpercek világ központjának központjából. 

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Basszus, új autóm lett!

január 16., 17:32 Módosítva: 2018-01-20 23:41
261
28 hozzászólás

Beülsz hidegben az 1,9-es TDI motoros Octaviába, izzítasz, indítasz, teker kicsit, már megy is. Ugyanez melegben, vagy nagyon meleg motornál már nem megy simán: izzít, teker-teker-teker-teker-teker-teker, aztán beindul. Alkalmanként fehéres füst is távozik ilyenkor a kipufogóból. Másnap reggel megint pöccre forog a motor. Oké, sok benne a kilométer (Ha a kocsim beszélni tudna, hej de nagy mesemondó volna...), de a kopott dízeleknek épp hidegben kéne rosszul, és melegben jól indulniuk, nem?

Természetesen ilyenkor az ember azonnal fórumokat kezd böngészni. Keresőbe beírod angolul, németül esetleg magyarul a problémát, aztán okosodsz. Kis netszántás után kiderült, visszatérő TDI-hiba ez, többféle oka lehet és többféle gyógymód van rá. A probléma oka a nem megfelelő indítási fordulatszám. A magyarázatok szerint nem pörög elég gyorsan az önindító, ezért a motorvezérlő azt hiszi, hideg a motor, rátol az üzemanyag-mennyiségre, ettől aztán a meleg motor kicsit megfullad, de aztán beindul. Ahhá, ez így magyarázza a jelenségeket.

A jelenségnek három oka lehet: gyenge akksi, gyenge önindító, oxidálódott elektromos csatlakozások. Ugyanakkor sokan esküdöznek arra is, hogy chiptuninghoz értőkkel kell átíratni a motorprogramot, és minden fasza lesz. Aztán volt dízelben jártas ismerős, aki azt mondta, kopott az adagoló és ezért nem szállít melegen eleget (megnőnek az illesztések, a gázolaj is folyósabb ilyenkor). Ezt mondjuk a csodaadalék tesztelése alatt mért teljesítmény, illetve a vezérléscsere utáni adagolóbeállításkor látott értékek nem igazolták.

Csináltam egyszer egy gyors kuplungozást az autón, akkor kezemben volt az önindító is. Átnéztem, semmi rendellenest nem láttam rajta, az elektromos érintkezőket mindenhol megtisztítottam. A probléma maradt. Cseréltem akkumulátort, a probléma maradt. Közben Pere Lacinak az Octaviájában totálisan meghalt az önindító, együtt vadásztunk hozzá egy felújított darabot. Nála totális volt az önindító-exitus, de azt mondta a csere után, hogy az autója megtáltosodott, úgy indul, mint új korában. Már pedig ha ez így van, akkor  veszek én is egyet.

Nekem az autóalkatrészes boltban kapható, felújított önindító volt a jó választás (a régi önindítót oda kell adni cserébe), mert van lehetőségem meg kedvem is szerelgetni, és ez instant megoldás volt. De aki nem tud/akar bütykölni, választhatja a műhelyben felújíttatást is, sok autóvillamosságis meg tudja ezt oldani, a gyakoribb típusoknál még nekik is van raktáron általuk újba tett cseredarab. Pere Laci elmondása szerint nála seperc alatt kint volt a kocsiból az önindító, alá se kellett feküdni – és tényleg: akkumulátor, akksitálca ki és minden hozzáférhető volt fentről. Ha csak a régi ki – új be műveletsort csinálom, fél órát sem csavarozok, de minden csatlakozót megdrótkorongoztam-smirgliztem, fotóztam a procedúrát, úgyhogy biztos volt vagy 45 perc az egész.

A kiszerelt önindító is Bosch, a láthatóan profin, nagyüzemi körülmények közt felújított darab is az. Gyanús, hogy amit kiszedtem, szintén egy már rekondicionált önindító volt, mert az egész telibe volt festve, ez tipikus kisipari megoldás. Az „új” viszont csak a motor házán és a behúzómágnesnél volt fekete, az alu öntvény szemcseszórt, a csavarok-apróságok meg horganyzottak.

