Hamvak a használt Skodában: Abigél néni története bejárta az országot

tegnap, 15:57 Módosítva: 2022.09.27 16:38
38
0 hozzászólás

Alig egy hete írta meg Balló Marci a belga Abigél néni történetét. Röviden annyiról van szó, hogy egy import-Octaviából került elő egy furcsa dobozka, benne egy üvegcse. Mint kiderült, egy évekkel ezelőtt elhunyt hölgy hamvainak egy részét rejtette. Marci végül akadályt nem ismerve eljuttatta a földi maradványokat a nagykövetségre. Aki a teljes történetet elolvasná, itt teheti meg:

Aztán elég komoly utóélete lett a cikknek, gyakorlatilag az egész magyar médiát bejárta a rádiótól a televízión át az online portálokig.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Jaguar - mert megérdemlem...

szeptember 25., 15:27 Módosítva: 2022.09.28 06:15
61
8 hozzászólás

A legszebb pingpongasztal - Lamborghini Espada

58906

Gyerekkorom álomautója, ezért kicsit elfogult vagyok. Kb 12 éves koromban láttam az elsőt (és sokáig az utolsót) Siófokon. A tulaj minden nap a Paprika csárdában ebédelt, én pedig minden nap ott ácsorogtam az autó mellett, amig a digó kajált. Több mint 30 évvel később sikerült megvennem...

A 350 lóerőt képtelenek átvinni az útra a 205/70-es gumik.  Abs, esp, esc, pdk és semmi 3 betűs extra nincs, szervokormány nincs, kipörgésgátló nincs. Van 6 db dupla Weber, 2x70 liter üzemanyagtartály, 350 lóerő és határtalan élvezet.

Karotta legendás Espada cikkét se felejtsd el!

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Díjat nyert az Aszfaltlegendák!

szeptember 22., 16:23 Módosítva: 2022.09.23 09:24
133
0 hozzászólás

A Compact TV és a Totalcar együttműködésében készülő Aszfaltlegendák nyerte el a legjobb videósorozatnak járó díjat az Online Video Audio Awards 2022-n, megosztva a Kráss Kontent által készített Sávlekötővel. A Kreatív által hirdetett versenyen a legjobb hazai podcasteket és online videókat értékelték nyolc kategóriában.

A győztesek a következők:

Videósorozat: Aszfaltlegendák (Compact TV x Totalcar) és Sávlekötő (Kráss Kontent)

Márkázott videó, videósorozat: Rossmann Futár – Rychike (Rossmann Magyarország)

Online reklámfilm: Néró rollerrel, Nóra bringával érkezik a Katonába (Compact TV x Katona József Színház)

Az év videós műhelye: Compact TV

Szerkesztőség vagy független alkotók által készített podcast: Nem azért, de... (Csorba Eszter és Sólyom Eszter)

Tematikus podcast: Auditórium (Madaz Podcast)

Márkázott, reklámcéllal készült podcast: Piqniq (Showcast Media x Piqniq Budapest)

Az év podcastműhelye: 24.hu

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Rohad, mindig kér egy kis pénzt, de elnézem neki

szeptember 18., 15:52 Módosítva: 2022.09.20 06:07
112
1 hozzászólás
Egyik nap kerestem valamit a telefonom régi képei között, és elém került az, amit akkor lőttem a Megyeri hídon, amikor elhoztam az MX-5-öt márciusban. 273 ezret mutatott akkor az órája, ma meg valamivel 279 ezer felett jár, vagyis a nyári szezonban belecsúszott bő hatezer kilométer. Amióta a Totalcarnál dolgozom, ritkán mentem évi tízezernél többet saját autóval, a másik tíz jellemzően tesztautókba pörgött, így hobbiautó szinten meglett az MX-5 vásárlás igazolása: tudok benne ülni eleget, és tudom eleget élvezni.

Amikor megvettem, kicsit tartottam is a hobbiutós mércével sok kilométertől, mert volt már nekem egy 1,6-os NB-m, ami szintén 280 ezer körül futott, és még utcai használat mellett is elcsípett 1,5-2 litert egy 10 ezres perióduson. Viszont az új (nekem új, amúgy 18 éves) MX-5 megmutatta, mennyi különbség van használtautó és használtautó között, mert minden szerelésnél kiderül, hogy ezzel az autóval törődtek, a másikat pedig csak használták. És hiába szlalomversenyeken hosszú percekig tiltásban forgatott motor, nincs kiugró olajfogyasztás. 