Mindent akkurátusan visszapakoltam a helyére, bekötöttem az akksit, és jöhetett az igazság pillanata.

Mmmedve anyám, hogy indul már?! Szinte a kulcs elfordításának gondolatára jár a motor. Eltartott egy darabig, mire megszoktam, jó darabig minden indítás elégedett ovis-vigyort varázsolt a fejemre. Tényleg, onnantól, hogy meglett a megfelelő fordulatszám, varázslatosan gyorsan rákezdett a kle-kle-kle, nincs itt semmi baj az adagolóval, kérem tisztelettel. Azóta Pistike haverom is mesélte, hogy ő az öreg Transitjában cserélte ki az önindítót, és annyira drasztikus volt a változás, hogy első indítás után hirtelen leállította a motort, azt hitte, valami tönkrement, mert ilyen gyorsan sosem kelt életre a motor. (Gyorsan megjegyzem, hogy szerettem volna linkelni a Muppet Show sztárját, Topi Mackót, ahogy azt mondja, medve anyám - mert hogy tőle szármzik a mondás -, de sehol egy videó. Kedves olvasók, segítsetek már!)

Mondjuk eltelt pár hónap, azóta hidegben mint ha nem minden henger ébredne fel azonnal. Elindul, de kicsit sántán. Az izzításra gyanakszom...

Az önindító (meg a 109-es relé) átka

Nagyjából hasonló Octaviám van, mint Sipinek. Az enyémben kevesebb a méter, de egy bizonyos szint fölött ez igazából mindegy.

Rendszeresen konzultálunk, ha a perpetum mobilének kikiáltott 1.9 TDI valamiért mégsem mozog vagy a zörög szekér. Az önindító átka szinte egyszerre szállt ránk. Pontosabban nekem már volt korábban 109-es relé problémám, ami szintén gátolja a motor indítását (nyugi, Laci, nekem is megédesítette egy reptérre rohanásomat ez a kis mocsok - Sipos Z.). A 109-es relé eléggé főnök, mert ő adja az áramot az izzításért felelős relének, a légtömegmérőnek, a sebesség jeladónak és még számos fontos áramkörnek. Ez a relé sokszor okoz galibát a korosabb TDI-kben, az enyém is állt már a rakparton miatta. Olyan, mintha az önindító, vagy a gyújtáskapcsoló lenne rossz, de csak az érintkezők vannak eloxidálódva a relé kupakja alatt.

Köztudott, hogy a TDI motor érzékeny az indítási fordulatszámra. A hibás (bár még működő) önindító képes arra, hogy a motor, miután beindult, égtelen csattogással rázza a kasznit. Minden tizedik indítás után zakatolt az autó. Aztán elkezdődött a rapszódikus nem indítás. A kábeleket leellenőriztem, kontakthiba kizárva. Gondoltam, a gyújtáskapcsoló adta meg magát. A kulcs elfordítására kattant az önindító, de a motort nem forgatta. Ok, akkor behúzómágnes lesz a ludas. Kiszereltem az indítómotort, aztán meg szét. A szénkefék viseletesek voltak, a 270000 kilométeres futásteljesítmény mellett ez rendben is van. A szerkezet többi része nem látszott nagyon betegnek, minden mozgott, forgott, csúszott és a satuba befogva vehemensen reagált a 12 voltra Ennek ellenére megrendeltem egy felújított cseredarabot. Amióta beépítettem, se zakatolás, se indítás megtagadás. Az egészben az a furcsa, hogy fülre pont úgy teker, pont úgy csinál mindent, mint a régi. De mégsem. A sok apró hiba összeadódik. A forgórész kommutátorszeletei között a szénkefék kopadéka vezetőréteget hozhat létre. A szénkefék rugói kilágyulnak, már nem olyan erősen nyomják a forgórészhez. Az önindító akkor működik tökéletesen, ha az állórész és a forgórész mágneses mezői egymásra merőlegesek. Ha a perselyek kissé kopottak, a légrés torzul, csökken teljesítmény. A mágneskapcsoló kapcsolóhídja biztosan „beégett”, hiszen nagy áramot kapcsol, elkerülhetetlen az ívképződés. Az ívképződés (szikrázás) pedig anyagmozgással jár.