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szerethető Varacskos Disznó

szeptember 18., 13:02 Módosítva: 2022.09.22 06:17
2
6 hozzászólás

Szerethető Varacskos Disznó - Cupra Formentor

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Bár még csak 8000 km van benne, túlnyomóan autópálya és egy 2 x 1900 km-es út, szeretném felsorolni a tapasztalatokat. Az elejétől kezdve feljegyeztem a kisebb-nagyobb idegesítő dolgokat, de ugyanígy a kisebb és nagyobb pozitív tapasztalatokat is. Azért is írok, mert ez lesz az első erről a típusról, pedig már most egy jó ideje a piacon van.

Nálunk ilyen volt a Formentor

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Azért szürke, hogy csak a beavatottak tudjanak róla

szeptember 16., 16:17 Módosítva: 2022.09.20 06:12
76
0 hozzászólás
A nagyobbik C-Max csak papíron hétszemélyes, de valós körülmények közt mégis meglepően jó családi utazóautó. Már ha nem kell az összes ülés egyszerre.
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

E46: a youngtimerek szent grálja vagy az autók Fila táskája? Nekem mindegy, de megvettem ... megint!

szeptember 10., 10:05 Módosítva: 2022.09.16 18:10
483
4 hozzászólás

A BMW E46 itthon lassan olyan fogalom lesz, mint a Swift – vagy mindenkinek volt, vagy mindenkinek van vele egy jó sztorija. Volt korábban nekem is, nagyjából 7 éve vettem egy Farngrün metál 320i szedánt, félbőr bézs belsővel, napfénytetővel, az első tulajdonosától. Szerettem nagyon, sokat dobott a márkaszeretetemhez, viszont egy ideje felnőtt fejjel nézve az élet körforgását rá kellett jönnöm, hogy igen rövid ez az életnek nevezett dolog, így nem igazán szeretnék kétszer ugyanolyan autót birtokolni ez alatt a szösszenetnyi kis idő alatt. Amikor idén júniusban tehát feltörtem a malacperselyemet, amibe jó pár éve gyűjtögettem, egyben biztos voltam, nem BMW lesz a befutó. Mea culpa!

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nyolc olcsó sportautó, amit mi vennénk

szeptember 6., 16:38 Módosítva: 2022.09.19 06:14
170
6 hozzászólás
Mielőtt még felhúznád magad a címen, nincs olyan, hogy olcsó sportautó, olyan van, hogy sportautó léptékben valamiért kevesebbet kell fizetni. Mert a sportautó mindig drága móka: kell neki egy saját platform, és mivel a sportautóság olyan különleges elvárásokat támaszt, ezért nyilván ennek egyedinek kell lennie. Márpedig az iparban ami egyedi, az drága. Viszont most mégis nekifutunk annak, hogy összeszedjük a sportautózás belépő darabjat.

Az első és legfontosabb, hogy meghatározzuk, mi a sportautó. Például egy M3-as BMW vagy Hyundai i30N határozottan alkalmas az autósportra, mégsem fér bele a listába, hiszen egyik sem eredendően sportautónak készült. Tehát ahogy a Ferrari F40, vagy a Lotus Elise sem készült kétliteres dízellel, vagy ezres háromhengeressel, úgy egy hegyes BMW vagy Hyundai sem lesz sportautó attól, hogy a sportrészleg szétfaragta. A sportautó lényege, hogy alapjaiban annak fejlesztik, úgy alakítják a padlólemezt, hogy kiadja a súlyelosztás, úgy tervezik a futóművet, hogy a legjobb legyen a stabilitás, hasonlók. Tehát kétségtelen, hogy egy kétliteres dízel Golf lelépi a Toyota GT86-ot, ettől még az utóbbi a sportautó. Hogy miért? Mert a mai listánknál így döntöttünk. 

A szeptember 11-i Parkoló Parádé a sportautókról szól. A cikk alján megtalálod a részleteket, gyere, bandázz velünk sportkocsik között. 

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Heti merítés

szeptember 4., 12:42 Módosítva: 2022.09.08 06:17
38
5 hozzászólás

Ez nem autó, ez műszer. Kényelmes, nagy műszer. - Volvo S80 V8

72960

Mit gondol az ember egy V8-asról? Aszfaltszaggatás, bolygógyilkolás, mindenféle maszkulin hangok felmorajlása a jármű különböző pontjairól, és az az elégedett életérzés, hogy igen megvan megérdemlem, égjen csak az az agyonfinomított dinoszauruszlé, nem érdekel, enyém a világ.

De ez egy Volvo. Ebbe ha beülsz, minden kézre áll, minimális díszítéssel mindennemű sallang nélkül. Ez egy szentély. Meghitt mint egy templom, csendes mint egy kripta és minden a lehető legnagyobb mértékig letisztult. Nem tudsz mibe belekötni. Nem akarsz versenyezni, sem erőszakoskodni. Hangok alig, sebességérzet nulla, észre se veszed és 160-nal mész. És akkor elgondolkozik az ember, hogy milyen annak az illetőnek a lelki világa, aki V8-as szedán Volvo-t vesz.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Autótolvajból népi hős – a Belgrádi Fantom története

szeptember 4., 08:47 Módosítva: 2022.09.08 06:17
247
2 hozzászólás

A hetvenes évek végének Jugoszláviájában járunk. A legóvatosabban fogalmazva sem volt akkoriban az utcakép szerves része arrafelé a Porsche. A hazájában legendás teniszező, Ivko Plecsevics azonban egy berlini teniszversenyen nyert egy 911 Targát. Noha a pontos évjárat és a kivitel ma már aligha visszafejthető, az biztos, hogy akkoriban a leggyengébb változatban is 150 lóerőt tudott a hathengeres bokszer. Teljesen más világ volt, mint mondjuk egy Zastava 1100.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Frissen vett JDM Imprezával lábon haza?!

szeptember 1., 18:10 Módosítva: 2022.09.05 06:07
0
0 hozzászólás

Nagy álmom venni valami belpiacos bolondságot Japánban, és hazaautózni vele. Soarer hardtop kupét, vagy valami vagány kei cart? Még nem tudom, csak azt, hogy a szigetországhoz legközelebbi kikötő Vlagyivosztok, onnan mindössze 11 ezer kilométer Gödöllő. Ezúttal viszont kisebb fába vágtuk a fejszénket Roland barátommal, mert a kizárólag Japánban árult, 1995-ös Subaru Impreza WRX Type-RA STI version II az út nagy részét megtette már hajón. Ezt a versenyautó alapnak szánt, de amúgy full gyári GC8-at először Angliába importálták, onnan vette meg egy lengyel srác, aki ralival és hegyi versenyekkel múlatja hétvégéit. Valami kivételes szerencse folytán mégis megmaradt utcainak végig, csak annyi, hogy igényesen balkormányosra alakították. Rolandnak meg pont ilyen kellett, szóval egy szép novemberi hajnalon elindultunk Lengyelországba... a többi, ahogy mondják, történelem.

Szólj hozzá!

A farmotoros Tesla esete Ázsiában

augusztus 30., 11:24 Módosítva: 2022.09.05 06:07
46
0 hozzászólás

Az autós utazások kirívó példáját valósítja meg két elszánt utazó, és a túra harmadik résztvevője, egy Tesla, amelynek a csomagtartójában egy dízel terepjárómotor van. Miért is indultak ilyen fura összeállításban Törökország túloldalára, a szír határ mellé? 

A84A9379-29DA-4ABD-BD55-AAFE09341AB5
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Kívül kicsi, belül nagy

augusztus 28., 13:31 Módosítva: 2022.09.09 06:10
67
1 hozzászólás

Ív Béla, a zöld béka - Suzuki Wagon R+

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Megy szépen, eszik rendesen (télen persze többet, de inkább ilyenkor nem is számolgatom, hogy ne idegeskedjek) Elsősorban városi használatra vettük, beparkolok mindenhová.

...

Kinőttük. Azért még megy, ebben az évben volt néhány meglepő 6.5 alatti fogyasztásom, de már alapjában véve másra vágyom. Azt azért jó olvasni, hogy jó pontokat kap mindenkitől. Megalázó volt, ahogy a Splash-hez hasonlítgatták szegénykét - szerintem a Splash térélménye nem győzi meg a WagonR fanokat.

...