Megérett a cserére az egész szerkezet. Tizenöt évenként belefér.

28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csak azért is olaszt vettem

január 14., 09:56 Módosítva: 2018-01-16 17:36
333
49 hozzászólás

Az összes szomszéd, na meg a Lajos...

69975

Ez az autó maga a Lét elviselhetetlen könnyűsége. Most olvastam a Dharamsala Zeitung –ban, hogy a Dalai Láma négyszáz ilyet rendelt a szerzeteseinek. Mandala festegetés helyett fogják javítgatni őket, újra meg újra.

49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Azt hiszed, tudod mi a sebesség?

január 14., 08:58 Módosítva: 2018-01-18 06:19
806
14 hozzászólás

Király dolog egy RS Audi, brutális bármelyik AMG, a Nissan GT-R-nek is jár a tisztelet, de a sportkocsi, az valami más. Abban nincs bőr, nincs hifi, sem internet-hozzáférés, kaszni is csak alig. Van viszont egy fém teknő, egy kompresszorral 300 lóerőre feltekert négyhengeres, pengeéles futómű, és négy slick. Kipörgésgátló és ABS a jobb lábban, ESP a kézben, gyűrődőzóna pedig bőrkabát alatt. Ja, még valami kell: az, hogy orbitális tökei legyenek a sofőrnek.

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Erőmérő light: mit tud a Dacia Duster?

január 13., 16:03 Módosítva: 2018-01-15 18:09
337
25 hozzászólás
Kaptunk egy Dacia Duster tesztautót 1,5-ös dízellel, EDC automatával. Utóbbi a Volkswagen-féle duplakuplungos DSG Renault-konszernbeli megfelelője, de nem is ez az érdekes, hanem hogy az autó baromi jól ment, többen trükköt sejtettünk a háttérben, ezért meg akartuk mérni a teljesítményét. Elvittük az Autokorbelhez, arra a mérőpadra, ahol az Erőmérő is forog. Mit gondolnak, hány lóerős a Duster?

Holnap pedig részletesen is elmondjuk, mit tud a Duster, amiért 5,3 millió forintot kell fizetni. 

Update: Közben holnap lett, már a teszt is megjelent. Itt olvasható.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Magyarországról Gambia szívébe - ezzel?!

január 12., 17:05 Módosítva: 2018-01-15 18:09
116
21 hozzászólás

Budapest-Bamako, ami mostanában már nem Bamako, hanem Banjul, Gambia fővárosa, de hát a verseny sem zajlik évente, csak kétévente. Kalandorok, terepbűvészek, alternatív világjárók, messze menekülni akarók, autóbuzik és unatkozó milliomosok gyűjtőhelye. Egy verseny, amely a XXI. század Európájából Afrika szívének nyomorultul alulfejlett régióiba vezet, melynek résztvevői, mire odaérnek, rejtői élményeket élnek át. Van, aki állig felkészített szuperterepjáróval indul neki az útnak, s mindenképpen szeretné újra itthon látni az autóját, van, aki filléres csotrogánnyal csap bele a lecsóba, és csak abban mer homályosan bízni, hogy talán az afrikai kompra még önerőből áll majd fel a géppel, aztán majd csak kiadja, és akad, aki középszar autóját akarja jó pénzért eladni odakint, úgy, hogy közben bulizik is egyet. Vaszics és Wágner úr hol van? Nagy Levin?

21 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egy norvég úton elhalványul a közvilágítás, ha nincs rajta autó

január 12., 15:15 Módosítva: 2018-01-15 08:47
1476
47 hozzászólás

Hiába a tisztán termelt olcsó áram, a norvégok a jelek szerint azt inkább a villanyautóikba töltenék, mintsem kietlen utakat világítsanak vele. Egy kisváros útja kapott takarékos közvilágítást, ami ilyen jól néz ki működésben a skandináv télben: 

efv.gif
47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lopott páncélossal hajtott az üzletbe a borra szomjazó részeg orosz

január 11., 00:18 Módosítva: 2018-01-15 06:31
674
10 hozzászólás

Hülye hírek részeg oroszokról nagyon sokadik epizód. Ezúttal egy huszonéves murmanszki srác itta magát a világhírig egy cifra sztorival. Egész pontosan az észak-nyugat oroszországi Apatity településen történt, kicsivel az északi sarkkör fölött, hogy a történet főhőse szerdára virradóra egy katonai gyakorló iskola parkolójából kilopta ezt a lánctalpast. 

egbt
10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a tökéletes A8-as Audi

január 9., 14:56 Módosítva: 2018-01-11 17:50
410
35 hozzászólás

Andre Pötsch megvette a VW-konszern 90-es évekbeli palettájának két végét: egy 3L-es Volkswagen Lupót és egy Audi A8 4,2 Quattrót. Kitalálták: az Audi V8-asa beugrott a Lupóba, amire csak azért nem térek ki részletesen, mert Pötsch olyan szinten mozog a motorcserék világában, hogy egy Lupo V8-asítása a reggeli rutin része. Sportértéke annyiban merül ki, hogy nem a törpeautókra jellemző középmotoros átalakítás mellett döntött, hanem oda rakta a V8-ast, ahol addig a háromhengeres dízel volt. Jár a taps, bármikor kipróbálnám, de Pötsch következő dobása úgy homályosítja el a V8-as Lupót, mint Cár bomba a szilveszteri petárdát.

35 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csapatás a sárban

január 9., 13:04 Módosítva: 2018-01-11 17:50
17
7 hozzászólás

Nem kímélik a technikát.

7 hozzászólás

Nincs autószerelőd? Nem is lesz

január 7., 12:10 Módosítva: 2018-01-11 06:22
2540
234 hozzászólás

Először csak a telefonok száma tűnt fel. Hol ez a rég elveszett ismerős hívott fel, hol az a távoli rokon, az Indexből is mind több olyan kolléga megtalálta a Totalcart, akiknek fogalmuk se volt róla, hova költöztünk mellőlük három évvel korábban – van-e autószerelő ismerősünk, akit ajánlanánk. Ezekben a kérdésekben eleinte akadtak még kitételek – úgymint „közeli”, „megbízható”, „gyors”, „olcsó” - de az év végére már eltűntek az epiteton ornanszok, már csak egy telefonszám kellett volna a többségnek. Egy bármilyen szerelőé.

234 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nem enged másikat venni

január 7., 11:16 Módosítva: 2018-01-11 00:26
60
43 hozzászólás

Nem enged másikat venni

69943

Mindenki lenézi, kiröhögnek vele, lesajnálnak, az utakon pedig letolják, bevágnak elé, már csak azért is. Pedig ha tudnák, hogy ennek az autónak 50 000 Ft volt az ára, és a fenntartása is kb ugyanennyi az eltelt 5 év alatt, akkor talán jobban tisztelnék.

43 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hogyan került négy lyuk az Audim fenekére?

január 7., 07:07 Módosítva: 2018-01-10 06:41
135
73 hozzászólás

A tolatóradar egy teljesen hétköznapi cuccá vált, sőt, az a legnagyobb baj vele, hogy már túl olcsó. Hogy folytassuk a logikát: ami olcsó, azon nemigen lehet pénzt keresni. Így amikor egy közeli autóhifisnél javíttattam pár apróságot az Audi A6-osunk rádióján, rákérdeztem. Persze egyből ajánlgatták a tolatókamerát, radarral már nem foglalkoznak, meg hát többe kerülne a leves mint a hús... Anyátok, gondoltam, akkor veszek egyet, és beszerelem én.

73 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még