2017. - egy autó vége -

Tavasszal ette az olajat, igen, de először a váltó romlott el, ahol piszkálták - nos az a szerviz már nem létezik, kár lenne szót pazarolni rá, szerintem nem jól piszkálták - tönkrement, megálltunk a Népligetnél, váltócsere lett belőle.

Stump Bandi és a Wagyonőr

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megvettem a gyerekkori álomautómat

augusztus 28., 06:05 Módosítva: 2022.09.02 06:14
1738
8 hozzászólás
Kezdem a ténnyel, hogy aztán legyen mire mentegetőzni: vettem egy BMW E30-at. Egy piros, kislámpás 318i-t. Nem volt túl olcsó, nem hibátlan, nincs is túl jól felszerelve, az én lelkemben mégis megpendített valamit, és bár szükségem nem volt autóra, de járművek vásárlásakor nagy gyakorlatom van az összes észérv félrerakásában, ezt is lehoztam rutinból. Meghirdették, elmentem megnézni, egy éjszakát gondolkodtam rajta, másnap elhoztam.

Nagyon szimpatikus volt az autóban, hogy nem méltóságától megfosztva, német vagy osztrák kivonópapírral, teljes ismeretlenséggel árulták egy kert végében, hanem ősmagyar, összesen két korábbi tulajdonossal rendelkező, teljes életére végigkövethető autó, amihez ha nekem nem is, de az országomnak biztosan van egy elég mély kötődése, és név szerint tudom, kik voltak elődeim a birtoklásban. 1985-ben két betűs, négy számos rendszámtáblával, szürke forgalmival került a magyar utakra, azokban a rendszerváltás előtti időkben, amikről én 1995-ös születésűként csak hallhattam és olvashattam, de valamiért mégis egy érthetetlen szekunder nosztalgiát indít meg bennem.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szélcsatorna és repülők, sok vodkával

augusztus 27., 06:36 Módosítva: 2022.09.02 06:14
182
10 hozzászólás
A Tibi bácsi meséi sorozatnak ez az utolsó epizódja, de utoljára, még egyszer beletúrtam az agysejtjeim legmélyebb rétegeibe. A történet nagyon régi, egyetemista voltam, vagyis még meg sem kezdtem újságírói pályafutásomat, sőt nem is autókról szól, legfeljebb egyről, de azt is ellopták. Ahogy a sorozatnak, úgy részemről az újságírósdinak is vége, de még tartoztam ezzel a fejezettel Assurnak. Egyszer ugyanis bevittem a szerkesztőségbe ennek a posztnak a fotóit, leesett az álla, és megígértette velem, hogy megírom. Hát tessék.

1993-at írunk, két éve esett szét a Szovjetunió. Egy csöppet sem volt vicces a helyzet akkoriban, és a hidegháború alatt taccsra tett ex-szovjet gazdaság térden lőve várta 1991-ben, hogy szuperszonikus zuhanórepülésben vegye célba a bányászbéka seggét. És sikerült elérni, sőt még talán túl is teljesítették a tervet.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Jaguárt vettem...hülye vagyok?

augusztus 25., 20:57 Módosítva: 2022.08.30 06:12
665
11 hozzászólás

Amikor májusban megvettem a Jaguart, mindenki biztatott és gratulált, hogy milyen remek autó. Csak én voltam teljesen beszarva, hogy mekkora ökörség volt, ugrás a sötétbe. Már a vétel előtt tudtam, hogy vannak bajai, de vajon mik, és mennyire drágák? Elsőre rögtön rám ijesztett a taknyos gyertyapipákkal, azóta viszont sok pozitív élményt begyűjtöttem. Például arról, hogy mennyire igyekeztek felhasználóbarát kocsit építeni azok a régi angol mérnökök! De ettől még tény: akad megoldani való a kocsiban. Úgyhogy logikusnak tűnik az 1994-es XJ6 3.2S bemutatásával, és a problémái felmérésével indítani az új videó csatornámat! Szóval: most premier, innentől pedig jövök hetente, tessék feliratkozni!

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

V8, kabrió és stílusos!

augusztus 14., 15:46 Módosítva: 2022.08.18 06:09
0
9 hozzászólás

Bobby Merci - Mercedes-Benz SL

A kép illusztráció ;)
A kép illusztráció ;)

Imádom a régi autókat. Végre úgy adódott , hogy megvalósíthattam egy álmomat. Régi legyen, V8 , cabrió és stílusos , -ezek voltak az elképzeléseim. Valamint, hogy használható legyen , nem mutogatni való műkincs. Ahogy szokott lenni, szinte véletlenül találtam rá, először nem is ezt néztem ki, stb. amikor feltűnt a Hahun és pont arra jártam , tőlem 240 km-re, gondoltam megnézem. Egy hagyatékból származott , 10 éve jött Kaliforniából , 75.000 mérfölddel, jó állapotban. V8 , 4500 cm3 , 190 LE . Plusz hard top tető, légkondi, tempomat, központi pneumatikus zár 1978-ban ! Sztereo Becker rádiósmagnó, motoros antenna. Az előző tulaj behozatta konténerben , felújította pár év alatt, OT rendszámot kapott és ekkor elhunyt szegény...Nem ismertem , de nagyon sajnálom, ez szemétség volt a sorstól. 

Csik írása az SL-ről

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A hibátlan használt autó nyűgjei, és isofix utólag

augusztus 14., 12:57 Módosítva: 2022.08.19 06:07
0
12 hozzászólás

Eredetileg úgy ültem neki ennek a posztnak, hogy csak egy rövid isofix-beszerelési villámbeszámoló lesz, aztán rájöttem, hogy amióta megvettem a Volvót, csak egyszer írtam róla, azt is főleg a vásárlásról. Pedig voltak azért történések, még ha túlzás is lenne azt állítani, hogy csontvázak estek ki a szekrényből. Összességében ugye bátor impulzusvásárlás volt, szakértő átnézés nélkül, de mégis csak ismerős ismerősétől, Perkó Rudi barátjától, aki nemcsak gondos gazda volt, de lekövethető előélettel is szolgált.

272803606 296234015818313 8753705625830748362 n
12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rozsda már nincs, de baj attól még akad

augusztus 13., 12:41 Módosítva: 2022.08.16 06:10
0
9 hozzászólás

Legutóbb közelharcban megvédtem a kedvenc foskeverőmet a természettel szemben, rángattuk ide és oda egymás közt, de végül nem adtam oda a rozsdának. Így, hogy a nyakamon maradt, nem ártott megújítani a műszakiját. Lassan új lesz teljesen ez az autó, úgyhogy további előny lesz majd a remélhetőleg távoli jövőben történő eladásnál, hogy áprilisban volt a vizsga. Semmiféle kovidműszakiról nincs hát szó, inkább Kovi kellene ide, annyi volt végül a szopó. Elnézést.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A Pokol Szekere és a Fehér Villám – autók a Grease-ből

augusztus 9., 16:45 Módosítva: 2022.08.12 13:02
0
5 hozzászólás

Tegnap éjszaka szaladt végig az interneten a hír, hogy 73 éves korában elhunyt Olivia Newton-John. Énekesnőként és színészként is jól ismerhettük, az igazi áttörést 1978-ban hozta meg neki Sandy szerepe a Grease-ben, másképpen a Pomádéban, John Travolta oldalán. Travolta maga is megindító sorokkal búcsúzott tőle, mi pedig a filmeken és a zenéken keresztül fogunk rá mindig emlékezni.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nekem ez a ronda, szürke Audi lett a tökéletes autó

augusztus 7., 16:06 Módosítva: 2022.08.12 06:10
0
6 hozzászólás
Nem is tudom, hogy vehettem-e volna ennél üldözöttebb autót budapesti lakosként: nagy, vonóhorgos, dízel, ráadásul nemcsak koromrészecskékkel, de vizuálisan is szennyezi a környezetet. 15 ezer kilométer távlatából azonban mégis azt mondom, soha nem volt még ennyire jó autóm.

Sokszínű flotta áll a hátam mögött, mivel a komoly kötődés fogalmát nem az autóimmal képzelem el, a bakancslistám végtelen hosszúságú, és 1995-ös születésűként érzem azt is, hogy kicsit késői gyerek vagyok én a benzinvérhez, az autózás naplementéjét kiélvezni pedig egyre kevesebb időm van. Családom révén az Alfa Romeo világában szocializálódtam, az első autóm is egy 146-os volt, aztán később igyekeztem sok mindent kipróbálni, BMW-vonalon többszörös E36 és E46 tulajdonos voltam, de megvoltak olyan sarokpontok is, mint a Lexus IS200, a Saab 9-3 NG, általános élményautónak pedig szinte mindig Mazda MX-5-öt tartottam, abból is megfordult nálam pár, sőt még egy Mitsubishi Coltból épített versenyautó is sok boldog órát okozott nekem. Ezek után azt mondani, hogy egy szürke, semmilyen Audi A4 a tökéletes autó? Én sem teljesen értem magam.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Heti merítés

augusztus 7., 16:06 Módosítva: 2022.08.12 13:02
0
11 hozzászólás

Gonoszképű szürkeség, de penge - Mitsubishi Lancer

A kép illusztráció
A kép illusztráció

72 évesen és 54 éves jogosítvánnyal milyen kocsit vegyen az ember ? Az utolsó új autómat már megvettem (Outlander PHEV), de kellett még egy olcsóbb, megbízható járgány is.

Sok fejtörés és nézegetés után (a használt autó árak is jelentős emelkedésbe kezdtek és hol a vége?) esett a választásom a 10 éves 80000 km-t (garantált, nem kamu) futott autóra.

A legendás (című ;) ) Ralliart

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

2+1 versenyautó, ami megalapozta az autóbuzériámat

augusztus 1., 12:58 Módosítva: 2022.08.10 06:09
0
5 hozzászólás
Mindenkinek van legalább egy sztorija, ami arról szól, hogy miként lett belőle menthetetlen, súlyos autórajongó egy egész életre. Általában ezek konkrétan felidézhető pillanatok, amik tizensok év után is élénken élnek bennünk, és sok év távlatából is lankadatlanul lapátolják a szenet az autóbuzéria gőzmozdonyának a kazánjába. Legtöbbünkben már egészen pici gyerekként elkezdett sarjadni a rajongás az autók iránt, amihez nem gyerekkorunk utcai autói adták a táptalajt, hanem jó eséllyel különböző versenyautók. A színes és harsány gépek tulajdonképpen kapudrogként működnek, hiszen pillanatok alatt csinálnak egy pár éves gyerekből is csillogó szemű benzinvérűt, ha erre kicsit is fogékony. Ez itt az én szubjektív listám azokról a versenyautókról, amik valamilyen formában hatással voltak az életemre.

Land Rover Defender – Camel Trophy

Az első miatt kapásból lehet is sziszegni, hiszen nem is igazi versenyautóról van szó, mégis ezzel kell kezdenem. A Camel Trophy és a Land Rover Defender volt az első autókkal kapcsolatos élményem, amit fel tudok idézni. Azt hiszem, talán még kétéves se voltam, amikor édesanyámmal néztük a tévében, ahogy a sárga Defenderek és Discoveryk átszelik Észak-Amerikát. Csillogó szemű tökmagként lenyűgöző volt látni, ahogy ezek a boltban kapható(nak tűnő) terepjárók irreális akadályokat küzdenek le, miközben olyan helyeken járnak velük, amik már autók nélkül is lélegzetelállítóak.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Heti merítés

július 31., 16:04 Módosítva: 2022.08.13 12:50
0
1 hozzászólás

Megbízható kiskocsi - Honda Civic

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Első autónak vettem, egy autókereskedőtől, sokkal inkább Neppertől, emiatt voltak kétségeim, de a kocsi rácáfolt. Megszerezte a bizalmat. Városban tökéletes, könnyű volt vele parkolni, dinamikusan lehetett vele haladni. Napi használatban volt, mindig célba értem vele. 

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

38 ezer kilométer egy 18 éves használt autóban? Létezik ilyen!

július 31., 06:38 Módosítva: 2022.08.05 06:08
0
12 hozzászólás

Nagypapámmal mindig nagyon szoros kapcsolatom volt, suli után majdnem minden nap náluk lógtam, és rengeteget jártunk együtt a telekre vagy a garázsba. A lakótelepi garázssor egy külön kis világ volt a kilencvenes években, persze ma is van még ott élet, de egészen más, sokkal nyüzsgőbb volt akkoriban. Mivel sarki garázs volt az övé – sőt, még most is megvan neki –, ott mindig megállt valaki pár jó szóra. Én pedig hol a Kispolszki alkatrészek elpucolásában segítettem, hol a Komár mopedet csodáltam, hol a cseh kettőt néztem a valakitől működésképtelenül átvett, majd életre keltett Videoton tévén.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még